Hei,
Onko muilla VW autoilijoilla ollut huonoja kokemuksia näistä VW autoihin ilmestyneistä uusista lituskan mallisista tuulilasinpyyhkijöistä?
Nyt Polossa pyyhkijät ovat kestäneet 5tkm ja jälki on aivan perseestä, ihan kuin joku mummo märällä sienellä pyyhkisi lasia. Pyyhin siis ei poista vettä lasista vaan levittää sen siihen. En tiedä onko pyyhkijän kumilaatu jotain kuttaperkaa, eikä kestä pakkasta tai pakkasnestettä, mutta kestoikä vanhoihin verrattuna on todella huono.
Sama ilmiö on nyt 15tkm ajetussa passatissa, jotenka tuskin on sattumaa... Siis lasissa ei ole mitään rasvaa tms. eikä olosuhteet ole olleet normaalista poikkeavia.
Onko muilla huonoja kokemuksia?
Pimeällä ilmio on aivan karsea, parempi melkein jättää pyyhkimättä.
-huonosti pyyhkii-
VW uuden malliset pyyhkimet pyyhkii huonosti
24
8185
Vastaukset
- klkl
mulla vajaan vuoden vanha ja 24 tkm ajettu Golf. Pyyhkimen sulat tosi huonot, vaikka ulkoisesti näyttävät olvan kuin uudet
- tdi 66kw
Sama juttu. Meillä on 10tkm ajetussa golfissa ihan loppu vaikka olen yrittänyt tekohengittää niitä putsaamalla kuumeisesti. Alkoivat kesän jälkeen pyyhkiä huonosti. Passatissa 6000km (2kk) jälkeen pyyhkivät jo huonosti.
Taidan käydä tarvikeliikkeistä kyselemässä onko noita jo ei-alkuperäisinä, jos ei niin vanhanmallin varret kiinni autoihin.
Ootteko muuten miettineet, että jos ne 5tkm ajetut pyyhkijät eivät olekaan teidän alkuperäiset, vaan sen prisman parkkipaikalla vieressä olleen loppuunajetut pyyhkijät.. (nehän on vähän liiankin helpot vaihtaa..) - MOF
Vuoden vanhassa Golfissa lakut ovat pelittäneet erinomaisen hyvin. Loskapaska ei talvella jäädy sulkiin samalla tavalla kuin vanhoissa sulissa. Takalasilla on vanhanaikainen sulka, joka on vaihtokunnossa, mutta edessä lakut pyyhkivät kuin uudet.
Jos sulka ei pyyhi, voi vika varmaan olla muualla kuin sen rakenteessa. Lähinnä tulee mieleen, että kumi on jostain syystä kovettunut.- yli 1 000 000km takana
Vaikka joskus olen tyhmyyksissäni ostanut perinteisen sulan mallia halpamalli, en ole näin huonoihin ja lyhytikäisiin pyyhkimiin vielä törmännyt.
Vika ei tosiaankaan ole muussa kuin tässä uudessa lakupetteri sulassa. Muutenhan sen rakenne on teoriassa juuri tätä jäätymistä varten hyvä, mutta kun ei vain toimi... - Kansanvaunuilija
yli 1 000 000km takana kirjoitti:
Vaikka joskus olen tyhmyyksissäni ostanut perinteisen sulan mallia halpamalli, en ole näin huonoihin ja lyhytikäisiin pyyhkimiin vielä törmännyt.
Vika ei tosiaankaan ole muussa kuin tässä uudessa lakupetteri sulassa. Muutenhan sen rakenne on teoriassa juuri tätä jäätymistä varten hyvä, mutta kun ei vain toimi...Firmassamme on useampi -03 Passat ja Golf. Pyyhkijät aivan lopussa kaikissa, n. 5000km jälkeen. Otimme Stockmanniin yhteyttä ja lupasivat sieltä hoitaa asian, eli hoitavat uudet paremmat sulat kaikkiin autoihin, veloituksetta. Kehotan ottamaan myyjään yhteyttä. Muuten Kansanvaunut ovat mitä parhaimpia peruskärryjä.
- golf 5/03; 12tkm
onko kukaan saanut vaidettua niitä takuun piikkiin?
- Myyjän kauhu
Tere,
En vielä ole käynyt kyselemässä, mutta varmasti menen. Eikä näytä olevan ainakaan perusteetonta vaatia, kun muillakin näyttää olevan samoja ongelmia.
Saapa nähdä mitä liike sanoo vastineeksi. - VWaari
Myyjän kauhu kirjoitti:
Tere,
En vielä ole käynyt kyselemässä, mutta varmasti menen. Eikä näytä olevan ainakaan perusteetonta vaatia, kun muillakin näyttää olevan samoja ongelmia.
Saapa nähdä mitä liike sanoo vastineeksi.Hieraseppas Turtlen 5 veks sateesta tuulilasiin (kuten vaha levitetään ja KUNNON kiillotus) ja johan loppuu näkemismurheet. Vesi suorastaa lentää pois lasilta. Palasin juuri 300 km mökkimatkalla ja pyyhkijöitä tarvistin ehkäpä 50 pyyhkäisyn verran, vaikka tihkua tuli koko matkan.
Itse olen käyttänyt jo 6-7 vuotta ainetta. Vaikka vaarin näkö jo heikkenee ei sade tai loska aiheuta enää mitään murheita. Ja sulkien kuntokaan ei ole kriittinen.
Itse pidän näistä uusista lakumallisista sulista. Ei jäädy loska koppuraksi ja hyvin pyyhkii aina. - Kalvoa
VWaari kirjoitti:
Hieraseppas Turtlen 5 veks sateesta tuulilasiin (kuten vaha levitetään ja KUNNON kiillotus) ja johan loppuu näkemismurheet. Vesi suorastaa lentää pois lasilta. Palasin juuri 300 km mökkimatkalla ja pyyhkijöitä tarvistin ehkäpä 50 pyyhkäisyn verran, vaikka tihkua tuli koko matkan.
Itse olen käyttänyt jo 6-7 vuotta ainetta. Vaikka vaarin näkö jo heikkenee ei sade tai loska aiheuta enää mitään murheita. Ja sulkien kuntokaan ei ole kriittinen.
Itse pidän näistä uusista lakumallisista sulista. Ei jäädy loska koppuraksi ja hyvin pyyhkii aina.Tuo 5sateesta tekee vaan hemmetisti kalvoa lasiin ja erityisesti jos pyyhkijät tai lasi ovat kuluneet. Ja juuri hämärällä kelillä kalvoa tulee mielestäni pahasti ja silloin myös vastaan tulevien valto häikäisevät eniten, kun valo osuus tuohon kalvoon. Lopetin 5Sateesta -aineen käytön heti ensimmäiseen kertaan.
- MLA
Kalvoa kirjoitti:
Tuo 5sateesta tekee vaan hemmetisti kalvoa lasiin ja erityisesti jos pyyhkijät tai lasi ovat kuluneet. Ja juuri hämärällä kelillä kalvoa tulee mielestäni pahasti ja silloin myös vastaan tulevien valto häikäisevät eniten, kun valo osuus tuohon kalvoon. Lopetin 5Sateesta -aineen käytön heti ensimmäiseen kertaan.
Itsellä kävi myös näin ja lopetin 5Sateesta käytön. Pimeällä alkoi tosiaan tulla niin pahaa kalvoa lasiin, ettei nähnyt enää kunnolla.
Päivällä kyllä toimi erinomaisesti.
Nuo uudet pyyhkijät omasta mielstäni ovat yhtä hyvät/huonot kuin vanhatkin. Touranissa on nuo uudet ja Golf Variantissa vanhat. Yhtä huonosti molemmat pyyhkii kura-paskakelillä, jollei ruiki muutaman sadan kilometrin matkalla pissapojan säiliöllistä nestettä lasille.
Sadekelillä ei ole ongelmaa kun vettä on tarpeeksi lasissa niin pyyhkijät toimivat ihan ok. Ongelma on siis loska ja kurakeleillä, jolloin tarvitaan 'apuvettä' ruudulla reilusti.
Vaihdan pyyhkijät 2-3 kertaa vuodessa ja putsailen niitä jatkuvasti lantraamattomalla lasinpesunesteellä. Uusien pyyhkijöiden kestävyydestä en osaa vielä sanoa, kun Touran on ollut vasta vajaat 2 kk käytössä. Vanhat kestää hyvin tuon vaihtovälin, eli 6kk. Pidempäähän niitä ei pitäisi edes käyttää, kun kumi alkaa jo kovettua ja kulua liiaksi.
- poloinen
Pololla vm. -03 ajettu 7 tkm ja pyyhkimien jälki on ala-arvoista.
- HHH
Touranilla on ajettu tosin vasta 6000 km, mutta ei mitään valittamista toistaiseksi. Naapurin Passatilla ajettu n. 60 000 km, eikä hänkään ole valittanut. Jännityksellä odottelen, ilmaantuuko ongelmia.
- polo -02
Siis pyyhkijän sulat ihan kivasti. ajettu nyt 41000. Olen ollut itse tyytyväisempi näihin kuin edellisessä golfissa vanhan mallisiin sulkiin. Tietenkään eihän pelkästään kilsat sitä ratkaise. Kaipa pyyhkimien käytölläkin on jotain merkitystä.
- Passatisti
Ongelma on pesunesteessä eli jos se on vähänkin liian paksua niin et näe mitään eteesi. Toinen ongelma pesunesteissä on kun Eu säännöt sallit puuspriin käytön niin se ei pese yhtähyvin kuin etanoli. Eli lisää vain vettä pissapoikaan ensi kerralla niin näet taas.
- AVU
Minä olen puhdistanut nuo sulat viikottain
tärpätillä ja lasinpesunesteellä ja sulat
toimii puhdistuksen jälkeen suht hyvin.
Yllättävän paljon tarttuu viikossa
pikeä y.m sulkaan. - Passat 03
AVU kirjoitti:
Minä olen puhdistanut nuo sulat viikottain
tärpätillä ja lasinpesunesteellä ja sulat
toimii puhdistuksen jälkeen suht hyvin.
Yllättävän paljon tarttuu viikossa
pikeä y.m sulkaan.Itsellä alla Passat '03 ja ongelma alkoi n.7000km jälkeen.
Pyyhkimet eivät pelanneet yhtään ja kun vaihdettiin uudet niin taas mentiin kivasti toiset 7000km. Sen jälkeen taas sama ongelma jolloin hieman väännettiin pyyhimen runkoa ja moinen "tekohengitys" toi 2000km elinaikaa lisää.
Seuraava toimenpide oli että molemmat pyyhkimet kaatopaikalle varsineen päivineen ja tilalle yksi pyyhin keskelle lasia ja tarvikesulka jonka jälkeen elämä on kirkastunut kummasti. Ja eipä ole joka pojalla samanlaista pyyhintä Passatissa =)
- Jaappa
Omassa Polossa vm'03 "lakupyyhkijät" toimineet varsin hyvin. Takana vajaa 17tkm. Varmaankin näidenkin kuten muuntyyppistenkij pyyhkimien toimivuuteen voidaan vaikuttaa seuraavasti:
- käytetään REILUSTI pesunestettä pyyhinnän aikana (säästää sulkia & tuulilasia)
- täytetään se pesunestesäiliö ennen kuin se tyhjenee
- RIITTÄVÄN vahva pesuliuos (1 osa etanoli /2 osaa vesi, n. 18 cels kesto)
- putsaa sulat laimentamattomalla liuoksella paperilla säännöllisesti
- nosta varret pystyyn pysäköinnin jälkeen, jos on pakkasta tai sitä on luvassa. Ei tartte sitten repiä tai sulatella, varsinkin tuo repiminen tai raapalla auttaminen tms on luusereitten hommaa
- hyötyä on lienee myös noista tuulilasin suojauskemikaaleistakin (5-sateesta tms)
Sitten semmoista, että eri valmistajien tuulilasietanolit ovat ominaisuuksiltaan identtisiä. Toisinsanoen se Shelliltä litran pullossa ostettu neste on hyvää, mutta yhtä hyvää on se Biltemastakin ostettu. Viimemainittua saa kuitenkin nelinkertaisen määrän samaan hintaan... ja itse sekoittaminen kannattaa, valmiiden nesteiden hinta on paljon korkeampi. - pwd
kun laitoin teipit(läpinäkyvät) sulkien yläpuolelle...tyyliin "turvaurat".
