Hei, meillä on akvaario ollut vasta vuoden vaihteesta ja nyt siihen pintaan eli veden ja kansilasin väliin jäävään tilaan on ilmestynyt jotain lentäviä ötököitä. Muualla asunnossa näitä ei ole, paitsi silloin kun ruokkii ja avaa kannen, tulee välillä oikein pöllähdys... Ne muistuttavat ehkä vähän "banaanikärpäsiä" eli joita syksyisin tulee huusholliin omena-aikaan, hedelmiin ym. Onko kenelläkään mitään tietoa mistä tämä voi johtua, ja mikä avuksi? Eivät häipyneet esim. vedenvaihdon yhteydessä, välillä niitä on tosi vähän (kalat syö), välillä tosiaan tolkuton määrä..
ÖTÖKÖITÄ VEDEN PINNALLA!!?? Apua..
uusi harrastaja
4
491
Vastaukset
- kgk
joo tämä on yleinen ongelma. kannattaa hankkia purkki punaista raidia ja suihkuttaa aivan reilusti akvaarion reunamiin ja veteen. se helpottaa varmasti.
- fish KING
just joo...
- älä........
tee niin, kalat kuolee. kokeileppa sellasta kärpästeippiä, mulla on joskus kasveissa jotain tollasia ainakin kesällä
- hoitaja
Miksi ne pitäisi hävittää ? Meilläkin tykkäävät napsutella niitä, nehän ilmaista, elävää ja varmasti tuoretta luomu ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562687
- 2001968
- 711716
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91441Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.321176- 761111
- 811040
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191954