allergialääkkeistä sivuvaikutuksia

nihi

Olen allerginen pölylle ja siitepölylle. Käytin allergiaan ennen Aeriusta, mutta sitten siitä alkoi tulla sivuvaikutuksia (noin vuoden käytön jälkeen): mahakipua, voimattomuutta ja löysä uloste. Ja oireet olivat yleensä vain aamuisin. Sitten vaihdoin Xyzaliin ja ehdin käyttää sitä noin puoli vuotta, kunnes sekin alkoi aiheuttaa samanlaisia sivuvaikutuksia.
Aiheuttaako sitten kaikki allergialääkkeet sivuvaikutuksia minulle? Allergiani on niin voimakas, etten voi olla ilman lääkkeitä..
Olisko jollain samanlaisia kokemuksia?

9

1776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttua o

      väsyttää ihan mielettömästi ja tulee myös agressiivinen olo minulle,olen vihainen,ilman syytä?

    • sumutetta

      Minä käytän päivittäin nenäsumutetta, yksi suihkaisu aamulla molempiin sieraimiin. Eipä ole allergioista tietoakaan, vaikka olen allerginen kaikelle mahdolliselle. Tiedän kyllä, että nenäsumutteet turvottaa limakalvoja, mutta kun ne on allergioiden vuoksi jo muutenkin turvoksissa, niin mitä väliä. Pääasia on että nykyään voin elää ilman jatkuvia allergiaoireita. On se sen arvoista.

      • VihainenTukkoinen

        Mä oon allerginen jokaiselle nenäsumutteelle, joita myydään Suomessa ts. niihin urposti lisättävälle selluloosaalle ainoa nenäsumute jolle en ole on epinefriinisumute joka syrjäytyneiden narkkien ja muiden liimanistien vuoksi on jouduttu kriminalisoimaan täällä.


    • erilaisia sivuvaikutuksia

      On tullut rytmihäiriöitä, kerran "lääkehumala", allergisia reaktioita, paikallista ärsytystä, lievä paniikkikohtaus jne. Lääkkeillä tuntuu aina olevan sivuvaikutuksensa.

      • sadetta--

        Itse kyselin just tuolla lääkeketjussa onko kelleen tullut tuota mahdollista nesteen kerttymistä, joka ikäänkuin mahd. turvottaa jalkoja. Välillä jalat ovat hassut varsinkin iltaisin, ikäänkuin kihelmöivät, ovat kuin olleet liian pienissä kengissä, ja niistä poispäästyä vois kuvitella, et tuntuu samalta.

        Käsivarsien iho on myös hieman hassu, suihkussa, jos käsivarret ovat kastuneet, ja ovat poissa lämpimän vedenalta, käsivarsia ikäänkuin pistelee, kuin kylmiä piikkejä...ei satu, mutta uusi juttu mulle. Olen nyt syönyt zetiritsiiniä 2,5kk 2 tbl/päivä.


      • NMN
        sadetta-- kirjoitti:

        Itse kyselin just tuolla lääkeketjussa onko kelleen tullut tuota mahdollista nesteen kerttymistä, joka ikäänkuin mahd. turvottaa jalkoja. Välillä jalat ovat hassut varsinkin iltaisin, ikäänkuin kihelmöivät, ovat kuin olleet liian pienissä kengissä, ja niistä poispäästyä vois kuvitella, et tuntuu samalta.

        Käsivarsien iho on myös hieman hassu, suihkussa, jos käsivarret ovat kastuneet, ja ovat poissa lämpimän vedenalta, käsivarsia ikäänkuin pistelee, kuin kylmiä piikkejä...ei satu, mutta uusi juttu mulle. Olen nyt syönyt zetiritsiiniä 2,5kk 2 tbl/päivä.

        Peräpukamat tullut onko muilla vastaavia kokemuksia?


      • muulla
        NMN kirjoitti:

        Peräpukamat tullut onko muilla vastaavia kokemuksia?

        ei ole vastaavia kokemuksia!


      • sivuoireenakin...
        NMN kirjoitti:

        Peräpukamat tullut onko muilla vastaavia kokemuksia?

        Kyllä voi tulla peräpukamat. Itselläni allergialääke aiheutti vatsan jumittumisen ja kun maha on kovalla, niin veri lentää, kun käy vessassa.
        Yritän päästä lääkkeistä eroon kokonaan.

        Kuten joku jo kirjoitti, tehokas nenäsumute saattaa korvata kaikki muut lääkkeet. Itselleni riittää, että nenä on auki ja voi hengittää. Tabletit tekisi mieli heittää menemään. Odotan siitepölyajan ohi ja katson sitten, miten asia etenee.


      • Tommaatti
        sadetta-- kirjoitti:

        Itse kyselin just tuolla lääkeketjussa onko kelleen tullut tuota mahdollista nesteen kerttymistä, joka ikäänkuin mahd. turvottaa jalkoja. Välillä jalat ovat hassut varsinkin iltaisin, ikäänkuin kihelmöivät, ovat kuin olleet liian pienissä kengissä, ja niistä poispäästyä vois kuvitella, et tuntuu samalta.

        Käsivarsien iho on myös hieman hassu, suihkussa, jos käsivarret ovat kastuneet, ja ovat poissa lämpimän vedenalta, käsivarsia ikäänkuin pistelee, kuin kylmiä piikkejä...ei satu, mutta uusi juttu mulle. Olen nyt syönyt zetiritsiiniä 2,5kk 2 tbl/päivä.

        Mulla vaan kävi niin hienosti että turpos naama ja silmäluomet ja ihan hullu pistely kutina iho tulipunanen :( Oli sama lääke oli kuin sulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe