kotimokkula rikkikö?

heesu hoopo

mulla huawei kotimokkula ja yhteys internettiin pätkii lähes jatkuvasti eli mokkulasta sammuu POWER valo hetkeksi ja sitten taas yhteys palautuu.

operaattorin tekniseentukeen olen soittanut ja sanovat sieltä että mokkula on rikki, mutta jos se olisi jotenkin rikki niin eihän se silloin toimisi laisinkaan.

9

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riiviönrauta

...kai se sitten ole rikki...

-Rr

• härmänhintti

DNA:lta sanotaan aina kun soitat tekniseentukeen ja valitat mokkulasta niin että mokkula on rikki ja hyvin harvoin se on rikki vaan syyt jäävät DNA:n puoleen.

• hessu hoopo
        härmänhintti kirjoitti:

DNA:lta sanotaan aina kun soitat tekniseentukeen ja valitat mokkulasta niin että mokkula on rikki ja hyvin harvoin se on rikki vaan syyt jäävät DNA:n puoleen.

kerkesin tänään jo sitten laittamaan mokkulan huoltoon jotenka se huolto on sitten aivan turhaa.

operaattorin pitäisi keksiä sitten vaihteeksi jokin muu selitys jos kerran tuo rikkinänen mokkula on jo arkipäivää.

joka tapauksessa teen tästä nyt valituksen operaattorin johdolle!

• keksa

sen tarkoituksena on vaan nostaa itsemurhalukuja.

• jorpakka

minulle mokkula toi suurta taloudellista haittaa sillä yhteys ei toiminut ja en saanut alennuksia kuukausi maksuista.

• EX asentaja oksanen

täällä jauhetaan niin paljon mokkula ongelmista että kirjoitan tähän nyt tämän asian ja
      TULOSTAKAA TÄMÄ VIESTI:

neljää eri mokkula vikaa voi olla:

1. viallinen mokkula

2. tietokoneessa vikaa

3. operaattorin DHCP palvelin vika

4. operaattorin WINS välitys palvelin vika

selvitykset:

1. jos epäilet että mokkula on viallinen niin pingaamalla se selviää. jos isäntä vastaa neljäkertaa on mokkula kunnossa, jos ei vastaa niin mokkula on silloin viallinen

2. tietokoneen ainut vika mikä voi pätkiä yhteyttä on viallinen verkkokortti ja sekin selviää sillä että katsoo että asetuksissalukee kortin kohdalla "laite toimii oikein"

väärät asetukset koneessa taas ei pätki yhteyttä vaan katkaisee yhteyden kokonaan.

3. palvelin viat taas johtuvat operaattorin vääristä DHCP asetuksista tai viallisesta palvelimesta ja tällöin asia selviää kun katsoo mokkulaan sisälle ja merkkivalo WAN palaa silloin punaisella.

palvelin vian voi testata myös menemällä jonkun toisen palvelimen alueelle.

4. WINS palvelin vian huomaa vain silloin kun käyttää yhteyttä WINS palvelimen kanssa ilman että yhteys otettaisiin DHCP palvelimelta ja tällöin mobile partner yhteys ei toimisi koska se käyttää WINS palvelinta.

pitkään jatkunut palvelin vika tai väärät asetukset operaattorin palvelimella saattaa aiheuttaa myös WINS palvelin vian ja mikäli WINS palvelimessa on vikaa niin silloin myös DHCP palvelimessa on jotain vikaa sillä pelkässä WINS palvelimessa EI voi olla vikaa.

• palvelu pelaa

hei.

asun pyhäsalmella ja paikallinen DHCP palvelin on todettu DNA:n toimesta vialliseksi ja asiaan tulee parannusta kevään aikana DNA:n mukaan, mutta nyt olen käyttänyt yhteyttä mobile partnerilla niin myös sen kanssa ei nettiin ole viimeaikana enää päässyt ja operaattori ei voi tehdä palvelimelle mitään ennen kun uusi tukiasema tulee keväällä jotenka sain oikeuden purkaa sopimuksen ja ottaa tilalle toisen yhteys tyypin.

• joppaan konsinta
        palvelu pelaa kirjoitti:

hei.

asun pyhäsalmella ja paikallinen DHCP palvelin on todettu DNA:n toimesta vialliseksi ja asiaan tulee parannusta kevään aikana DNA:n mukaan, mutta nyt olen käyttänyt yhteyttä mobile partnerilla niin myös sen kanssa ei nettiin ole viimeaikana enää päässyt ja operaattori ei voi tehdä palvelimelle mitään ennen kun uusi tukiasema tulee keväällä jotenka sain oikeuden purkaa sopimuksen ja ottaa tilalle toisen yhteys tyypin.

mä olen elisan mokkula asiakas ja ainakin elisalta on sanottu että jos DHCP palvelin on viallinen niin sitä ei voida korjata vaan ainoa keino on rakentaa uusi tukiasema.

• hessu hoopo
        joppaan konsinta kirjoitti:

mä olen elisan mokkula asiakas ja ainakin elisalta on sanottu että jos DHCP palvelin on viallinen niin sitä ei voida korjata vaan ainoa keino on rakentaa uusi tukiasema.

en päässyt tekemään valitusta operaattorin johtoon koska minulla ei ole tarpeeksi monta vikailmoitusta tehtyä.

viittaa siihen että minullakin on sitten DHCP palvelín rikki kun kerran mokkulassa on WAN myös välillä punainen, mutta kun soitin tekniseen tukeen ja kysyin DHCP viasta niin sanoivat vaan että kaikki palvelimet huolletaan kerran kuussa ja niissä ei ole mitään vikaa, mutta en minä ala tälläistä yhteyttä kestämään vaan jatkan taistelua tätä julmaa vääryyttä ja epäoikeuden mukaista palvelua vastaan.

sillä mulla on nyt toinen mokkula täällä tilalla ja aivan samaa tekee ja mokkulan sisällä on WAN punainen, mutta mobile partnerilla toimii WINS palvelimen kautta aivan hyvin ja kun sitten kysyin tätä eräältä tutulta asentajalta joka on soneran leivissä niin hän sanoi että nauti nyt vielä kun mobile partner toimii sillä on ajan kysymys että koska WINS palvelinkin hajoaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      153
      4697
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      204
      4014
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2720
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2517
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2248
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      15
      1831
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1697
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1494
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      37
      1422
    10. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      34
      1416
    Aihe