Nyt on suht' tyydyttävä, kuskin puolella vieläkin parantamisen varaa. - VWaari
Turtlen "5veks" tuulilasiin kuten vahaus ja eipä tartte itkeä huonoa näkyvyyttä eikä hinkkaila sulkia
- suolakelillä
itse en ole sitä laittanut, kun joku sanoi, että kun ruiskutat pissapojannestettä se viuhahtaa lasista ennen kuin ehdit pyyhkiä. Tämä siis suolamömmöilmoilla ongelma....
Kerrohan kokemuksia. - VWaari
suolakelillä kirjoitti:
itse en ole sitä laittanut, kun joku sanoi, että kun ruiskutat pissapojannestettä se viuhahtaa lasista ennen kuin ehdit pyyhkiä. Tämä siis suolamömmöilmoilla ongelma....
Kerrohan kokemuksia.pelkän ajoviiman vaikutuksesta. Ihan uskomatonta mutta itse en sadan kilometrin matkalla tarvitse sateessakaan käyttää pyyhkijöitä kuin rekan ohituksen lähtövaiheessa. Muuten niin suolamömmöt, loskat kuin vesisatteekin yksinkertaisesti häviävät.
Toimintahan perustuu siihen, että nesteen pintajännitys pienenee ja kaikki nestemäinen jakaantuu niin pieniksi pisaroiksi että ajoviima jaksaa siirtää nesteen pois jo noin 6o-70 km/h nopeudesta lähtien.
Suosittelen - ei ole tarvinnut tuskailla sulkien kanssa enää vuosikausiin. - suolakelillä
VWaari kirjoitti:
pelkän ajoviiman vaikutuksesta. Ihan uskomatonta mutta itse en sadan kilometrin matkalla tarvitse sateessakaan käyttää pyyhkijöitä kuin rekan ohituksen lähtövaiheessa. Muuten niin suolamömmöt, loskat kuin vesisatteekin yksinkertaisesti häviävät.
Toimintahan perustuu siihen, että nesteen pintajännitys pienenee ja kaikki nestemäinen jakaantuu niin pieniksi pisaroiksi että ajoviima jaksaa siirtää nesteen pois jo noin 6o-70 km/h nopeudesta lähtien.
Suosittelen - ei ole tarvinnut tuskailla sulkien kanssa enää vuosikausiin.saahan sen varmaan jollain tinnerillä poiskin lasista, jos yllä kuvattua kalvoa syntyy lasiin.
Onko se siis 5-sateesta (turtlewaxin?) vai mikä tuo viis veks sateesta on?
- pate
itellä 11/02 ostettu polo ja mittarissa 25000. Auto on siis vuoden vanha ja koko ajan samat sulat kun en oo niitä jaksanu vaihtaa, mutta ihan paskat ovat. semmosta kalvoo jättää ja ei auta vaikka raakiksella nesteellä putsaa sulat.
- viis pyyhkijöistä!
On se vain hyvä aine. Olihan se teho jo heikentynyt kun edellisen kerran olin laittanu joskus talvella. Nyt kun sen taas laitto niin pärjää pitkälle kesään. Todellakin voi suositella kaikille jotka kärsii huonosta näkyvyydestä vesisateella. Etenkin hämärässä ja pimeessä apu on aivan uskomaton. Etenkin ajaessa maantienopeuksia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549