allergialääkkeistä sivuvaikutuksia

Olen allerginen pölylle ja siitepölylle. Käytin allergiaan ennen Aeriusta, mutta sitten siitä alkoi tulla sivuvaikutuksia (noin vuoden käytön jälkeen): mahakipua, voimattomuutta ja löysä uloste. Ja oireet olivat yleensä vain aamuisin. Sitten vaihdoin Xyzaliin ja ehdin käyttää sitä noin puoli vuotta, kunnes sekin alkoi aiheuttaa samanlaisia sivuvaikutuksia.
Aiheuttaako sitten kaikki allergialääkkeet sivuvaikutuksia minulle? Allergiani on niin voimakas, etten voi olla ilman lääkkeitä..
Olisko jollain samanlaisia kokemuksia?
91916
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

väsyttää ihan mielettömästi ja tulee myös agressiivinen olo minulle,olen vihainen,ilman syytä?

Äänestä

Minä käytän päivittäin nenäsumutetta, yksi suihkaisu aamulla molempiin sieraimiin. Eipä ole allergioista tietoakaan, vaikka olen allerginen kaikelle mahdolliselle. Tiedän kyllä, että nenäsumutteet turvottaa limakalvoja, mutta kun ne on allergioiden vuoksi jo muutenkin turvoksissa, niin mitä väliä. Pääasia on että nykyään voin elää ilman jatkuvia allergiaoireita. On se sen arvoista.

Äänestä
  • Mä oon allerginen jokaiselle nenäsumutteelle, joita myydään Suomessa ts. niihin urposti lisättävälle selluloosaalle ainoa nenäsumute jolle en ole on epinefriinisumute joka syrjäytyneiden narkkien ja muiden liimanistien vuoksi on jouduttu kriminalisoimaan täällä.

    Äänestä

On tullut rytmihäiriöitä, kerran "lääkehumala", allergisia reaktioita, paikallista ärsytystä, lievä paniikkikohtaus jne. Lääkkeillä tuntuu aina olevan sivuvaikutuksensa.

Äänestä
  • Itse kyselin just tuolla lääkeketjussa onko kelleen tullut tuota mahdollista nesteen kerttymistä, joka ikäänkuin mahd. turvottaa jalkoja. Välillä jalat ovat hassut varsinkin iltaisin, ikäänkuin kihelmöivät, ovat kuin olleet liian pienissä kengissä, ja niistä poispäästyä vois kuvitella, et tuntuu samalta.

    Käsivarsien iho on myös hieman hassu, suihkussa, jos käsivarret ovat kastuneet, ja ovat poissa lämpimän vedenalta, käsivarsia ikäänkuin pistelee, kuin kylmiä piikkejä...ei satu, mutta uusi juttu mulle. Olen nyt syönyt zetiritsiiniä 2,5kk 2 tbl/päivä.

    Äänestä

  • sadetta-- kirjoitti:

    Itse kyselin just tuolla lääkeketjussa onko kelleen tullut tuota mahdollista nesteen kerttymistä, joka ikäänkuin mahd. turvottaa jalkoja. Välillä jalat ovat hassut varsinkin iltaisin, ikäänkuin kihelmöivät, ovat kuin olleet liian pienissä kengissä, ja niistä poispäästyä vois kuvitella, et tuntuu samalta.

    Käsivarsien iho on myös hieman hassu, suihkussa, jos käsivarret ovat kastuneet, ja ovat poissa lämpimän vedenalta, käsivarsia ikäänkuin pistelee, kuin kylmiä piikkejä...ei satu, mutta uusi juttu mulle. Olen nyt syönyt zetiritsiiniä 2,5kk 2 tbl/päivä.

    Peräpukamat tullut onko muilla vastaavia kokemuksia?

    Äänestä

  • NMN kirjoitti:

    Peräpukamat tullut onko muilla vastaavia kokemuksia?

    ei ole vastaavia kokemuksia!

    Äänestä

  • NMN kirjoitti:

    Peräpukamat tullut onko muilla vastaavia kokemuksia?

    Kyllä voi tulla peräpukamat. Itselläni allergialääke aiheutti vatsan jumittumisen ja kun maha on kovalla, niin veri lentää, kun käy vessassa.
    Yritän päästä lääkkeistä eroon kokonaan.

    Kuten joku jo kirjoitti, tehokas nenäsumute saattaa korvata kaikki muut lääkkeet. Itselleni riittää, että nenä on auki ja voi hengittää. Tabletit tekisi mieli heittää menemään. Odotan siitepölyajan ohi ja katson sitten, miten asia etenee.

    Äänestä

  • sadetta-- kirjoitti:

    Itse kyselin just tuolla lääkeketjussa onko kelleen tullut tuota mahdollista nesteen kerttymistä, joka ikäänkuin mahd. turvottaa jalkoja. Välillä jalat ovat hassut varsinkin iltaisin, ikäänkuin kihelmöivät, ovat kuin olleet liian pienissä kengissä, ja niistä poispäästyä vois kuvitella, et tuntuu samalta.

    Käsivarsien iho on myös hieman hassu, suihkussa, jos käsivarret ovat kastuneet, ja ovat poissa lämpimän vedenalta, käsivarsia ikäänkuin pistelee, kuin kylmiä piikkejä...ei satu, mutta uusi juttu mulle. Olen nyt syönyt zetiritsiiniä 2,5kk 2 tbl/päivä.

    Mulla vaan kävi niin hienosti että turpos naama ja silmäluomet ja ihan hullu pistely kutina iho tulipunanen :( Oli sama lääke oli kuin sulla.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


nihi kirjoitti:

Olen allerginen pölylle ja siitepölylle. Käytin allergiaan ennen Aeriusta, mutta sitten siitä alkoi tulla sivuvaikutuksia (noin vuoden käytön jälkeen): mahakipua, voimattomuutta ja löysä uloste. Ja oireet olivat yleensä vain aamuisin. Sitten vaihdoin Xyzaliin ja ehdin käyttää sitä noin puoli vuotta, kunnes sekin alkoi aiheuttaa samanlaisia sivuvaikutuksia.
Aiheuttaako sitten kaikki allergialääkkeet sivuvaikutuksia minulle? Allergiani on niin voimakas, etten voi olla ilman lääkkeitä..
Olisko jollain samanlaisia kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu