Palvelutekstejä - laskutus - hujaus

Entinenkö asiakas

Saunalahden kautta perheen toiseen puhelimeen on alkanut tulla tarjontaa PALVELUTEKSTIVIESTEJÄ numerosta 17270. Ei ole avattu - vastattu vain että ei. Kuitenkin sieltä laskutetaan 15€ viime laskutusjaksolta. Yritäessäni soittaa oikaistaakseni Saunalahdelle niin mihinkään asiakaspalveluun ei pääse vaan aina koneukko vastaa jotain ja lasku juoksee. Taidamme vaihtaa operaattoria. Onko muita kokemuksia?

9

1042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai ottanut osaa .

      Johonkin ja se on kestotilaus. Minulle on tullut 48e edestä palvelumaksu viestejä.. Kaiken lisäksi,soittaminen saunalahteen maksaa, kun jonottaa..Vaikka et avaakkaan viestejä.
      Joudut maksaan 2e viestistä,sanovat vain että olet tilannut palvelun!!Laita palvelunumeroiden esto heti, ja kuluttaja- asiamiehelle.. 17151 On myös numero josta tulee palveluviestejä... Myös viesti tuonne palvelunumeroon PELIN TAI KILPAILUN NIMI JA STOP !JOKO SÄHKÖPOSTINA TAI TEKSTIVIESTINÄ

      • Riiviönrauta

        ...sitten teinit ovat 'lainanneet' puhelinta...

        -Rr


    • anti-sånera

      Ei se ole operaattorin syytä, jos olet mennyt tekemään jonkun äo-testin.

      http://wixawin.com/fi/products.html

      Tuo testi on kyllä todella hyvä äo;n määritykseen:
      Äo on todella alhainen, jos tuollainen huijauskin uppoaa:D

      ps. Muuta oma.saunalahdesta palveluviestiestojen asetuksia vastaavan tilanteen varalle.

    • oli ohje TV:ssä

      Pitäisi toimia eli viestien tulon pitäisi loppua. Oli juttu telkkarissa. En ole itse kokeillut. Voiko joku vahvistaa että oikeasti loppuu eikä tule laskujakaan?

      STOP-viestin lisäksi kannattaa ottaa yhteyttä operaattoriin, jos on vääriä laskuja.

      • Jokke1957

        Kyllä se auttaa, mutta kun en tiennyt sitä heti ja nyt sitten maksan. Tällaiset huijaukset pitäisikin saada loppumaan. Jos ei vastaa niin onhan se kumma, että silti sinä ole ns.Kestoasiakas vaikka mielestäni ei ole mitään sopimusta tehnytkään. Tähän pitäisi Kuluttaja asiamiehen puuttua, ja Operaattori voisivat olla mukana vaikka ne pesevät kätensä lähettävät vain laskun.


    • Ekke1994

      Olet selvästi "huomaamatta" osallistunut johonkin Wixawinin tjn. äö-testiin jotka laskuttaa puhelinlaskuissa jopa toista kymppiä. Stop-viestiä ehdottomasti kannattaa kokeilla, mutta saunalahdella ei tähän ole varmastikaan osuutta, vaan tämä voi käydä millä operaattorilla tahansa.

    • Jokke1957

      No vaikeahan tuohon nyt on ottaa kantaa. Oletko ihan varma, että et ole itse aiheuttanut näitä palvelutekstiviesti maksuja? Ja mitä tulee tuohon Saunalahden asiakaspalveluun niin olen itsekkin sinne soittanut ja sain odottaa noin 12 minuuttia ennenkuin pääsin ja koko puhelu oli 20minuuttia. Minusta sen pitäisi olla ilmaista. Ei olel oikein, että joudumme maksumiehiksi kun Saunalahti ei pidä tarpeeksi työntekijöitä siellä. Varsinkin kun on kyse oman operaattorin Asiakaspalvelusta niin tätä en ymmärrä kyllä mitenkään, että siitä joutuu maksamaan!. Eikös niitä patistettu viranomais taholtakin lyhentämään näitä odotus aikoja? Ja mitä vielä ei ole tapahtunut mitään. Olemme avuttomia sen edessä.

    • Jokke1957

      Sain nyt selville miksi niitä Palvelutekstiviesti maksuja nyt minultakin on peritty Soitin puhelinoperaattorille nimittäin. Menin osallistumaan yhteen kännykkä kilpailuun josta voi voittaa IPhon Aplen kännykän. No heidän lähettämät kilpailu kysymys viestit poistin automaattisesti, ja kuitenkin ne voivat laskuttaa jokaisesta lähettämästään viestistä 2euroa vaikka poistan ne, se on nimittäin kestosopimus niin kauan kunnes stoppaat sen. Sain pysähtymään sen kun kuulin, että pitää lähettää tekstiviesti ja sana STOP niin se pysähtyy siihen ja niinhän siinä kävikin. Miten tämän saisi kaikkien tietoon, että tällä tavallakin voidaan tienata sievoisia summia. Kuka tahansa voi näin menetellä. Maksan kiltisti sen 26euroa ja en taatusti enää osallistu mihinkään kilpailuun kännykän kautta. Onkohan teille käyn ihan samallalailla? Kunhan ei ole muksut asialla, nyt olin minä ja aikuinen ihminen.

    • Pahamoka

      Aloin viimein kunnolla ihmetellä näitä ylimääräisiä viesti maksuja 20, 40, 60 jne. olen alkanut kieltää noita kilpailuja joissa ehtona on ruksata hyväksyminen kyselyyn???. Ei kerrota että ne maksaa.. Puhelimeen tulee kuukausittain 17119stä 4-6 viestiä peräkkäin ,mitä ne on? PointSopista alkoi tulla laskuja suoraan pankkitilille... En muista tilanneeni sieltä mitään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe