Odotan esikoistani, jonka liikehdintä huolestuttaa. Ensimmäiset liikkeet tuntuivat 17. viikolla, 18.viikolla mieskin potkut jo tunsi ja nyt 19. viikolla potkut näkyy päälle päin. Onko tämä normaalia? Joka paikassa kun sanotaan, että päälle päin liikkeet tuntuu ja näkyy vasta n. 10 viikkoa ennen syntymää. Onko kokemuksia näin varhaisesta touhuilusta mahassa?
sikiön liikkeet 19. rv:lla
11
6506
Vastaukset
- neeuvvolllllaaa
jokainen ihminen, vauva ja raskaus on erilainen. puhu asiasta neuvolassa.
- kans
tuntuu liikkeet, kun laittaa käden mahalle. Itse tunsin ekat liikkeet 18. viikolla, nyt viikkoja 24. Ei ne kyllä päälle päin näy tai en ainakaan oo huomannu. Että kai se on ihan mahdollista, että joillakin tuntuu paljon aikasemmin kuin muilla. Ite aion kyllä kysyä asiasta vielä neuvolasta, aika on ensi viikolla.
- äippä -07 & -09
minä tunsin esikoisen potkut vasta joskus rv 20 ja isäkin tunsi heti parin päivän päästä. varmaan joku viikko meni kun masu alkoi muljahdella vauvan tahdissa :) poika syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa ja painoi 3520g.
nyt odotan toista ja menossa rv 18. mahassa näkyy kanssa muljahtelua jo välillä kun asukki villiintyy :) varmasti riippuu paljon jo esim. istukan paikastakin, mulla ensimmäisessa raskaudessa istukka edessä ja nyt takana ja vauva on nyt muutenkin kuulemma tosi edessä ja "pinnassa". näin neuvolassa sanoivat :) - i-niisu
itsekin odotan esikoistani ja nyt rv19, enkä ole tuntenut mitään liikkeitä vielä! Välillä tulee ajtuksia että onkohan se pikkuinen edes elossa kun ei mitään tunnu.... :(
- rv28
10 vk ennen syntymää? Minulla rv28 alkamassa ja johan vahvemmat potkut jo aikaa ovat päälle näkyneet.
- möhmötti23
Minä tunsin vauvan liikkeet ekassa raskaudessa ekaa kertaa viikoin 13 ja rapiat ja toisessa raskaudessa tunsin kutittelua jo hieman reippaalla 11 viikolla.. :-) Mistä ihmeestä sä tollasta olet lukenut, että vauva liikkuis vasta 10vk ennen synnytystä? Höpsistä! Älä huolehdi vaan nauti raskausajastasi - ja vauvan liikkeethän ovat vain merkki siitä, että hän voi hyvin! :-)
- uudelleen..
aloitus. Ei siinä noin sanottu.
- Kesä-äiti_78
Äläpäs lainkaan huoli. Tää meidän vauveli mylläsi rv 17 1 niin kovasti, että mies ja lääkärikin tunsivat liikkeet. Olin tuona päivänä auto-onnettomuudessa, joten pikkuinenkin varmaan vähän säikähti ja meno sen takia oli niin kiivasta.
Ultrassa rv 19 3 lääkärin kans naurettiin, kun potkut näkyi ja tuntui. Nyt viikkoja 22 4 ja iltaisin aina miehen kanssa tunnustellaan ja katsellaan potkuja, joita tältä meidän pikku potkunyrkkeilijältä satelee. - rv 17+0 tänään.
kolmatta odotan, ekasta tunsin liiket rv 18 ja rv 20 näkyi mahan päällä. tokasta tunsin rv 16 ja 19 näkyi mahan päällä. nyt kolmannesta tunsin ekat liikket rv 14 ja esikoinen ja mies tunsi liikket mahan päällä rv 16. 10 viikkoa ennen synnytystä näkee kun vauva muuttaa asentoa, jalka saattaa törröttää mahan kyljestä jne. lopussa saattaa liikkeet vähän vähentyä kun vauva isompi ja vaikeempi liikkua. normaalia on että rv 20 tuntee liikkeitä ja pian sen jälkeen näkyy myös päältä.
- jättivauva?
Mm. neuvolasta saadussa Vau'kirjassa sanotaan: "Noin 28. viikon jälkeen potkut ovat niin voimakkaita, että ne tuntuvat ulkoapäinkin." Ja jatkuu: "Ajan kuluessa potkut voi jopa nähdä." Myös muussa lukemassani kirjallisuudessa puhutaan vastaavista viikoista, minkä vuoksi ihmetyttikin miten on mahdollista näin voimakkaat liikkeet jo tässä vaiheessa. Varsinkin ensisynnyttäjällä! Mutta kiitoksia kovasti kaikille vastauksista! Nyt voin jatkaa rauhallisin mielin odotusta ja nauttia vauvan touhuilusta ilman huolta siitä, että jokin olisi pahasti vialla.
- ja liikkeet tuntuu
päällepäin. tai ainakin osa. Muutaman olen jopa selälläni maatessa nähnytkin. että ei ole erikoista. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823596Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735