Sellaista ihanaa...suussa sulavaa.Ja siihen sitä ihanaa mummon mansikkahilloo.
Tyttelit ihanat:)
Skriivatkaa minulle parhaan pannarin ohje.
Tekisin pannukakkua....
35
2242
Vastaukset
- siihen vaikka
1 1/2 lasillista munia, 2 lasia piimää, lasi sokeria, 2 tl suolaa, reilu 2 lasia vehnäjauhoja ja nostatusainetta ripaus. Kaikki sekaisin. Sekoita puolilasillista voisulaa sekaan ja kumoa uunipelille leivinpannun päälle ja pinnalle sokeria ja kanelia. Paista kunnes on kypsä uunin keskiosassa parissasaassa asteessa.
- susa51
Oli hyvä ohje mullekin, kiitti.
Minun pannarit on tosiaan pannukakkuja, luulenpa että tällä ohjeella kohoaa kakku paremmin.:) - ei oo hyvää...
susa51 kirjoitti:
Oli hyvä ohje mullekin, kiitti.
Minun pannarit on tosiaan pannukakkuja, luulenpa että tällä ohjeella kohoaa kakku paremmin.:)Uotellaan..et joku kertoo paremman ohjeen:))
- susa51
ei oo hyvää... kirjoitti:
Uotellaan..et joku kertoo paremman ohjeen:))
Ettei tämä loistava ohje toimikaan..??
Oletko kokeillut ite..:) - Enkeli-trio
ei oo hyvää... kirjoitti:
Uotellaan..et joku kertoo paremman ohjeen:))
1 litra maitoo
1tl suolaa
vajaa desi sokeria
5 desiä vehnäjauhoja
Pist uuni lämpimää 175 asteesee.
Sekota ne keskenäs ja anna turvota n.vartti
5 kananmunaa,vatkaa niit ens jossai toises kepos ja
lissää ne sit taikinaa.
Voitele uunivuoka oikkee voikokkareil.Kaara taikina pellil.Paista sitä 175 astees n.45min.
Ainaski mun lapsukaise sanoo sitä maailman parhaaks ! Ja net ova viissai :) Eipä ole tullutkaan kokeiltua...no ryynirieskaa olen tehny piimään..ja omenapiirakkaa.
Eikö maistu piimän happamuus..Enkeli-trio kirjoitti:
1 litra maitoo
1tl suolaa
vajaa desi sokeria
5 desiä vehnäjauhoja
Pist uuni lämpimää 175 asteesee.
Sekota ne keskenäs ja anna turvota n.vartti
5 kananmunaa,vatkaa niit ens jossai toises kepos ja
lissää ne sit taikinaa.
Voitele uunivuoka oikkee voikokkareil.Kaara taikina pellil.Paista sitä 175 astees n.45min.
Ainaski mun lapsukaise sanoo sitä maailman parhaaks ! Ja net ova viissai :)Oletkos koskaan laittanut esim. tähteeksi jäänyttä riisipuuroa pannaritaikinaan, ja vaniljasokeria, tulee hyvää..
- ent.tehtaantyttö
Pirrejuupas kirjoitti:
Oletkos koskaan laittanut esim. tähteeksi jäänyttä riisipuuroa pannaritaikinaan, ja vaniljasokeria, tulee hyvää..
joskus tuon ohjeen sain..on sellainen Ahvenmaalainen pannari..siihen tota riisii ja kermaa ja kunnon voita ja munia..ja tottakain vehnäjauhoja ja sokruu...on muuten hyvää ja täyttävää..;) no nyt en tähän hätään noita suhdelukuja muista...;)
t.friidu - ahvenanmaanpannari
ent.tehtaantyttö kirjoitti:
joskus tuon ohjeen sain..on sellainen Ahvenmaalainen pannari..siihen tota riisii ja kermaa ja kunnon voita ja munia..ja tottakain vehnäjauhoja ja sokruu...on muuten hyvää ja täyttävää..;) no nyt en tähän hätään noita suhdelukuja muista...;)
t.friiduon pahaa.
- ent.tehtaantyttö
ahvenanmaanpannari kirjoitti:
on pahaa.
t.friidu
- Enkeli-trio
Pirrejuupas kirjoitti:
Oletkos koskaan laittanut esim. tähteeksi jäänyttä riisipuuroa pannaritaikinaan, ja vaniljasokeria, tulee hyvää..
jos vaan on jääny.Meil ei riisipuuroo jää oikkee ikinä.Kaurapuuroki sihe käy,sillon ku lapset oli piänii,ni puuroo keitettii joka aamu.
Vaniljasokeri pannarin joukos ei meil tee kauppas,
väittävät hillon "kärsivän" :)
Sit taas,jos päälystän sen omenal kanelil,ni laitan vaniljasokerii.
Toi piimäjuttu pisti miättimää ja toi sualamäärä tos toises ohjees.Mun ohje on "mamman perintöö".
