Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Unelmoin issikasta, mutta..

Läski issikkafani

..pelkään olevani liian painava issikalle.(52/156)Tiedän, että issikat ovat sitkeitä hevosia, mutta asia jäi vaivaamaan. Siis olisiko mahdotonta, että ostaisin issikan lähitulevaisuudessa, kun on kokemusta vähän enemmän?

14

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------>>>

      Issikat voivat kantaa jotain 100 kiloa, aikuisetkin pystyvät niillä mutkattomasti ratsastaa, et ole liian painava islanninhevoselle. Jos kokemusta on niin et ainakaan painon takia voi jättää issikan ostamisen väliin:))

      • hevosen omistaja

        issikka kantaa selässään noin 0-90kiloo,mut ei enää 100 kiloo(paitsi jos siro rakenteinen ihminen)kyydissä,joka painaa 100kiloo:)


    • plippatin

      Ei tuommonen paino haittaa, useimmiten talleilla painoraja on 80kg, issikat on "tanakoita" ja vahva jalkaisia ja selkäisiä, samalla tavalla, kuin shettikset tosiasiassa jaksavat kantaa selässään aika isoakin painoa, vaikka ovatkin matalia.

    • :))

      No et kyllä ole liian iso.... jos et omista tosi pitkijä jalkoja :D
      Itse menen aina ilman satulaa ja pienempien issikoiden kanssa saatta omat jalat olla välillä vähän tiellä :D (olen itse 50/160) mutta vaan niitten pienempien kanssa... issikat on ihania!!! suosittelen.

    • -tonnikeiju x10-

      issikalla ratsastettavaksi :D hei haloo,jos aikuiset ihmisetkin niillä ratsastaa! ja itekkin kun olen tällainen tonnikeiju ja olen ratsastanut issikalla eikä ollut hevoselle mitään ongelmia. sä oot niiden selässä ku kärpänen kissan kyydissä :) että selkään vaan :)

      • uttum

        et oo liian läski. issikat on kyllä tosi sitkeitä, jaksaa kantaa painaviakin ihmisiä. ja suosittelen hankkimaan issikan, ne on tosi ihania


    • Issikkatalleilija

      ET TODELLAKAAN OLE!! Yleisin Issikka-paino rajoitus jonka olen nähnyt on 100 kg!!

    • Hippuli

      meidän tallilla issikoiden painoraja on 90kg, mutta kyllä vahvimmat jaksaa kantaa enemmänkin, et siis ole ollenkaan liian painava !

    • Silleee...

      Tuonhan olisi toki voinut etsiä googlen kautta taikka hevoskirjoista. Ja jos nyt omaa maalaisjärkeä niin voi itsekin vähän miettiä ettet ole mikään tonnikeiju ja jos katselisit issikoiden kuvia joissa niillä ratsastetaan huomaisit heti että ne kantavat helposti aikuisen miehenkin.
      Eli hanki toki kunhan kokemusta löytyy tarpeeksi moisesta huolehtimiseen.

    • cheryle

      et todellakaan ole liian painava, issikat oli alunperin jalostettu miesten ratsuiksi

      • issikkalove

        Terve!! Minun tyttöni haluaisi kovasti hevosen, issikka tuntuisi olevan sopiva tytölleni, se osaa hoitaa hevosia, mutta ei osaa ratsastaa vielä kunnolla, onko oulussa tai mielummin oulunsalossa yhtään issikka tallia jossa voisi käydä harjoittelemassa? Tai jossain oulunsalon/oulun lähellä? TAI vaikka kempeleessä? Tyttöni haluaa kovasti issikan, ja on muuten valmis omistamaan sellaisen, mutta tarvitsisi hieman ratsastus taitoa vielä... AUTTAKAA PLIIS kiiitos niille jotka osaavat auttaa.


    • ...

      Ai että HIEMAN! jos tyttösi ei osaa ratsastaa niin se ei oo valmis ottaan ees hoito hevosta saati sitten omaa! järkikäteen, jos se ei edes ratsasta ja hommaat sille hevosen niin mitäpä jos se heppa onkin vähän äkäinen/ pukittelee yms.

      • ...:lle

        Ja taas yks näitä tyyppejä joille hevosen omistus on pelkkää ratsastusta!! Voi niiden hevosten kanssa muutakin tehä, kun kyyhöttää selässä, sitä paitsi jos ei ratsastus kokemusta ole vielä kauheasti sitä saa myös ostamalla kiltin hevosen, joka ei pukittele (sinulla aika outo käsitys hevosista jos oletat kaikkien olevan äkäisiä pukkikoneita) ja ottamalla sen kanssa ratsastustunteja. Itsellänikin on jo KAKSI omaa hevosta, mutta hyvä kun uskallan edes istua niiden selässä menemättä täysin paniikkiin, mutta silti ei kukaan koskaan ole minulle asiasta sanonut yhtään mitään eikä siihen ole ollut tarvetttakaan. Kaikkia hevosia ei edes ratsasteta milloinkaan -.-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe