Kertokaa terveisiä ja kokemuksia kellä on.
Isot seurat Hml:ssä
79
4069
Vastaukset
- teuta
Siellä saarnasi SK. minusta oli selvästi saanut tietyt ohjeet lapist, muuten ohjeita ja neuvoja ihan hyvä . päivällä oli UR. puhunut en kuullut .
- Muistavamies
UR:stä siellä Hämelinnassa? Ei pitkää aikaa, kun potkivat pois ja lähettivät Pattijoelle!
- varoittaa
että pohjoistuuli on 14m/s.
- teuta
Poja tuuli on aina kylmää, Tuulkoon mistä päin tahansa. Kiitos varoituksesta !
- Iäs
teuta kirjoitti:
Mark. 4:39 Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa." Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.
Mark. 4:40 Ja hän sanoi heille: "Miksi olette niin pelkureita? Kuinka teillä ei ole uskoa?"
Mark. 4:41 Ja suuri pelko valtasi heidät, ja he sanoivat toisillensa:
*) "Kuka onkaan tämä, kun sekä tuuli että meri häntä tottelevat?" - saarnattu synniksi
jos niitä käyttää ilman hametta.
- Kur-Kistelija
saarnattu synniksi kirjoitti:
jos niitä käyttää ilman hametta.
STRINGIT? Enräs ympäristö?
- Tir-Kistelijä
Kur-Kistelija kirjoitti:
STRINGIT? Enräs ympäristö?
ENTÄS? ;-)
- Leeviläinen
teuta kirjoitti:
Hyvä kirjoitus
teuta 1.3.2009 klo 07.43
Ensi kesänähän se pohjantuuli taas puhaltaa suomenmaan yli! Puhaltaa pois kaikki roskat kadotuksen suohon! Ja pienet ihmiset auttavat sen tuulen puhallusta työpanoksellaan. Puhalla pohjantuuli yli kaiken etelän ja jätä jälkeesi korvauksena maksettuja maallisia euroja sekä henkisiä traumoja! - PYHÄN HENGEN
Leeviläinen kirjoitti:
Hyvä kirjoitus
teuta 1.3.2009 klo 07.43
Ensi kesänähän se pohjantuuli taas puhaltaa suomenmaan yli! Puhaltaa pois kaikki roskat kadotuksen suohon! Ja pienet ihmiset auttavat sen tuulen puhallusta työpanoksellaan. Puhalla pohjantuuli yli kaiken etelän ja jätä jälkeesi korvauksena maksettuja maallisia euroja sekä henkisiä traumoja!Tuulet!Kääntyvät sinne minne Jumala osoittaa,missä on tällä hetkellä se määränpää,älä hylkää meitäkään jonne joskus pohjoistuulikin puhaltaa,anna tuultesi lentää minne Sinun tahtosi halajaa,kautta koko maailman,jokaiseen ilmansuuntaan! Anna Armosi vaikuttaa kautta koko ihmiskunnan,Sinun tiesi ovat niin viisaat ettemme voi kuin USKOA,ihmispölyä olemme itsessämme,Sinun Valkeutesi, pölyn pyyhkii pois,näet meidät,valkean vaatteen läpi,puhtaina näet meidät, Sinun Rakkaan Poikasi Jeesuksen ,suuren Sovintotyön, Armosi kautta!AMEN!Kiitos tästä päivästä jälleen kerran!
- Pottunen
Iäs kirjoitti:
Mark. 4:39 Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa." Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.
Mark. 4:40 Ja hän sanoi heille: "Miksi olette niin pelkureita? Kuinka teillä ei ole uskoa?"
Mark. 4:41 Ja suuri pelko valtasi heidät, ja he sanoivat toisillensa:
*) "Kuka onkaan tämä, kun sekä tuuli että meri häntä tottelevat?"Hyvä huomio :)
Itse olen taipuvainen uskomaan, että pohjoisen tuulissa tapahtuu muutos.
Jumala tarttuu tuulien viileyteen tavalla tai toisella ja uskon, että siellä tulee vielä puhdasta oikeaa Jumalansanaa.
Koska tämä tapahtuu ?
En osaa sanoa, mutta olen melko varma että niin tapahtuu. Seuraaminen on mielenkiintoista.
Eihän voi olla niin, ettei herätys ulottuisi pohjoiseen asti.
On siis vain ajan kysymys, että koska tämä tapahtuisi.
Kirjoituksesi on kuitenkin hyvä ja välihuomautus aiheellinen. - NIMESSÄ
Pottunen kirjoitti:
Hyvä huomio :)
Itse olen taipuvainen uskomaan, että pohjoisen tuulissa tapahtuu muutos.
Jumala tarttuu tuulien viileyteen tavalla tai toisella ja uskon, että siellä tulee vielä puhdasta oikeaa Jumalansanaa.
Koska tämä tapahtuu ?
En osaa sanoa, mutta olen melko varma että niin tapahtuu. Seuraaminen on mielenkiintoista.
Eihän voi olla niin, ettei herätys ulottuisi pohjoiseen asti.
On siis vain ajan kysymys, että koska tämä tapahtuisi.
Kirjoituksesi on kuitenkin hyvä ja välihuomautus aiheellinen.sinulle kiitos lohduttavasta viestistä,ennenkaikkea TAIVAAN ISILLEMME!ps,pottuselle!
- juhlaseurat
sellä saarnattiin parannusta ja syntien anteeks antamisen armosta.
myöskin muisteltiin rukoushuoneen nelkyt vuotista historiaa.
kiva oli olla vieraana paikalla,siellä aina otetaan vieraat huoneeseen eli kyläkutsuja tulee enempi kuin on mahdollista mennä. Noniin, taidettiinkin jo tarpeeksi kiistellä tunnistettavan hämäläissaarnaajan sanoista ja mielipiteistä. Eiköhän anneta asian olla.
Meni mukana monta ihan asiallistakin puheenvuoroa, mutta kun olivat niiden osoittelevien takana niin minkäs mahdat.- ratki alakerras
Kiitti vaa! Kyll meniki toi itsevanhurskauden arvostelu iha liialliseks. Hyvä ku taas muistit virkavalasi ja lähdit tapas mukaa tekee tilaa vapaa-ajattelijoille. heillä se o sielurruoka kohallaa! me mäntit ei vaa käsitetä nii syvällisest ku sää!
ratki alakerras kirjoitti:
Kiitti vaa! Kyll meniki toi itsevanhurskauden arvostelu iha liialliseks. Hyvä ku taas muistit virkavalasi ja lähdit tapas mukaa tekee tilaa vapaa-ajattelijoille. heillä se o sielurruoka kohallaa! me mäntit ei vaa käsitetä nii syvällisest ku sää!
Niin... tällä kertaa syynä oli lähinnä lestadiolaista ajattelua vastustavien henkilöiden asiattomat kommentit ja niitä ensi sijassa poistin (toki joutui samalla poistamaan muutakin sivuston rakenteen takia). Kai poistolla sitten tehdään tilaa vapaa-ajattelijoille? Voisitko selittää?
- yrittää
Eslest kirjoitti:
Niin... tällä kertaa syynä oli lähinnä lestadiolaista ajattelua vastustavien henkilöiden asiattomat kommentit ja niitä ensi sijassa poistin (toki joutui samalla poistamaan muutakin sivuston rakenteen takia). Kai poistolla sitten tehdään tilaa vapaa-ajattelijoille? Voisitko selittää?
sulla on lasi niin täynnä, ettei siihen mahdu lisää.
- teutatess
Häneenlinnalaiset saivat/tekivät hienon rukoushuoneen. mutta tärkeintä on usko, sitä kannattaa viljellä, mutta ei miten vaan .
- kertoi,
että Jämsän kirkkoherra ja ainakin yksi kappalainen on "elävän kristillisyyden ulkopuolella".
Että näin U.R. - Esikoislestadiolaiset Ry:n virallisen Gällivare-kannan edustaja!- Nimetön
Jonkun UR:än kautta tulleen saarnan ja iloinnut siitä et UR on saanut saman hengen kuin LLL:llä oli.
Kaikilla Jumalan-lapsilla on sama henki ja sama oppi, ei siis mitään eotusta ja tästä on koko kristillisyydestä kysymys et ihminen saisi ennen ajallista kuolemaa saman hengen itseensä sillä silloin hänellä on kahdentoista-apostolin oppi sydämellään ja henki todistaa hänen henkensä kanssa et hän on taivaanvaltakunnan perillinen. Epäuskoiset eivät koskaan ole hyväksyneet Jeesuksen oppia vaan vihaavat sitä, ja jos epäuskoinen saa kääntymyksen armon tulee hänestä Jeesuksen opin todistaja ja puolustaja.
Näin on kaikilla Jumalan-lapsilla käynyt sillä samaa tietä he ovat sisälle lammashuoneeseen tulleet ja oven kautta tulleista on tullut lammasten paimenia, mutta jotka eivät ole tulleet oven kautta eivät ole saman hengen lapsia vaan eriseuran rakentajia, eivätkä siis ole Jumalasta eikä hänen valtakunnan perillisiä ja tämä oli aikanaan farisealaisessa kristillisyydessä vaeltaville niin kova tuomio et he halusivat ristiinnaulita kunnian Herran sillä eivät he Jeesusta Herranaan pitäneet eivätkä tänäkään aikana pidä, ja kaikki todistus tästä tulee opista mitä ihminen esille tuo.
Ihminen itse kertoo kenen palvelija hän on ja kenen oppia hän julistaa eli puolustaa, sillä ei kaikki jotka sanovat Herra Herra, pidä sisälle taivaanvaltakuntaan tuleman, vaan ne jotka tekevät minun Isäni tahdon joka on taivaassa, sanoo itse Herra Jeesus, eikä hän valehtele.
On suuri Jumalan armo et täysin Jumalan kieltäjälläkin on mahdollisuus kääntyä tieltänsä ja saada valittujen-lasten hengen itseensä jolloin kaikki entinen on pois pyyhkäisty ja siksi Jumala kehoittaa sanassaan et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa niin teille kaikki annetaan. - kiitollinen
Nimetön kirjoitti:
Jonkun UR:än kautta tulleen saarnan ja iloinnut siitä et UR on saanut saman hengen kuin LLL:llä oli.
Kaikilla Jumalan-lapsilla on sama henki ja sama oppi, ei siis mitään eotusta ja tästä on koko kristillisyydestä kysymys et ihminen saisi ennen ajallista kuolemaa saman hengen itseensä sillä silloin hänellä on kahdentoista-apostolin oppi sydämellään ja henki todistaa hänen henkensä kanssa et hän on taivaanvaltakunnan perillinen. Epäuskoiset eivät koskaan ole hyväksyneet Jeesuksen oppia vaan vihaavat sitä, ja jos epäuskoinen saa kääntymyksen armon tulee hänestä Jeesuksen opin todistaja ja puolustaja.
Näin on kaikilla Jumalan-lapsilla käynyt sillä samaa tietä he ovat sisälle lammashuoneeseen tulleet ja oven kautta tulleista on tullut lammasten paimenia, mutta jotka eivät ole tulleet oven kautta eivät ole saman hengen lapsia vaan eriseuran rakentajia, eivätkä siis ole Jumalasta eikä hänen valtakunnan perillisiä ja tämä oli aikanaan farisealaisessa kristillisyydessä vaeltaville niin kova tuomio et he halusivat ristiinnaulita kunnian Herran sillä eivät he Jeesusta Herranaan pitäneet eivätkä tänäkään aikana pidä, ja kaikki todistus tästä tulee opista mitä ihminen esille tuo.
Ihminen itse kertoo kenen palvelija hän on ja kenen oppia hän julistaa eli puolustaa, sillä ei kaikki jotka sanovat Herra Herra, pidä sisälle taivaanvaltakuntaan tuleman, vaan ne jotka tekevät minun Isäni tahdon joka on taivaassa, sanoo itse Herra Jeesus, eikä hän valehtele.
On suuri Jumalan armo et täysin Jumalan kieltäjälläkin on mahdollisuus kääntyä tieltänsä ja saada valittujen-lasten hengen itseensä jolloin kaikki entinen on pois pyyhkäisty ja siksi Jumala kehoittaa sanassaan et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa niin teille kaikki annetaan.Taivaan lahja....jokelaisille.
- teutatess
Nimetön kirjoitti:
On suuri Jumalan armo et täysin Jumalan kieltäjälläkin on mahdollisuus kääntyä tieltänsä ja saada valittujen-lasten hengen itseensä jolloin kaikki entinen on pois pyyhkäisty ja siksi Jumala kehoittaa sanassaan et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa niin teille kaikki annetaan.Mutta oletko sitä mieltä , että meidän (hänen) tulee tehdä lapin liturkiat ennen kun voi saarnata. minä olen sitä mieltäettei pidä , kun täällä on esitetty jos jonkin laisia epäilyjä, muutosta, hän on kotoisin p-joelta, Ja pienin muutoksin sai huvilansa talvikuntoon.
Leikkiä voi laskea, mutta tietyssä vaiheessa sekin on ilmoitettava, että se oli vaan ... - aameen
Nimetön kirjoitti:
On suuri Jumalan armo et täysin Jumalan kieltäjälläkin on mahdollisuus kääntyä tieltänsä ja saada valittujen-lasten hengen itseensä jolloin kaikki entinen on pois pyyhkäisty ja siksi Jumala kehoittaa sanassaan et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa niin teille kaikki annetaan.Olisit sanonut rehellisesti niinkuin asia on, että kyseinen saarnamies on samaa poppoota sinun ajattelumallisi kanssa. Kannattaisi lukea mitä Luther puhuu näistä Jumalan sanasta irroitettuihin henkiin perustuvista opeista.
Pyhä Henki kirkastaa Jumalan sanaa, siis Jeesusta Kristusta syntisten pelastukseksi.
- yksin armosta
- yksin uskosta
- yksin Kristuksen tähden
Nämä sinun henkesi julistavat muuta. Jos haluat tarkemmin tietää mitä sinun henkesi julistaa, niin lue nilivaaran kirje. - Lukekai siit
kiitollinen kirjoitti:
Taivaan lahja....jokelaisille.
Kuionka voitte tulla tänne ja julistaa rohkeasti oppia vastoin Raamattua. Raamatun mukaan taivaaseen on vain yksi tie, Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja. Iesus Kristos Theou Hyijos Sooteer.
- aameen
teutatess kirjoitti:
Mutta oletko sitä mieltä , että meidän (hänen) tulee tehdä lapin liturkiat ennen kun voi saarnata. minä olen sitä mieltäettei pidä , kun täällä on esitetty jos jonkin laisia epäilyjä, muutosta, hän on kotoisin p-joelta, Ja pienin muutoksin sai huvilansa talvikuntoon.
Leikkiä voi laskea, mutta tietyssä vaiheessa sekin on ilmoitettava, että se oli vaan ...Täysin mautonta kirjoitella nimettömänä internettiin ihmisten nimiä kielteisessä valossa.
Yritetään nyt päästä näistä lillukanvarsista opillisiin pääkysymyksiin. Jumnalan sana paljastaa kyllä sitten hereesiat.
Tavattoman paljon kristinuskoon (traditioon)
on aikojen saatossa sekoittunut aivan asiaan kuulumatonta tauhkaa.
Usko Jeesukseen pelastaa, mikään muu ei, sen tähden kirkastakaamme Kristusta me jotka hänessä vaellamme, Jumalan armossa ja Kristuksen tuntemisessa. - joutunutkin
Nimetön kirjoitti:
On suuri Jumalan armo et täysin Jumalan kieltäjälläkin on mahdollisuus kääntyä tieltänsä ja saada valittujen-lasten hengen itseensä jolloin kaikki entinen on pois pyyhkäisty ja siksi Jumala kehoittaa sanassaan et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa niin teille kaikki annetaan.ihminen on Jumalan lapsi, jonka Hän tahtoisi pelastuvan.
Entäpä jos nuo henkilöt ovatkin saaneet jo parannuksen armon niistä synneistä, joissa uskot heidän elävän?
Jos et itse ole puhutellut heitä, niin ei sinulla ole lupaa pitää heitä pakanoina tai publikaaneina. Kaikista ihmisistä tulee puhua hyvää ja selittää kaikki parhain päin.
Voitaishan Sanoa,, että olemme myös rukoilemassa noiden Jämsäläisten puolesta. - aameen
joutunutkin kirjoitti:
ihminen on Jumalan lapsi, jonka Hän tahtoisi pelastuvan.
Entäpä jos nuo henkilöt ovatkin saaneet jo parannuksen armon niistä synneistä, joissa uskot heidän elävän?
Jos et itse ole puhutellut heitä, niin ei sinulla ole lupaa pitää heitä pakanoina tai publikaaneina. Kaikista ihmisistä tulee puhua hyvää ja selittää kaikki parhain päin.
Voitaishan Sanoa,, että olemme myös rukoilemassa noiden Jämsäläisten puolesta.Näitä vahtikoiria on joukossamme, jotka ovat omissa luuloissaan kasvaneet (paisuneet) isiksi kristillisyydessä. Ja sitä kautta heistä on tullut vaarallisia Jumalan lasten tuomareita.
On erittäin tärkeätä ymmärtää että Jeesus on ovi Jumalan valtakuntaan, eivät itsestään paljon pitävät ylpeät ihmiset. Sanokaa aina tällaisille paisuneille kristityille, että kiitos hyvästä tarjouksestasi, mutta Kristuksen ansaitsema ja minulle lahjoittama vanhurskaus riittää pelastamaan minut taivaaseen, tee sinäkin parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta.. - PITÄISI
Nimetön kirjoitti:
On suuri Jumalan armo et täysin Jumalan kieltäjälläkin on mahdollisuus kääntyä tieltänsä ja saada valittujen-lasten hengen itseensä jolloin kaikki entinen on pois pyyhkäisty ja siksi Jumala kehoittaa sanassaan et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa niin teille kaikki annetaan.,olisi hyvä olla.Me kun emme missään nimessä saa halveksia ihmisiä(yhtäkään),emme tuomita.Meillä on yksi ainoa Tuomari Ylhäällä,se on kyllä tosi paikka meidän lähteä HÄNEN,KAIKKIVALTIAAN puolesta lajittelemaan ihmisiä taikka vielä tuomitsemaan!JEESUS sovitti koko maailman synnin.Eikä ole oikein ruveta ketään,on sitten saarnamies tai joku muu,henk.kohtaisesti ja vieläpä julkisesti arvostelemaan ketään!Jos on jotain kaunaa veljien(siskojen)välillä,ottakaamme kolmas,luotettu,ja jutelkaamme kolmistaan jne.Näin minä muistan Raamatusta lukeneeni.Se puhuminen on siinäkin mielessä vaarallista,tiedän kokemuksesta,ihminen on juuri tehnyt parannusta vioistaan ja niitä on jo merten syvyyksiin upotettu!Elikkä olemme nostamassa niitä ylös!Mitähän Taivaan Isä ajattelee?LAITAN asian pohdintaan,olemmeko me siinä asiassa puhtaat,minä en ole!Haluan että joku todistaisi minulle anteeksi Jeesuksen Kalliin Sovintoveren kautta!Ainakin sinä römppis ,ym!
- !Hallelujaa
PITÄISI kirjoitti:
,olisi hyvä olla.Me kun emme missään nimessä saa halveksia ihmisiä(yhtäkään),emme tuomita.Meillä on yksi ainoa Tuomari Ylhäällä,se on kyllä tosi paikka meidän lähteä HÄNEN,KAIKKIVALTIAAN puolesta lajittelemaan ihmisiä taikka vielä tuomitsemaan!JEESUS sovitti koko maailman synnin.Eikä ole oikein ruveta ketään,on sitten saarnamies tai joku muu,henk.kohtaisesti ja vieläpä julkisesti arvostelemaan ketään!Jos on jotain kaunaa veljien(siskojen)välillä,ottakaamme kolmas,luotettu,ja jutelkaamme kolmistaan jne.Näin minä muistan Raamatusta lukeneeni.Se puhuminen on siinäkin mielessä vaarallista,tiedän kokemuksesta,ihminen on juuri tehnyt parannusta vioistaan ja niitä on jo merten syvyyksiin upotettu!Elikkä olemme nostamassa niitä ylös!Mitähän Taivaan Isä ajattelee?LAITAN asian pohdintaan,olemmeko me siinä asiassa puhtaat,minä en ole!Haluan että joku todistaisi minulle anteeksi Jeesuksen Kalliin Sovintoveren kautta!Ainakin sinä römppis ,ym!
Siinä mielessä me olemme puhtaat.
Emme ole siinä mielessä puhtaita ettemme olisi erilaisia syntejä tehneet, olemmehan jokainen syntisiä ihmisiä. Puhtautemme on Kristuksen puhtautta, silloin kun me uskossa kastettuina Jeesuksessa Kristuksessa elämme.
Myös sinä saat uskoa tässä ja nyt kaikki sinun syntisi anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä. - Nikodemus voimissaan
Nimetön kirjoitti:
On suuri Jumalan armo et täysin Jumalan kieltäjälläkin on mahdollisuus kääntyä tieltänsä ja saada valittujen-lasten hengen itseensä jolloin kaikki entinen on pois pyyhkäisty ja siksi Jumala kehoittaa sanassaan et etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa niin teille kaikki annetaan.veivaa vaan kiivaammin sitä Pikku-Leevin posetiivia,
veisaa, veisaa vaan virttäsi,
mutta Kristuksen oppi on sulla ihan hakusessa!
toivottavasti ei toiselle puolelle saakka! - VOIMISSAAN
Nikodemus voimissaan kirjoitti:
veivaa vaan kiivaammin sitä Pikku-Leevin posetiivia,
veisaa, veisaa vaan virttäsi,
mutta Kristuksen oppi on sulla ihan hakusessa!
toivottavasti ei toiselle puolelle saakka!Haluan kysyä kuka meistä nyt on Nikodemus?Sekö joka on pyhitetty KRISTUKSEN ARMON TÄHDEN,ei omassa lihassaan, vaiko se joka anelee anteeksi viallisuuttaan?,huom!uskon jälkeen haluaa saada vahvistusta itselleen!?Haluan ehdottomasti että vastaisit koska en oikein ymmärtänyt,ehkä ymmärrykseni on huono tai sit tosi hidas?rakkauden hengessä,vähän ulalla nyt!
- KYLLÄKIN
VOIMISSAAN kirjoitti:
Haluan kysyä kuka meistä nyt on Nikodemus?Sekö joka on pyhitetty KRISTUKSEN ARMON TÄHDEN,ei omassa lihassaan, vaiko se joka anelee anteeksi viallisuuttaan?,huom!uskon jälkeen haluaa saada vahvistusta itselleen!?Haluan ehdottomasti että vastaisit koska en oikein ymmärtänyt,ehkä ymmärrykseni on huono tai sit tosi hidas?rakkauden hengessä,vähän ulalla nyt!
vaikka vaivaksi olisinkin.Mikä on sinun motiivisi puhua tässä yhteydessä joistain Leeveistä,huom.hekin ovat Taivaan Isän huomassa,eivät sinun.Rukoillaan heidänkin puolestaan!Olenko minä tai joku muu loukanneet sinua,vastauksesi oli jotenkin erikoinen,ei millään pahalla.Vastaa pliis,voidaan ollakkin vaik samaa mieltä kun näitä asioita selvitellään´.Rukouksin meidän kaikkien puolesta,samaam Taivaaseen haluamme varmasti kaikki.Jumalan salaisuudet ovat niin ihmeellisiä että Hän viisaudessaan kuljettaa meitä jokaista Omalla tavallaan!
- teutatess
PITÄISI kirjoitti:
,olisi hyvä olla.Me kun emme missään nimessä saa halveksia ihmisiä(yhtäkään),emme tuomita.Meillä on yksi ainoa Tuomari Ylhäällä,se on kyllä tosi paikka meidän lähteä HÄNEN,KAIKKIVALTIAAN puolesta lajittelemaan ihmisiä taikka vielä tuomitsemaan!JEESUS sovitti koko maailman synnin.Eikä ole oikein ruveta ketään,on sitten saarnamies tai joku muu,henk.kohtaisesti ja vieläpä julkisesti arvostelemaan ketään!Jos on jotain kaunaa veljien(siskojen)välillä,ottakaamme kolmas,luotettu,ja jutelkaamme kolmistaan jne.Näin minä muistan Raamatusta lukeneeni.Se puhuminen on siinäkin mielessä vaarallista,tiedän kokemuksesta,ihminen on juuri tehnyt parannusta vioistaan ja niitä on jo merten syvyyksiin upotettu!Elikkä olemme nostamassa niitä ylös!Mitähän Taivaan Isä ajattelee?LAITAN asian pohdintaan,olemmeko me siinä asiassa puhtaat,minä en ole!Haluan että joku todistaisi minulle anteeksi Jeesuksen Kalliin Sovintoveren kautta!Ainakin sinä römppis ,ym!
Jeesuksen Kristuksen veressä ja nimessä ole turvattuna .
- Heh heh .........
aameen kirjoitti:
Olisit sanonut rehellisesti niinkuin asia on, että kyseinen saarnamies on samaa poppoota sinun ajattelumallisi kanssa. Kannattaisi lukea mitä Luther puhuu näistä Jumalan sanasta irroitettuihin henkiin perustuvista opeista.
Pyhä Henki kirkastaa Jumalan sanaa, siis Jeesusta Kristusta syntisten pelastukseksi.
- yksin armosta
- yksin uskosta
- yksin Kristuksen tähden
Nämä sinun henkesi julistavat muuta. Jos haluat tarkemmin tietää mitä sinun henkesi julistaa, niin lue nilivaaran kirje.Kirjoittanut: aameen/Ahdas 4.3.2009 klo 10.57
Täysin mautonta kirjoitella nimettömänä internettiin ihmisten nimiä kielteisessä valossa.
Yritetään nyt päästä näistä lillukanvarsista opillisiin pääkysymyksiin. Jumnalan sana paljastaa kyllä sitten hereesiat.
Tavattoman paljon kristinuskoon (traditioon)
on aikojen saatossa sekoittunut aivan asiaan kuulumatonta tauhkaa.
Usko Jeesukseen pelastaa, mikään muu ei, sen tähden kirkastakaamme Kristusta me jotka hänessä vaellamme, Jumalan armossa ja Kristuksen tuntemisessa.
Toit vielä Nilivaaran kirjeenkin arvosteltavaksi.
- Nuiseon
KYLLÄKIN kirjoitti:
vaikka vaivaksi olisinkin.Mikä on sinun motiivisi puhua tässä yhteydessä joistain Leeveistä,huom.hekin ovat Taivaan Isän huomassa,eivät sinun.Rukoillaan heidänkin puolestaan!Olenko minä tai joku muu loukanneet sinua,vastauksesi oli jotenkin erikoinen,ei millään pahalla.Vastaa pliis,voidaan ollakkin vaik samaa mieltä kun näitä asioita selvitellään´.Rukouksin meidän kaikkien puolesta,samaam Taivaaseen haluamme varmasti kaikki.Jumalan salaisuudet ovat niin ihmeellisiä että Hän viisaudessaan kuljettaa meitä jokaista Omalla tavallaan!
Fariseukset ovat aina loukkaantuneet, kun puhutaan uskosta ja rististä. Fariseukset ja itseoppineet tuntevat ettei heillä olekaan Jeesusta autuuden perustana, vaan suuret luulot omasta suurenmoisuudesta.
- SEKOTTAA ASIOITA
KYLLÄKIN kirjoitti:
LEEVILÄISTEN VALHEESTA
totta kai fariseuksetkin ovat Herramme huomassa, kuten jumalattomatkin.
Se ei kuitenkaan anna mitään kunniaa leeviläisten valheelle, joka on Kristuksen lunastustyön vähättelemistä ja pilkkaa.
Jumalan salaisuudet eivät kuulu tähän.
Jumalan ilmoitus on KOKO MAAILMALLE julki: Sen mukaan on leeviläistenkin eksytystä koeteltava. Se on jo tuomittu. - Leeviläinen
Nuiseon kirjoitti:
Fariseukset ovat aina loukkaantuneet, kun puhutaan uskosta ja rististä. Fariseukset ja itseoppineet tuntevat ettei heillä olekaan Jeesusta autuuden perustana, vaan suuret luulot omasta suurenmoisuudesta.
"Fariseukset ovat aina loukkaantuneet, kun puhutaan uskosta ja rististä. Fariseukset ja itseoppineet tuntevat ettei heillä olekaan Jeesusta autuuden perustana, vaan suuret luulot omasta suurenmoisuudesta."
Tämähän pätee myös joihinkin esik. laestadiolaisiin puhemiehiin täydellisesti! Kuinka monella esik.laestadiolaisella puhemiehellä on teologinen koulutus? Yleistää ei voi, mutta monella on suuret luulot omasta suurenmoisuudestaan? Tosin samaan syntiin ovat langeneet monet teologisen tutkinnon suorittaneet teologit, lähinnä vanhoollislaestadiolaisessa liikkeessä. Esik.laestadiolaisuudessa ei teologeja ole puhemiehinä? - Höpö höpö
Leeviläinen kirjoitti:
"Fariseukset ovat aina loukkaantuneet, kun puhutaan uskosta ja rististä. Fariseukset ja itseoppineet tuntevat ettei heillä olekaan Jeesusta autuuden perustana, vaan suuret luulot omasta suurenmoisuudesta."
Tämähän pätee myös joihinkin esik. laestadiolaisiin puhemiehiin täydellisesti! Kuinka monella esik.laestadiolaisella puhemiehellä on teologinen koulutus? Yleistää ei voi, mutta monella on suuret luulot omasta suurenmoisuudestaan? Tosin samaan syntiin ovat langeneet monet teologisen tutkinnon suorittaneet teologit, lähinnä vanhoollislaestadiolaisessa liikkeessä. Esik.laestadiolaisuudessa ei teologeja ole puhemiehinä?Tämähän pätee myös joihinkin esik. laestadiolaisiin puhemiehiin täydellisesti!
Kirjoita siitä mitä ymmärrät!!!! - Leeviläinen
Höpö höpö kirjoitti:
Tämähän pätee myös joihinkin esik. laestadiolaisiin puhemiehiin täydellisesti!
Kirjoita siitä mitä ymmärrät!!!!"Höpö höpö 4.3.2009 klo 20.58
Kirjoita siitä mitä ymmärrät!!!!"
Kirjoitin siitä mitä ymmärrän, ymmärrätkö sinä? - KIITOKSET
teutatess kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen veressä ja nimessä ole turvattuna .
sinulle,rakas matkaystävä!Nyt olen vapaa vihulaisen kiusauksista!Siunausta sinullekin,ole vapaa omana itsenäsi!Se sopii sun styleen vaik itse olenkin vähän ´´´´erilaisesti kirjoittava tyyliltäni´´´´´´´´´´´!!!!!!!mää oon mä:sanoi Lammin kerjäläin!rakkaudella manselainen
- MÄÄKIN
!Hallelujaa kirjoitti:
Siinä mielessä me olemme puhtaat.
Emme ole siinä mielessä puhtaita ettemme olisi erilaisia syntejä tehneet, olemmehan jokainen syntisiä ihmisiä. Puhtautemme on Kristuksen puhtautta, silloin kun me uskossa kastettuina Jeesuksessa Kristuksessa elämme.
Myös sinä saat uskoa tässä ja nyt kaikki sinun syntisi anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä.uskon!Ihanaa et joku halusi vastata ja todistaa niinkuin Raamattu meitä kehoittaa!Suloista evankeliumia heikoillekkin.Kyl nyt on taas ihana mennä tuutimaan ja kiittää Taivaan Isää kaikesta,ennenkaikkea ihanista matkaystävistä.He tulevat joskus kuin enkelit,juuri silloin kun heitä eniten tarvitsemme!Tätä samaa haluan teille kaikille!r mää,kädet ristiin laitan.
- !Hallelujaa
VOIMISSAAN kirjoitti:
Haluan kysyä kuka meistä nyt on Nikodemus?Sekö joka on pyhitetty KRISTUKSEN ARMON TÄHDEN,ei omassa lihassaan, vaiko se joka anelee anteeksi viallisuuttaan?,huom!uskon jälkeen haluaa saada vahvistusta itselleen!?Haluan ehdottomasti että vastaisit koska en oikein ymmärtänyt,ehkä ymmärrykseni on huono tai sit tosi hidas?rakkauden hengessä,vähän ulalla nyt!
Jumalan rauha hallitkoon sydämessäsi.
- !Hallelujaa
KYLLÄKIN kirjoitti:
Se ei ollut kirjoitettu sinulle. :-)))
- !Hallelujaa
Leeviläinen kirjoitti:
Tämähän pätee myös joihinkin esik. laestadiolaisiin puhemiehiin täydellisesti! Kuinka monella esik.laestadiolaisella puhemiehellä on teologinen koulutus? Yleistää ei voi, mutta monella on suuret luulot omasta suurenmoisuudestaan? Tosin samaan syntiin ovat langeneet monet teologisen tutkinnon suorittaneet teologit, lähinnä vanhoollislaestadiolaisessa liikkeessä. Esik.laestadiolaisuudessa ei teologeja ole puhemiehinä?Älä sekaannu tähän keskusteluun koska et ole sisällä esikoislestadiolaisuudessa, etkä niin muodoin tunne saarnamiestemme todellista ongelmaa.
- !Hallelujaa
Leeviläinen kirjoitti:
"Höpö höpö 4.3.2009 klo 20.58
Kirjoitin siitä mitä ymmärrän, ymmärrätkö sinä?Koska et ole esikoislestadiolainen et voi tietää syytä siihen miksi saarnaajamme puhuvat niin kuin puhuvat. Mene siis omaan seurakuntaasi parantelemaan sitä.
- Leeviläien
!Hallelujaa kirjoitti:
Älä sekaannu tähän keskusteluun koska et ole sisällä esikoislestadiolaisuudessa, etkä niin muodoin tunne saarnamiestemme todellista ongelmaa.
"He ovat pakotettuja puhumaan johtajien suulla
!Hallelujaa 5.3.2009 klo 01.07
Älä sekaannu tähän keskusteluun koska et ole sisällä esikoislestadiolaisuudessa, etkä niin muodoin tunne saarnamiestemme todellista ongelmaa."
Ongelmaa? Onko saarnamiehillänne todellinen ongelma? Minkälainen? Sekö, että heidät pakotetaan puhumaan johtajien suulla? Sivistyneessä maailmassa sitä nimitetään sensuuriksi ja sananvapauden rajoittamiseksi? Millaisia johtajia esik.laestadiolaisessa liikkeessä sitten on, koska pakottavat puhemiehetkin puhumaan heidän tahtonsa mukaisesti? Pohjois-Koreassa on Kim Il Jong, armoitettu auktoriteetti, puhemies ja kirkas kansanjohtaja! Onko esik.laestd.liikkeesä samanlaisia, puheoikeutta ja mielipidevapauden rajoittajia? Hallelujaah.... - kuis u.r
kehtookin puhhuu tuommossii, hävetköön, ottaa uskon pois toisilta.
- Leeviläinen
!Hallelujaa kirjoitti:
Koska et ole esikoislestadiolainen et voi tietää syytä siihen miksi saarnaajamme puhuvat niin kuin puhuvat. Mene siis omaan seurakuntaasi parantelemaan sitä.
