ja bakteerit, jne. Siis millaisia loisia ja bakteereja siilillä on ja tarttuuko helposti ihmiseen? (siis afrikkalaisella kääpiösiilillä)
Entä onko siilillä vesikauhua?
Siilin loiset
3
2977
Vastaukset
- nöpösöpö
Niin ja vielä pitää lisätä kysymys: onko afrikkalaisessa kääpiösiilissä jäykkäkouristusta, tiedän kyllä että niissä voi olla salmonella, mutta vastatkaa noihin kysymyksiin!
Anteeksi kun tuo oli noin sekava =)- sellaisia tauteja...
Lemmikkisiileissä EI ole vesikauhua eli rabiesta, sehän on pääasiassa koiraeläinten tauti.
Loisia voi olla, mm. punkkeja, kirppuja, matoja.
Kasvattajalta kun ostat siilin, ei sillä pitäisi olla mitään loisia, kun kasvattajat hoitavat loishäädöt. Ulkoa voi siiliin tarttua mm. siilinkirppuja villisiileiltä, ne kuhisevat loisia. Ei siis kannata koskea.
Salmonella on siileilläkin suht harvinaista, eikä sitä saa, kun pesee aina kädet huolellisesti.
- Satu.k
Oon hoitanu ja ruokkinu siiliä 4 vuotta eikä ole tarttu u mitään niist vaik sylus oon piettäny ,kädet pitää pestä heti kun on siiliä silittäny
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3942182Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882080- 981802
- 4431742
- 71434
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1121310- 2171001
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9906Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72850Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41832