Vasen eturengas käryää?

Mitä tehdä

Mistähän mahtaisi johtua, että ajon jälkeen auton vasemman eturenkaan kohdalta on aistittavissa kuin palaneen kumin tms käryä? En teidä tuleeko itse renkaasta vai joistain osista auton sisällä. Joskus käry tuntuu tosi vahvana, joskus vähemmän. Ajaessa en huomaa mitään epänormaalia, auto ei puolla jne. Korjaamolle jos suoriltaan vien, niin teetättävät tietämättömällä täysremontin... Auto on katsastettu tässä kuussa ilman suurempia vikoja(olen juuri ostanut auton käytettynä). Mitä arvelisitte syyksi, mitä pitäisi osata katsoa/tarkistaa? Entä onko tietoa mahdollisen remontin hinnoista?

10

22016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahentuessaan rikkoo muutakin.

Otas se rengas ensin itse irti ja tarkista net silmämääräisesti. Ei kaikki korjaamot teetätä täys remonttia. On niitä asiallisiakin. kysele ensin mielipide korjaamolta ja mieti sen työn vasaanottajan kanssa ensin se homma mikä mättää. Siitä yleensä näkee kuka vedättää ja kuka ei. Voisit tietenkin heittää jotain mallia tai vuosilukua autostasi. onko kyse renkaasta vai jostain voimansiirrossa tai peräti konneen puolella on hankala päätellä kertomasi mukaan. Voihan se olla lopulta vaikka pelekkä hihna. Irrota nyt ensin vain se rengas...

• Mitä tehdä

Kiitokset nopeasta vastauksestasi! Täytyypä ottaa rengas irti ja katsoa, harmi vaan kun ei näistä itse oikeen ymmärrä... Ja auto on muuten Punto vm 98, eli ikää löytyy.

• Jaarruja
        Mitä tehdä kirjoitti:

Kiitokset nopeasta vastauksestasi! Täytyypä ottaa rengas irti ja katsoa, harmi vaan kun ei näistä itse oikeen ymmärrä... Ja auto on muuten Punto vm 98, eli ikää löytyy.

Pari kertaa olen Punton kanssa törmännyt seuraavaan.. jarrua painettaessa sen päästämisen jälkeen mäntä ei palaudukkaan, vaan jarru jää laahaamaan. Tämä johtui siitä että jarruletkussa oli joku vika, ettei neste palautunut takaisin päin kunnolla.. Tarkasta ne jarrut.

• olla että

jarru laahaa? lämpeneekö vanne ajon jälkeen? onko rengas lämmin?

oletko varma, että siellä käryää rengas? voi olla myös että joku apulaitteen hihna on lasittunut ja luistaa, tai ehkä jostain vuotaa ainetta esim pakoputken päälle joka höyrystyessään haisee kärylle. pahinta olisi jos käryn aiheuttaisi jokin sähkölaite, mutta yleensä pamahtaisi sulake..

katso nyt ajon jälkeen onko rengas/vanne lämmennyt verrattuna toisen puolen renkaaseen? avaa myös konepelli ja katso (haistele) että tuleeko kärynhaju sieltä.

• auto kunnossa.

Talviaikaan tuota käryämistä aiheuttaa bitumia sisältävän suolavellin roiskuminen kuuman pakoputken päälle.

99% todennäköisyydellä autossasi ei ole mitään vikaa.

• vanne1

kokeile ajon jälkeen vanteita jos joku vanne on kuumempi kuin toiset niin jarru laahaa vähäinenkin laahaus antaa hajua ja lämpöä kannattaa korjata koska muuten jarrut kuluu turhaan on aika yleistä että jarrut jumii kannattaa huollossa joskus herkistellä jarrut jos ei itse osaa tai muuten pysty.

• asentaja..

Jarrusatulan mäntä ruostunut ja jumissa.
      Nämä kauppamiehet vain herkistelevät mäntää katsastusta varten.
      Korjaamolle pikimmiten jarrusatulan korjaukseen.
      Ylikuumeneminen vaurioittaa jarrulevyn ja palat Myös etupyörän laakeri vaurioituu ylikuumenemisesta.

• vastauksista

Kaikista on ollut todella paljon hyötyä! Tuo suolavelliteoria kuulostaa kaikista houkuttelevimmalta :) Vaan nyt on rengasta pyöritelty ja konepellin alle katsottu. Ei näy mitään erikoista missään, jos nyt osaan sitten mitään juuri katsoakaan... Korjaamollehan se tie tällaisen auton kanssa aina lopulta vie, mutta milloin... Yritän muistaa sitten kirjoittaa tänne mikä oli kyseessä.

• orpasa
        vastauksista kirjoitti:

Kaikista on ollut todella paljon hyötyä! Tuo suolavelliteoria kuulostaa kaikista houkuttelevimmalta :) Vaan nyt on rengasta pyöritelty ja konepellin alle katsottu. Ei näy mitään erikoista missään, jos nyt osaan sitten mitään juuri katsoakaan... Korjaamollehan se tie tällaisen auton kanssa aina lopulta vie, mutta milloin... Yritän muistaa sitten kirjoittaa tänne mikä oli kyseessä.

mistähän johtuu kun ajan autolla ei tule käryä mutta kun pysähdyn tulee kumin tai öljyn käry.jos lämmitän autoa paikallaan vaikka pitempäänkin ja sammutan käryä ei tule.

• Nastarenkaiden hait
        orpasa kirjoitti:

mistähän johtuu kun ajan autolla ei tule käryä mutta kun pysähdyn tulee kumin tai öljyn käry.jos lämmitän autoa paikallaan vaikka pitempäänkin ja sammutan käryä ei tule.

Ylläkin on mainittu suolavellin ja bitumihiukkasten kulkeutuminen veden mukana kuumille pakoputken pinnille, josta käry ajon jälkeen voisi johtua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2434
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      29
      1817
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      73
      1511
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      266
      1420
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      138
      1230
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      983
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      978
    9. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      65
      965
    10. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68