Oksennusta tulee nenästä :/

ottaa päähän:D

Moikka! Kysyisin semmosesta että kun laattaatte ni tuleeko teillä nesteitä nenän kautta... Mulla ei aina tuu mut aika usein. Ja voiko tolle tehä mitään!? Aika ällöö ku jää ruokaa nenään ja ku ryystää sisään päin ni tulee laatan paloja kurkkuun :S

10

4960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma :(

      Sama mulla, paitsi että samalla alkaa vuotaan myös verta nenästä ja siitä vasta sotkua tuleekin! Vinkkejä en osaa antaa, vaan niitä kaipaan itsekin.

      • ottaa päähän

        Muuten kyllä saan aika hyvin oksennettuu mut sit ku tulee nenästä ni ei vaan pysty enää.Ja sen jälkeen onki nenä ja kurkku täynnä ruoanjämii....hyi! Toivottavasti jollain olis vinkkejä tuohon....et voisko liika juominen tai muu aiheuttaa sen


      • kuulostaa
        ottaa päähän kirjoitti:

        Muuten kyllä saan aika hyvin oksennettuu mut sit ku tulee nenästä ni ei vaan pysty enää.Ja sen jälkeen onki nenä ja kurkku täynnä ruoanjämii....hyi! Toivottavasti jollain olis vinkkejä tuohon....et voisko liika juominen tai muu aiheuttaa sen

        enemmän että on limakalvot verillä ja paskoina (raapaleita yms.), tai syöty jotain joka värjää oks. (toki sen tunnistaa onko verta vai ei.:)) -jos en olis tot. sanonut, alkais heti joku l vinkumaan. Voi tiet.alkaa nyttenkin. ;D


      • ...
        kuulostaa kirjoitti:

        enemmän että on limakalvot verillä ja paskoina (raapaleita yms.), tai syöty jotain joka värjää oks. (toki sen tunnistaa onko verta vai ei.:)) -jos en olis tot. sanonut, alkais heti joku l vinkumaan. Voi tiet.alkaa nyttenkin. ;D

        Eikö tohon tosiaan oo mitää keinoa ei kukaan kauheesti antanu vinkkejä...?


      • dorotee
        ... kirjoitti:

        Eikö tohon tosiaan oo mitää keinoa ei kukaan kauheesti antanu vinkkejä...?

        mulla ainaski tulee nenästä vaa sillon ku oon juonu liikaa. ku yrjö on kiinteempää ja paksumpaa ni se ei tuu niin helposti nenästä.. eli koita vaik juoda vähemmän! :D


      • ottaa päähän
        dorotee kirjoitti:

        mulla ainaski tulee nenästä vaa sillon ku oon juonu liikaa. ku yrjö on kiinteempää ja paksumpaa ni se ei tuu niin helposti nenästä.. eli koita vaik juoda vähemmän! :D

        Kiitos! Kävi mielessä toi mutta jos sulla juominen vaikuttaa ni eiköhän sitte mullaki:) Tuleeko helpommin ylös jos juo esim limua? Ite juon yleensä vettä ku syöpöttelyt ei oo kauheen suunniteltuja koska en asu yksin...


      • NorsuHippiäinen
        ottaa päähän kirjoitti:

        Kiitos! Kävi mielessä toi mutta jos sulla juominen vaikuttaa ni eiköhän sitte mullaki:) Tuleeko helpommin ylös jos juo esim limua? Ite juon yleensä vettä ku syöpöttelyt ei oo kauheen suunniteltuja koska en asu yksin...

        Lopettakaa se oksentaminen, prkl! Niin ei tule nesteitä nenästä!!!


    • Anonyymi

      Minulla itselläni nousee välillä nenään. mutta siihen voi auttaa se että yrität huuhdella nenää.

    • Anonyymi

      Olisit onnellinen että tulee vaan nenästä - itsehän oksennan perseestä 😵

    • Anonyymi

      Oksennuksessa peristalttinen aalto vie ruokasulan pienimmän vastuksen suuntaan, siis suun kautta ulos, mutta joskus sitä voi ryöpsähtää nenäänkin. Oksennuksen ohjaaminen suusta ulos helpottuu, jos yökätessä antaa yökkäysäänen tulla vapaasti ja voimalla, ja samalla kun oksentaa, voi puristaa nenän kiinni. Kannattaa rohkeasti kokeilla.

      Akuutin omalääkäri Risto Laitila

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1303
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      949
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      929
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      904
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      820
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      811
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      799
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      788
    Aihe