roikkuva köynnös?

köynnös kesäksi

Olisin tiedustellut mikä olisi hyvä nopea kasvuinen roikkuva köynnös joka viihtyisi aurinkoisella (kuumalla) parvekkeella.. paljon vaatimuksia. olisin kiitollinen avusta!

4

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaa roikkumaan

      Köynnöskrassin voi laittaa roikkumaan,se tykkää kuumasta,yleensä se laitetaan kiipeämään,mutta hyvä roikkukasvina.
      Kirjavalehtinen maahumala ja harmaalehtinen hopeakäpälä on kaunista parvekkeella,ne tosin eivät kuki,mutta ovat muuten kauniita.

    • vain keksii:)

      Kaikki köynnöskasvit voi laittaa myös roikkumaan, kun istuttaa ne pyöreäreunaisiin purkkeihin ja antaa heti alussa kasvaa ilman tukea. Terävä, ohut reuna toimii kuin veitsi tuulella ja hoitotoimia tehdessä. Latvaa typistämällä saa aikaan haarautumista. Jossain vaiheessa moni kasvi alkaa kiivetä itseään pitkin ylöspäin, mutta se ei haittaa mitään.

      Olen roikuttanut ruusupapua, mustasilmäsusannaa, päivänsiniä, krassia, miinanköynnöstä ja tuoksuhernettä. Kaikki toimi, susanna ja pavut oli varsin veikeessä solmussa loppukesästä:))
      Päivänsini ja miinanköynnös ei ehkä kestä ihan mahdotonta paahdetta, mutta auringosta nämä tykkää kaikki.
      Ruusupapu on nopea, kukinta ei tosin erityisen loistava. Voithan panna useampaa sorttia sekaisin, nypit sitten pois seasta sen, nikä ei miellytä.

    • kukkia

      Minun suosikki krassi asuin 4 keroksessa oli upee näky kun roikkui naapurin puolelle.
      Tarvitsee runsaasti vettä ja laatikot pitää olla hyvin kiinni koska siihen tulee paljon painoa.

      • matkin sua

        mulla parvekkeella köynnöskrassia säleikköön nousemassa, mutta kuinka saisin siitä osan kääntymään alaspäin,olis kiva kun se peittäis rumaa parvekkeen seinää ulospäin. Miten komennan sen kasvamaan alaskin päin? Kiitos, jos vinkin annat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe