Ostan talopaketin avaimet käteen-periaatteella. Kuinka paljon varaan rahaa muihin kustannuksiin?
Mitä muuta minun täytyy maksaa kuin itse tontti ja talopaketti/talotehtaalta tulevat kustannukset. Kiitollisena lukisin eri taloprojektien tarkkoja listoja kuinka paljon mihinkin meni! Kiitos vaivannäöstä etukäteen!:)
Rakennuskustannukset jos talopaketin hintaa ei lasketa?
8
3015
Vastaukset
- jostain oikean
talopaketin avaimet käteen niin eihän siihen muita maksuja tule. Se on siinä. Noita vaan on harvassa. Lisäkulut valmiskastellin minimi 15000 eurosta jonkun auroran 150000 euroon.
- Rauno Kangas
...ovat nimestään huolimatta aika vajaita. Ylensä niistä puuttuu kaikki rakennuttamiskulut (liittymät, rakennuslupamaksut, valvojien palkkiot yms.) - maatyöt - LV-työt lattian alapuolisilta osin - pintamaalaukset - monelaisia varusteita etc.
Oikein helpoissa perustamisoloissa 30.000 euroa menee valmistalopaketin päälle - eikä mitenkään ihmeellinen tarvi olla haaste, niin saa varata 50.000 euroa extraa.- meni
60 000€. Valmistalo 132 000. Valmis talo 189 700.
Täyttä kusetusta, mutta kun ei tajunnut.Onpahan nyt oma talo.(tai pankin) - alkup.
meni kirjoitti:
60 000€. Valmistalo 132 000. Valmis talo 189 700.
Täyttä kusetusta, mutta kun ei tajunnut.Onpahan nyt oma talo.(tai pankin)Mutta miten tämä kusetuksen voi välttää? Onko joka ikisen talon ostajan l. rakennuttajan opittava kantapään kautta? Mua suivaa tosi paljon tämä "talopaketti" termi. Myisikö joku mulle myös "tonttipaketin" joka pitää sisällään kaiken maatöistä ym lähtien;) Tässä olisi markkinarako, eikö!! Siksikö tässä vaiheessa kannattaa palkata suunnittelija/mestari että saa puolueetonta tietoa muista kustannuksista, varmaan niin. Onko muissa maissa näin ympäripyöreää tämä talopaketti-systeemi?
- talopaketti on talopaketti
alkup. kirjoitti:
Mutta miten tämä kusetuksen voi välttää? Onko joka ikisen talon ostajan l. rakennuttajan opittava kantapään kautta? Mua suivaa tosi paljon tämä "talopaketti" termi. Myisikö joku mulle myös "tonttipaketin" joka pitää sisällään kaiken maatöistä ym lähtien;) Tässä olisi markkinarako, eikö!! Siksikö tässä vaiheessa kannattaa palkata suunnittelija/mestari että saa puolueetonta tietoa muista kustannuksista, varmaan niin. Onko muissa maissa näin ympäripyöreää tämä talopaketti-systeemi?
Pitää vain olla realistinen. Veikkaan, että moni kantapään kautta oppiva rakentaja juurikin tekee talopakettikaupat ja luulee pääsevänsä halvalla, ja sitten yllättyy, kun toteaa, että liittymätkin pitää ostaa erikseen. Kannattaa siis laskea erikseen se talopaketti ja kaikki muut kulut. Vastaava mestari pystyy laskemaan kustannusarviot muille jutuille, mutta kyllä ne itsekin pystyy arvioimaan jotenkin jo ennen hankkeeseen ryhtymistä ja rahoituksen hakemista. Liittymämaksuista ym. saa tietoa rakennuskaupungin/kunnan viskaaleilta, maatöistä voi kysyä tarjouksia (HUOM, tulevat yleensä ilman ALV:ta) kunhan on perustamistapalausunto ja maaperätutkimus tehtynä. Kannattaa laskea sen valmiin talopaketin hintaan lisää joku 40.000e niin ei tule pettymään (normaaliperustusolosuhteissa). Voi olla että selviää vähemmälläkin, mutta vara ei venettä kaada. Parempi että on budjetoinut vähän liikaa kuin ihan liian vähän.
"Tonttipakettia" kannattaa kysyä paikalliselta maarakennusliikkeeltä - jos sinulla on maaperätutkimus ja perustamistapalausunto olemassa, saat tarjouksen kaikesta avaimet käteen helposti. Hinta saattaa kyllä olla melkoisen korkea, jos vertaa siihen, että esim. itse hankkisit routalevyt jne.
Kyllähän taloja saa semmoisinakin, että on liittymät ja luvat maksettu etukäteen ja kaikki huolehdittu alusta loppuun, niitä saa rakennusliikkeiltä ja ovat usein uudiskohteina markkinoinnissa esim. etuovessa. Ei niissäkään aina hinnat kauhean kauas itse rakentamisesta karkaa. Piha voi olla silloin pienempi kuin jos rakentaisi kokonaan omalle tontille, mutta jos se ei haittaa, niin... - jo markkinoille
talopaketti on talopaketti kirjoitti:
Pitää vain olla realistinen. Veikkaan, että moni kantapään kautta oppiva rakentaja juurikin tekee talopakettikaupat ja luulee pääsevänsä halvalla, ja sitten yllättyy, kun toteaa, että liittymätkin pitää ostaa erikseen. Kannattaa siis laskea erikseen se talopaketti ja kaikki muut kulut. Vastaava mestari pystyy laskemaan kustannusarviot muille jutuille, mutta kyllä ne itsekin pystyy arvioimaan jotenkin jo ennen hankkeeseen ryhtymistä ja rahoituksen hakemista. Liittymämaksuista ym. saa tietoa rakennuskaupungin/kunnan viskaaleilta, maatöistä voi kysyä tarjouksia (HUOM, tulevat yleensä ilman ALV:ta) kunhan on perustamistapalausunto ja maaperätutkimus tehtynä. Kannattaa laskea sen valmiin talopaketin hintaan lisää joku 40.000e niin ei tule pettymään (normaaliperustusolosuhteissa). Voi olla että selviää vähemmälläkin, mutta vara ei venettä kaada. Parempi että on budjetoinut vähän liikaa kuin ihan liian vähän.
"Tonttipakettia" kannattaa kysyä paikalliselta maarakennusliikkeeltä - jos sinulla on maaperätutkimus ja perustamistapalausunto olemassa, saat tarjouksen kaikesta avaimet käteen helposti. Hinta saattaa kyllä olla melkoisen korkea, jos vertaa siihen, että esim. itse hankkisit routalevyt jne.
Kyllähän taloja saa semmoisinakin, että on liittymät ja luvat maksettu etukäteen ja kaikki huolehdittu alusta loppuun, niitä saa rakennusliikkeiltä ja ovat usein uudiskohteina markkinoinnissa esim. etuovessa. Ei niissäkään aina hinnat kauhean kauas itse rakentamisesta karkaa. Piha voi olla silloin pienempi kuin jos rakentaisi kokonaan omalle tontille, mutta jos se ei haittaa, niin...tulleet ja idea on aivan loistava eikä tarvitse muuta kuin osoittaa tontti mihin talo laitetaan.
Tämä on aito valmistalo rakentamista ja tulee varmasti rokottamaan näitä ns. valmistalojen myyjien myyntejä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000010&posting=22000000042019533 - Kuluttaja + alv
talopaketti on talopaketti kirjoitti:
Kyllähän taloja saa semmoisinakin, että on liittymät ja luvat maksettu etukäteen ja kaikki huolehdittu alusta loppuun, niitä saa rakennusliikkeiltä ja ovat usein uudiskohteina markkinoinnissa esim. etuovessa. Ei niissäkään aina hinnat kauhean kauas itse rakentamisesta karkaa. Piha voi olla silloin pienempi kuin jos rakentaisi kokonaan omalle tontille, mutta jos se ei haittaa, niin..."maatöistä voi kysyä tarjouksia (HUOM, tulevat yleensä ilman ALV:ta) kunhan on perustamistapalausunto ja maaperätutkimus tehtynä."
"Myyntihinta
Myyntihinta on se hinta, jonka asiakas tavarasta tai palvelusta maksaa. Se on kokonaishinta, joka sisältää kaikki verot ja maksut, kuten arvonlisäveron ja tuotteesta perittävät pantit.
Hintaa ei voi ilmoittaa osina niin, että asiakkaan pitää itse laskea yhteen lopullinen myyntihinta. Markkinatuomioistuimen päätöksen 2001:011 mukaan myyntihintana ei voi pitää kahdesta tai useammasta eri hinnan osatekijästä muodostuvaa laskutoimitusta. Sillä ei ole merkitystä, kuinka helppo tai vaikea asiakkaan laskettavaksi jäävä laskutoimitus on."
- http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/66dd8f3b-c369-435b-b13a-d83dd5236fc8.aspx
- lama ON..
älä maksa hyvä tyttö/poika liikaa lamamarkkinoilla!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835