Moro!
Ostin tossa paripäivää sitten Volvo Amazon 121S Vuosimallia -66
Täysin moitteetta on pelannut mutta nyt huomasin että mittaristossa palaa välillä punainen valo, lämpömittarin ja rippimittarin välissä?
Osaisikohan joku enemmän volvoista tietävä kertoa mitä se meinaa? Oon kyl yrittäny netistä sitä ehtiä mutta ei oo löytyny:S
Mutta kiitoksia jo etukäteen kuka sen mahtaa tietää :D
Volvo Amazon -66
9
4647
Vastaukset
- volvo_puranen
Öljypaine alhainen eli koneessa jotain ongelmia jos öljyä riittävästi.Ei saa ajaa yhtään ennen kuin vika selvinnyt .
Voi olla myös vikaa siinä öljypainenaturissa.Selvitä että liitokset kunnossa johdoissa ja sitä rataa ongelma pitää selvitä Onhan koneessa hyvät öljyt sekä öljyputsari on vaihdettu. Muuten tuolla Volvokerhossa on paljon Amazon miehiä .Jos liityt kerhoon jolloin Volvokerhon oma foorumi on käytössä.Linkki kerhon sivulle liity jäseneksi ja sinulla on paras tieto mitä voit tarvita.
http://www.suomenvolvokerho.com/main/- UusiVolvoKuski
Kiitoksia. Just tossa öljyt kattoin ni kyl ne oli siin maksimissa:S
Eli pitää tässä alkaa kattomaan noi liitokset seuraaana. Pitää pistää harkintaa toi kerhoki jos sitä täs joku päivä liittyis :D - UusiVolvoKuski
Noita mittarin valoja ku oiken tarkkaan kattoo niin (siel on ne neljä valoa) kaks keskimmäistä on pitkienvalojen merkki ja toinen vilkku) niin siin oranssissalukee et oil eli se on öljyvalo ja se on bensamittarin ja sit sen mis näkyy kokonaismatka mitä autol ajettu ni niittel välis... Et viel onki arvotus mikä se ihan punanen valo on :S ?
- Lataus
UusiVolvoKuski kirjoitti:
Noita mittarin valoja ku oiken tarkkaan kattoo niin (siel on ne neljä valoa) kaks keskimmäistä on pitkienvalojen merkki ja toinen vilkku) niin siin oranssissalukee et oil eli se on öljyvalo ja se on bensamittarin ja sit sen mis näkyy kokonaismatka mitä autol ajettu ni niittel välis... Et viel onki arvotus mikä se ihan punanen valo on :S ?
Se saattaisi olla latauksen merkkivalo.
Kun käännät virrat päälle, valo palaa punaisena (moottori ei käy vielä), sitten starttaat ja valon pitäisi sammua kun moottori alkaa käydä ja laturi alkaa ladata akkua.
Jos valo palaa moottorin käydessäkin, voi olla vikaa latauksessa. Mulla oli joskus 1968-mallin Amazon jossa latauksen merkkivalo hehkui vaimeasti tyhjäkäynnillä mutta kierrosten noustessa se sammui. Siinä valossa saattaa lukea IGN.
Jussi - volvo_puranen
UusiVolvoKuski kirjoitti:
Noita mittarin valoja ku oiken tarkkaan kattoo niin (siel on ne neljä valoa) kaks keskimmäistä on pitkienvalojen merkki ja toinen vilkku) niin siin oranssissalukee et oil eli se on öljyvalo ja se on bensamittarin ja sit sen mis näkyy kokonaismatka mitä autol ajettu ni niittel välis... Et viel onki arvotus mikä se ihan punanen valo on :S ?
Paljos se volttimittari näyttää lataustehoa siinä 1500 kierroksen hujakoilla.Toivottavasti saat laturin toimimaan ja katso ne piuhat että sillä puolella kunnossa enenkuin rupeat niitä hiiliä vaihtelemaan.
- ksjfksfj
Yleensä vika on joko latausreleessä tai sitten siinä, että laturista tuleva johtonippu, joka kulkee moottorin edestä, on öljyinen ja "vuotaa" läpi - tuo rele ei paljoa maksa.
Kannattaa katsoa myös laturin hiilet ja liukurenkaat - molemmat voi itse vaihtaa... - jt
Punainen valo on latauksen merkkivalo, keltainen valo on öljynpaine.
- Joskusvolvonnähnyt
Sulla on varmaan alkuperäinen dynamo, eli pitkulainen starttimoottorin runkoa muistuttava kapine? B18-moottorissa ei ole edes myöhemmälle 35 A vaihtovirtalaturille paikkaa, vaan kiinnikkeet joutuu väsäämään. Dynamon huipputeho oli jotain 18 A luokkaa. mikä riitti aikoinaan.
Tasavirtalaturin merkkivalo ei oikeastaan kerro laturin toiminnasta paljoakaan, vaan sähkönkulutuksen ja -tuoton suhteesta, eli matalilla kierroksilla amukan kaikkien kolmen sähkölaitteen ollessa päällä sähkö tulee akulta, laturin teho on luokkaa olematon ja asiaa ei suinkaan paranna jälkiasennetut halogenivalot, joiden tehontarve on suurempi. Pimeällä huomaa hyvin valojen himmentymisen kierrosten laskiessa ja tuolla tavalla lamppujakin kuluu ämpärillinen.
Uudemmassa B20-myllyssä on valussa ylimääräinen pultinreikä, johon sopii sekä amukoissa käytetty 35 A tai 140/240-sarjojen 55 A Bosch-vaihtovirtalaturi, moottoriin löytyy muutenkin paremmin osia ja moottoritilan ulkonäkö on lähes samanlainen, suurin ero on moottorin alla, isommassa on alumiininen vahvike kytkinkoppaan, pienempi pultataan vain lohkostaan. Suosittelen voimanlähteen vaihtoa isompaan, tosin vastaavan B20B:n kannet voi olla kiven alla, mutta A:n kansista saa pikku madalluksella ja ohuella tiivisteellä vastaavat. Parikymmentä pollea lisää.
-66 amukka on ilmeisesti vielä 1-piirijarruilla ja ilman tehostinta, suikkalakki saattaa ärähtää jos huomaa isolohkon. Varsinaiset jarrut ovat kuitenkin samat, joten teho riittää. - Amazon122s
Se on tasavirtalaturista johtuva kun kierrokset nousee yli 1500 rpm niin valo sammuu joten ei syytä huoleen valo ei hehku jos vaihdat tilalle vaihtovirtalaturin helppo homma itse toki joutuu tekemään kiinnikkeet tai irrottamaan ne jostain b20 koneesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063