"Ei metsätyömies tunne avaruusalusta
!Hallelujaa 5.3.2009 klo 01.08
Koska et ole esikoislestadiolainen et voi tietää syytä siihen miksi saarnaajamme puhuvat niin kuin puhuvat. Mene siis omaan seurakuntaasi parantelemaan sitä."
Sinähän ne avaruusalukset tunnet? Varmaan olet jopa vieraillutkin avaruusaluksissa? Lienet nähnyt niitä ufojakin päivittäin? Metsätyömies kun ei ehdi kiireeltään taivaille töllistellä, hänen pitää justeerata puuta poikki, jotta saisi leivän lapsilaumalleen. Saarnaajanne puhuvat niinkuin puhuvat? Puheohjeensa lienevät saaneet ns. lapinvanhemmilta? - Leeviläinen
teutatess kirjoitti:
Mutta oletko sitä mieltä , että meidän (hänen) tulee tehdä lapin liturkiat ennen kun voi saarnata. minä olen sitä mieltäettei pidä , kun täällä on esitetty jos jonkin laisia epäilyjä, muutosta, hän on kotoisin p-joelta, Ja pienin muutoksin sai huvilansa talvikuntoon.
Leikkiä voi laskea, mutta tietyssä vaiheessa sekin on ilmoitettava, että se oli vaan ..."Pää asia oikein
teutatess 4.3.2009 klo 08.35
Mutta oletko sitä mieltä , että meidän (hänen) tulee tehdä lapin liturkiat ennen kun voi saarnata. minä olen sitä mieltäettei pidä , kun täällä on esitetty jos jonkin laisia epäilyjä, muutosta, hän on kotoisin p-joelta, Ja pienin muutoksin sai huvilansa talvikuntoon."
Saiko hän, ollakseen kotoisin p-joelta, puhumalla ja pienin muutoksin huvilansa talvikuntoon? Tuottoisaa puhetta! - !mutmut
kuis u.r kirjoitti:
Näitä itse itsensä tuomitsijoita riittää valitettavasti esikoislestadiolaisuudessakin!
Luuk. 6:35 Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
Luuk. 6:36 Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
Luuk. 6:37 Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita;...
...älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. - !Hallelujaa
Leeviläien kirjoitti:
Älä sekaannu tähän keskusteluun koska et ole sisällä esikoislestadiolaisuudessa, etkä niin muodoin tunne saarnamiestemme todellista ongelmaa."
Ongelmaa? Onko saarnamiehillänne todellinen ongelma? Minkälainen? Sekö, että heidät pakotetaan puhumaan johtajien suulla? Sivistyneessä maailmassa sitä nimitetään sensuuriksi ja sananvapauden rajoittamiseksi? Millaisia johtajia esik.laestadiolaisessa liikkeessä sitten on, koska pakottavat puhemiehetkin puhumaan heidän tahtonsa mukaisesti? Pohjois-Koreassa on Kim Il Jong, armoitettu auktoriteetti, puhemies ja kirkas kansanjohtaja! Onko esik.laestd.liikkeesä samanlaisia, puheoikeutta ja mielipidevapauden rajoittajia? Hallelujaah....Pääasia on ettet sekaannu naapuriseurakunnan sisäisiin asioihin.
- olisi ollut
oikein puhua heille henkilökohtaisesti.
Toinen oikea tapa olisi ollut pyytää esirukousta heille.
Ei pitäisi puhua kolmansista henkilöistä etenkään sellaista, mitä ei haluaisi sanoa silloin, kun he ovat yleisön joukossa kuulemassa. - Kim Il Jong,
Leeviläien kirjoitti:
Ongelmaa? Onko saarnamiehillänne todellinen ongelma? Minkälainen? Sekö, että heidät pakotetaan puhumaan johtajien suulla? Sivistyneessä maailmassa sitä nimitetään sensuuriksi ja sananvapauden rajoittamiseksi? Millaisia johtajia esik.laestadiolaisessa liikkeessä sitten on, koska pakottavat puhemiehetkin puhumaan heidän tahtonsa mukaisesti? Pohjois-Koreassa on Kim Il Jong, armoitettu auktoriteetti, puhemies ja kirkas kansanjohtaja! Onko esik.laestd.liikkeesä samanlaisia, puheoikeutta ja mielipidevapauden rajoittajia? Hallelujaah....Saarnamiehillä ei ole mitään ongemaa, nämä hörhöt itsessään ovat ongelma jota he itse eivät osaa edes tiedostaa. Saman sensuurin voisi esittää näille sensoreille he itse ovat ongelma jota he projisoivat nyt saarnaajien ongelmaksi, vaikka itsessään he ovat ahtaalla.
- Paavin apulaisia
kuis u.r kirjoitti:
Tuskin hän epäuskoa pois otti ====))))))
- Leeviläinen
!Hallelujaa kirjoitti:
Pääasia on ettet sekaannu naapuriseurakunnan sisäisiin asioihin.
"Oli miten oli, on pakko puhua johtajien suulla
!Hallelujaa 5.3.2009 klo 17.09
Pääasia on ettet sekaannu naapuriseurakunnan sisäisiin asioihin."
En sekaannu naapuriseurakunnan sisäisiin tahi ulkoisiin asioihin! Minkä naapuriseurakunnan? Minulla on naapuriseurakuntaan matkaa 1000 km, joten en halusta sekaannu heidän asioihinsa. Etäisyys jo tekee sen sekaantumisen vaikeaksi. Mutta nykytekniikan, eritoten internetin käyttö mahdollistaa sekaantumisen pitkienkin matkojen päästä, oletko huomannut? Senverran olen sekaantunut, että olen todennut esik.lastad.liikkeen tuomitsevan internetin käytön, mutta sinähän sanot: älkäät tehkö niinkuin minä teen, vaan tehkää niinkuin minä neuvon? - ======)87
Leeviläinen kirjoitti:
Tämähän pätee myös joihinkin esik. laestadiolaisiin puhemiehiin täydellisesti! Kuinka monella esik.laestadiolaisella puhemiehellä on teologinen koulutus? Yleistää ei voi, mutta monella on suuret luulot omasta suurenmoisuudestaan? Tosin samaan syntiin ovat langeneet monet teologisen tutkinnon suorittaneet teologit, lähinnä vanhoollislaestadiolaisessa liikkeessä. Esik.laestadiolaisuudessa ei teologeja ole puhemiehinä?>>>>"Fariseukset ovat aina loukkaantuneet, kun puhutaan uskosta ja rististä. Fariseukset ja itseoppineet tuntevat ettei heillä olekaan Jeesusta autuuden perustana, vaan suuret luulot omasta suurenmoisuudesta." >>>>>
Tuo oli lappiuskoisen käsitys asioista.
Totuus on sikäls toinen, että uskosta ja rististä ei juurikaan puhuta. Enemmän puhutaan vaatimuksista. - teutatess
Leeviläinen kirjoitti:
"Pää asia oikein
teutatess 4.3.2009 klo 08.35
Mutta oletko sitä mieltä , että meidän (hänen) tulee tehdä lapin liturkiat ennen kun voi saarnata. minä olen sitä mieltäettei pidä , kun täällä on esitetty jos jonkin laisia epäilyjä, muutosta, hän on kotoisin p-joelta, Ja pienin muutoksin sai huvilansa talvikuntoon."
