Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

miksi astrassa ikkunat huurtuu ja ...

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...

alkaa jäätyä ajon aikana...farmari astrassa -94 vuotisessa..vaikka lämpöö pitää päällä ja puhallinta täysil vaikka nii ...ei mitää vaikutusta ???

16

5086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhero

      lattian kosteus. Jos tuoksuu makealta niin lämppäri vuotaa. Sitten on vielä ilman ulos tulo takaa. Katso mistä se tulee ulos ja ettei siellä ole tukosta. Sen kyllä näkee pakkasella kun katsoo mistä alkaa huurre sulamaan. Kokeile noita ensin. Uskoisin ja yleisin syy että lattian huopamatot on kosteita. Toivotan onnea. Tuleeko lämpöä kuin ennen? Onko puhallus yhtä voimakas kuin ennen.

      • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...

        juu puhaltaa ihan voimakkaasti...ja kuumaa/lämmintä ilmaa tulee ihan normaalisti..


    • Kolme faasia

      Kosteus tiivistyy kylmään pintaan.
      Mieti mieluummin, mistä kosteutta tulee.

    • aiprh

      Onko siinä raitisilmasuodatinta jos on niin se voi olla märkä. ota ae pois niin pitäisi pysyä ikkuna huuruitta.

      • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...

        Otin sen suodattimen pois kokonaa...ei ainakaa enää huurtun lasit ...kiitoksia vinkistä


      • suodatin on ?
        jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj... kirjoitti:

        Otin sen suodattimen pois kokonaa...ei ainakaa enää huurtun lasit ...kiitoksia vinkistä

        Missä suodatin sijaitsee.


      • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...
        suodatin on ? kirjoitti:

        Missä suodatin sijaitsee.

        Juu eli minulla se oli siinä tuulilasin ala puolella mikä kotelo siinä on kun avaa konepellin...missä on tuulilasin pyyhkimien moottori ym... Otat ekan sen kumi tiivisteen pois siitä pellin reunasta eli sen kotelon reunasta..ja sit sen muovi suojan sen kotelon päältä pois se on sen alla... (opel astra f -94)


    • astra -96

      Minulla jäi keskikonsolin avauksen jälkeen ilmantulon valintakytkin vahingossa sisäkiertoasentoon.
      Tämä aiheutti voimakasta ikkunoitten huurtumista.
      Joten tuon kytkimen asento kannattaa tarkastaa.

    • homma hoidossa

      Lämmityslaitteen puhaltimenkotelon tiivisteet ovat huonot ja kosteus pääsee puhaltimeen. Kotelon tiivistämiseen löytyy ohjeet ocf.fi sivustalta kun käytät vain hakua.
      Ps. Omassa astrassa oli sama vika ja tiivistämisellä hävis huurre ongelma.

    • sim

      Sama vika oli minulla. Ostin käytetyn auton ja ihmettelin vikaa kun huurtuu.
      Vaihdoin ilman suodattimen joka pois otettaessa painoi varmaan 2-3 kg. Sitä osaa ei varmaan oltu vaihdettu vuosiin, olisi niin karmean näköinen.
      Mutta nyt pysyy ikkunat auki.

    • opeli

      Kannattaa katsoa ensin että se konehuoneen puolella oleva suojamuovi on laitettu oikein sinne uriin. Itsellä oli joku jättänyt muovin huonosti paikalleen ja pääsi vettä valumaan lämppäriin. Mulla loppu huurtuminen heti.

      • OOppeli on työkalu

        Astra 1996 ja huurtumine rassas..raitisilmasuodatin oli varmaan alkuperäisasennus..(terveisiä vaan edellisille omistajille..)
        Vaihtotyö 6min ja kustannus 9,90 .- Motonetista.
        Ohjeet tulee suodattimen mukana.
        EI HUURRU ENÄÄ!


    • pissapojanvuoto?

      Mulla farkkuastra -98 ja samaa ongelmaa. raitisilmasuodatin on vaihdettu huollossa mutta ei huurtumiseen mitään vaikutusta.

      Olen ruvennut epäilemään että vuotaako pissapoika nestettä jonnekin auton sisälle.
      Neste loppuu epäilyttävän nopeasti mutta auton alle ei tule mitään jälkiä vuodosta.

      Jäähdytinnesteen olen tarkistanut ja sen ei pitäisi vuotaa. Voiko syy olla pissapojassa??

      • Opelisti

        Tarkista, että ilman kierto on hyvä. Kurkista lämppärin kennoa (löytyy koetaulun alta) voi vuotaa vaikka ei nesteessä näykkää hävikkiä koska vuoto pieni. Kennon jompikumpi tai molemmat päät saavavat vuotaa mikä aiheuttaa lasien huurtumista.

        Tähän vaivaan jos vuotaa niin ei ole muuta kuin kennon vaihto, Vaihto suositeltavaa, koska vuoto vain lisääntyy ajanmittaan. Lygolin haihtuminen ajoneuvon sisälle aiheuttaa sisälläolioillekkin vaara tilanteita, koska lygoli imeytyy hengityksen kautta verenkiertoon.


      • Kaikkea töhnää

        kannattaa myös puhdistaa ne konehuoneen puolella tuulilasin alapuolella olevan muovikourun vedenpoistoreiät, kerää töhnää ja tukkeutuu vuosien saatossa ja vesi menee raitisilmakanavaan, kostuttaa sen suodattimen, lisäksi vielä se kuuluisa sisäkiertoläppä, että varmasti toimii, ettei ole jäänyt kokonaan tai osittain sisäkierto päälle.


      • gAstra
        Kaikkea töhnää kirjoitti:

        kannattaa myös puhdistaa ne konehuoneen puolella tuulilasin alapuolella olevan muovikourun vedenpoistoreiät, kerää töhnää ja tukkeutuu vuosien saatossa ja vesi menee raitisilmakanavaan, kostuttaa sen suodattimen, lisäksi vielä se kuuluisa sisäkiertoläppä, että varmasti toimii, ettei ole jäänyt kokonaan tai osittain sisäkierto päälle.

        todennäköisimmin vika on juuri siinä läpässä, pienellä boschin moottorilla toimiva,jumiutunut sisäkiertoasentoon. Itse poistin kyseisen "virityksen" kokonaan käytöstä ja kiinnitin luukun rautalangalla ottamaan raitista ilmaa. Ei enää huurru lasit!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe