kylmää faktaa aasialaisvaimon hankinnasta

siis FAKTAA

Eli heti kättelyssä KAIKKI MIELIPITEET JA PROVOILUT pois! Haluaisin kuulla kaikilta heiltä, jotka ovat Aasiasta löytäneet itselleen vaimon, että miten homma eteni. Miten tapasitte ja kauanko tapailitte siellä Aasiassa, ennen kuin tulitte yhdessä Suomeen? Millaisissa ympäristöissä tapailitte/milloin tapasit hänen sukulaisiaan? Muutitteko heti samaan asuntoon ja menitte naimisiin, miten vaimo sai kansalaisuuden yms. ?

Itselläni oli vietnamilainen vaimo, mutta tapasin hänet Suomessa, joten tarinani oli toisenlainen. Olen kiinnostunut tietämään, miten suomalaismiehet ovat kaukaa Aasiasta saakka vaimon saaneet tänne Suomeen.

12

3685

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkkowannabe

Jollet asu metsässä, tiedät, että monet työ- ja opiskelupaikat ovat kansainvälisiä. Itse asunut noin 5 vuotta aasiassa, joten ei liene yllättävää, että vaimokin sieltä 'matkamuistona' tuli.

Lisäksi tiedän hyvin monia kaltaisiani tarinoita.
      Kaukolomille ei myöskään kannata lähteä viikoksi tai kahdeksi, toisin kuin Turkkiin, vaan lomaromanssit jotka tiedän tarkoittavat useiden kuukausien ehkä vuoden vuorotteluvapaata, joten tällöinkään ei liene yllättävää, että poikamiehet vaimoja reissuiltaan löytävät.

• ........

Eikö elämänkumppanilla olekaan muuta arvoa kuin 'matkamuisto'? Yleensä matkamuisto isketään seinään tai kirjahyllyyn, nytkö hellan ääreen ja vuoteeseen? Eivät naiset ole esineitä tai matkamuistoja.

• pirkkowannabe
        ........ kirjoitti:

Eikö elämänkumppanilla olekaan muuta arvoa kuin 'matkamuisto'? Yleensä matkamuisto isketään seinään tai kirjahyllyyn, nytkö hellan ääreen ja vuoteeseen? Eivät naiset ole esineitä tai matkamuistoja.

ei tullut suurena yllätyksenä ettei lainausmerkkien käyttö auennut vajakille, sori :(

otetaan niin helposti, että sinäkin ymmärrät.

ilmaisu oli tarkoitettu humoristiseksi.

jos parhaassa iässä olevat sinkut ovat maassa x sukupuolesta riippumatta, one enemmän kuin luultavaa, että puoliso sieltä myös löytyy. ellei kyseessä ole henkisesti ja fyysisesti rajoittunut yksilö, jolloin on pakko tyytyä siihen roskasakkiin mitä jäljelle jää. näinhän ei sinulle käynyt?

• hyvin menee mutta menköön

"Tapasin" oman vaimoni webbisivujen välityksellä. Paikan päällä kävin 3 kertaa. sitten hän tulikin jo Suomeen.

Olen jo vanhempi (39v). Edellinen pitkä suhde kariutui 10v jälkeen.

Tapasin hänen perheensä 3. kerralla (noin 6kk aikana). He eivät olleet kauhean ihastuneita ajatukseen että tytär muuttaa niin kauas mutta ensitapaamisen jälkeen ovat ottaneet avosylin minut vastaan. Nyt siellä ollaan kerran vuodessa muutama viikko.

Hän tuli suomeen viisumilla, joka haettiin heti sillä periaatteella että naimisiin mennään (eikä paluulippua edes ollut). Naimisiin mentiin 3kk sen jälkeen kun hän tuli. Tämän jälkeen 1. asumislupa 1v. Ollaan ostamassa asuntoa ja jossain vaiheessa lapsia. Viisumin hakemisessa oli aikamoinen paperisota - kaikki piti olla kiinaksi ja englanniksi ja kaikenmaailman toimistoissa leimattu oikein ja notaarisoitu etcetc. Siihen meni noin 1-1.5 kk.

Miksi tämä kamala vaiva? No, minulla on ollut suhteita kiinalaisiin naisiin aiemminkin ja olen pitänyt kulttuurista. Eritoten perhesuhteet/asenne perhettä kohtaan vaikuttavat. Haluan tuntea olevani osa isompaa perhettä (ja nyt sitä totisesti olenkin).

Kansalaisuutta voi hakea vasta piitkän ajan kuluttua. Nyt hän puhuu suomea kohtuullisesti (1 vuosi takana). Opiskelee yliopistossa, toivoo kovasti työllistyvänsä - siihen on esteenä ei täydellinen suomen kielen hallinta.

Isompia ongelmia ei ole ollut, joitain kulttuurien välisiä törmäyksiä tosin. Puhumalla asioista selviää. Saatan hakeutua sinne töihin jossain vaiheessa kun kiinan kieli on paremmin hanskassa. Kaunis ja mukava maa asua.

• Lause

"Kaunis ja mukava maa asua."

Toki on kaunis maa asua, jos ei asu suurkaupungissa, jossa ei sinistä taivasta näy. Eikä maaseudulla, jolla entiset kommunistilapsoset kävivät myllertämässä maan lähes piloille. Siis kaunista, jos sellaiseen paikkaan sattuu.

Ja siitä mukavuudestakin voidaan olla montaa mieltä. Toisilla on, toisilla ei. Rahallahan sitä saa, ja siksi sitä rahaa halutaan.

Ei sieltä ihan turhan takia lähdetä etsimään parempaa elämää muihin maihin. Miksi jättäisivät niin kauniin ja mukavan maan? Kyllä kuule mukavuus on aika usein kaukana ihan taviksen elämästä, mutta en nyt jaksa alkaa pilaamaan viikonloppuani sinun kanssa kinaamalla. Kaikkea onnea suhteellenne!

• hyvä idea

Menkää vaan kiinaan asumaan. Varmaan vaimollesi on helpompaa kun läheiset on lähellä ja sinä itse saat sen suuren perheen lähellesi myös.
        Suotta täällä asutte, menkää kiinaan. Tervemenoa!!
        ps. ihan sitten vain se menolippu

• Vietnamilainen vaimo

Tapasin netissä. Kirjoittelimme toisillemme vuoden verran ja sitten menin katsomaan paikan päälle. Ei voi sanoa, että se olisi ollut rakkautta ensi silmäyksellä, kielitaito (hänen) oli aika huono ja maa ja tavat olivat muutenkin aika outoja.

Hän oli kuitenkin mitä ilmeisemmin jo päättänyt miten asiat tulevat menemään ja oli järjestänyt kaiken valmiiksi. Muutaman päivän kaupunkikiertelyn jälkeen menimme katsomaan hänen vanhempiaan. Olin vähän hermostunut ja olisin ollut vielä enemmän jos olisin ymmärtänyt miten iso juttu se siellä on. No, minut otettiin kuitenkin pienen alkuhämmingin jälkeen ihan ookoosti vastaan ja viikon päästä olin jo kihloissa.

Palasin takaisin yksinäni ja laitoin papereita sisään. Seuraavana vuonna kävin sitten hakemassa kultani ja silloin minut otettiin jo vastaan kuin kuningas. Kuulin myöhemmin, että perheelle ja koko suvulle olisi ollut todella kova paikka jos en olisi tullutkaan, vaimoni olisi mahdollisesti tehnyt itsemurhan. No, nyt on asuttu täällä jo jokunen vuosi ja jälkikasvua on yksi kappale. Vaimo on ollut kotirouva koko ajan mutta laittanut siinä sivussa internetbisnekset pystyyn ja on nyt Vietnamissa rakentamassa asuntohotellia. Kovin se on bisneshenkinen.

• bidraldi

Hyvä ja mukava tarina.

Tuo itsemurha kohta oli mielenkiintoinen
        Kyseessä olisi siis ollut jonkinlainen kasvojen menetys, jos et olisi tullut? Kannattaa siis olla vakavissaan liikkeellä jos meinaa kosia aasiasta tai juttu voi päättyä kurjasti (ainakin joissain paikoin voi olla näin).
        sitten pikkuisen aiheen vierestä:
        Antropologisen tutkimuksen etiikassa on tähän liittyen juttua paikalliseen tai tutkimuskohteeseen rakastumisesta. Edes kaikki tutkijatkaan eivät ymmärrä/eivät ole ymmärtäneet miten iso juttu vietellyksi tai rakkauden kohteeksi joutuminen voi olla joissakin kulttuureissa. Jotkin tutkijat ovat pitäneet matkarakastajia ja muuta suhdetta ja sitten nämä (yleensä naispuoliset "toiset") ovat tehneet itsemurhan kun juttu ei olekaan johtanut sitoutumiseen.
        Sekä mies, että naistutkijoilla on ollut näitä suhteita mutta ehkä naiseen kohdistetun kulttuurisen paineen vuoksi miestutkijoiden suhteet ovat "vaarallisempia".
        Antropologisen tutkimuksen tutkimusetiikan kirjallisuudesta voi löytyä näitä esimerkkejä, jos jotakin kiinnostaa enempi.

Kiitos kuitenkin paljon tästä tarinasta ja onnea teille jatkossakin.

• Suomi Mies

FAKTAA: Tavattiin netissä(Vietnamcopid.com) ja sieltä sähköpostin kautta kirjoiteltiin ja lähetimme toisillemme kuvia, kirjoiteltiin joku 3-4kk. eikä vielä tosiaankaan tunnettu hyvin toisiamme. Lähdinkin reissuun vähän asenteella et katotaan mitä tuleman pitää.

Lentokentällä tyttökaverini oli vastassa ja se ei ollut rakkauta ensisilmäyksellä.

Tyttökaverilla oli Vietnamissa kovasti kiirettä koulussa ja töissä.
      Tehtiin seraavanlainen järjestely: Tyttökaveri lopetti työt ja pesi mun pyykit ja mä maksoin saman kuin töistä ois saanut rahaa, tämä raha meni koulumaksuun(n.20€/kk)
      Saimme nyt kahdenkeskistä aikaa ja tutustuimme nyt kunnolla.
      Tottakai olin alkuun varuillani, mutta pian huomasin että olin tavannut sen oikean. Tyttöni oli perheen ainoa lapsi ja hän asui kahdestaan äitinsä kanssa Saigonissa.
      Englanti sujuu ja sujui tosi hyvin, mut anopilta ei lainkaan.
      Olin reissussa tasan 6kk. ja mielestäni se on vahimmäis aika et tunnetaan toisemme, en halunnut lähteä ilman tyttöäni minnekkään, jos olisin esim. välillä lähtenyt suomeen sydän olis itkenyt verta ja kirjotella nyt ainasia "I miss you" viestejä, pää ei olis kummallakaan kestänyt. Olinhan varannut reissuuni vuoden aikaa.
      Olen monesti itkenyt onnesta, koska vaimoni on niin hyvä, meillä on hyvä olla kahdestaan.

Tulimme vuosi sitten Vietnamista Suomeen ja siitä kuukauden päästä naimisiin ja sitten oleskelulupa kuntoon, luvan päätöksessä meni poliisilla vain 2viikkoa.
      Vaimo osaa suomenkielen ja hän on nyt raskaana 4kk.
      Kun tapasimme, oli vaimoni neitsyt ja minullakin poikuus tallella :)
      Vietnamissakin huomaa tosi hyvin et Suomi Miehessä on valuuttaa!
      Koeta pitää pää kymänä(vaikka välillä 40C) ja lötää se oikea! Äläkä rupee pelaan kaikkien tyttelien kanssa!

Onnea etsintään!

• Aivan ihana tarina teillä, pisti hymyilyttämään. Kaikkea hyvää teille jatkossakin!

• bidraldi

Kiitos hyvästä tarinasta, kiitos myös että vältit tyypilliset oman kansan haukkumiset.

Monet miehet kirjoittavat mukavan tarinan vaimonsa löytämisestä ja seurustelusta mutta sitten laittavat loppuun, että suomalaiset naiset on rumia itsekkäitä lehmiä, niin menee pohja niiltä onnellisuus väittämiltä.

Sama juttu myös kun joku ulkkiksen vaimo kirjoittaa, että sai x-maasta niin ihanan miehen avaa ovet ja kantaa ruokakassit ja pitää huolta ulkonäöstään ja sitten tulee pyyhkeitä suomalaisille " itsekkäille lökäpöksyille"

Tulee väkisinkin mieleen, että näiden ihmisten onni on pelkästään sen kumppanin ulkomaalaisuuden syytä (persoonalla tai käyttäytymisellä tms. ei mitään vaikutusta;D)

Onnea teille jatkossakin kuten myös kaikille muille mokupareille, jotka osaavat olla onnellisia onnestaan niin, ettei toisten onni/elämä ole omasta pois.

• Minä olen koko työikäni kulkenut maailmalla erilaisissa työtehtävissä kunnes yhdessä vaiheessa työt suuntautuivat etupäässä Kiinaan.
      Ihastuin maahan sen verran etten enää välttämättä vapaa-ajallani sieltä takaisin Suomeen tullutkaan vaan rupesin tutustumaan myös maan muihin kaupunkeihin.
      Näillä "retkillä" sitten tapasinkin nykyisen vaimoni kun eräässä paikassa tuli kieliongelmia ja hän tuli ystävällisesti tulkiksi selvittämään asiaa.
      Ehkä kuukauden verran oltiin tapailtu ennenkuin tapasin myös hänen vanhempansa.
      Lähes vuoden verran siellä sitten asusteltiin kunnes alkoi näyttää siltä että minun Kiinan työtehtävät alkaa ilmeisesti loppumaan. Niimpä mentiinkin siellä naimisiin ja kun vielä sain työtehtäväni järjestettyä siten ettei minun enää tarvitse maailmalla reissata, niin asetuttiin pysyvästi Suomeen.
      Olin nimittäin jo aikaisemmasta avio- ja avoliitosta oppinut, ettei liitto kestä jos puolisot asuvat eri maissa. Ja onhan nykytilanne ihan toista kun ei tarvitse jatkuvasti miettiä mikä maa on seuraava asuinpaikka, vaan voi ihan kaikessa rauhassa suunnitella tulevaisuutta täällä.

Suomen kansalisuutta hänellä ei edelleenkään ole koska Kiina ei hyväksy kaksoiskansalaisuutta.
      Siksipä kiinassa matkustelun kannalta onkin yksinkertaisempaa kun omistaa Kiinan passin siinä on oleskelulupa Suomeen.

Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2315
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2248
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      13
      1615
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1494
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      100
      1155
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1097
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      947
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      848
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      129
      828
    Aihe