Mikä käärmeissä viehättää?

lierot

Itse en pelkää käärmeitä millään tavalla, mutta en myöskään niistä pidä yhtään. Kerran olen jotain pythonia pidellyt ja se puri minua reiteen, purema ei oikeastaan tuntunut yhtään pahalta, mutta ei myöskään hyvältä. Tämän pureman takia ajattelen, että minä en pidä käärmeistä eikä käärmeet minusta, joten voimme molemmat jättää toisemme rauhaan :) Käärmeet eivät siis minua miellytä, mutta en niitä pelkääkkään. Mikä siis teitä käärmeissä viehättää?

Ps. ihan pienet pythonit ovat viellä oikein mukavia ja "söpöjä" :)

16

1494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtavia

      Käärmeet on vaan niin ihania ja hienoja eläimiä. ;P

    • king SNAKE

      Muakin on purtu muutaman kerran, käärme on joka kerta ollut nälkäinen enkä ole ollut varovainen asian suhteen... ;) vahinkoja sattuu eikä niistä pidä lannistua ja jättää kiehtovaa lemmikki harrastusta sikseen jos kerran matelijat kiinnostavat ;)

      Matelijoiden primitiivisyys, killer instinct.
      Ne eivät miellytä ketään ainoa päämäärä on vain selviytyä.

    • pyton

      Minulla on kunigaspyton poina kolmevuotias ja ilman akressiivisuutta, ihmettelen miten olet onnistunut ärsyttämään matosta puremaan, tämä minun pyton ei ole suostunut edes varoittelemaan lähestumistä. Olisi mielenkiintoista tietää mikä oli tilanne missä puri.

      • hewq

        Olimme tekemässä remonttia isäni työkaverin luona, jonka talo on kuin eläintara. Istuin sohvalla ja python oli hartioillani ja häntä käteni ympärillä. Kun rupesin nostamaan käärmettä harteiltani pois niin yht'äkkiä tunsin iskun reidessäni. En puristanut käärmettä tai muutenkaan käsitelly kovakouraisesti, mutta voi olla mahdollista, että tein myös jotain väärin. Voisiko olla myös mahdollista, että käärme oli jotenkin hermostunut remontin aiheuttasta melusta tms?


    • mammi

      tykkään viljakäärmeistä kun niillä on rauhallinen luonne eikä ne pure.
      ne on kauniin värisiä ja helppo hoitoisia..oikeen hurmaavia eläimiä:)

      • No niin no niin!

        Noo, tietysti voi sanoa et maatiaiskissa ei raavi, mutta se ei olisi totta! =)

        Eiköhän jokaisesta lajista löydy myös näitä agressiivisia yksilöitä!

        Nimim. Erään tälläisen viljan onnellinen omistaja


    • valoholisti

      hassu kysymys..ihan kuin jokin tulisi kysymään,mikä viehättää esim.koirissa.
      vastauksia löytyy:
      olen itse pitänyt kesykäärmettä pari kertaa käsissä ja se oli hauskaa.tämä jäykän oloinen liero oli hauskan näköinen otus pitkän kapean ruumiinsa ja tarkkaavaisten nappisilmiensä kanssa.huvittavaa oli myös välillä vilahtava haarakieli.
      vaikka käärmeestä ei juuri juttuseuraksi tai tempuntekijäksi ole ,eikä (ainakaan minun tietääkseni) hae keppiä kun käskee niin se on silti mukava otus.
      tiedän että jotkut eivät käärmeistä pidä,jopa pelkäävät niitä,mutta minä pidän.voisin itsekin hommata sellaisen:)
      sen sijaan isoja karvaisia hämähäkkejä todella pelkään.niistä jaloista tulee mieleen hirmu karvaiset sormet:O hyrr..pelottavia..

    • Mie vuan.

      Itseä ei viehätä, mun puolesta sais kuolla kaikki käärmeet =)

      • Mie vuan.

        ja kaikki hämähäkit kanssa.


    • yuköl

      kaunis kiehtova ja eksoottinen eläin. sopivan salaperäinen

    • mimmu

      Aikoinaan olin sitä mieltä ettei meille tule minkäänlaista matelijaa tai hämähäkkiä.
      Eri eläinkauppoja kierrellessä näin monenlaisia ötököitä joista käärmeet näyttivät näihin muihin verrattuna söpöiltä. Monta kertaa käytiin yhtä kuningas pythonia kahtoo ja siitä innostus lähti ja hankimme sen. Nyt se on ollu meillä 9 vuotta. Eikä anneta pois. Ehkä joskus tulevaisuudessa saatamme hankkia lisää pythoneita.
      Hämähäkkejä en ota vieläkään, mutta eläinkaupassa voin niitä katella.

    • ..lemmikkejä. Yleensä rauhallisia käsitelläkin ja erilaisia muunnoksia löytyy melkoiset määrät.
      Kuka voisi vastustaa kastemadon paksuista käärmevaavaa, joka napittaa sinua pyöreillä silmillään? ;)

      • jadeadore

        Useammankin käärmeen omistajana voin sanoa, etten ole hetkeäkään katunut hankintojani. Tällä hetkellä mulla on kuningaspython, Meksikon musta kuningaskäärme ja leukistinen Teksasin rottakäärme, ja haussa toinen Teksasilainen. Tuntuu jotenkin oudolta miten syvälle käärmefobia on ihmisiin juurtunut, ja tottakai käärme saattaa purra mikäli sitä ei osaa käsitellä oikein. Rauhalliset liikkeet, tukeva (ei puristava ote) jolloin käärme tuntee olonsa turvalliseksi.

        Onhan muakin purtu, varsinkin rottakäärme, mutta sekin tapahtuu lähinnä nahanluonnin yhteydessä jolloin käärmeen silmät ovat sameat eli se on sokea, ja täytyy sanoa että kyllä mäkin mätkisin turpaan jos yhtäkkiä menettäisin näköni ja joku tulis sorkkimaan. Ja tähän täytyy lisätä että EN pyri koskemaan käärmeisiini nahanluonnin aikana, tuolla kertaa oli vaan pakko siirtää rottis toiseen päähän terraa että pääsin siivoamaan kun neiti makasi omissa jätöksissään.

        Käärme on eläin jota täytyy ymmärtää ja hyväksyä että se toimii vaistojensa varassa. Käärme ei siis ole mikään sylivauva, ja ne jotka sellaisen haluavat pysytelköön pikkukoirissa.

        Ja hei, on mullakin kaksi kissaa jotka pitävät huolta siitä että sylittelyäkin on tarpeeksi. :)

        Toivottavasti kukaan ei nyt ottanut nokkiinsa tästä kirjoituksesta, halusin vaan selventää muutamaa asiaa.

        Peace, ja olkaahan ystävällisiä toisillenne.:)

        -Jade


    • käärmefani

      Se viehätti kun Tropical zoo näyttelyssä lapset ja itsekin puhallettiin sen terraan,käärme aina vastasi nostamalla päänsä ja sihisemällä pitkään ja rauhallisesti.Sai nauraa.Se käärme oli joku vaalea laji.Se sihinä kesti kauan ja hartaasti sitä tuli.

      • Käärmemies

        Käärmefani kirjoitti näin: "Se viehätti kun Tropical zoo näyttelyssä lapset ja itsekin puhallettiin sen terraan,käärme aina vastasi nostamalla päänsä ja sihisemällä pitkään ja rauhallisesti"


        On mukavaa että käärmeestä oltiin kiinnostuneita, ja siitä viehätyttiin. Seuraava askel voisi olla käärmeiden ymmärtäminen. Kuvaamasi tilanne nimittäin vastaa sitä, että häkissä olisi koiranpentu, jota tökitään pitkällä kepillä. Ja joka kerta koira vastaa vingahtamalla. Eli toisin sanoen, käärmeen pään nosti ja sihinä tarkoittaa "käärmeiden kielellä": "älä häiritse minua, mene pois ja anna minun olla rauhassa!".

        En syytä ihmistä joka oli kiinnostunut käärmeestä, eikä vain osannut tulkita eläintä. Syytän Tropical Zoo eläinnäyttelyä, joka ei välitä eläimistään sen vertaa, että neuvoisi ihmisiä käyttäytymään eläimiä kunnioittaen näyttelyssä vieraillessaan.


    • ärsyttävää

      sillä ei ole väliä jos joku ei tykkää käärmeistä ja joku tykkää. sillä se on mielipide asia. itse ainakin tykkään käärmeistä mutta silloinkuin minulla oli teksasinrotta käärme niin se oli minulla noin 1v. itse asiassa se oli minun ainoa kaverini koska muut koulussa ei oikein uskaltanut tulla käymään koska minulta löytyi käärme. ja nyt me ollaan muutettu enkä voinut ottaa käärmettäni mukaan koska ei ollut riittävästi tilaa nykyisessä kodissa JA SE ÄRSYTTÄÄ!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe