Millaisia kokemuksia teillä on näistä Mazda 6:sta (farkkumallista)? Lähinnä kiinnostaa 1.8 ja 2.0 litraiset vuosimallista 2005 ylöspäin. Muistan joskus kuulleeni alkusarjan Mazda 6:sten ruostumisherkkyydestä... Pitäneekö paikkaansa? Jos pitää, niin onko homma jo saatu kuntoon? Ovatko nuo Mazda 6:sten moottorit varustettu jakohihnalla vai -ketjulla?
Kokemuksia Mazda 6:sta (farkusta)?
10
8217
Vastaukset
- ja kulkee
Mulla oli entinen 2004 vuoden malli 1,8 litran koneella, nykyinen on faceliftattu 2,0 litran koneella.
Tosiaan vuoden 2002-2004 malleissa oli ongelmia ovien ja lokasuojien suojauksessa, myöhemmin se on korjattu. Vuoden 2005 aikana tullut facelift mallissa on parannettu suojausta, äänieristystä, moottoritekniikkaa, sisäosat laadukkaampia jne. Suosittelen facelift mallin ostamista. Vuonna 2005 myytiin vanhaa ja uudisettua mallia joten kannattaa varmistua ostohetkellä, että kyseessä on juuri facelift malli.
Moottorin tehoilla kaupunkiajossa ja pienellä kuormalla ei suurta merkitystä, mutta matka-ajossa, ohitustilanteissa ja peräkärry/asuntovaunu perässä eron huomaa. Suosittelen 2 litraista, kulutus on lähes sama.- verrattuna vanhaan malliin?
Mistä kohdin autoa näkee selvimmin päällisin puolin tuon faceliftauksen ettei tulisi ostettua sitä vanhaa malllia?
- erot
verrattuna vanhaan malliin? kirjoitti:
Mistä kohdin autoa näkee selvimmin päällisin puolin tuon faceliftauksen ettei tulisi ostettua sitä vanhaa malllia?
Lähinnä tulee mieleen, että faceliftatun M6:n maskin kromipalkki on suurempi, etuistuimet on uusittu ja sisutusta kohennettu muutenkin.
Faceliftin yhteydessä auton ruoste- ja kiveniskusuojausta parannettiin merkittävästi. Siitä on selvitystä mm. AutoBild Suomi lehden numerossa 3 / 15.2.2008, missä on samalla kokonaisarvio käytetystä kutosesta. M6 selvitti 100.000 km ilman vikoja, kokonaisarvosana 9. - tunnistaa
verrattuna vanhaan malliin? kirjoitti:
Mistä kohdin autoa näkee selvimmin päällisin puolin tuon faceliftauksen ettei tulisi ostettua sitä vanhaa malllia?
Edessä alhaalla on yhtenäinen ilmanottoaukko hunajakennoritilällä (entisessä oli 3 osainen) jonka reunoilla alumiinin väriset kehykset.
Hieman tummennetut lamppujen lasit.
Sisällä tyylikkäämmät ilmanvaihdon säätönappulat (3 kpl) ja keskikonsoli (entisessä muoviset harmaat) ja verhoilumateriaali yleensä parempi.
Äänieristyksestä en osaa sanoa. Itellä 2 l. farkku Elegance -07 ja olen kyllä hiljaisemmillakin ajanut.
Muuten hyvä, hyvän näköinen, hyvä ajaa ja huoleton peli.
Suojasin omani kyllä heti uutena varmuuden vuoksi. - Mazda6farkku
1.8 kone riittää vallan mainiosti farkkuun.
Toinen mazda6 1.8 farkku menossa eli vuodesta 2003 lähtien on kokemusta. 2.0 on myös kokeiltu,
eikä tuo edellä mainittu "vääntöero" ole
käytännön ajossa mitenkään oleellinen.
Jos hinta on sama niin sitten... - tuntomerkkejä
verrattuna vanhaan malliin? kirjoitti:
Mistä kohdin autoa näkee selvimmin päällisin puolin tuon faceliftauksen ettei tulisi ostettua sitä vanhaa malllia?
http://img407.imageshack.us/img407/8048/erot.jpg
Itselläni -07 diesel farmari. Ihan OK auto sen jälkeen kun ohjauksen puoltaminen saatiin paremmaksi. Ei vieläkään täydellinen (kaverini kutonen huomattavasti parempi ajaa). Ääni eristys parani paljon kun laitatin ruostesuojauksen yhteydessa Stop sonic eristyksen ( http://testwww.finikor.fi/stopsonic.htm ). - sisätiloissa
verrattuna vanhaan malliin? kirjoitti:
Mistä kohdin autoa näkee selvimmin päällisin puolin tuon faceliftauksen ettei tulisi ostettua sitä vanhaa malllia?
2002-2005
http://www.netcarshow.com/mazda/2002-6_sedan/800x600/wallpaper_17.htm
2005----
http://www.netcarshow.com/mazda/2005-6_facelift/800x600/wallpaper_25.htm
Sisältä tunnistaa auton parhaiten onko uudempi vai vanhempi versio.
Vanhempaa versiota ei kantsi ostaa. Ittellä oli 03 ja ovien, takaluukun, takakaarien ja helmojen kanssa ongelmia jatkuvasti. Osa maalattiin kaks kertaa mun kahen omistusvuoden aikana.
Ota selvää onko kyseisiä paikkoja maalattu takuuseen ostamassasi autossa. Jos on maalailtu niin luultavasti saa maalata uusiks jossain vaiheessa??
Itte tykkäsin autosta, mutta en jaksanu tapella enää huollon kanssa maalauksista joten pistin kiertoon. Nykyinen kulkine toimii ku kello, mutta joku siitä puuttuu........
- ketju vai hihna?
???
- riippuen
Bensakone ketju, dieselkone hihna.
- Nimetön
itsellä on -03 1,8 farkku.alkusarjalaisista lähti maalit helmoista,mutta ne korjattiin takuuna maahan tuojalla.moottorit on ketjulla.1,8 moottori on aivan riittävän tehokas jokapäiväisessä norm.ajossa.keskusteluissa kuten itselläkin ilm.tyyppivika on modeemijohtosarja apumiehenpuolella mikä aiheuttaa airbag/turvavyön kiristäjän merkkivalon palamisen,sekin takuuseen.ohjauksen puoltaminen tien kaltevuuden mukaan,siitäkin on moni huomauttanut,muuten olen ollut täysin tyytyväinen mazdaani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265