porkkana vai maissi

vauvan äiti

kumpi on enemmän allergisoivaa? vauva on saanut 3 pvää mustikkaa ja tänään aloitin teelusikallisella perunamaissia,perunaa on saanut jo useamman viikon..posket on punaiset ja pientä näppyä niissä..mikähän voisi olla syypää..

5

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..tai molemmat

      Porkkana on yleisemmin allergisoivaa muin maissi, mutta on myös lapsia, joille porkkana käy, mutta maissi ei käy. Eli se, että maissista tulee oireita, ei kerro yhtään mitään porkkanan sopivuudesta tai sopimattomuudesta.

      Mustikkaa on saanut vasta 3 päivänä, joten sekin voi olla syyllinen, mutta kannattaa ensin jättää kokeeksi se maissi pois. Jos poskien ihottuma pahenee, niin sitten mustikkakin pois, ja kun iho on taas kunnossa, niin kokeile maissi uudestaan. ja jos mustikan joudut jättämään pois, voit kokeilla sen uudestaan sitten kun olet varmistanut maissin sopivuuden tai sopimattomuuden.

      • alkup.

        jätin nyt tänään sen maissin pois. mustikalla olen korvannut päärynää,kun naama ollut punainen sen jälkeen. ajattelin myös että mun tuli viikonloppuna syötyä vähän kermakakkua ja vauva on maitoallerginen,osa syyllinen voi olla sekin.. ei auta kuin seurata. onko pienen punoituksen takia lopetettava joku ruoka-aine,haittaako se?


      • vauvalla
        alkup. kirjoitti:

        jätin nyt tänään sen maissin pois. mustikalla olen korvannut päärynää,kun naama ollut punainen sen jälkeen. ajattelin myös että mun tuli viikonloppuna syötyä vähän kermakakkua ja vauva on maitoallerginen,osa syyllinen voi olla sekin.. ei auta kuin seurata. onko pienen punoituksen takia lopetettava joku ruoka-aine,haittaako se?

        alkaa posket punoittamaan usein kun aloitetaan jokin uusi ruoka-aine. Myös pakkaset tekevät posket ja leuan punaiseksi näppyiseksi. Meilllä vauvalla allergioita ja olen pitänyt rajana sitä että jos alkaa kovasti raapimaan itseään tai ulostaa useaan kertaan limaista ulostetta niin jätän uusimman ruoan pois. Muuten en välitä näpyistä enkä atopioista jos ne eivät vauvaa häiritse. Meillä nimittäin kävi niin että kun aloin jättämään lievien oireiden vuoksi pois ruokia, vauva ei voinut syödä muuta kuin apteekin korviketta. Nyt jo hieman "siedättämällä" 9 ruoka-ainetta käytössä ja iho siisti.. että näin meillä


      • alkuperäinen äiskä
        vauvalla kirjoitti:

        alkaa posket punoittamaan usein kun aloitetaan jokin uusi ruoka-aine. Myös pakkaset tekevät posket ja leuan punaiseksi näppyiseksi. Meilllä vauvalla allergioita ja olen pitänyt rajana sitä että jos alkaa kovasti raapimaan itseään tai ulostaa useaan kertaan limaista ulostetta niin jätän uusimman ruoan pois. Muuten en välitä näpyistä enkä atopioista jos ne eivät vauvaa häiritse. Meillä nimittäin kävi niin että kun aloin jättämään lievien oireiden vuoksi pois ruokia, vauva ei voinut syödä muuta kuin apteekin korviketta. Nyt jo hieman "siedättämällä" 9 ruoka-ainetta käytössä ja iho siisti.. että näin meillä

        voiskohan meilläkin olla se syynä. alotin eilen uudestaan maissin,yöllä raapi itseään,tänään jatkoin vielä,mutta naama illalla tosi punanen ja punasia näppyjä myös vartalossa. mustikan keskeytin myös,koska puklaili aina sen jälkeen ja maha ei pelannu moniin päiviin..


    • mkiolk

      Moikka.

      Mulla joutui tänään osastohoitoon oikein posket ovat aivan melkein auki ja juuri tuollaista punaista näppylää, minä epäilen et meille se tuli porkkanasta. Mut se selviää onneksi kohtA...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6554
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      74
      5688
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      3052
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1223
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1192
    6. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      1048
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      212
      961
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      873
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      861
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      833
    Aihe