Saiko hän, ollakseen kotoisin p-joelta, puhumalla ja pienin muutoksin huvilansa talvikuntoon? Tuottoisaa puhetta!Joka laulamalla teki veneen , ja laski laulellen vesiä ,
- teutatess
Leeviläinen kirjoitti:
"Höpö höpö 4.3.2009 klo 20.58
Kirjoitin siitä mitä ymmärrän, ymmärrätkö sinä?Mutta se ajatus on lähtenyt siitä, minun muitini mukaan, että koulutusta ei ole hyväkytty näissä piireissä , Varsinkaan Teologista. Se ajatus on vähän niinkuin "että koulutus pilaa hyvän kyntömiehen . Että oteyaan rauhassa vaan .
- teutatess
Leeviläien kirjoitti:
Ongelmaa? Onko saarnamiehillänne todellinen ongelma? Minkälainen? Sekö, että heidät pakotetaan puhumaan johtajien suulla? Sivistyneessä maailmassa sitä nimitetään sensuuriksi ja sananvapauden rajoittamiseksi? Millaisia johtajia esik.laestadiolaisessa liikkeessä sitten on, koska pakottavat puhemiehetkin puhumaan heidän tahtonsa mukaisesti? Pohjois-Koreassa on Kim Il Jong, armoitettu auktoriteetti, puhemies ja kirkas kansanjohtaja! Onko esik.laestd.liikkeesä samanlaisia, puheoikeutta ja mielipidevapauden rajoittajia? Hallelujaah....Meillä on kasi auktoriteettiä, ensin on Jumala.
Toiseksi on Jeesus Kristus. Muita ei ole, sitten on pitkä väli, sitten tulee saarnaaja, kristitty. - teutatess
Leeviläinen kirjoitti:
"Oli miten oli, on pakko puhua johtajien suulla
!Hallelujaa 5.3.2009 klo 17.09
Pääasia on ettet sekaannu naapuriseurakunnan sisäisiin asioihin."
En sekaannu naapuriseurakunnan sisäisiin tahi ulkoisiin asioihin! Minkä naapuriseurakunnan? Minulla on naapuriseurakuntaan matkaa 1000 km, joten en halusta sekaannu heidän asioihinsa. Etäisyys jo tekee sen sekaantumisen vaikeaksi. Mutta nykytekniikan, eritoten internetin käyttö mahdollistaa sekaantumisen pitkienkin matkojen päästä, oletko huomannut? Senverran olen sekaantunut, että olen todennut esik.lastad.liikkeen tuomitsevan internetin käytön, mutta sinähän sanot: älkäät tehkö niinkuin minä teen, vaan tehkää niinkuin minä neuvon?Ei kielletä nettiä, sitä saa käyttää esim.
työ asiat kuten, Opettajat, liikkeen johto, kirjanpito ja kaikki sellainen työ mikä nyt on nykyaikaa . Se saarnaaja joka ensin pamautti, että Netti on synti ei taaskaan tiennyt mistä puhui .
Selvästi on tullut esiin sen synnillinen käyttö.
porno yms. mutta noin tuosta päästään aiheeseen,
jossa todettiin "Es/Lesta kielletty" ei pidä paikkansa vaan saarnaaja on jättänyt ajatuksen kesken eli, hän päättää koska tuo ja tuo katsoo ja tekee syntiä, tämä pitää olla niin, että kuuluu varoituksen sana , jos väline ei ole synti työ asioissa ei väline ole synti muuallakaan. - Ville.
teutatess kirjoitti:
Ei kielletä nettiä, sitä saa käyttää esim.
työ asiat kuten, Opettajat, liikkeen johto, kirjanpito ja kaikki sellainen työ mikä nyt on nykyaikaa . Se saarnaaja joka ensin pamautti, että Netti on synti ei taaskaan tiennyt mistä puhui .
Selvästi on tullut esiin sen synnillinen käyttö.
porno yms. mutta noin tuosta päästään aiheeseen,
jossa todettiin "Es/Lesta kielletty" ei pidä paikkansa vaan saarnaaja on jättänyt ajatuksen kesken eli, hän päättää koska tuo ja tuo katsoo ja tekee syntiä, tämä pitää olla niin, että kuuluu varoituksen sana , jos väline ei ole synti työ asioissa ei väline ole synti muuallakaan.Se saarnaaja joka ensin pamautti, että Netti on synti ei taaskaan tiennyt mistä puhui . teutatess 5.3.2009 klo 23.01
Sellaista saarnaajaa ei ole joka on sanonut netin synniksi. Syntiä on kaikki mikä on syntiä siis tässä pätee sama kuin televisiossa sen ohjema tarjonnasta löytyy synnillisiä ohjemia. Netistä löytyy kaikkea saastaa pornosta lähtien kaikkea epäsiveellistä elämää ihannoivaa tietoa ja kuva tarjontaa. Ei esine ole synti vaan saasta ohjemat joita sinne on syötetty. - teutatess
Ville. kirjoitti:
Se saarnaaja joka ensin pamautti, että Netti on synti ei taaskaan tiennyt mistä puhui . teutatess 5.3.2009 klo 23.01
Sellaista saarnaajaa ei ole joka on sanonut netin synniksi. Syntiä on kaikki mikä on syntiä siis tässä pätee sama kuin televisiossa sen ohjema tarjonnasta löytyy synnillisiä ohjemia. Netistä löytyy kaikkea saastaa pornosta lähtien kaikkea epäsiveellistä elämää ihannoivaa tietoa ja kuva tarjontaa. Ei esine ole synti vaan saasta ohjemat joita sinne on syötetty.Nuo sanat sopii minullekin !
Mutta sinä sanot etti ole sellaista saarnaajaa joka on sanonut netin synniksi . On valhe minä voin sanoa heti 10 jotka niin sanovat SP. UR. ER. SK. TN. UH. TI. AP. AL. AV. RH.
Tietenkin netistä löytyy, minä en osaa onneksi eikä tee mieli etsiä mitään, siellä ne on ja saa olla ja parempikin niin, minustakin asia on niin että ohjelmat (pahat) ovat syntiä jos niissä hekumoi, Siksai toiseksi minä lainasin tuon tekstin jostakin . - teutatess
Leeviläinen kirjoitti:
Tämähän pätee myös joihinkin esik. laestadiolaisiin puhemiehiin täydellisesti! Kuinka monella esik.laestadiolaisella puhemiehellä on teologinen koulutus? Yleistää ei voi, mutta monella on suuret luulot omasta suurenmoisuudestaan? Tosin samaan syntiin ovat langeneet monet teologisen tutkinnon suorittaneet teologit, lähinnä vanhoollislaestadiolaisessa liikkeessä. Esik.laestadiolaisuudessa ei teologeja ole puhemiehinä?Saarnaajan hml OP.
- apuva-
teutatess kirjoitti:
Saarnaajan hml OP.
et oo tosissas
- teutatess
apuva- kirjoitti:
et oo tosissas
Ole varovainen sanoissasi .
Tunnen hyvinkin ja hän on myös idän kävijä . - teutatess
SEKOTTAA ASIOITA kirjoitti:
LEEVILÄISTEN VALHEESTA
totta kai fariseuksetkin ovat Herramme huomassa, kuten jumalattomatkin.
