Tarvitsen välittömästi rahaa. Haluan myydä asunnon, mutten tiedä onnistuuko se nopeasti.
Yksiö Kotkassa - 34 tuhatta. Se on vuokrattu, ja nettotuotto on 255 euroa ( 350 - 95 ).
Ostajalle se on 9% puhdasta tuottoa. Se on 3 kertaa tuottoisampaa, kuin pankkitalletus.
Muttei kaikki ystäväni suosittelevat myyntiä, koska asunto tuottaa säännöllisesti ja myöhemmin sen arvo voi nousta inflaation takia, joka syntyy tämän talouskriisin jälkeen.
En tiedä mitä tehdä, neuvokaa minua.
- Aleksi
Myynkö?
5
1091
Vastaukset
- Qge-
ollut tuo tuotto, onko jo verotuksessa edellisiltä vuosilta ?
Vai onko aivan uusi tuotto.
muista myös, pitää kertoa jos yhtiössä on suunniteltu remppoja, se kuuluu myyjälle ja varsinkin yksityinen myyjä on heikoilla jos ei kerro.
Eivät valita, reklamoi läheskään yhtä helposti jos on välittäjä,
eikä kaikkein kieroimmat edes mene välittäjältä ostamaan.
Yleensä yksityiset pettyvät ja kysyvät heti viasta tulisitko vastaan korjauskuluissa.
niin jos tuottaa 9 %, hinnat laskevat vuositasolla yli 10 %, eli tuotto menee miinukselle, vaikka ei olisi mitään remppoja koskaan.
Minä kysyisin 2-3 suurelta välittäjältä, mutta en heti ensikäynnillä tekisi sopimusta, vaan "miettisin mutaman yön.
--------------------
"arvo voi nousta inflaation takia, joka syntyy tämän talouskriisin jälkeen".
ei tarvitse pelätä asuntojen arvonnousua,
se tulee ehkä korkeintaan yli 10v kuultua, silloin asuntosi tarvii jo putkiremppoja yms,
eikä jos on asumislähiössä ensimmäisenä nouse, jos työtilanne on hyvä, keskusta-asunnot alkavat nousemaan vuosia ennen. - Qge-
yleinen paikkakunnan työtilanne vaikutta paljon,
en yhtään muista, tuliko sinne uusi satama,
jos, niin arvo pysyy paremmin samoissa.
jos vielä saatte ydinvoimalan, arvo nousee hyvin,
Raumallakin arvot nousivat ja samoin vuokrataso,
kun rakentavat ydinvoimalaa - myyntiä
ei kannata.koska myyt tappiolla,mieti voit itse muuttaa,myydä tai vuokrata,liian halvalla ei kannata myydä.seuraava myy sen sijoituksena.
- tututu
Paljonko lainaa? Käytä vakuutena ja ota lainaa akuuttiin rahapulaan. Ei toimi kaikille, mutta jos kuitenkin sinulla on tuloja niin näillä koroilla ei kovin pahasti voi käydä...
- aleksi_60
Kiitos vastauksista! Päätin kuitenkin myydä asunnon, mutten vielä käytä välittäjää. Voin laittaa sähköpostitse tarvittavat paperit, mm. yhtiöjärjestys, isännöitsijäntodistus, osakekirja, kuvia jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k453606On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342335Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi812266Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä542160Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251595Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma641522- 761427
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55993Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi38837