Se oli söpö päivä,ku meijän pojat kysys:" Onks mamma käyny?" Ei ol,vastasin. " No,kui sit on mamman pannukakkuu?" JIPPII,sillon tiäsin,että ny oli oppi menny peril :) Enkeli-trio kirjoitti:
jos vaan on jääny.Meil ei riisipuuroo jää oikkee ikinä.Kaurapuuroki sihe käy,sillon ku lapset oli piänii,ni puuroo keitettii joka aamu.
Vaniljasokeri pannarin joukos ei meil tee kauppas,
väittävät hillon "kärsivän" :)
Sit taas,jos päälystän sen omenal kanelil,ni laitan vaniljasokerii.
Toi piimäjuttu pisti miättimää ja toi sualamäärä tos toises ohjees.Mun ohje on "mamman perintöö".
Se oli söpö päivä,ku meijän pojat kysys:" Onks mamma käyny?" Ei ol,vastasin. " No,kui sit on mamman pannukakkuu?" JIPPII,sillon tiäsin,että ny oli oppi menny peril :)mikä on hyvää..:)
Minua hymyilytti kun aikuiset lapsemme olivat ilmeisesti muistelleet kotona saamiaan herkkuja, ja arvaa mikä ruoka oli päällimmäisenä; maksaporkkana kastike, en oisi arvannut jos olisivat miulta kysyneet, - muistan että tein kastikkee aina broilerin maksasta, syystä koska se oli halpaa, ja maksa miedon makuista :)
Ja esim. grahamvelli oli kuulemma josta olivat tykänneet. :))
- Laivat
Neljä munaa, rakenne rikotaan. Sekaan ruokalusikallinen suolaa ja pari ruokalusikallista sokeria, maitoa vajaa litra, vehnäjauhoja sen verran, että on kuin velliä. Löysästä tulee parempaa kuin vahvasta. Uunipelti valmiiksi uuniin kuumenemaan,voi siihen sulamaan. Sitten kaadetaan taikina pellille. Olisko 225 tai jotain hyvä kuumuus. Otetaan uunista kun on kullanruskea vuoristo. Ja ei kun syömään!
- alima
minäkin teen.
Pannukakku on saanut nimensä siitä, ettei se ole kuin oikea kakku, vaan lätsähtänyt versio, joten siihen ei mitään kohotusaineita laiteta.
Mitä lätsähtäneempi, sen parempi.
Se pitäisi jäädä päältä vielä vähän sellaseksi lötsöksi, niin on parasta.
Munia ei saa vatkata kuohkeaksi, vaan ainoastaan sekotetaan ja rakenne rikotaan.
Tärkeää, että laitta tarpeeksi sokeria ja suolaa.
Mikään ei maistu miltään, jos ei ole mausteita tarpeeksi.
Makeat pitää olla makeita ja suolaset suolasia.
Tässä suolan on tarkotus vain korostaa sokerin makua.
Hyvä pannari tulee myös, kun laittaa jauhoja vähän vähemmän ja sekaan laittaa sellasta vaniljakastikejauhetta. Voi nokareita päälle, tai pohjalle.
Syksyisin, kun on omenia teen omenapannaria.
Laitan ensin margar. tai voita leivinpaperinpäälle, siihen omenalohkot ja happamuudesta riippuen sokeria omenoiden päälle.
Sitten laitan ne uuniin, siten että omenat saa vähän väriä ja sokeri ruskistuu.
Sen jälkeen kaadan löysähkön pannaritaikinan päälle ja paista normaalisti n. 200 astetta.
Se on muuten hyvää.
Sellasta löysähköä lätsähtänyttä saa myös, kun korvaa osan vehnäjauhoista mannaryyneillä. - SUOLAA,huh
onkohan nyt lusikan koko väärä ?
- alima
SUOLAA,huh kirjoitti:
noita suola/sokerimääriä, kun vain kuittasin, et noin minäkin teen.
Huh, siitähän tulee ihan suolaista puppua.
Tuohon määrään laitan ehkä 2-3 tl suolaa ja vähintään kahdeksan ruokalusikallista, ehkä 12 sokeria. En tiedä määristä, koska laitan miten sattuu, mutta maistelen aina, et on maut kohdallaan.
Tähän pätee sama sääntö, kuin pullataikinaankin, et suolan ja sokerin suhde on sellainen, että ei tiedä onko suolasta, vai makeaa, kuitenkin jälkimaku on makea. Pannari on jälkiruokaa, mikä pitää maistua makealta. - kokeile
alima kirjoitti:
noita suola/sokerimääriä, kun vain kuittasin, et noin minäkin teen.
Huh, siitähän tulee ihan suolaista puppua.
Tuohon määrään laitan ehkä 2-3 tl suolaa ja vähintään kahdeksan ruokalusikallista, ehkä 12 sokeria. En tiedä määristä, koska laitan miten sattuu, mutta maistelen aina, et on maut kohdallaan.
Tähän pätee sama sääntö, kuin pullataikinaankin, et suolan ja sokerin suhde on sellainen, että ei tiedä onko suolasta, vai makeaa, kuitenkin jälkimaku on makea. Pannari on jälkiruokaa, mikä pitää maistua makealta.2-3 tl suolaa ruokalusikkaan, on muuten sama määrä kuin ruokalusikallinen.
- Laivat
SUOLAA,huh kirjoitti:
Jaa, tuliko liikaa suolaa pannariin? Enhän minä niitä mittaile, suolapaketista kaadan kädelle ja huitasen taikinaan. Pitäähän se takina maistaa, onko sopivaa. Mutta pitäähän siinä pannarissa suola maistua, sokerin voi vaikka jättää poiskin. Kun onhan siinä hillossa sitä:)
- alima
kokeile kirjoitti:
2-3 tl suolaa ruokalusikkaan, on muuten sama määrä kuin ruokalusikallinen.
taitaa ollakin, ainakin lähes, riippuu vähän lusikasta.
Lähinnä tuo sokerin ja suolan suhde oli mun mielestä väärä.
Suolaista, tai ei ainakaan yhtään makeaa, lähinnä ei minkään makuista tolla suhteella tulee.
- Unreg.
on yksi, mutta en sitä täällä aio julkaista. Jos ihminen ei osaa pannukakkua tehdä, niin miksi ihmeessä hän täällä yleensä kituuttelee?
- Voittajalle
Edellisen viestin kirjoittaja palkitaan Päivän Viksu ja Vilmaattinen kirjoittaja-palkkinnolla!
- muilla ei
Saat Vuoden Kaktus -palkinnon, että pätkähti! Pistä nenäsi kevätaurinkoon ja muutu!
Voittajalle kirjoitti:
Edellisen viestin kirjoittaja palkitaan Päivän Viksu ja Vilmaattinen kirjoittaja-palkkinnolla!
asiasta toiseen, tuo hienovarainen ....ttuilu. Hyvä me muummot ja vaarit. Sanotaan mitä halutaan, eikä turhan kierrellä.
- nettailijat
Kiitos hyvistä vinkeistä 5-kymppiset nettailijat! sanon minäkin
- niin ta näin
niin pannukakusta tulee aina pannukakku.
Täytekakustakin voi tulla pannukakku.
terv. näsäviisas - Pannariohje
1l maitoa
1tl suolaa
3tl vanilijasokeria
6dl vehnäjauhija
4 munaa
3/4 dl voita sulana
Tee taikina vaikka illalla valmiiksi jääkaappiin,Sekoita hyvin seuraavana päivänä ja paista.
225ast, 25 min
Suolaisen pannariin
Ruskista jauhelihaa, sipulit ja mausteet, reilusti mausteita: aromisuolaa, pippureita ym. makusi mukaan, sekoita taikinaan, paista kut.edellä
t, Karoliina- silavapannukakku...
Karoliinan ohjeesta vanilijasokuri pois.
Ruskistetut pekonit ja jonkunverran sipulia leivinpaperille pellille.
Siihen kaada lettutaikina.Paista noin puoli tuntia
On muuten hyvää puolukkahillon kanssa. - Ei suolaiseen vanilija,
silavapannukakku... kirjoitti:
Karoliinan ohjeesta vanilijasokuri pois.
Ruskistetut pekonit ja jonkunverran sipulia leivinpaperille pellille.
Siihen kaada lettutaikina.Paista noin puoli tuntia
On muuten hyvää puolukkahillon kanssa.Eikä tavallista sokuria, heh tietenkään...
Silavapannaria ohjeellasi täytynee kokeilla
karoliina
- muut tietävät
mistä sinä pidät.
Tekemällä esimerkiksi tuon haun
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=pannukakku&btnG=Google-haku&meta=&aq=f&oq=
googleen saat tarpeeksi materiaalia jotta voit tutkia ihan itse mikä sinun makuasi miellyttää.
Lisää löytyy miltei mistä tahansa keittokirjasta jos ei itse uskalla mitään kokeilla, mikä kyllä on uskomatonta sinänsä koska arvostella kyllä näemmä uskaltaa. - aineista parhain
ternimaitoa pakkasessa siitä tulee maailman parasta pannukakkua ja uunijuustoa.
Parasta on ternimaitopannukakku, olen ehdottomasti samaa mieltä.
Lueskelin ketjua ja ihmettelin, miksei ternimaitoa mainita. Itse en osallistu resepteihin, koska en katso olevani tarpeeksi hyvä kokki, jakamaan ohjeita muillle.
- Viivi-amaldii.
ohje.
8dl maitoa
2 munaa
1,5dl sokeria
4dl vehnäjauhoja
1tl suolaa
1tl leivinjauhetta
2tl vanilliinisokeria
50- 100g margar, sulana
paist. 225 ast. 30-35 min.- tätä
ohjetta on pakko kokeilla. Kiitos.
- Viivi-amaldii.
tätä kirjoitti:
ohjetta on pakko kokeilla. Kiitos.
koska se on niin suussa sulavaa, ei välttämättä tarvitse hilloakaan, on hyvää......
- pannaria
tuolla ohjeella jo 20 vuotta,paitsi sokeria
laitan alle desin ja vaniljasokeria yhden tl.
On tosiaankin hyvää ja onnistuu aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58751
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel109742- 43626
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla201532- 40516
- 70496
- 50494
- 22484
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82453Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai36450