Se ei kuitenkaan anna mitään kunniaa leeviläisten valheelle, joka on Kristuksen lunastustyön vähättelemistä ja pilkkaa.
Jumalan salaisuudet eivät kuulu tähän.
Jumalan ilmoitus on KOKO MAAILMALLE julki: Sen mukaan on leeviläistenkin eksytystä koeteltava. Se on jo tuomittu.Se vain on toinen asia onko se niin. Ei Jeesus ollut aina niin innoissaan Fariseksista ? ja varmasti jumalattomatkin olivat vähemmän rakkautta saavia kuin USKOVAT.
Sitä samaa vähättelyä ja pilkkaa, harrastaa meidän omavanhurskaus porukka tekee aivan samaa
ei voida sanoa että vain Leeviläinen tai Steeniläinen .
Kristuksen lunastustyö tai sen pilkka ja vähättely on aivan armasti väärin. Niinkuin sekin että sanotaan tekevänsä Kristuksesta matka sauvan, ei sitä voi ihminen tehdä, sen tekee Jumala jos se on tarpeen . - että täällä
kiitollinen kirjoitti:
Taivaan lahja....jokelaisille.
kirjoittelevat kaiken maailman "kiitolliset" ym.!
Heillähän U.R.:n ja lapintodistuksen mukaan ei pitäisi olla edes internet-yhteyttä!.
Häpeisitte synninrakastajat maailmanrakkauttanne ja tekisitte parannusta lankeemuksestanne!
Tässähän kunnon lapinluottamusta tunnustava kristitty ei voi muuta kuin yhtyä virrentekijän sanoihin: " Ah suruton, koskas synnistä lakkaat..."! - sinä, Ville,
Ville. kirjoitti:
Se saarnaaja joka ensin pamautti, että Netti on synti ei taaskaan tiennyt mistä puhui . teutatess 5.3.2009 klo 23.01
Sellaista saarnaajaa ei ole joka on sanonut netin synniksi. Syntiä on kaikki mikä on syntiä siis tässä pätee sama kuin televisiossa sen ohjema tarjonnasta löytyy synnillisiä ohjemia. Netistä löytyy kaikkea saastaa pornosta lähtien kaikkea epäsiveellistä elämää ihannoivaa tietoa ja kuva tarjontaa. Ei esine ole synti vaan saasta ohjemat joita sinne on syötetty.päästelet höpöjä! Sellaisia saarnaajia löytyy esikoisuudesta, jopa lapinvanhimmista, useitakin.
Sinä, Ville, et itse näytä tietävän mistä kirjoitat. ;-) - kajahtaa
Kim Il Jong, kirjoitti:
Saarnamiehillä ei ole mitään ongemaa, nämä hörhöt itsessään ovat ongelma jota he itse eivät osaa edes tiedostaa. Saman sensuurin voisi esittää näille sensoreille he itse ovat ongelma jota he projisoivat nyt saarnaajien ongelmaksi, vaikka itsessään he ovat ahtaalla.
Lahdesta oikein tuelta! Jarrrua, Kin Il Jong!
- on kautta aikain
kuis u.r kirjoitti:
tehnyt. Hänen todistuksensa mukaan usko on kuollut kaikilla muilla, paitsi esikoislestadiolaisilla. Heistäkin kristillisyys on elävä vain niillä, keillä on vankka luottamus "lapinvanhimpiin".
- teutatess
että täällä kirjoitti:
kirjoittelevat kaiken maailman "kiitolliset" ym.!
Heillähän U.R.:n ja lapintodistuksen mukaan ei pitäisi olla edes internet-yhteyttä!.
Häpeisitte synninrakastajat maailmanrakkauttanne ja tekisitte parannusta lankeemuksestanne!
Tässähän kunnon lapinluottamusta tunnustava kristitty ei voi muuta kuin yhtyä virrentekijän sanoihin: " Ah suruton, koskas synnistä lakkaat..."!Kenen tekemä se virsi on ?
Aika rankasti omavanhurskaan, tänään saarnattiin siitä mitä on OV. mistä se on ja saa voimansa se oli perkeleestä ja vain lahja vanhurskaus on Jumalasta . - teutatess
on kautta aikain kirjoitti:
tehnyt. Hänen todistuksensa mukaan usko on kuollut kaikilla muilla, paitsi esikoislestadiolaisilla. Heistäkin kristillisyys on elävä vain niillä, keillä on vankka luottamus "lapinvanhimpiin".
Tulen sen vielä nyhtämään jos annetaan elon päiviä kautta teteteksen.
- täysin
teutatess kirjoitti:
Kenen tekemä se virsi on ?
Aika rankasti omavanhurskaan, tänään saarnattiin siitä mitä on OV. mistä se on ja saa voimansa se oli perkeleestä ja vain lahja vanhurskaus on Jumalasta .sarkasmia, teutatess. Lappiinluottajilla kun ei pidä olla nettiä, kuin työasioissa. Täällä "asiointi" on juuri sitä väärinkäyttöä, minkä "wanhimmat", kuten mm. peesaajansa U.R.:kin, synniksi saarnaavat.
- teuta!
teutatess kirjoitti:
Saarnaajan hml OP.
vaikka jotkut täällä tuntuvatkin tarvitsevan "apuva" sen tähden! :-)
- sinulle teutatess!
teutatess kirjoitti:
Tulen sen vielä nyhtämään jos annetaan elon päiviä kautta teteteksen.
Olen rukouksen hengessä kanssasi, että U.R.:kin käsittäisi armon evankeliumin yksin armosta ja yksin uskosta, ilman es. lest. "äitiseurakunnan Wanhimpain" vaatimuksia itseensä ja heidän "hyväksi koettelemiinsa" opetuksiin luottamista.
Rukoilkaamme, että hänellekin tuo armo ilman ihmisoppien ehtoja kirkastuisi. - henkilöistä
olisi ollut kirjoitti:
Ei pitäisi puhua kolmansista henkilöistä etenkään sellaista, mitä ei haluaisi sanoa silloin, kun he ovat yleisön joukossa kuulemassa.????
- siis, että
olisi ollut kirjoitti:
Ei pitäisi puhua kolmansista henkilöistä etenkään sellaista, mitä ei haluaisi sanoa silloin, kun he ovat yleisön joukossa kuulemassa.U.R:lle ei ole puhuttu henkilökohtaisesti?
Tämä ns. "kolmas" tapa puhua, johtuu juuri siitä, että ensimmäinen ja toinen ei ole johtanut mmuuhun tulokseen, kuin että hän on tuominnut puhujan "pahentuneeksi" ja "elävän kristillisyyden" (=esikoislestadiolaisuuden) hylänneeksi. - että on
kuis u.r kirjoitti:
esikoisuuden virallisen Gällivare-kannan - ja siitä tinkimätön - edustaja.
- "olisi ollut".
olisi ollut kirjoitti:
Ei pitäisi puhua kolmansista henkilöistä etenkään sellaista, mitä ei haluaisi sanoa silloin, kun he ovat yleisön joukossa kuulemassa.Pahoittelen sinulle tuottamaasi pettymystä, mutta U.R. on saatettu tietoiseksi mainitun suhteen, hänen ollessa - sinua lainaten: "yleisön joukossa"!
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t288195Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357331Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1053630V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!673430Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6043114- 772918
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳382618- 342504
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321983- 331534