Visan luottoraja

Hjälp!

Jos haen pankin myöntämää Visaa (ei siis Luottokunnan) niin millä tavalla mahtavat määrittää luottorajan - onko se esim. 1 x bruttokkpalkka eller hur? Mitään maksuhäröjä ei ole eikä ollutkaan, pelkällä pankkikortilla (ja miehen Visalla) eletty tähän asti.

8

1113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

Luottokunnan visassa on paremmat ehdot kuin Nordealla eikä tarvitse maksaa sitä noin 50 euron vuosimaksua.

Saa ilmaiseksi Hypo-pankilta, vuosimaksuton kortin käyttöajan eli kolme vuotta.

Muutenkin Hypo-pankista on jäänyt erittäin positiivinen kuva. Kysyin jotain asiaa sähköpostitse hieman virka-ajan jälkeen, varatoimitusjohtaja vastasi noin kello 21 ja asia (joka vaati yhteydenottoa luottokuntaan) oli selvitetty ennen kello kymmentä aamulla.

• Yleinen sääntö

Aika yleinen sääntö on se, että luottoraja on suunnilleen 2*kuukausitulot. Voit tietysti ehdottaa mitä tahansa luottorajaa. Kortin myöntäjä sitten katsoo, onko siihen edellytyksiä.

Tuon ensimmäisen vastaajan viesti oli kyllä täysin asian vierestä, mutta niinhän tällä palstalla on ihan yleisesti. Vastataan asiaan, jota ei edes kysytty.

• joku vaan

Ainakin itse olen huomannut että nykyisin yritetään houkutella talousongelmissa olevia ottamaan tosi kallista luottokorttivelkaa. Velan takaisinsaamisella ei ole niin väliä kunhan 15% vuosikorko juoksee.

Älkää hyvät ihmiset koskaan käyttäkö visan luotto-ominaisuutta, maksakaa kaikki seuraavana kuukautena.

• Yleinen sääntö
        joku vaan kirjoitti:

Ainakin itse olen huomannut että nykyisin yritetään houkutella talousongelmissa olevia ottamaan tosi kallista luottokorttivelkaa. Velan takaisinsaamisella ei ole niin väliä kunhan 15% vuosikorko juoksee.

Älkää hyvät ihmiset koskaan käyttäkö visan luotto-ominaisuutta, maksakaa kaikki seuraavana kuukautena.

Tuo onkin sitten toinen asia, kannattaako sitä velkaa pitää. Kyllähän sitä luotto-ominaisuutta voi joissain tapauksissa käyttää, vaikkapa ulkomaan matkoilla ja jonkinlaisena vararahastona, mutta ei sitä kannata "piikissä" pitää. Aika kallista rahaa.

• asiasta
        joku vaan kirjoitti:

Minulla on ollut Visa-kortti melkein 20 vuotta. Joka kerta olen maksanut koko Visa-laskun eräpäivänä. Etuna on, että voi pitää "korkeakorkoisella" rahansa kasvamassa korkoa tuonkin keskimäärin 45 päivää. Tällä hetkellä korot ovat tosin niin alhaalla, että hyöty jää pieneksi.

Luottokortti on ulkomaanmatkoilla melkein välttämätön. Ulkomaisissa nettiostoksissa luottokortti on usein ainoa vaihtoehto. Nykyään voi tietysti käyttää myös Visa Debit-korttia, jos sellaisen omistaa eikä halua velkaantua. En tosin luota Debit-korttien toimivuuteen vielä täysin. Hyvä ollakin myös Credit-kortti varmuuden vuoksi.

• joku vaan
        asiasta kirjoitti:

Minulla on ollut Visa-kortti melkein 20 vuotta. Joka kerta olen maksanut koko Visa-laskun eräpäivänä. Etuna on, että voi pitää "korkeakorkoisella" rahansa kasvamassa korkoa tuonkin keskimäärin 45 päivää. Tällä hetkellä korot ovat tosin niin alhaalla, että hyöty jää pieneksi.

Luottokortti on ulkomaanmatkoilla melkein välttämätön. Ulkomaisissa nettiostoksissa luottokortti on usein ainoa vaihtoehto. Nykyään voi tietysti käyttää myös Visa Debit-korttia, jos sellaisen omistaa eikä halua velkaantua. En tosin luota Debit-korttien toimivuuteen vielä täysin. Hyvä ollakin myös Credit-kortti varmuuden vuoksi.

Nordean korteilla saa ostaa vain "verified by visa" kaupoista joita on noin kymmenesosa kaikista.

Tämä oli yksi syy miksi siirryin Nordeasta Hypo-visaan, toinen oli se etten halunnut maksaa yli 50 euroa vuodessa kortista jonka saa ilmaiseksi.

• Huonomuistinen
        asiasta kirjoitti:

Siirryimme OK-kortista Visaan heti kun se oli mahdollista.

Maksamme kaiken, maitotölkistä alkaen, sen maksuaikaominaisuudella.

Jo lentojen ja hotellien varausten yhteydessä kortti on usein välttämätön.
        Se on aina kätevin.

Luottorajamääritys lienee asiakaskohtainen.

Ollessani pitkäaikaistyöttömänä alle 800E:n nettotuloilla ja vaimoni tulot olivat hieman pienemmät (yhteinen kortti, suoraveloitus yhteiseltä tililtä) nostin puhelimitse luottorajan 4000E:sta 6000E:oon.
        Kesti muutaman minuutin.

Äijä totesi puhelimessa kortin olleen meillä "ikuisuuden".
        Ilmeisesti, tulojen lisäksi kortin käyttöhistoriakin vaikuttaa asioihin?

• joku vaan
        Huonomuistinen kirjoitti:

Siirryimme OK-kortista Visaan heti kun se oli mahdollista.

Maksamme kaiken, maitotölkistä alkaen, sen maksuaikaominaisuudella.

Jo lentojen ja hotellien varausten yhteydessä kortti on usein välttämätön.
        Se on aina kätevin.

Luottorajamääritys lienee asiakaskohtainen.

Ollessani pitkäaikaistyöttömänä alle 800E:n nettotuloilla ja vaimoni tulot olivat hieman pienemmät (yhteinen kortti, suoraveloitus yhteiseltä tililtä) nostin puhelimitse luottorajan 4000E:sta 6000E:oon.
        Kesti muutaman minuutin.

Äijä totesi puhelimessa kortin olleen meillä "ikuisuuden".
        Ilmeisesti, tulojen lisäksi kortin käyttöhistoriakin vaikuttaa asioihin?

Teidän kohdallanne painoi se, että ostoja on paljon ja ne on maksettu ajallaan tosi pitkään.

Luottokunta saa kauppiailta noin 2% jokaisesta visalla maksetusta kaupasta. Ilmaista rahaa mikäli asiakas hoitaa laskunsa, parempi vaan jos ostaa enemmän.

Joku visakortin antaja jopa hyvittää asiakkaalle puoli prosenttia jos ostaa, toisaalta on parin euron laskutuspalkkio kuukaudessa eli eipä kannata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      310
      6136
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      62
      3989
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3332
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      77
      3244
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      83
      3168
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      180
      3089
    7. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2556
    8. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      52
      2281
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      213
      2217
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2103
    Aihe