Kyseessä on v.83mallin 2t kone josta katosi ylättäin sytys kipinä.Miten parhaiten pystyn toteamaan onko vika puolassa,"sytytysboksissa" vai jossain mahdolliseti muussa osassa.Löysiä ja irronneita johtoja ei ole.
Olisin kiitollinen asiallisesta pikku opastukseta.
Yamaha 20hv kipinä
6
6571
Vastaukset
- taisi olla
ns. kärkikone, eli ota vauhtipyörän päältä suojat pois ja kato niistä aukoista, aukeeko käret, joita on kaksi kpl. Pyöritä konetta vp:stä mieluummin käyntisuuntaan, ettei pumpun siipi kärsi. Kärkiä saattaa löytyä varaosaliikkeistä, kun on vanhat mukana. Vaihda myös kondensaattorit, jotka on kaiketi jo lopussa.
Vanhoilla voit kokeilla ensin, eli säädä kärkiväli, joka yleensä kuluu kiinni, isommaksi, n 0,4mm. ja pyöräytä.- kärkikone
Todennäköisesti boxi sökö jos ei kummallekkaan tulpalle tuu kipinää....tsekkaa, että tapponaru paikalla
- ja sitten
kärkikone kirjoitti:
Todennäköisesti boxi sökö jos ei kummallekkaan tulpalle tuu kipinää....tsekkaa, että tapponaru paikalla
Kun on noinkin vanha kone, niin joku kosketushäiriö hätäkatkaisimessa, yms. paikassa. Kontakti spray olisi hyvä suihkuttaa epäilyttäviin paikkoihin. En tiedä onko 2-T koneissa sulaketta, omassa on ja palanut sellainen ainakin estäis käynnistyksen.
- varma?
kärkikone kirjoitti:
onko siinä kärjet, mutta viime kesänä itse korjasin 82 jammun kärjet ja kaasarin/sytyn vivustot.
- on huijattu
varma? kirjoitti:
onko siinä kärjet, mutta viime kesänä itse korjasin 82 jammun kärjet ja kaasarin/sytyn vivustot.
Oot tainnu ostaa -76 koneen sokkapotkurilla ja myyjä on vannonut -82 vuotiseksi. Nettiveneessä on usin myynnissä esim -90 luvun siniraita-merkkureita...
Alkuperäsen kysyjän kannattaa mitata vastukset puolan alla olevista käikäleistä. Mikäli vastus on ääretön, niin silloin on käämi poikki. Jos vastusta löytyy sekä sytytysvirtapuolasta että staattorista(vai mikä se heräte mötikkä on nimeltään?) ja molemmat kipinät puuttuu niin sillon vika on boxissa. Jos vaan toinen kipinä puuttuu niin vika saattaa olla myös sytytyspuolassa.
- Jamppa1234
hyvä kirjoitus oli tämä... Etsin 2 tuntia vikaa kun kipinää ei tullut ja kuinka ollakaan... tappokatkaisin esti kipinän :) Tämän storyn löytämiseen meni vain 4min aikaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645270Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti702549- 2692431
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362369Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191754Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2271523Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai531102Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131053- 901046
- 731003