Mitä kivaa tyhjään sulautumisessa on!

Nimetön

Itäinen karma-ajattelu kuulostaa periaatteessa loogiselta ja antaa hyviä vastauksia kärsimyksen ongelmaan mutta tuon idän filosofian perusajatus:palaaminen alkuolemattomuteen! En käsitä mitä hienoa tai tavoiteltavaa siinä on? En tajua ajatuksen logiikkaa. Jos elämän päämäärä on täydellistyä sille asteelle että mikään halu tai päämäärä ei enää sido minua tänne maanpäälle ja voin sulautua alkujumaluuteen tms. niin mikä ihmeen tavoite se on? Yhtä hyvin voisin vain maatua kuoleman jälkeen ja monien elämien turha ketju voisi olla olemattakin. Jos taas päämääräänä olisi minän täydellinen kasvu esim. rakkauden tilaan niinkuin lähi-idän uskonnot (juutalaisuus, islam ja kristinusko opettavat) näkisin tässä touhussa edes jotain järkeä. jos ihmisen päämääränä olisi kasvaa rakkausolennoksi, se ei voi tarkoittaa täydellistä sammumisen tilaa miksi nirvanaa nyt yleensä esim. buddhalaisuudessa kuvataan ja aika samoin myös hindulaisuudessa. Jotenkin vaan tuollainen yleispilveen yhtyminen tuntuu jotenkin typerältä. Yhtä hyvin olisi sitten voinut olla antamatta ihmiselle mitään egoa tai vapautta.

35

1929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päämäärä @ tavoite

      Tyypillistä tietämättomyyttä!

      Et tiedä yhtään mistä siinä tyhjyydessä on kysymys. Se ei ole tyhjyyttä muuta kuin siitä mielen epäpuhtaudesta. Mieli on kirkas, puhdas, vapaa, luonnollisessa olotilassaan siinä tilassa. Kaikki takertuminen on poissa ja mielen täyttää suunnaton energia.

      Sekoitat buddhalaisuuden ja hindulaisuuden. Jälkimmäisessä ei ole nibbanaa. Hindulaisuus on aika samantapainen kuin kristinusko, että siinä uskotaan jumalaan ja mainitsemaasi egon paranemiseen vähä vähältä.

      • hindulaisuudessakin

        Kyllähän hindulaisuudessakin pyritään vapautumaan tästä maallisesta. Hindut pyrkivät mokshaan, vapautumiseen samsarasta ja sen myötä muista päämääristä. Moksha on ihmisen yhtymistä maailmansieluun. Se on samaa pyrkimystä pysyvään hyvään olotilaan kuin muissakin uskonnoissa.

        "HINDULAISUUS
        Perustietoa hindulaisuudesta
        - hindulaisuus on yksi maailman vanhimmista uskonnoista
        => varhaisimmat piirteet juontuvat jo 4500 vuoden takaa
        - hindulaisuudella EI ole yksittäistä perustajaa, keskitettyä organisaatiota, ylintä auktoriteettia eikä kaikkia sitovia opinkappaleita
        - jumaluuden luonteesta lukuisia eri näkemyksiä (mm. monistinen ja teistinen), joista jokainen voi valita itselleen sopivan tavan palvoa jumaluutta
        => opillisen ja rituaalisen monimuotoisuuden mielessä voidaan puhua hindulaisista uskonnoista
        - hindulaisuudessa oppia tärkeämpää on noudattaa perinteisiä velvollisuuksia
        => hindulaisuus: ikuinen elämänohje
        - keskeistä syklinen aikakäsitys => kaikkeus muodostaa kehän, jossa maailmankaikkeudet seuraavat loputtomasti toisiaan => ihmisen elämä on osa tätä kehää
        - hindulaisuus on hyvin suvaitsevainen ja mukautuvainen uskonto
        => buddhalaisuuden, islamin ja kristinuskon lähetystyön hindualisuus on ottanut vastaan toteamalla, että kaikki uskonnot vievät lopulta kohti samaa päämäärää
        => Buddhaa, Muhammedia ja Jeesusta on alettu pitää hindulaisten jumaluuksien ruumiillistumina

        "Hindulaisuuden peruskäsitteitä ja oppeja

        - brahman: persoonaton maailmansielu, ainoa jumaluus (monismi)
        - atman: ihmisen todellinen olemus, sielu, jonka väliaikainen asunto on ihmisruumis
        - samsara: sielunvaellus, jossa sielu vaeltaa niin kauan ruumista toiseen, kunnes yksilö on oivaltanut brahmanin ja atmanin olevan yhtä
        - moksa: vapautuminen sielunvaelluksesta, oivallus siitä, että brahman ja atman ovat olemuksellisesti yhtä
        - karma: ihmisen edellisen elämän teot määräävät sen olotilan, johon hän seuraavaksi syntyy; ihmisen kohtalon määrää hänen omat tekonsa
        - dharma: velvollisuus, laki, elämänohje, hyve tai uskonto; ikuiseen maailmanjärjestykseen kuuluva moraaliperiaate, joka säätelee kaikkien olentojen elämää; moraalinen luonnonlaki
        - jooga: itsen hallinta, jonka pohjalla on dhyana eli mietiskely
        => yksi keino päästä moksaan, hindulaisuuden päämäärään"

        http://www.peda.net/veraja/demo/jarkko/markus/uskonto/ue4/mpr

        Noihin käsitteisiin pitäisi lisätä ainakin vielä kama, aistien tyydyttäinen. Hindulaisuus ei ole mikään puritaaniuskonto, vaikka kaikestä kieltäytyminen onkin myös yksi mahdollinen tie saavuttaa moksa.


      • taas tää
        hindulaisuudessakin kirjoitti:

        Kyllähän hindulaisuudessakin pyritään vapautumaan tästä maallisesta. Hindut pyrkivät mokshaan, vapautumiseen samsarasta ja sen myötä muista päämääristä. Moksha on ihmisen yhtymistä maailmansieluun. Se on samaa pyrkimystä pysyvään hyvään olotilaan kuin muissakin uskonnoissa.

        "HINDULAISUUS
        Perustietoa hindulaisuudesta
        - hindulaisuus on yksi maailman vanhimmista uskonnoista
        => varhaisimmat piirteet juontuvat jo 4500 vuoden takaa
        - hindulaisuudella EI ole yksittäistä perustajaa, keskitettyä organisaatiota, ylintä auktoriteettia eikä kaikkia sitovia opinkappaleita
        - jumaluuden luonteesta lukuisia eri näkemyksiä (mm. monistinen ja teistinen), joista jokainen voi valita itselleen sopivan tavan palvoa jumaluutta
        => opillisen ja rituaalisen monimuotoisuuden mielessä voidaan puhua hindulaisista uskonnoista
        - hindulaisuudessa oppia tärkeämpää on noudattaa perinteisiä velvollisuuksia
        => hindulaisuus: ikuinen elämänohje
        - keskeistä syklinen aikakäsitys => kaikkeus muodostaa kehän, jossa maailmankaikkeudet seuraavat loputtomasti toisiaan => ihmisen elämä on osa tätä kehää
        - hindulaisuus on hyvin suvaitsevainen ja mukautuvainen uskonto
        => buddhalaisuuden, islamin ja kristinuskon lähetystyön hindualisuus on ottanut vastaan toteamalla, että kaikki uskonnot vievät lopulta kohti samaa päämäärää
        => Buddhaa, Muhammedia ja Jeesusta on alettu pitää hindulaisten jumaluuksien ruumiillistumina

        "Hindulaisuuden peruskäsitteitä ja oppeja

        - brahman: persoonaton maailmansielu, ainoa jumaluus (monismi)
        - atman: ihmisen todellinen olemus, sielu, jonka väliaikainen asunto on ihmisruumis
        - samsara: sielunvaellus, jossa sielu vaeltaa niin kauan ruumista toiseen, kunnes yksilö on oivaltanut brahmanin ja atmanin olevan yhtä
        - moksa: vapautuminen sielunvaelluksesta, oivallus siitä, että brahman ja atman ovat olemuksellisesti yhtä
        - karma: ihmisen edellisen elämän teot määräävät sen olotilan, johon hän seuraavaksi syntyy; ihmisen kohtalon määrää hänen omat tekonsa
        - dharma: velvollisuus, laki, elämänohje, hyve tai uskonto; ikuiseen maailmanjärjestykseen kuuluva moraaliperiaate, joka säätelee kaikkien olentojen elämää; moraalinen luonnonlaki
        - jooga: itsen hallinta, jonka pohjalla on dhyana eli mietiskely
        => yksi keino päästä moksaan, hindulaisuuden päämäärään"

        http://www.peda.net/veraja/demo/jarkko/markus/uskonto/ue4/mpr

        Noihin käsitteisiin pitäisi lisätä ainakin vielä kama, aistien tyydyttäinen. Hindulaisuus ei ole mikään puritaaniuskonto, vaikka kaikestä kieltäytyminen onkin myös yksi mahdollinen tie saavuttaa moksa.

        "Moksha on ihmisen yhtymistä maailmansieluun"

        Taas tässä naitetaan buddhalaisuutta ja hindulaisuutta. Buddhalaisuudessa ei ole mitään sellaista kuin maailmansielu. Nibbana on mainittu tyhjyys. Sitä ei omisteta, siihen ei pääse egoa kiillottamalla, eikä vapautumalla maallisesta.


      • sekoittaa..
        taas tää kirjoitti:

        "Moksha on ihmisen yhtymistä maailmansieluun"

        Taas tässä naitetaan buddhalaisuutta ja hindulaisuutta. Buddhalaisuudessa ei ole mitään sellaista kuin maailmansielu. Nibbana on mainittu tyhjyys. Sitä ei omisteta, siihen ei pääse egoa kiillottamalla, eikä vapautumalla maallisesta.

        En minä kirjoittanutkaan buddhalaisuudesta, vaan kerroin kuinka hindulaisuus suhtautuu noihin asioihin. En missään kohtaa väittänyt, että buddhalaisilla olisi maailmansielu käsitystä! Siis kuka sekoittaa ja mitä?


      • buddhalaisuudessa
        taas tää kirjoitti:

        "Moksha on ihmisen yhtymistä maailmansieluun"

        Taas tässä naitetaan buddhalaisuutta ja hindulaisuutta. Buddhalaisuudessa ei ole mitään sellaista kuin maailmansielu. Nibbana on mainittu tyhjyys. Sitä ei omisteta, siihen ei pääse egoa kiillottamalla, eikä vapautumalla maallisesta.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Atman_(Buddhism)


      • Anonyymi
        hindulaisuudessakin kirjoitti:

        Kyllähän hindulaisuudessakin pyritään vapautumaan tästä maallisesta. Hindut pyrkivät mokshaan, vapautumiseen samsarasta ja sen myötä muista päämääristä. Moksha on ihmisen yhtymistä maailmansieluun. Se on samaa pyrkimystä pysyvään hyvään olotilaan kuin muissakin uskonnoissa.

        "HINDULAISUUS
        Perustietoa hindulaisuudesta
        - hindulaisuus on yksi maailman vanhimmista uskonnoista
        => varhaisimmat piirteet juontuvat jo 4500 vuoden takaa
        - hindulaisuudella EI ole yksittäistä perustajaa, keskitettyä organisaatiota, ylintä auktoriteettia eikä kaikkia sitovia opinkappaleita
        - jumaluuden luonteesta lukuisia eri näkemyksiä (mm. monistinen ja teistinen), joista jokainen voi valita itselleen sopivan tavan palvoa jumaluutta
        => opillisen ja rituaalisen monimuotoisuuden mielessä voidaan puhua hindulaisista uskonnoista
        - hindulaisuudessa oppia tärkeämpää on noudattaa perinteisiä velvollisuuksia
        => hindulaisuus: ikuinen elämänohje
        - keskeistä syklinen aikakäsitys => kaikkeus muodostaa kehän, jossa maailmankaikkeudet seuraavat loputtomasti toisiaan => ihmisen elämä on osa tätä kehää
        - hindulaisuus on hyvin suvaitsevainen ja mukautuvainen uskonto
        => buddhalaisuuden, islamin ja kristinuskon lähetystyön hindualisuus on ottanut vastaan toteamalla, että kaikki uskonnot vievät lopulta kohti samaa päämäärää
        => Buddhaa, Muhammedia ja Jeesusta on alettu pitää hindulaisten jumaluuksien ruumiillistumina

        "Hindulaisuuden peruskäsitteitä ja oppeja

        - brahman: persoonaton maailmansielu, ainoa jumaluus (monismi)
        - atman: ihmisen todellinen olemus, sielu, jonka väliaikainen asunto on ihmisruumis
        - samsara: sielunvaellus, jossa sielu vaeltaa niin kauan ruumista toiseen, kunnes yksilö on oivaltanut brahmanin ja atmanin olevan yhtä
        - moksa: vapautuminen sielunvaelluksesta, oivallus siitä, että brahman ja atman ovat olemuksellisesti yhtä
        - karma: ihmisen edellisen elämän teot määräävät sen olotilan, johon hän seuraavaksi syntyy; ihmisen kohtalon määrää hänen omat tekonsa
        - dharma: velvollisuus, laki, elämänohje, hyve tai uskonto; ikuiseen maailmanjärjestykseen kuuluva moraaliperiaate, joka säätelee kaikkien olentojen elämää; moraalinen luonnonlaki
        - jooga: itsen hallinta, jonka pohjalla on dhyana eli mietiskely
        => yksi keino päästä moksaan, hindulaisuuden päämäärään"

        http://www.peda.net/veraja/demo/jarkko/markus/uskonto/ue4/mpr

        Noihin käsitteisiin pitäisi lisätä ainakin vielä kama, aistien tyydyttäinen. Hindulaisuus ei ole mikään puritaaniuskonto, vaikka kaikestä kieltäytyminen onkin myös yksi mahdollinen tie saavuttaa moksa.

        Shrila Bhaktivinod Thakur
        Durlabha mānava-janma



        durlabha mānava-janma labhiyā saṁsāre
        kṛṣṇa nā bhajinu duḥka kohibo kāhāre? [1]

        (1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?



        ‘saṁsār’ ‘saṁsār’, kori miche gelo kāl
        lābha nā koilo kichu, ghaṭilo jañjāl [2]

        (2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.



        kisera saṁsār ei chāyābāji prāy
        ihāte mamatā kori bṛthā dina jāy [3]

        (3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.



        e deho patana ho’le ki robe āmār?
        keho sukha nāhi dibe putra paribār [4]

        (4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.



        garddabher mata āmi kori pariśram
        kāra lāgi’ eto kori, nā ghuchilo bhram [5]

        (5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!



        dina jāy michā kāje, niśā nidrā-baśe
        nāhi bhāvi maraṇa nikaṭe āche bose [6]

        (6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.



        bhālo manda khāi, heri, pari, chintā-hīna
        nāhi bhāvi, e deho chāḍibo kon dina [7]

        (7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.



        deho-geho-kalatrādi-chintā abirata
        jāgiche hṛdoye mor buddhi kori hoto [8]

        (8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.



        hāy, hāy! nāhi bhāvi — anitya e saba
        jīvana bigote kothā rohibe vaibhava? [9]

        (9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?



        śmaśāne śorīra mama poḍiyā rohibe
        bihaṅga-pataṅga tāy bihāra koribe [10]

        (10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!



        kukkur sṛgāl sob ānandita ho’ye
        mahotsava koribe āmār deho lo’ye [11]

        (11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.



        je deher ei gati, tāra anugata
        saṁsār-vaibhava āro bondhu-jon jata [12]

        (12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!



        ataeva māyā-moha chāḍi buddhimān
        nitya-tattva kṛṣṇa-bhakti koruna sandhān [13]

        (13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!


        776tr


    • Buddhalainen nunna

      Mitä kivaa on taivaassa ja miksi sinne kannattaa pyrkiä? Siellä sitten hengailen ikuisesti. Ikuisesti on aika pitkä aika seota päästään.

      Mitä järkeä on olla oteisti ja vain kuolla kun elämä loppuu?

      Mitä järkeä sinun on porata täällä ja olla eri mieltä toisten ihmisten uskomusten kanssa? Ei mitään.

      • Nimetön

        Jos olet vähänkään buddhalainen hengeltäsi, odottaisi kehittyneempää keskustelukulttuuria. Sitähän varten tämä palsta on että saa olla eri mieltä ja nyt ainakin voi todeta että jos buddhan kannattajat ovat sinun kaltaisia, ei todellakaan ole mitään menetettävää. Ei vaiskaan ei budhhaa voi leimata sinun takiasi. Kasvapa itse pikkuisen kotona


      • Sva
        Nimetön kirjoitti:

        Jos olet vähänkään buddhalainen hengeltäsi, odottaisi kehittyneempää keskustelukulttuuria. Sitähän varten tämä palsta on että saa olla eri mieltä ja nyt ainakin voi todeta että jos buddhan kannattajat ovat sinun kaltaisia, ei todellakaan ole mitään menetettävää. Ei vaiskaan ei budhhaa voi leimata sinun takiasi. Kasvapa itse pikkuisen kotona

        Onko kovin kehittynyt vetää herneet nenään jos joku kyseenalaistaa sinunkin mielipiteitäsi? Mene itseesi.


    • ehkä...
      • sit..

        vähemmän toimii


    • mikä sammuu?

      > jos ihmisen päämääränä olisi kasvaa rakkausolennoksi, se ei voi tarkoittaa täydellistä sammumisen tilaa miksi nirvanaa nyt yleensä esim. buddhalaisuudessa kuvataan ja aika samoin myös hindulaisuudessa.


      Tässä eräs tulkinta nirvanasta. Nirvana voidaan käsittää negatiivisuuden ja itsekkyyden sammumisena. Tällöin jäljelle jäävät positiiviset luonteenominaisuudet, joita ovat mm. epäitsekkyys, iloisuus, onnellisuus, kärsivällisyys ja energisyys.

      • Nimetön

        Tällaiset egon negatiiviset puolet käsitetään esim. kristillisessä mystiikassa hyvän puuttmisena, siis paha tai huono on hyvän puutetta. Mielenkiintoinen kysymys on, voiko tällaisia ominaisuuksia esiintyä yleensäkään ilman yksilöegoa siis yksilön persoonaa joka omaa ne. Perinteisesti itämaiset uskonnot puhuvat persoonallisen egon katoamisesta ja korkeamman minuden syntymisestä. Luulen, että tämä on aika tavalla sanahelinää, kaikki mystikot uskonnosta riippumatta kuvaavat puhdistunutta minuutta. Läntisessä traditiossa korostetaan vain persoon säilymistä itsenäisenä suhteessa luojaan joka voidaan käsittää maailmanhäenkenä tai kaiken alkulähteenä. Mutta paino on kuitenkin minä-sinä- suhteella ei sulautumisessa. sammumisessa, valaistumisessa vaan jumalan olemuksen katselemista "silmästä silmään"


      • silmästä jä
        Nimetön kirjoitti:

        Tällaiset egon negatiiviset puolet käsitetään esim. kristillisessä mystiikassa hyvän puuttmisena, siis paha tai huono on hyvän puutetta. Mielenkiintoinen kysymys on, voiko tällaisia ominaisuuksia esiintyä yleensäkään ilman yksilöegoa siis yksilön persoonaa joka omaa ne. Perinteisesti itämaiset uskonnot puhuvat persoonallisen egon katoamisesta ja korkeamman minuden syntymisestä. Luulen, että tämä on aika tavalla sanahelinää, kaikki mystikot uskonnosta riippumatta kuvaavat puhdistunutta minuutta. Läntisessä traditiossa korostetaan vain persoon säilymistä itsenäisenä suhteessa luojaan joka voidaan käsittää maailmanhäenkenä tai kaiken alkulähteenä. Mutta paino on kuitenkin minä-sinä- suhteella ei sulautumisessa. sammumisessa, valaistumisessa vaan jumalan olemuksen katselemista "silmästä silmään"

        Silmä silmästä ja hammas hampaasta....


      • Qadesha
        Nimetön kirjoitti:

        Tällaiset egon negatiiviset puolet käsitetään esim. kristillisessä mystiikassa hyvän puuttmisena, siis paha tai huono on hyvän puutetta. Mielenkiintoinen kysymys on, voiko tällaisia ominaisuuksia esiintyä yleensäkään ilman yksilöegoa siis yksilön persoonaa joka omaa ne. Perinteisesti itämaiset uskonnot puhuvat persoonallisen egon katoamisesta ja korkeamman minuden syntymisestä. Luulen, että tämä on aika tavalla sanahelinää, kaikki mystikot uskonnosta riippumatta kuvaavat puhdistunutta minuutta. Läntisessä traditiossa korostetaan vain persoon säilymistä itsenäisenä suhteessa luojaan joka voidaan käsittää maailmanhäenkenä tai kaiken alkulähteenä. Mutta paino on kuitenkin minä-sinä- suhteella ei sulautumisessa. sammumisessa, valaistumisessa vaan jumalan olemuksen katselemista "silmästä silmään"

        ...vaan itse en juurikaan korostaisi mitään "syntymistä", koska mielestäni mikään ei kertakaikkiaan synny. Jos on olemassa kuolematon Itse joka on samaa substanssia kuin kaiken alkuunsaattanut taho, itseasiassa kenties jopa sama asia, niin tämä Itse on kokoajan olemassa. Se ettei meillä ole siitä kokoajan tietoisuutta (siis omasta Itsestämme) johtunee kai siitä että fyysisen kehon otettuaan henki samaistuu niin voimakkaasti tähän kehoonsa ja persoonallisuuteen (egoon) joka kehittyy yhden inkarnaation varrella, ettei omasta todellisesta luonnosta voi saada mitään tatsia kuin korkeintaan ekstaattisissa tietoisuudentiloissa.

        Itse pidän sinä/minä-tyyppisiä järjestelmiä aika vastenmielisenä, siis sitä että olisi olemassa joku irrallinen Jumala ja kaikki pienet piipittävät sielut. Tuollainen idea johtaa niin moneen pahaan asiaan, kuten Jumalan nimessä riehumiseen, ettei oikein hotsita koko idis. Mieluummin panteistisesti uskonkin että kaikki olemassaoleva on ikäänkuin palapelin palasia, kaikki olennot, ja yhdessä palaset muodostavat yhden kokonaisuuden. Jos sitä haluaa nimittää Jumalaksi, niin miten vain.

        Buddhalainen nirvanan käsite ei minullekaan ole koskaan auennut, koska koko elämässä ei ole mitään järkeä jos siitä pitää vain pyrkiä eroon. Itsemurhan osaa kukatahansa suorittaa. Se että jälkeen jäisi jotain "haluja ja toiveita", niin mitä sitten? Jos ei ole olemassa sielua, kuten jotkut buddhalaiset sanovat, niin on herttaisen yhdentekevää mitä kaikkea sontaa joku jättää jälkeensä kuollessaan, koska hän ei itse tule siitä enää kärsimään.

        Hindukäsitykseenkään en liene kunnolla perehtynyt jos hindulaisuudessakin vain päädytään olemassaolemattomuuteen. Luulin että siinä yhdytään jumaluuteen kun vapaus koittaa - mikä ei tarkoita sitä että annihiloituu, koska eihän jumaluus tuossa mihinkään katoa siitä että sielu yhtyy siihen?

        K-uskon erillisyyspyrkimyksiä en oikein ymmärrä, enkä sitä myöten islaminkaan. Aivan kuin ihminen olisi eläessään niin huikaisevan upea persoonallisuus että hänen on ikuisesti oltava se yksi ja sama, ja veisattava jotain tylsää ylistysvirttä jumalalleen. Hyh.


    • marsa50

      olen kanssasi samaa mieltä monessakin asiassa.
      se, että tuntee itsensä tarpeelliseksi,
      ENSIN MINÄ, sitten muut, ett voi rakentaa uutta
      ellet ole sinut itsesi kanssa. niimpä, tiedätkö
      mitä haet, mitä etsit, sen jälkeen sulla on ovet
      auki joka suuntaan, kaikki tav. uskontokunnat,
      vaikeuksia tulee sitten kun huuhailet muualla.
      En ota sulta mitään pois, jatka niin löydät,
      onnea matkaan, mutta muista SINUA ON VAIN YKSI !

      • Anonyymi

        Śrī Īśopaniṣad
        Mantra yksi:
        Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu.


        9yf


    • nii kerta

      voi kiltti ystävä...
      kun puhutaan jotain opista tai ohjeesta, oletko
      varma että olet omalla tielläsi ? ymmärrän kyllä
      sen että tarvitaan ohjausta ja voimaa, se voi olla parempi kuin upottaa päänsä suohön.
      mutta, missä on ne läheiset, siis niitä ei oo.
      mietitään...
      ihan varmasti sulla on joku ???????????????
      siis kuka ?????????????????
      tätä kun käyt miettiin, niin loppujen lopuksi
      huomaat että, SEHÄN OLET SINÄ, ihan itse.
      on se vaan niin kummaa, kun kaikki muut on jollin
      lailla erilaisii, MUTTA huomasitko, sinä myös,
      muru, eihän me massoihin, vaan että meidät huomattaisiin... :) hohhoijaaa, nyt vedän
      henkee, niinkuin huomaat mä olen sun kaa.
      näistä junalista en tiedä, jokainen pitäköön omansa, mutta mitä oot miltä, ME USKOTAAN vaan
      itseemme.

      • sbutter

        Siis yritätkö sanoa että jokainen on itsellensä kaikkein läheisin ja muita ei ookkaan?
        kuule jos kaikki olis alkujuuriltaan noin itsekeskeistä ei tääll olisi koko ihmiskuntaa ihmettelemässä omaa napaansa. Se meidän napakin on edellyttänyt yhden erillisen ihmisen olemassa oloa eli oman äitisi joka sulle on ollut lapsena taatusti se "läheisin" eli katsonut perääsi ettet tipu portaista ja voit nyt ihmetellä isona että kuka se onkaan sinun läheisin. Rakkaus itseään kohtaan on varmaan ok asia mutta tämän maailmna ja olemassaolon selitys se ei voi loogisestikaan olla. Suurempi rakkauden lähde täytyy olla ulkopuolellamme jotta edes me olisimme kerron alkaneet olemaan. Heijastakoon äitiolento tässä vaikka jumaluutta ei niin että äiti olisi jumaluus vaan jumalallinen rakkaus virtaa yhtenä kanavana äidinrakkaudessa lasta kohtaan. En ymmärtänyt ajatteluasi ollenkaan. Sorry


    • budhastelija

      Kaikki täällä on väliaikaista ja epätyydyttävää eikä millään ole omaa pysyvää luontoa. Tyhjyyteen,kaiken alkulähteeseen palaaminen on siis perustotuus,joka vain on hyväksyttävä asia eikä mikään tavoiteltava transsitila. Olemme kaikki yhtä merkityksellisiä kuin mitätön tomuhiukkanen.Buddhalaisuudessa Hinayanan harjoittajan nirvana on vapautuminen jälleensyntymien kiertokulusta ja Mahayanan harjoittajan nirvana on buddhuus,vapaus samsaran ja nirvanan äärimmäisyyksistä.Minä on harhaa,mielen tuotetta ja jokainen olento on joskus ollut äitimme.

      • S.BUTTER

        Näin voi ajatella Buddha ja hänen kannattajansa mutta monet muut uskonnolliset ajattelijat eivät. En myöskään minä. Oli aika jolloin olin taipuvainen tuollaiseen pessimismiin mutta onneksi pääsin siitä irti. Voin edelleen uskoa että elämä tuntuu tyhjänpäiväiseltä ja kaikki katoavalta, mutta se on vain yksi 12:sta näkökulmasta elämään, eikä ollenkaan ainut maiilmankaikkeuden tarkasteluperspektiivi. Itse asiassa elämä kaikessa lyhykäisyydessään on usein ihanaa, valtavaa ja onnellista enkä vaihtaisi päivääkään pois. Tuollaiset apaattiset ajatusmallit eivät mielestäni johda mihinkään eivätkä tee tätä elämää hitustakaan paremmaksi tai arvokkaammaksi vaikka buddhalaiset näyttävät näin ajattelevankin. Tuolla mentaliteetilla olisin lähimmäisilleni aika raskas pakkaus ja lisäisin vain heidän tuskaansa. Ei, ei tosiaankaan. Arvostan ihmisiä, jotka ovat lähes aina iloisia, arvostavat elämää ja pitävät kanssaihmisistään heidän kaikista vioistaan huolimatta. Sellaisia ihmisiä kaikki rakastavat ja
        jos huomenna tulisi maailmanloppu, kannattaisi tänään vielä istuttaa omenapuu. Maailmaa on helppo vihata ja sääliä sen ihmisiä mutta ne jotka kykenevät suureen myötätuntoon, ovat voittaneet alemman luontonsa. Kristus-valoa en voisi vaihtaa enää mihinkään muuhun. Niin paljon olen siitä saanut. Tämä mystinen Kristuskohtaaminen joka muutti elämäni tapahtui muuten erään hindujumalan patsaan juurella ja sen kokemuksen jälkeen tiesin että olen itselleni oikealla tiellä. Onnea sinulle buddhan seuraaja, minä pysyn kristillisessä rakkaudessa ja siinä mitä olen itse saanut kokea. En tarkoita tätä ylpistellen ilmoitettavaksi mutta kun on saanut jotain omakohtaista filosofiset spekulaatiot jäävät aina toissijaiseksi.


      • Sunyata
        S.BUTTER kirjoitti:

        Näin voi ajatella Buddha ja hänen kannattajansa mutta monet muut uskonnolliset ajattelijat eivät. En myöskään minä. Oli aika jolloin olin taipuvainen tuollaiseen pessimismiin mutta onneksi pääsin siitä irti. Voin edelleen uskoa että elämä tuntuu tyhjänpäiväiseltä ja kaikki katoavalta, mutta se on vain yksi 12:sta näkökulmasta elämään, eikä ollenkaan ainut maiilmankaikkeuden tarkasteluperspektiivi. Itse asiassa elämä kaikessa lyhykäisyydessään on usein ihanaa, valtavaa ja onnellista enkä vaihtaisi päivääkään pois. Tuollaiset apaattiset ajatusmallit eivät mielestäni johda mihinkään eivätkä tee tätä elämää hitustakaan paremmaksi tai arvokkaammaksi vaikka buddhalaiset näyttävät näin ajattelevankin. Tuolla mentaliteetilla olisin lähimmäisilleni aika raskas pakkaus ja lisäisin vain heidän tuskaansa. Ei, ei tosiaankaan. Arvostan ihmisiä, jotka ovat lähes aina iloisia, arvostavat elämää ja pitävät kanssaihmisistään heidän kaikista vioistaan huolimatta. Sellaisia ihmisiä kaikki rakastavat ja
        jos huomenna tulisi maailmanloppu, kannattaisi tänään vielä istuttaa omenapuu. Maailmaa on helppo vihata ja sääliä sen ihmisiä mutta ne jotka kykenevät suureen myötätuntoon, ovat voittaneet alemman luontonsa. Kristus-valoa en voisi vaihtaa enää mihinkään muuhun. Niin paljon olen siitä saanut. Tämä mystinen Kristuskohtaaminen joka muutti elämäni tapahtui muuten erään hindujumalan patsaan juurella ja sen kokemuksen jälkeen tiesin että olen itselleni oikealla tiellä. Onnea sinulle buddhan seuraaja, minä pysyn kristillisessä rakkaudessa ja siinä mitä olen itse saanut kokea. En tarkoita tätä ylpistellen ilmoitettavaksi mutta kun on saanut jotain omakohtaista filosofiset spekulaatiot jäävät aina toissijaiseksi.

        Se on universaali ykseyden käsite. Millään ei sisimmässä olemuksessaan ole mitään erottavaa tekijää.Se on epäkonkreettinen,syntymätön,vailla omaa luontaista itseyttä,ei duaali.Tyhjyyden oppi julistaa,että ilmiöiden maailma on tyhjä kaikista jaottelun rajoituksista ja että kaikki dualismin käsitteet poistuvat.Se selittää perimmäisen todellisuuden transsendettia luonnetta. Joten se ei siis ole mikään apaattinen ajattelumalli vaan absoluuttinen totuus.

        "Mitä ajattelemme sitä olemme.
        Mitä olemme kasvaa kokonaan ajatuksistamme.
        Ajatuksillamme teemme maailman."

        Dhammapada


      • arjuuna
        Sunyata kirjoitti:

        Se on universaali ykseyden käsite. Millään ei sisimmässä olemuksessaan ole mitään erottavaa tekijää.Se on epäkonkreettinen,syntymätön,vailla omaa luontaista itseyttä,ei duaali.Tyhjyyden oppi julistaa,että ilmiöiden maailma on tyhjä kaikista jaottelun rajoituksista ja että kaikki dualismin käsitteet poistuvat.Se selittää perimmäisen todellisuuden transsendettia luonnetta. Joten se ei siis ole mikään apaattinen ajattelumalli vaan absoluuttinen totuus.

        "Mitä ajattelemme sitä olemme.
        Mitä olemme kasvaa kokonaan ajatuksistamme.
        Ajatuksillamme teemme maailman."

        Dhammapada

        Ovat humpuukia,myös ateismin usko Jeesus ei ollut kristitty eikä Budha ollout budhalainen. Heidän seuraajiensa perutamat uskonnot ovat tarkoitushakuisia,jossa ko henkilöitä käytetään vain keppihehosina,tämän vallitsevan tilan ikuistamiseksi maailmassa Samoin on muissakin uskonnoissa Totuus on kaikkien uskontojen aatteiden tuolla puolen


    • Repson

      Käsittäkseni Buddha tarkoittaa kaikkien tunteiden,emootioiden ja ajatusten loppumista,jolloin aukeaa "tyhjyys",mistä kaikki olemassa oleva ilmenee.Tämä tyhjyys ei ole loppu vaan palaaminen sinne mistä olemme tulleet.On myös kohteliaampaa ajatella Jumala "tyhjyytenä mistä kaikki ilmenee",kuin kuvitella Jumalalle hahmo(esim. risupartaukko pilven päällä) tai jopa kuvitella tietävänsä Hänen tahtonsa.Siitä meillä no jo riitävästi esimerkkejä,saarnaajat jotka toteuttavat omia toiveitaan väittämällä niitä Jumalan sanaksi.Suosittelen luettavaksi Sogyal Rinpoche:Tiibetiläinen kirja elämästä ja kuolemasta.Sangharakshita:Valkoinenlootus sutra,ja Timantti sutra.Kuolemankirjaa on turha lukea ennen kuin on perehtynyt esim. näihin.Se ei aukea,ainakaan niin,kuin on tarkoitus.Om Mani Padme Hum.

      • Repson

        Jos mennään johonkin,silloin on vielä aika,paikka ja ego kyseessä.Siinä tyjyydessä,mikä on puheen aiheena,näitä ei ole.Pyrkimyksenä aavuttaa nirvana,taivas, tms. on kyse tekemisestä,jolloin egosta ei voi olla luovuttu.Meditaatiossa ei ole tarkoitus lopettaa ajattelua väkisin,vaan antaa ajatusten mennä menojaan,aikanaan ne hiljenevät,jolloin tämä "kuuluisa tyhjyys" voi avautua.Tämä on se raamatussa mainittu ikuisuus,Carlos Castanedan oppima intiaanien viisauden "kokoomapisteen siirto pois itsestä" ja Krishnan selittämä moksha.Vapaus omasta minästä(ego),tunteista ja odotuksista/ennakkoluuloista(emootiot) ja ajasta ja paikasta tuo todellisen olemuksemme esiin.Me minän vallassa olevat,meille on viisainta ajatella absoluuttinen totuus tyhjyytenä,josta kaikki olemassa oleva ilmenee.


      • Tietoisuus.
        Repson kirjoitti:

        Jos mennään johonkin,silloin on vielä aika,paikka ja ego kyseessä.Siinä tyjyydessä,mikä on puheen aiheena,näitä ei ole.Pyrkimyksenä aavuttaa nirvana,taivas, tms. on kyse tekemisestä,jolloin egosta ei voi olla luovuttu.Meditaatiossa ei ole tarkoitus lopettaa ajattelua väkisin,vaan antaa ajatusten mennä menojaan,aikanaan ne hiljenevät,jolloin tämä "kuuluisa tyhjyys" voi avautua.Tämä on se raamatussa mainittu ikuisuus,Carlos Castanedan oppima intiaanien viisauden "kokoomapisteen siirto pois itsestä" ja Krishnan selittämä moksha.Vapaus omasta minästä(ego),tunteista ja odotuksista/ennakkoluuloista(emootiot) ja ajasta ja paikasta tuo todellisen olemuksemme esiin.Me minän vallassa olevat,meille on viisainta ajatella absoluuttinen totuus tyhjyytenä,josta kaikki olemassa oleva ilmenee.

        "on viisainta ajatella absoluuttinen totuus tyhjyytenä" Tyhjyys on tyhjä näkijästä ja näkemisen kohteista. Silti tietoisuus tiedostaa tyhjyydessäkin jotain. Mitä? Sen tietää vasta kun tietoisuus kohtaa tyhjyyden ajatuksetta. Jos ajatellaan absoluuttinen totuutta tyhjyytenä, silloin ei ole edellytystä kohdata tyhjyyttä.


      • Repson
        Tietoisuus. kirjoitti:

        "on viisainta ajatella absoluuttinen totuus tyhjyytenä" Tyhjyys on tyhjä näkijästä ja näkemisen kohteista. Silti tietoisuus tiedostaa tyhjyydessäkin jotain. Mitä? Sen tietää vasta kun tietoisuus kohtaa tyhjyyden ajatuksetta. Jos ajatellaan absoluuttinen totuutta tyhjyytenä, silloin ei ole edellytystä kohdata tyhjyyttä.

        Me ketkä emme ole "tuttuja" absoluuttisen totuuden kanssa,Voimme ajatella mielen tasolla a.t:n tyhjyytenä,josta kaikki ilmenee.Tämän tarkoituksena on välttää mielen luomat kuvitelmat siitä mikä/millainen,tai teisteille kuka,absoluutinen totuus on.Ei siinä sen kummempaa syvällisyyttä ole.Huomtkaa se "mistä kaikki olemassa oleva ilmenee".Meditaatiossa asia vaatisi vaikeampia käsitteitä.Asian älyäminen ei riitä,se tarvii kokea ja oivaltaa syvällisesti.Meditaatiotilassa voi saada kokemuksia sielusta,yliminästä,aatmanista(nyt en muista oikeaa kirjoitustapaa)tai mitä nimeä nyt haluatte käyttää.Nämä kaikki ovat ainakin osittain kokemuksia "tyhjyydestä".


      • Tietoisuus.
        Repson kirjoitti:

        Me ketkä emme ole "tuttuja" absoluuttisen totuuden kanssa,Voimme ajatella mielen tasolla a.t:n tyhjyytenä,josta kaikki ilmenee.Tämän tarkoituksena on välttää mielen luomat kuvitelmat siitä mikä/millainen,tai teisteille kuka,absoluutinen totuus on.Ei siinä sen kummempaa syvällisyyttä ole.Huomtkaa se "mistä kaikki olemassa oleva ilmenee".Meditaatiossa asia vaatisi vaikeampia käsitteitä.Asian älyäminen ei riitä,se tarvii kokea ja oivaltaa syvällisesti.Meditaatiotilassa voi saada kokemuksia sielusta,yliminästä,aatmanista(nyt en muista oikeaa kirjoitustapaa)tai mitä nimeä nyt haluatte käyttää.Nämä kaikki ovat ainakin osittain kokemuksia "tyhjyydestä".

        Voimme ajatella mielen tasolla a.t:n tyhjyytenä,josta kaikki ilmenee. "Tämän tarkoituksena on välttää mielen luomat kuvitelmat siitä mikä/millainen absoluuttinen totuus on" Jos ajattelemme absoluuttisen totuuden tyhjyytenä silloin emme vältä mielen luomaa kuvitelmaa. Jo se että ajatellaan absoluutisen totuuden olevan tyhjä on kuvitelma.


      • Näin..
        Repson kirjoitti:

        Jos mennään johonkin,silloin on vielä aika,paikka ja ego kyseessä.Siinä tyjyydessä,mikä on puheen aiheena,näitä ei ole.Pyrkimyksenä aavuttaa nirvana,taivas, tms. on kyse tekemisestä,jolloin egosta ei voi olla luovuttu.Meditaatiossa ei ole tarkoitus lopettaa ajattelua väkisin,vaan antaa ajatusten mennä menojaan,aikanaan ne hiljenevät,jolloin tämä "kuuluisa tyhjyys" voi avautua.Tämä on se raamatussa mainittu ikuisuus,Carlos Castanedan oppima intiaanien viisauden "kokoomapisteen siirto pois itsestä" ja Krishnan selittämä moksha.Vapaus omasta minästä(ego),tunteista ja odotuksista/ennakkoluuloista(emootiot) ja ajasta ja paikasta tuo todellisen olemuksemme esiin.Me minän vallassa olevat,meille on viisainta ajatella absoluuttinen totuus tyhjyytenä,josta kaikki olemassa oleva ilmenee.

        Bhagavad-Gitassa, jota Hindujen Raamatuksi kutsutaan, sanotaan yksiselitteisesti että monistin persoonatonta tietä kulkevan edistyminen on vaivalloista.

        Meillä on jo tarpeeksi ongelmia huonojen henkilösuhteiden takia yhteiskunnassamme. Pitäisikö ihmisen kehittyminen tarkoittaa viimeistenkin ihmis-suhteiden hylkäämistä jonkun persoonattoman "sulautumis" -tavoitteen takia??

        Jo miljoona suomalaista käyttää psyykenlääkkeitä melko säännöllisesti.

        Onko tuo ihme kun propaganda toitottaa että kuoleman jälkeen on joko *ei mitään*, tai *ikuinen* helvetti. Ja nyt olemme, jopa bussin kyljessä olevan tekstin mukaan, pelkkiä kulutusrobottrja, sähköä korvien välissä. Saattaa mielenterveys/ihmisarvo kärsiä moisesta.
        http://www-hotel1.it.helsinki.fi/yliopistolehti/?article=4942

        Vedakirjat puhuvat ikuisesta (*ei alkua*, ei loppua) yksilösielusta, jolla on ainiaasti oleva suhde Korkeimpaan, rakkaudessa. Sielulla on vapaus etsiä onnea joko erillään Korkeimmasta tai suhteessa Korkeimpaan. Rakkaus on ain vapaaehtoista.

        Veda-kirjallisuus puhuu myös sielunvaelluksesta, aina on uusi mahdollisuus parantaa olemassaoloaan.

        Korkein tavoite on täydellisen Jumalanrakkauden herääminen sydämessä ja paluu kotiin Jumalan luokse, paikkaan missä jokainen askel on kuin tanssi, ja jokainen sana on kuin laulu. Ei siis mitään tylsää olotilaa, kuten täällä, aineellisuuden kahleissa, ohimenevien ilojen harhauttamana.

        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter10.html


      • mutta.....
        Näin.. kirjoitti:

        Bhagavad-Gitassa, jota Hindujen Raamatuksi kutsutaan, sanotaan yksiselitteisesti että monistin persoonatonta tietä kulkevan edistyminen on vaivalloista.

        Meillä on jo tarpeeksi ongelmia huonojen henkilösuhteiden takia yhteiskunnassamme. Pitäisikö ihmisen kehittyminen tarkoittaa viimeistenkin ihmis-suhteiden hylkäämistä jonkun persoonattoman "sulautumis" -tavoitteen takia??

        Jo miljoona suomalaista käyttää psyykenlääkkeitä melko säännöllisesti.

        Onko tuo ihme kun propaganda toitottaa että kuoleman jälkeen on joko *ei mitään*, tai *ikuinen* helvetti. Ja nyt olemme, jopa bussin kyljessä olevan tekstin mukaan, pelkkiä kulutusrobottrja, sähköä korvien välissä. Saattaa mielenterveys/ihmisarvo kärsiä moisesta.
        http://www-hotel1.it.helsinki.fi/yliopistolehti/?article=4942

        Vedakirjat puhuvat ikuisesta (*ei alkua*, ei loppua) yksilösielusta, jolla on ainiaasti oleva suhde Korkeimpaan, rakkaudessa. Sielulla on vapaus etsiä onnea joko erillään Korkeimmasta tai suhteessa Korkeimpaan. Rakkaus on ain vapaaehtoista.

        Veda-kirjallisuus puhuu myös sielunvaelluksesta, aina on uusi mahdollisuus parantaa olemassaoloaan.

        Korkein tavoite on täydellisen Jumalanrakkauden herääminen sydämessä ja paluu kotiin Jumalan luokse, paikkaan missä jokainen askel on kuin tanssi, ja jokainen sana on kuin laulu. Ei siis mitään tylsää olotilaa, kuten täällä, aineellisuuden kahleissa, ohimenevien ilojen harhauttamana.

        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter10.html

        Hinduilla ei ole raamattua, Bhagavad-Gitakaan ei sitä ole. Hindulaisuutta ei pidä lähesty länsimaisten uskontojen lähtökohdista. Se on jotain aivan muuta.


      • änimöl
        mutta..... kirjoitti:

        Hinduilla ei ole raamattua, Bhagavad-Gitakaan ei sitä ole. Hindulaisuutta ei pidä lähesty länsimaisten uskontojen lähtökohdista. Se on jotain aivan muuta.

        Teitä on monia fiksuja tyyppejä täällä, jotka kirjoittaa mahdollisimman yksinkertaisesti, kiitos siitä.

        Tahdon antaa vain esimerkkejä siitä mitä olen nähnyt ja johdattaa asialla tiettyyn maaliin..

        Moneen otteeseen elämässäni metsän henget ovat heränneet eloon edessäni. Nyt vuosien varrella olen oppinut ymmärtämään, että kaikki olennot, olivat ne sitten ankkuroituneet kroppaan tai eivät, luovat verkoston universumiin. totuus on se, että ihminen ja elämä on jatkuvassa yhteydessä siihen itseensä. Kun te puhutte tyhjyydestä, älkää unohtako, että ihmisen silmät, pää ja ruumis on silloin katsoja ja tyhjyydellä tarkoitetaan egon hiljentymistä, joka mahdollistaa vapaan hengen liikkumisen, kun ihminen irrottaa ankkurinsa, hän jättää egonsa, eli kokonaisuutensa, joka on muodostunut ruumiinkapasiteetillemme mahdolliseksi elää huom. tässä ulottuvuudessa ja ajassa(joka on katsojalle aina illuusio), totuus on se että todellisuus on kasa illuusioita, joita jokainen älykäs elävä olento avaruudessa pyrkii avaamaan(elämän tarkoitus). Ruumiiseemme rekisteröityneet energiat ovat kaiken maailman juttuja. Sielun energia on eri asia, se on suorassa yhteydessä galaktiseen virtaan, mutta mikä täyttää ihmisen päivät(?); on eri kysymys.
        Tyhjentymisen tarkoitus on olla osa tuota virtaa jota ihmiset kutsuvat mystiseksi, mutta kun ihminen oppii kunnioittamaan tunteen laatua, hän oppii sitä myös valjastamaan ja sen kautta löytämään uusia ulottuvuuksia; jotka nekään meidän ollessa kropamme sisällä ei voi pitää yllä. Sillä maailma ohjaa sinua, niin kauan kun asetat itsesi sitä vasten, Korkeampi minä lentää vapaana ja sillä on oma tahto; DIVINE LOVE; neutral and persistant. Voit kokea korkeamman minäsi, mutta se tarvitsee päiviä ja päiviä antautumista, eli hiljentymistä. Se on suoranaisesti nöyryyttä itseäsi edessä ja kaikkeutta kohtaan. Mitä muuta tahdotte tietää... Mä voin vaikka kertoa teille muukalaisista... Joku mainitsi luvun 12... Juu kyllä sillä luvulla on suuri merkitys, kiitos länsimaisen astrologian ja druidien sekä muiden intiaaniheimojen työn... 12 tarkoittaa perustuksellisia elämänmuotoja ympäri meidän galaksin... Se paikka, jossa on eniten massaa toimii kanavana niin ja niin suurelle liikenteelle, kuten meidän maapallomme>aurinkomme jne. on satelliitti jumalaan... Kuun takia fyysinen muotomme on mitä on... Tässä galaksissa toimii selkärankaiset ja muut nilviäiset. Jumala toimii vahviten lähimpänä suurinta massaa ja universumin sekä multiversumin harjoilla negatiivinen energia löytää paikkansa... Katsokaa avaruutta, tuota tyhjältä vaikuttavaa tilaa. Energia on massaa, vain kevyttä ja sillä on muuntuva vauhti, kuten kaikella massalla... Mutta energian liike luo ajan(karman korkeampi muoto). Ns. jumalalla on suunnitelma jota muukalaiset toteuttavat... Ilman muukalaisia meitä ei olisi edes olemassa... Harmaat muukalaiset, ne lentävät lautaset :) pystyvät algorytmillään ja metafyysisillä keinoilla luomaan vaikka planeetan jos haluavat... Ne pystyvät nopeuttamaan elämän kasvua ja vaikuttamaan siihen... Eli jos haluat päästä nirvanaan, sinun periaatteessa otettava rakkaudella yhteen kaikkeutta kohtaan... Ja ihmisellä on tietyn määrän ovia avatessaan huomattava, kuinka paljon hän joutuu vielä sovitustyötä tekemään edelliseen elämään nähden, sillä kaikki mitä on, on materiaa, ja sillä on oma liike... Kun lapsi syntyy, ei hänen sielu välttämättä synny sillä hetkellä täyteen mittaansa, koska se on eriävä energia... Ja kun ihminen kuolee, ei hänen sielu ole mikään paketti joka loikkaa parin pellon ja vuoren poikki seuraavaan elämään.. Ei.. elämä ja sielu on jatkuvassa yhteydessä jumalaan ja kuvitelkaa jumalaa suurena generaattorina/tietokoneen joka ottaa vastaan kaikki signaalit ja peilaa oman vastauksensa. Kaikki sykkii ja kuplii. Shamaanit papit ja muut pyhät miehet ja naiset ovat nimettyjä eriäväisten intuitiivisten tehtäviensä mukaan... Avatkaa intuitionne ensin ja voitte itsekin aloittaa kauniin ja ihmeellisen elämänne. Ei ihmisen tarvitse pyrkiä nirvanaan, jos se johtuu vaan tekosyystä ettei jaksa elää... Tää on ankara maailma, mutta todellisuudessa karma on taikaa ja taika on vain sana... Luo oma karmasi olemalla nöyrä elämää kohtaan ja voit huomata, että sulla ei ole tippaakaan valittamista, jos vain löytyy kärsivällisyyttä... Arvatkaapa kuinka isoja takapakkeja mä olen joutunut ottamaan, tai itkemään(jumala armahtakoon mun kyyneleet) tai kuinka hullunkurisuuteni takia olen joutunut maksamaan kovia hintoja kaikesta hämmennyksestä mitä olen luonut... Tiedän, että elän enään reilut kuusi vuotta, mutta olen iloinen, enkä odota meneväni nirvanaan. Muistakaa että se on sama tila, jossa lennät asiasta toiseen kuin taikaluoti, rikkoen kaiken epäilyksen verhon. Kunnioittakaa kuuntelemalla. Mitättömyysfilosofia saa ihmisen jättämään turhuudet. mitättömyys VS. kaikkeus >paradoksi .... kyllä elämme tietyssä ajassa, ja tietyssä paikkaa jossain ihme maailman kolkassa... Olemme yhtenäinen organismi ja jumala ei näe tapaa miten erotella


      • änimöl
        änimöl kirjoitti:

        Teitä on monia fiksuja tyyppejä täällä, jotka kirjoittaa mahdollisimman yksinkertaisesti, kiitos siitä.

        Tahdon antaa vain esimerkkejä siitä mitä olen nähnyt ja johdattaa asialla tiettyyn maaliin..

        Moneen otteeseen elämässäni metsän henget ovat heränneet eloon edessäni. Nyt vuosien varrella olen oppinut ymmärtämään, että kaikki olennot, olivat ne sitten ankkuroituneet kroppaan tai eivät, luovat verkoston universumiin. totuus on se, että ihminen ja elämä on jatkuvassa yhteydessä siihen itseensä. Kun te puhutte tyhjyydestä, älkää unohtako, että ihmisen silmät, pää ja ruumis on silloin katsoja ja tyhjyydellä tarkoitetaan egon hiljentymistä, joka mahdollistaa vapaan hengen liikkumisen, kun ihminen irrottaa ankkurinsa, hän jättää egonsa, eli kokonaisuutensa, joka on muodostunut ruumiinkapasiteetillemme mahdolliseksi elää huom. tässä ulottuvuudessa ja ajassa(joka on katsojalle aina illuusio), totuus on se että todellisuus on kasa illuusioita, joita jokainen älykäs elävä olento avaruudessa pyrkii avaamaan(elämän tarkoitus). Ruumiiseemme rekisteröityneet energiat ovat kaiken maailman juttuja. Sielun energia on eri asia, se on suorassa yhteydessä galaktiseen virtaan, mutta mikä täyttää ihmisen päivät(?); on eri kysymys.
        Tyhjentymisen tarkoitus on olla osa tuota virtaa jota ihmiset kutsuvat mystiseksi, mutta kun ihminen oppii kunnioittamaan tunteen laatua, hän oppii sitä myös valjastamaan ja sen kautta löytämään uusia ulottuvuuksia; jotka nekään meidän ollessa kropamme sisällä ei voi pitää yllä. Sillä maailma ohjaa sinua, niin kauan kun asetat itsesi sitä vasten, Korkeampi minä lentää vapaana ja sillä on oma tahto; DIVINE LOVE; neutral and persistant. Voit kokea korkeamman minäsi, mutta se tarvitsee päiviä ja päiviä antautumista, eli hiljentymistä. Se on suoranaisesti nöyryyttä itseäsi edessä ja kaikkeutta kohtaan. Mitä muuta tahdotte tietää... Mä voin vaikka kertoa teille muukalaisista... Joku mainitsi luvun 12... Juu kyllä sillä luvulla on suuri merkitys, kiitos länsimaisen astrologian ja druidien sekä muiden intiaaniheimojen työn... 12 tarkoittaa perustuksellisia elämänmuotoja ympäri meidän galaksin... Se paikka, jossa on eniten massaa toimii kanavana niin ja niin suurelle liikenteelle, kuten meidän maapallomme>aurinkomme jne. on satelliitti jumalaan... Kuun takia fyysinen muotomme on mitä on... Tässä galaksissa toimii selkärankaiset ja muut nilviäiset. Jumala toimii vahviten lähimpänä suurinta massaa ja universumin sekä multiversumin harjoilla negatiivinen energia löytää paikkansa... Katsokaa avaruutta, tuota tyhjältä vaikuttavaa tilaa. Energia on massaa, vain kevyttä ja sillä on muuntuva vauhti, kuten kaikella massalla... Mutta energian liike luo ajan(karman korkeampi muoto). Ns. jumalalla on suunnitelma jota muukalaiset toteuttavat... Ilman muukalaisia meitä ei olisi edes olemassa... Harmaat muukalaiset, ne lentävät lautaset :) pystyvät algorytmillään ja metafyysisillä keinoilla luomaan vaikka planeetan jos haluavat... Ne pystyvät nopeuttamaan elämän kasvua ja vaikuttamaan siihen... Eli jos haluat päästä nirvanaan, sinun periaatteessa otettava rakkaudella yhteen kaikkeutta kohtaan... Ja ihmisellä on tietyn määrän ovia avatessaan huomattava, kuinka paljon hän joutuu vielä sovitustyötä tekemään edelliseen elämään nähden, sillä kaikki mitä on, on materiaa, ja sillä on oma liike... Kun lapsi syntyy, ei hänen sielu välttämättä synny sillä hetkellä täyteen mittaansa, koska se on eriävä energia... Ja kun ihminen kuolee, ei hänen sielu ole mikään paketti joka loikkaa parin pellon ja vuoren poikki seuraavaan elämään.. Ei.. elämä ja sielu on jatkuvassa yhteydessä jumalaan ja kuvitelkaa jumalaa suurena generaattorina/tietokoneen joka ottaa vastaan kaikki signaalit ja peilaa oman vastauksensa. Kaikki sykkii ja kuplii. Shamaanit papit ja muut pyhät miehet ja naiset ovat nimettyjä eriäväisten intuitiivisten tehtäviensä mukaan... Avatkaa intuitionne ensin ja voitte itsekin aloittaa kauniin ja ihmeellisen elämänne. Ei ihmisen tarvitse pyrkiä nirvanaan, jos se johtuu vaan tekosyystä ettei jaksa elää... Tää on ankara maailma, mutta todellisuudessa karma on taikaa ja taika on vain sana... Luo oma karmasi olemalla nöyrä elämää kohtaan ja voit huomata, että sulla ei ole tippaakaan valittamista, jos vain löytyy kärsivällisyyttä... Arvatkaapa kuinka isoja takapakkeja mä olen joutunut ottamaan, tai itkemään(jumala armahtakoon mun kyyneleet) tai kuinka hullunkurisuuteni takia olen joutunut maksamaan kovia hintoja kaikesta hämmennyksestä mitä olen luonut... Tiedän, että elän enään reilut kuusi vuotta, mutta olen iloinen, enkä odota meneväni nirvanaan. Muistakaa että se on sama tila, jossa lennät asiasta toiseen kuin taikaluoti, rikkoen kaiken epäilyksen verhon. Kunnioittakaa kuuntelemalla. Mitättömyysfilosofia saa ihmisen jättämään turhuudet. mitättömyys VS. kaikkeus >paradoksi .... kyllä elämme tietyssä ajassa, ja tietyssä paikkaa jossain ihme maailman kolkassa... Olemme yhtenäinen organismi ja jumala ei näe tapaa miten erotella

        oikeastaan ei ole avaruutta, ei ole aikaa, ei ole sinua, eikä ole minua... Toisin sanoen... Tee mitä haluat, mutta muistatko seuraavassa elämässäs, että kärsimys on harhaa :))))))) HHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


      • änimöl
        änimöl kirjoitti:

        Teitä on monia fiksuja tyyppejä täällä, jotka kirjoittaa mahdollisimman yksinkertaisesti, kiitos siitä.

        Tahdon antaa vain esimerkkejä siitä mitä olen nähnyt ja johdattaa asialla tiettyyn maaliin..

        Moneen otteeseen elämässäni metsän henget ovat heränneet eloon edessäni. Nyt vuosien varrella olen oppinut ymmärtämään, että kaikki olennot, olivat ne sitten ankkuroituneet kroppaan tai eivät, luovat verkoston universumiin. totuus on se, että ihminen ja elämä on jatkuvassa yhteydessä siihen itseensä. Kun te puhutte tyhjyydestä, älkää unohtako, että ihmisen silmät, pää ja ruumis on silloin katsoja ja tyhjyydellä tarkoitetaan egon hiljentymistä, joka mahdollistaa vapaan hengen liikkumisen, kun ihminen irrottaa ankkurinsa, hän jättää egonsa, eli kokonaisuutensa, joka on muodostunut ruumiinkapasiteetillemme mahdolliseksi elää huom. tässä ulottuvuudessa ja ajassa(joka on katsojalle aina illuusio), totuus on se että todellisuus on kasa illuusioita, joita jokainen älykäs elävä olento avaruudessa pyrkii avaamaan(elämän tarkoitus). Ruumiiseemme rekisteröityneet energiat ovat kaiken maailman juttuja. Sielun energia on eri asia, se on suorassa yhteydessä galaktiseen virtaan, mutta mikä täyttää ihmisen päivät(?); on eri kysymys.
        Tyhjentymisen tarkoitus on olla osa tuota virtaa jota ihmiset kutsuvat mystiseksi, mutta kun ihminen oppii kunnioittamaan tunteen laatua, hän oppii sitä myös valjastamaan ja sen kautta löytämään uusia ulottuvuuksia; jotka nekään meidän ollessa kropamme sisällä ei voi pitää yllä. Sillä maailma ohjaa sinua, niin kauan kun asetat itsesi sitä vasten, Korkeampi minä lentää vapaana ja sillä on oma tahto; DIVINE LOVE; neutral and persistant. Voit kokea korkeamman minäsi, mutta se tarvitsee päiviä ja päiviä antautumista, eli hiljentymistä. Se on suoranaisesti nöyryyttä itseäsi edessä ja kaikkeutta kohtaan. Mitä muuta tahdotte tietää... Mä voin vaikka kertoa teille muukalaisista... Joku mainitsi luvun 12... Juu kyllä sillä luvulla on suuri merkitys, kiitos länsimaisen astrologian ja druidien sekä muiden intiaaniheimojen työn... 12 tarkoittaa perustuksellisia elämänmuotoja ympäri meidän galaksin... Se paikka, jossa on eniten massaa toimii kanavana niin ja niin suurelle liikenteelle, kuten meidän maapallomme>aurinkomme jne. on satelliitti jumalaan... Kuun takia fyysinen muotomme on mitä on... Tässä galaksissa toimii selkärankaiset ja muut nilviäiset. Jumala toimii vahviten lähimpänä suurinta massaa ja universumin sekä multiversumin harjoilla negatiivinen energia löytää paikkansa... Katsokaa avaruutta, tuota tyhjältä vaikuttavaa tilaa. Energia on massaa, vain kevyttä ja sillä on muuntuva vauhti, kuten kaikella massalla... Mutta energian liike luo ajan(karman korkeampi muoto). Ns. jumalalla on suunnitelma jota muukalaiset toteuttavat... Ilman muukalaisia meitä ei olisi edes olemassa... Harmaat muukalaiset, ne lentävät lautaset :) pystyvät algorytmillään ja metafyysisillä keinoilla luomaan vaikka planeetan jos haluavat... Ne pystyvät nopeuttamaan elämän kasvua ja vaikuttamaan siihen... Eli jos haluat päästä nirvanaan, sinun periaatteessa otettava rakkaudella yhteen kaikkeutta kohtaan... Ja ihmisellä on tietyn määrän ovia avatessaan huomattava, kuinka paljon hän joutuu vielä sovitustyötä tekemään edelliseen elämään nähden, sillä kaikki mitä on, on materiaa, ja sillä on oma liike... Kun lapsi syntyy, ei hänen sielu välttämättä synny sillä hetkellä täyteen mittaansa, koska se on eriävä energia... Ja kun ihminen kuolee, ei hänen sielu ole mikään paketti joka loikkaa parin pellon ja vuoren poikki seuraavaan elämään.. Ei.. elämä ja sielu on jatkuvassa yhteydessä jumalaan ja kuvitelkaa jumalaa suurena generaattorina/tietokoneen joka ottaa vastaan kaikki signaalit ja peilaa oman vastauksensa. Kaikki sykkii ja kuplii. Shamaanit papit ja muut pyhät miehet ja naiset ovat nimettyjä eriäväisten intuitiivisten tehtäviensä mukaan... Avatkaa intuitionne ensin ja voitte itsekin aloittaa kauniin ja ihmeellisen elämänne. Ei ihmisen tarvitse pyrkiä nirvanaan, jos se johtuu vaan tekosyystä ettei jaksa elää... Tää on ankara maailma, mutta todellisuudessa karma on taikaa ja taika on vain sana... Luo oma karmasi olemalla nöyrä elämää kohtaan ja voit huomata, että sulla ei ole tippaakaan valittamista, jos vain löytyy kärsivällisyyttä... Arvatkaapa kuinka isoja takapakkeja mä olen joutunut ottamaan, tai itkemään(jumala armahtakoon mun kyyneleet) tai kuinka hullunkurisuuteni takia olen joutunut maksamaan kovia hintoja kaikesta hämmennyksestä mitä olen luonut... Tiedän, että elän enään reilut kuusi vuotta, mutta olen iloinen, enkä odota meneväni nirvanaan. Muistakaa että se on sama tila, jossa lennät asiasta toiseen kuin taikaluoti, rikkoen kaiken epäilyksen verhon. Kunnioittakaa kuuntelemalla. Mitättömyysfilosofia saa ihmisen jättämään turhuudet. mitättömyys VS. kaikkeus >paradoksi .... kyllä elämme tietyssä ajassa, ja tietyssä paikkaa jossain ihme maailman kolkassa... Olemme yhtenäinen organismi ja jumala ei näe tapaa miten erotella

        se 12 on myös ulottuvuuksien lukumäärä mitkä toimivat meidän ympäristössämme...


      • Herätys!!
        mutta..... kirjoitti:

        Hinduilla ei ole raamattua, Bhagavad-Gitakaan ei sitä ole. Hindulaisuutta ei pidä lähesty länsimaisten uskontojen lähtökohdista. Se on jotain aivan muuta.

        Kyllä se on yleinen käsitys ett Bhagavad-Gita on hyvinkin merkittävälle osalle hinduja se tärkein kirja. Se on sitä myös monille länsimaalaisille Intian uskonnollisuuden tutkijoille, onhan Gita osa mahtavaa eeposta Maha-Bharataa. Vaikka Gita onkin se tärkein kirja suurelle osalle hinduja, olisi korrektimpaa sanoa että Vedat ovat hindujen raamattu:

        "I can say that in the Bhagavad-gita As It Is I have found explanations and answers to questions I had always posed regarding the interpretations of this sacred work, whose spiritual discipline I greatly admire. If the aesceticism and ideal of the apostles which form the message of the Bhagavad-gita As It Is were more widespread and more respected, the world in which we live would be transformed into a better, more fraternal place."

        Dr. Paul Lesourd, Author
        Professeur Honoraire, Catholic University of Paris

        "Srila Prabhupada's edition thus fills a sensitive gap in France, where many hope to become familiar with traditional Indian thought, beyond the commercial East-West hodgepodge that has arisen since the time Europeans first penetrated India.
        "Whether the reader be an adept of Indian spiritualism or not, a reading of the Bhagavad-gita As It Is will be extremely profitable. For many this will be the first contact with the true India, the ancient India, the eternal India."

        Francois Chenique, Professor of Religious Sciences
        Institute of Political Studies, Paris, France

        Mitä sanaan raamattu (bible, biblia) tulee, on sillä laajempikin tarkoitus, vaikka etymologisesta näkökulmasta:

        "early 14c., from Anglo-L. biblia, from M.L./L.L. biblia (neuter plural interpreted as fem. sing.), in phrase biblia sacra "holy books," from Gk. ta biblia to hagia "the holy books," from biblion "paper, scroll," the ordinary word for "book," originally a dim. of byblos "Egyptian papyrus," possibly so called from the name of the Phoenician port from which Egyptian papyrus was exported to Greece. The port's name is a Gk. corruption of Phoenician Gebhal (modern Jbeil, Lebanon), said to mean lit. "frontier town" (cf. Heb. gebhul "frontier, boundary," Arabic jabal "mountain"). The Christian scripture was refered to in Gk. as Ta Biblia as early as c.223. Bible replaced O.E. biblioðece "the Scriptures," from Gk. bibliotheke, lit. "book-repository" (from biblion theke "case, chest, sheath"), used of the Bible by Jerome and the common L. word for it until Biblia began to displace it 9c. Figurative sense of "any authoritative book" is from 1804.

        http://www.etymonline.com/index.php?search=bible&searchmode=none


      • Anonyymi
        Herätys!! kirjoitti:

        Kyllä se on yleinen käsitys ett Bhagavad-Gita on hyvinkin merkittävälle osalle hinduja se tärkein kirja. Se on sitä myös monille länsimaalaisille Intian uskonnollisuuden tutkijoille, onhan Gita osa mahtavaa eeposta Maha-Bharataa. Vaikka Gita onkin se tärkein kirja suurelle osalle hinduja, olisi korrektimpaa sanoa että Vedat ovat hindujen raamattu:

        "I can say that in the Bhagavad-gita As It Is I have found explanations and answers to questions I had always posed regarding the interpretations of this sacred work, whose spiritual discipline I greatly admire. If the aesceticism and ideal of the apostles which form the message of the Bhagavad-gita As It Is were more widespread and more respected, the world in which we live would be transformed into a better, more fraternal place."

        Dr. Paul Lesourd, Author
        Professeur Honoraire, Catholic University of Paris

        "Srila Prabhupada's edition thus fills a sensitive gap in France, where many hope to become familiar with traditional Indian thought, beyond the commercial East-West hodgepodge that has arisen since the time Europeans first penetrated India.
        "Whether the reader be an adept of Indian spiritualism or not, a reading of the Bhagavad-gita As It Is will be extremely profitable. For many this will be the first contact with the true India, the ancient India, the eternal India."

        Francois Chenique, Professor of Religious Sciences
        Institute of Political Studies, Paris, France

        Mitä sanaan raamattu (bible, biblia) tulee, on sillä laajempikin tarkoitus, vaikka etymologisesta näkökulmasta:

        "early 14c., from Anglo-L. biblia, from M.L./L.L. biblia (neuter plural interpreted as fem. sing.), in phrase biblia sacra "holy books," from Gk. ta biblia to hagia "the holy books," from biblion "paper, scroll," the ordinary word for "book," originally a dim. of byblos "Egyptian papyrus," possibly so called from the name of the Phoenician port from which Egyptian papyrus was exported to Greece. The port's name is a Gk. corruption of Phoenician Gebhal (modern Jbeil, Lebanon), said to mean lit. "frontier town" (cf. Heb. gebhul "frontier, boundary," Arabic jabal "mountain"). The Christian scripture was refered to in Gk. as Ta Biblia as early as c.223. Bible replaced O.E. biblioðece "the Scriptures," from Gk. bibliotheke, lit. "book-repository" (from biblion theke "case, chest, sheath"), used of the Bible by Jerome and the common L. word for it until Biblia began to displace it 9c. Figurative sense of "any authoritative book" is from 1804.

        http://www.etymonline.com/index.php?search=bible&searchmode=none

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18217279/kivi-hypnoosi-ja-maailmankaikkeus
        Kivi, hypnoosi ja maailmankaikkeus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe