porkkana vai maissi

vauvan äiti

kumpi on enemmän allergisoivaa? vauva on saanut 3 pvää mustikkaa ja tänään aloitin teelusikallisella perunamaissia,perunaa on saanut jo useamman viikon..posket on punaiset ja pientä näppyä niissä..mikähän voisi olla syypää..

5

1308

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..tai molemmat

Porkkana on yleisemmin allergisoivaa muin maissi, mutta on myös lapsia, joille porkkana käy, mutta maissi ei käy. Eli se, että maissista tulee oireita, ei kerro yhtään mitään porkkanan sopivuudesta tai sopimattomuudesta.

Mustikkaa on saanut vasta 3 päivänä, joten sekin voi olla syyllinen, mutta kannattaa ensin jättää kokeeksi se maissi pois. Jos poskien ihottuma pahenee, niin sitten mustikkakin pois, ja kun iho on taas kunnossa, niin kokeile maissi uudestaan. ja jos mustikan joudut jättämään pois, voit kokeilla sen uudestaan sitten kun olet varmistanut maissin sopivuuden tai sopimattomuuden.

• alkup.

jätin nyt tänään sen maissin pois. mustikalla olen korvannut päärynää,kun naama ollut punainen sen jälkeen. ajattelin myös että mun tuli viikonloppuna syötyä vähän kermakakkua ja vauva on maitoallerginen,osa syyllinen voi olla sekin.. ei auta kuin seurata. onko pienen punoituksen takia lopetettava joku ruoka-aine,haittaako se?

• vauvalla
        alkup. kirjoitti:

jätin nyt tänään sen maissin pois. mustikalla olen korvannut päärynää,kun naama ollut punainen sen jälkeen. ajattelin myös että mun tuli viikonloppuna syötyä vähän kermakakkua ja vauva on maitoallerginen,osa syyllinen voi olla sekin.. ei auta kuin seurata. onko pienen punoituksen takia lopetettava joku ruoka-aine,haittaako se?

alkaa posket punoittamaan usein kun aloitetaan jokin uusi ruoka-aine. Myös pakkaset tekevät posket ja leuan punaiseksi näppyiseksi. Meilllä vauvalla allergioita ja olen pitänyt rajana sitä että jos alkaa kovasti raapimaan itseään tai ulostaa useaan kertaan limaista ulostetta niin jätän uusimman ruoan pois. Muuten en välitä näpyistä enkä atopioista jos ne eivät vauvaa häiritse. Meillä nimittäin kävi niin että kun aloin jättämään lievien oireiden vuoksi pois ruokia, vauva ei voinut syödä muuta kuin apteekin korviketta. Nyt jo hieman "siedättämällä" 9 ruoka-ainetta käytössä ja iho siisti.. että näin meillä

• alkuperäinen äiskä
        vauvalla kirjoitti:

alkaa posket punoittamaan usein kun aloitetaan jokin uusi ruoka-aine. Myös pakkaset tekevät posket ja leuan punaiseksi näppyiseksi. Meilllä vauvalla allergioita ja olen pitänyt rajana sitä että jos alkaa kovasti raapimaan itseään tai ulostaa useaan kertaan limaista ulostetta niin jätän uusimman ruoan pois. Muuten en välitä näpyistä enkä atopioista jos ne eivät vauvaa häiritse. Meillä nimittäin kävi niin että kun aloin jättämään lievien oireiden vuoksi pois ruokia, vauva ei voinut syödä muuta kuin apteekin korviketta. Nyt jo hieman "siedättämällä" 9 ruoka-ainetta käytössä ja iho siisti.. että näin meillä

voiskohan meilläkin olla se syynä. alotin eilen uudestaan maissin,yöllä raapi itseään,tänään jatkoin vielä,mutta naama illalla tosi punanen ja punasia näppyjä myös vartalossa. mustikan keskeytin myös,koska puklaili aina sen jälkeen ja maha ei pelannu moniin päiviin..

• mkiolk

Moikka.

Mulla joutui tänään osastohoitoon oikein posket ovat aivan melkein auki ja juuri tuollaista punaista näppylää, minä epäilen et meille se tuli porkkanasta. Mut se selviää onneksi kohtA...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      871
    2. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      92
      838
    3. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      726
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      3
      680
    5. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      1
      564
    6. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      56
      551
    7. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      184
      539
    8. Meinasin tukehtua juomaan :D

ihan jäätävä maha sulla 🤣🤣🤣 m-n ihmekö kun oot sinkku
      Ikävä
      61
      533
    9. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      70
      533
    10. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      24
      506
    Aihe