Olutta netistä?

Nimi ei Erkki

Onko kukaan tilaillut toisesta EU-maasta oluita ja jos, niin millä menestyksellä? Paukkuuko esim. veroja päälle? Tekisi mieli tilailla suoraan panimolta Saksasta savuolutta.

5

1825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jimimerkki

      mutta ei ole mutkallista: vakuus(maksu) ilmoitus tulliin, ostat ja maksat panimolle, järjestät kuljetuksen ja kun saapuu, teet tullille veroilmoituksen. Onkin hienoa, että ostajat asioivat suoraan tuottajaportaan kanssa, siten hyvät asiakassuhteet syntyvät. Kerro miten kävi!

    • vsieppo

      ..olen tilannut Englannista ja Saksasta,2-4 pulloa kerralla. Mitään ylimääräisiä maksuja ei ole peritty,ihan EU säännösten mukaan;"...tuotteesta maksetaan verot vain yhteen maahan.."

      • verot hyvinkin

        eli siihen maahan, jossa tuotteet kulutetaan.
        .... Suomeen siis jos Suomessa juodaan.

        Lähtömaahan maksetut voi toki (yrittää) hakea takaisin.


      • Ar..la
        verot hyvinkin kirjoitti:

        eli siihen maahan, jossa tuotteet kulutetaan.
        .... Suomeen siis jos Suomessa juodaan.

        Lähtömaahan maksetut voi toki (yrittää) hakea takaisin.

        Näin kai se on virallisesti,mutta käytännössä ei. Olen 5-6 vuoden aikana tilannut Englannista skotlantilaista viskiä 2-3 kertaa vuodessa,2-4 pulloa/tilaus. Samaten sikarit Espanjasta,2-3 kertaa vuodessa. Tilaukset maksan luottokortilla tilauksen yhteydessä. Lähetykset tulevat paikalliseen R-kioskiin joka hoitaa postitoimistoa. Tai Itella tuo paketin suoraan kotiovelle jos satun olemaan päivällä paikalla. Mitään lisämaksuja ei ole mikään taho kysellyt.


      • eri asia
        Ar..la kirjoitti:

        Näin kai se on virallisesti,mutta käytännössä ei. Olen 5-6 vuoden aikana tilannut Englannista skotlantilaista viskiä 2-3 kertaa vuodessa,2-4 pulloa/tilaus. Samaten sikarit Espanjasta,2-3 kertaa vuodessa. Tilaukset maksan luottokortilla tilauksen yhteydessä. Lähetykset tulevat paikalliseen R-kioskiin joka hoitaa postitoimistoa. Tai Itella tuo paketin suoraan kotiovelle jos satun olemaan päivällä paikalla. Mitään lisämaksuja ei ole mikään taho kysellyt.

        puhua muutaman viinapullon tilaamisesta kuin oluen. Viskipullot tulevat postipakettina vaikka suoraan postilaatikkoon, ei ongelmia. Olut pitää lähettää hieman isompana pakettina, eikä se ole ilmaista. Tosin tulli voi tarttua kumpaakin lähetykseen, jos heillä on siihen haluja, aika harvoin on. Suosittelen matkailua, olut on helppo hakea sataman kaupoista ja kärrätä laivaan. Halpaa ja helppoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe