Nimim. "Sairaat uskonnot"

Pidä mielipiteesi ja voit niitä jossain rajoissa esittää täälläkin, mutta pyydän ettet herjaisi toisia keskustelijoita, vaikka mielipiteiden esittämiselle olenkin antanut palstan otsikon huomioon ottaen suuren vapauden.

Sama koskee eräitä muitakin nimimerkkejä (en tosin tiedä onko taustalla useampi vai sama henkilö).

14

1003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en kai

minä ole mielestäsi kenenkään herjaaja?Pelästyn aina kun nimeä ei mainita!Olen vasta hiljattain alkanut tälle palstalle kirjoittaa!Voin kirjoittaa ja varmasti kirjoitankin niin yksinkertaisesti,maallikko kun olen.Omia mielipiteitäni en kuitenkaan voi muuksi muuttaa!rakkautta ja ymmärrystä sydämeesi toivottaa mää mansesta!

• teutatess

Hän on ollut yksi pahin .

• Bebbie

Teuta!

• kunnioituksella

Mua todella kiinnostaa mikä on sinun ajatusmaailmasi tässä raskaassa työssä ollessasi?Ihan mielenkiinnolla vaan,ei pahalla!Oletko tehnyt itsellesi ns.ajatusmaailman jonka mukaan toimit?Tuntuu että meiksuille olet ´`hiukan`` kriittisempi kuin ns.muille?Jotenkin kyl sen ymmärränkin mut aina ei mielestäni mene ihan johdonmukaisesti.Tää on vaan mun mielipiteeni,älä ole moksiskaan,ei kai ole helppoa sun tehtävä!Voimia ja jaksamista sulle!Kiva kun jaksat tehdä tätä raskasta työtä,Jeesus myötä!

• Kiitos kommentistasi.

Olen pyrkinyt tasapuolisuuteen, mutta näin kvalitatiivisella alalla kauneus on pitkälti katsojan silmissä.

Monien täällä kirjoittavien mitä ilmeisimmin esikoislestadiolaisten mielestä he ovat muita parempia (vaikka tekeytyvät vaatimattomiksi "minähän olen niin heikko ja kelvoton" -naamarin taakse), varsinkin parempia kuin tuo ateistireppana, joten eikö kristillisyyden periaatteiden mukaan rikkaille kuorma ja köyhille huojennus?!? No, tämä on nyt vaan tällainen ajatusleikki - ihan hyviä te kaikki olette, kirjoittakaa vaan, mutta muistakaan hengen hedelmät, joista eräs kaunis on sävyisyys...

• Kysyväinen
        Eslest kirjoitti:

Kiitos kommentistasi.

Olen pyrkinyt tasapuolisuuteen, mutta näin kvalitatiivisella alalla kauneus on pitkälti katsojan silmissä.

Monien täällä kirjoittavien mitä ilmeisimmin esikoislestadiolaisten mielestä he ovat muita parempia (vaikka tekeytyvät vaatimattomiksi "minähän olen niin heikko ja kelvoton" -naamarin taakse), varsinkin parempia kuin tuo ateistireppana, joten eikö kristillisyyden periaatteiden mukaan rikkaille kuorma ja köyhille huojennus?!? No, tämä on nyt vaan tällainen ajatusleikki - ihan hyviä te kaikki olette, kirjoittakaa vaan, mutta muistakaan hengen hedelmät, joista eräs kaunis on sävyisyys...

Mistä sinä tiedät sen, että lestadiolaiset pitävät itseään muita parempina? Mielestäni kerrot nyt vain omista asenteistasi ja ajatuksistasi. Kerropa monelleko ateistille olet hankkinut IP osoitteen sulun? Jeesuksen todistajille olet tehnyt senkin tempun jo.

• Kysyväinen kirjoitti:

Mistä sinä tiedät sen, että lestadiolaiset pitävät itseään muita parempina? Mielestäni kerrot nyt vain omista asenteistasi ja ajatuksistasi. Kerropa monelleko ateistille olet hankkinut IP osoitteen sulun? Jeesuksen todistajille olet tehnyt senkin tempun jo.

Tiedän sen siitä, kun itse olen ollut fundamentisteista tiukimmasta päästä. Niin, lausahdukseni oli kyllä liian osoitteleva; väite koskee toki vain osaa lestadiolaisista, sitä osaa, jollainen itsekin nuoruudessani olin.

Muistan, miten liikutuin aina vaan kovemmin mitä ankarammin ja ahtaammin parannusta saarnattiin (siis ulkonaisista teoista ja muodoista).

Luulin sillä kurittavani omaa lihaani, mutta tosiasiassa pönkitin sillä vain itseriittoisuuttani ja omatekoista vanhurskauttani. Tämä kun yhdistyi varmaan tietoisuuteen siitä, miten kaikkien MUIDEN kristittyjen tulee elää ja toimia, tulos oli aika kammottava.

Antaako hyvä kuvan Jeesuksen todistajasta, jos hän haukkuu ja pilkkaa muita? Eikö hänen tulisi sävyisyydessä ja armahtavauudessa olla esimerkkinä muille? Vai antaako se, että hän esiintyy Kristuksen todistajana, luvan esiintyä muutoin miten vain? Ateismi tai kristinusko eivät ole tässä lajittelu- ja kohteluperusteita, vaan käyttäytyminen.

Molempien, niin lestadiolaisten kuin muidenkin, puheenvuoroja on rajoitettu. Eikä pidä muotoa (tässä: ideologiaa) katsottaman.

• itseriittoisuus
        Eslest kirjoitti:

Tiedän sen siitä, kun itse olen ollut fundamentisteista tiukimmasta päästä. Niin, lausahdukseni oli kyllä liian osoitteleva; väite koskee toki vain osaa lestadiolaisista, sitä osaa, jollainen itsekin nuoruudessani olin.

Muistan, miten liikutuin aina vaan kovemmin mitä ankarammin ja ahtaammin parannusta saarnattiin (siis ulkonaisista teoista ja muodoista).

Luulin sillä kurittavani omaa lihaani, mutta tosiasiassa pönkitin sillä vain itseriittoisuuttani ja omatekoista vanhurskauttani. Tämä kun yhdistyi varmaan tietoisuuteen siitä, miten kaikkien MUIDEN kristittyjen tulee elää ja toimia, tulos oli aika kammottava.

Antaako hyvä kuvan Jeesuksen todistajasta, jos hän haukkuu ja pilkkaa muita? Eikö hänen tulisi sävyisyydessä ja armahtavauudessa olla esimerkkinä muille? Vai antaako se, että hän esiintyy Kristuksen todistajana, luvan esiintyä muutoin miten vain? Ateismi tai kristinusko eivät ole tässä lajittelu- ja kohteluperusteita, vaan käyttäytyminen.

Molempien, niin lestadiolaisten kuin muidenkin, puheenvuoroja on rajoitettu. Eikä pidä muotoa (tässä: ideologiaa) katsottaman.

hipoo huippuaan, Eslest!
        "Antaako hyvä kuvan Jeesuksen todistajasta, jos hän haukkuu ja pilkkaa muita? Eikö hänen tulisi sävyisyydessä ja armahtavauudessa olla esimerkkinä muille? Vai antaako se, että hän esiintyy Kristuksen todistajana, luvan esiintyä muutoin miten vain? Ateismi tai kristinusko eivät ole tässä lajittelu- ja kohteluperusteita, vaan käyttäytyminen." -Eslest-

Nyt näyttää, että liikutut omasta äänestäsi, eli saat tyydytystä vallankäytöstä.
        Ei siis merkkiäkään peräämästäsi "Jeesuksen todistajasta".

• itseriittoisuus kirjoitti:

hipoo huippuaan, Eslest!
        "Antaako hyvä kuvan Jeesuksen todistajasta, jos hän haukkuu ja pilkkaa muita? Eikö hänen tulisi sävyisyydessä ja armahtavauudessa olla esimerkkinä muille? Vai antaako se, että hän esiintyy Kristuksen todistajana, luvan esiintyä muutoin miten vain? Ateismi tai kristinusko eivät ole tässä lajittelu- ja kohteluperusteita, vaan käyttäytyminen." -Eslest-

Nyt näyttää, että liikutut omasta äänestäsi, eli saat tyydytystä vallankäytöstä.
        Ei siis merkkiäkään peräämästäsi "Jeesuksen todistajasta".

Jos mielipiteeni ei miellytä, voin vain valittaa. Kokeilepas sellaista menetelmää, että otat kantaa itse asiaan etkä vain kirjoittajaan. Oma karhea ääneni ei ole liikuttanut itseäni enää pitkään aikaan (vaikka muistan sanotun, että Karhun ääni oli hyvin kaunis, tarkoitettiin Joonas R:karhua).

Valtaa joudun arkioloissa käyttämään niin paljon, että se on pelkkä työkalu - käytettävä kyllä arkailematta kun sen aika on. Vallankäyttö ei anna mitään kicksejä.

• EKA
        Eslest kirjoitti:

Jos mielipiteeni ei miellytä, voin vain valittaa. Kokeilepas sellaista menetelmää, että otat kantaa itse asiaan etkä vain kirjoittajaan. Oma karhea ääneni ei ole liikuttanut itseäni enää pitkään aikaan (vaikka muistan sanotun, että Karhun ääni oli hyvin kaunis, tarkoitettiin Joonas R:karhua).

Valtaa joudun arkioloissa käyttämään niin paljon, että se on pelkkä työkalu - käytettävä kyllä arkailematta kun sen aika on. Vallankäyttö ei anna mitään kicksejä.

kysymys sinulle oli minulta,ei se ´´ITSER.``Vastasit ihan asiallisesti ja varmaankin sydämestäsi minulle.Samaa olen huomannut,elikkä me menemme joskus sille linjalle kuin armo kuuluisi´´vain me````hyvä me!Siinä äkkiä unohtuu Kuka meille sen armon on antanut!Emme me sitä tosta vaan sieppaa,kellä rakkautta on,jakakoon sitä nimenomaan ´´KÖYHILLE``!KIITOS VASTAUKSESTASI!

• Kysyväinen
        Eslest kirjoitti:

Vastauksesi alkuosa vastaa jotakuinkin omaa hengellistä taustaani.

• Pottunen
        Eslest kirjoitti:

On kummallista, että kuinka vaikeita teitä ihmisten pitää kulkea, löytääkseen hiljalleen sen yksinkertaisen ja vaatimattoman totuuden Jeesuksessa.
        Mukava kuitenkin lukea kokemuksiasi, sillä se laajentaa jonkin verran käsityksiäni siitä tuskasta, jota ihminen saattaa kantaa elämässään.
        Varsinainen totuun on kuitenkin kummallinen, sillä se ponnahtaa esiin kaikista omavanhurskaisista pyrkimyksistä huolimatta.
        Luulen, että kun Jumala välittää omistaan ja näkee ihmisen, kuka haluaa haluamistaan päästä taivaaseen, niin sen Jumala ohjaa oikealle tielle.

Meissä ihmisissä kasvaa outoja "kasveja" ajatuksissamme, mutta se kaikki johtuu siitä, että se usko pitää tulla omakohtaiseksi ja siinä uudesti syntyä.
        Vasta sitten kun voimme luottaa Jeesukseen ja Jumalansanaan, niin voimme irrottautua siitä omasta yrittämisestä, jolla yrittää lunastaa paikkaansa.
        Armosta kun saa, se ei silloin ole lunastettavaa.

Kiitos kirjoituksestasi ja kertomuksestasi.
        Uskon, että herättää joitain ihmisiä miettimään asioita. Mikä onkaan sen suurempaa täällä netissä, kun saada joku miettimään asioita ihan oikeasti.

• !mutmut
        Pottunen kirjoitti:

On kummallista, että kuinka vaikeita teitä ihmisten pitää kulkea, löytääkseen hiljalleen sen yksinkertaisen ja vaatimattoman totuuden Jeesuksessa.
        Mukava kuitenkin lukea kokemuksiasi, sillä se laajentaa jonkin verran käsityksiäni siitä tuskasta, jota ihminen saattaa kantaa elämässään.
        Varsinainen totuun on kuitenkin kummallinen, sillä se ponnahtaa esiin kaikista omavanhurskaisista pyrkimyksistä huolimatta.
        Luulen, että kun Jumala välittää omistaan ja näkee ihmisen, kuka haluaa haluamistaan päästä taivaaseen, niin sen Jumala ohjaa oikealle tielle.

Meissä ihmisissä kasvaa outoja "kasveja" ajatuksissamme, mutta se kaikki johtuu siitä, että se usko pitää tulla omakohtaiseksi ja siinä uudesti syntyä.
        Vasta sitten kun voimme luottaa Jeesukseen ja Jumalansanaan, niin voimme irrottautua siitä omasta yrittämisestä, jolla yrittää lunastaa paikkaansa.
        Armosta kun saa, se ei silloin ole lunastettavaa.

Kiitos kirjoituksestasi ja kertomuksestasi.
        Uskon, että herättää joitain ihmisiä miettimään asioita. Mikä onkaan sen suurempaa täällä netissä, kun saada joku miettimään asioita ihan oikeasti.

Jeesus on maksanut hengellään ja verellään meistä jokaisesta lunastushinnan. syntivelkamme on maksettu viimeistä ropoa myoten.

• ?????
        !mutmut kirjoitti:

Jeesus on maksanut hengellään ja verellään meistä jokaisesta lunastushinnan. syntivelkamme on maksettu viimeistä ropoa myoten.

Auttaako se jos epäusko on vallannut sydämen????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3404
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2632
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2536
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1757
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1405
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1080
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      985
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      955
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      27
      779
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      734
    Aihe