PUREE!!

ping pong

Sain juuri kuningaspyyttonin ja ajattelin kysyä että purevatko ne omistajaa usein?

10

3973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunkku80

      Ei käärme yleensä omistajaansa pure. Mulla on Kuningaspyton eikä ole koskaan minua puraissu,
      eikä kyllä viljakäärmeenikään. musta ainakin tuntuu että käärmeeni tietävät milloin minä heihin kosken ja pysyvät aina rauhallisina.

      • ei...

        tunne omistajaansa, joten jos se puree, se puree, olit se sinä tai joku muu!


    • Yaiksa

      kysyä sellaisesta osoitteesta kuin herppi.net

      • king SNAKE

        Vastataas tänne niin ei kysyjän tartte joka palstalla ravata.

        Käärme puree tilanteessa kun sitä ruokitaan eikö hoitaja ole tarpeeksi varovainen sekä varustautunut hansikkailla.
        Toki iso käärme voi nappasta jostain muualtakin kiinni mistä ylettyy mutta yleensä kyseessä on molemmin puolinen erehdys josta ei missään tapauksessa pidä panikoida vaan antaa käärmeen irroittautua itse, se kyllä tajuaa ettei ole kiinni saaliissa.
        Huonompi homma on lähteä repimään käärmettä väkisin irti isku kohdasta, siinä voi hyvä hampaisto kärsiä ja käärme on sen jälkeen entinen käärme jos ja kun ei enää pysty nielemään ruokaansa, sehän käyttää hampaitaan myös kuljettamaan ruoka vatsaan päin.

        Kunnolliset ruokinta pinsetit sekä nahka hansikkaat jos pelkäät käärmeen purevan sinua, jotkut lajit on tosi hanakoita tarttumaan kiinni nälissään.

        Mulla on itellä kokemusta viljakäärmeistä, kuningaspytoneista sekä sateenkaariboista, kaikki on purreet mua nyt kertaalleen... vahinkoja sattuu ;)


    • Mimmu

      Meillä on ollu kuningaspython kohta yhdehsän vuotta ja lapsetkin on osallistuneet sen hoitoon, niin ei se vielä tähän päivään mennessä ole purru kertaakaan. Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä mitä sattuu. Oppiihan sitä aikaa myöten seuraamaan onko käärme "pahalla tuulella" että kannattaako esim. lasten itse mennä ottamaan käärmettä pois terraariosta. Nahan luominen ja joskus pitkät paastot saattaa tehdä käärmeen agressiiviseksi. Meidänkin käärme oli syömättä n.8kk jokunen vuosi sitten tarjoilusta huolimatta.

      • kiukkuinen pyton

        Jotkut yksilöt, yleensä leppoisista kuningaspytoneista, saattavat olla kiukkuisempia kuin toiset. Silloin annetaan käärmeen olla rauhassa, varsinkin, jos se on juuri sinulle tullut, sillä on nahan vaihto menossa tai se ei ole käsittelyyn tottunut. Jotkut eivät totu koskaan, eikä se ole sen kummempi juttu.

        Kiukkuista voi siirrellä tarvittaessa vaikkapa koukulla.


      • jadeadore
        kiukkuinen pyton kirjoitti:

        Jotkut yksilöt, yleensä leppoisista kuningaspytoneista, saattavat olla kiukkuisempia kuin toiset. Silloin annetaan käärmeen olla rauhassa, varsinkin, jos se on juuri sinulle tullut, sillä on nahan vaihto menossa tai se ei ole käsittelyyn tottunut. Jotkut eivät totu koskaan, eikä se ole sen kummempi juttu.

        Kiukkuista voi siirrellä tarvittaessa vaikkapa koukulla.

        Kuten kaikissa eläimissä, myös käärmeiden luonteissa on eroja. Oma kunkkuni on kiltti kuin enkeli, ruokkiessa ei tarvitse käyttää hanskoja eikä pihtejä, mutta olen myös kuullut agressiivisista kuningaspytoneista. Stressi voi aiheuttaa epätavallista käytöstä, kunkuthan stressaantuvat hyvin helposti ja viihtyvät omissa oloissaan, joten mikään sylikäärme kyseinen laji ei ole. Ja varsinkin jos perheessä on pieniä uteliaita lapsia, en ihmettele yhtään jos käärme stressaantuu entistä enemmän. Suosittelisin sisustamaan terran niin että käärmeellä on useita piilopaikkoja joissa se saa olla täysin rauhassa.

        Tottakai käärmettä pitää käsitellä, KOHTUUDEN RAJOISSA, kuten esim. nahanluonnin jälkeen täytyy tarkistaa että vanha nahka on irronnut kokonaan. On myös suositeltavaa käsitellä käärmettä hiukan (noin kerran, kaksi viikossa) jotta se tottuu välttämättömään käsittelyyn.

        Toinen asia mikä tuli mieleen, oli että käärme saattaa olla sairas, tämä saattaa johtaa agressiiviseen käyttäytymiseen.

        Ja vielä kerran; Käärmeeseen EI saa koskea nahanluonnin aikana koska pahimmassa tapauksessa stressi aiheuttaa nahanluonnin epäonnistumisen.

        Toivottavasti onnistuin vastaamaan edes joihinkin kysymyksiin.

        Peace,
        Jade


      • mimmu
        jadeadore kirjoitti:

        Kuten kaikissa eläimissä, myös käärmeiden luonteissa on eroja. Oma kunkkuni on kiltti kuin enkeli, ruokkiessa ei tarvitse käyttää hanskoja eikä pihtejä, mutta olen myös kuullut agressiivisista kuningaspytoneista. Stressi voi aiheuttaa epätavallista käytöstä, kunkuthan stressaantuvat hyvin helposti ja viihtyvät omissa oloissaan, joten mikään sylikäärme kyseinen laji ei ole. Ja varsinkin jos perheessä on pieniä uteliaita lapsia, en ihmettele yhtään jos käärme stressaantuu entistä enemmän. Suosittelisin sisustamaan terran niin että käärmeellä on useita piilopaikkoja joissa se saa olla täysin rauhassa.

        Tottakai käärmettä pitää käsitellä, KOHTUUDEN RAJOISSA, kuten esim. nahanluonnin jälkeen täytyy tarkistaa että vanha nahka on irronnut kokonaan. On myös suositeltavaa käsitellä käärmettä hiukan (noin kerran, kaksi viikossa) jotta se tottuu välttämättömään käsittelyyn.

        Toinen asia mikä tuli mieleen, oli että käärme saattaa olla sairas, tämä saattaa johtaa agressiiviseen käyttäytymiseen.

        Ja vielä kerran; Käärmeeseen EI saa koskea nahanluonnin aikana koska pahimmassa tapauksessa stressi aiheuttaa nahanluonnin epäonnistumisen.

        Toivottavasti onnistuin vastaamaan edes joihinkin kysymyksiin.

        Peace,
        Jade

        Ei meidänkään kunkku ole agressiivinen vaikka lapset (isoja koululaisia) ja koira ramppaavat pitkin päivää terraarion ohi. Ainut asia mikä huolettaa on ettei se taaskaan ole syönyt moneen kuukauteen. Edellisestä kerrasta on kuitenkin vuosia kun paastosi kunnolla. Vesi kelpaa mutta ei tarjottu ruoka. Se on paastosta huolimatta erittäin liikkuvainen ei kuitenkaan agressiivinen.


    • Ellsa

      oma pikku viljis puree mitä vain ja milloin vain... tämmöinen on kylläkin tietääkseni harvinaista että ja yleensä käärme puree vain kun tuntee olonsa uhatuksi :)

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1349
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe