Ei kiinnosta, ei niin pätkääkään

Sellaista...

Sanonpahan suoraan, että suorastaan v*tuttaa mennä koko laitoksen armoille. Ketäpä ei ottaisi pannuun, mutta tuntuu, että kaikki muut minua jo aiemmin käyneet menivät ja suorittivat palveluksensa kuin lampaat eivätkä osoittaneet mitään vastustusta. Kyseiset ihmiset ovat ikäisiäni, mutta sain lykkäystä opintojen vuoksi. Jotkut tietysti viittaavat minuun lampaana tätä kirjoitusta lukiessaan, antaa mennä vain.

Minulle asia taas on niin, että elän enemmän tai vähemmän kriittisessä vaiheessa elämääni ja viimeinen asia, joka todella kiinnostaisi olisi käydä puolen vuoden pakkotyökurssi. Että jätettäköön lastentarha niille, jotka siellä haluavat leikkiä.

Minua ei pätkääkään kiinnosta jonkun kurpan huutaminen korvaani niin, että päässä piippaa. Eikä toisaalta tuntien odottelu jonoissa ties missä paikoissa. En myöskään usko asevelvollisuuden tekevän minusta ns. miestä, minusta miehen tekevät muunlaiset teot ja ajatukset.

Lisäksi kaikenlaiset propagandaselittelyt kunto- tai uusien taitojen oppimislaitoksena eivät oikein säväytä. Uskon taitojen (paitsi tappamisen suhteen) olevan melko helposti opittavissa omassa opinahjossa ja muutenkin elämässä. Kunto nyt rapautuu minulla ainakin siihen, missä se nyt on, vaikka ennen olinkin kova poika kuntoilemaan.

Aion yrittää päästä pälkähästä (mitä vain kaikenlaiset "isänmaalliset" fanaatikot tähän sanovatkaan) viimeistään vielä, kun olen astunut kasarmin porteista sisään.

Ehkä masentavinta on kuitenkin se, että jotkin omat sukulaiset odottavat armeijan käyntiäni (esim. isoveljeni) ja voin vain kuvitella, millainen mussutus heiltäkin purkautuu kuullessaan uutiset. Näin etenkin, jos syyni on vähänkään tekosyymäinen. Siksi siis oikein toivon, että kohdalleni sattuisi joku sen verran vakava tapahtuma, että armeija jäisi, mutta muu elämä jatkuisi: sanottakoon nyt vaikka diabetes mellitus tai luunmurtuma.

Että tällainen vuodatus. Kuulostaa ehkä raukkamaiselta, mutta tämä on ajatukseni. Ympäristöni on minut tällaiseen lopputulokseen tuonut, ihminenhän on lopulta vain biologinen kone.

14

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • One sheep One wolf

      Minäkin vastustan sitä tappokoulutuslaitosta nimeltä armeija tai miksi sitä kutsutaankaan.

      Asevelvollisuus on pahan alku. Lampaita on hyvin suuri osa koko maapallon kansasta, helppoja vietäviä. Maapallon asioihinkin on tulossa muutosta lähiaikoina. Joka päivä yksi lammas vähemmän.

    • Lisun&lääpiluu

      Mist sie eelt käsin tiet mitä siellä meno on ku et ooo ikänä siell ollu, el usko kaikkeen vanhojen mäsien paskajuttuijhin.
      Jos alakaa tosissan vittuuttaan ainahan voit harrkita et paat pyssyn piipun suuuhus ja vaihtimen sarrrjatulel, niin herkijää iänjkaikkisestiseti vituutmasta koko mualman meno

    • onnea yritykselle

      Jo vaan näkyy olevan kova hinku lusmuiluun, jopa diabetesta tai luunmurtumaa kaivataan, ettei joutuisi armeijaan, voi jumankekka sentään. Omakohtaisten kokemusten perusteella voin sanoa, että parempi on kun saisit elää elämäsi terveenä.
      Minkälaiseksi muuten kuvittelet elämäsi muodostuvan, jos joka ainoassa paikassa haet sen aidan ali -reitin päästäksesi "helpommalla"?
      Olet nyt sitten ilmeisesti noiden opiskeluidesi ansiosta päässyt siihen asemaan, että asetut (mahdollisessa) työpaikassasi suoraan johtavaan asemaan, etkä joudu kuuntelemaan esimiesten määräyksiä/neuvoja töissäsi? Vai aiotko tämänkin elämänvaiheen sivuuttaa loppuikäsi opiskelemalla tai sitten jollakin muulla, ainoastaan sinulle itsellesi sopivalla tavalla luovimalla? Itse en ainakaan palkkaisi yhtäkään työntekijää, joka jo etukäteen kailottaa, ettei aio sietää mitään itselleen epämiellyttävää työtehtävää; onneksi ei ole tarvinnutkaan tällaisia miettiä, kaikki työt on tehty, kiitos porukoille...
      Mikä tätä maata nykyään vaivaa; kaikilla pitäisi olla ainoastaan oikeuksia, eikä kenelläkään velvollisuuksia.
      Kaikesta huolimatta, onnea yrityksellesi välttää jotakin sinulle epämiellyttävältä kuullostavaa. Tuskinpa asenteellasi varustetun yksilön varusmiespalveluksesta olisi hyötyä kenellekään.

      • Sellaista...

        Tuoko on sinun näkemyksesi? Lusmuiluko on myös tätä: En juopottele tukiani, kuten niin monet muut opiskelijat. Haen joka kesäksi töitä, ja jos en niitä saa, teen hommia kesäyliopistossa. En ole ainoa, joka näitäkin asioita muiden ohessa tekee, mutta mielestäni elämäni on paremmalla alustalla, kuin niin monella muulla. Kaikki sen vuoksi, että olen tehnyt töitä. En ole pyhimys, mutta tätä kerjäsit.

        Armeijako on se kaikista ylin parantava voima tuohon "lusmuiluun". Kuten kasvatuksella ja kasvuympäristöllä ei olisi osaa tai arpaa. Kuinka monta myöhempää laiskuria, huijaria jne. onkaan
        käynyt armeijan?

        Ainoaksi velvollisuudekseni tunnen verojen maksun ja sen yhteiskunnallisen vaikuttamisen, joka minulle parhaiten sopii, eli äänestämisen. Tunnen myös lisäksi armeijan käymisen vain taakaksi yhteiskunnan voimavaroille.

        En kaipaa muuta, kuin parhaimmanlaista elämää itselleni (kuten muutkin, vai mitä?), mutta se ei todellakaan tarkoita, ettenkö olisi isänmaallinen. En myöskään luultavasti tule vähään aikaan tällaiseen "johtaja-asemaan" pääsemään, lääketieteen lisensiaatiksi kun valmistun.

        Kaiken lisäksi Suomen armeijalla ei mielestäni ole edes vastusta pahimmalle spekuloidulle uhallemme (Venäjä). Siksi olenkin palkka-armeijan puolella sen takia, että ne menevät sotaan tappamaan itsensä ja luomaan armeijan oikean funktion, eli pelotteen toiselle vallalle, jotka sitä vain haluavat. Toisaalta tällöin myös armeijan tehokkuus paranisi huomattavasti, kun armeijaan pääsisi vain pienempi motivoituneempi osa kansasta.

        Itse sanoisin, että mahd. sodan aikana kaikki tehkööt sitä työtä kansan eteen, jota parhaiten osaa. Oli se sitten lääkärin työ tai sitten vaikka itse sotiminen. Mielestäni on suorastaan harmi, että niin moni muutakin työtä, kuten tutkimusta tekevä lähetetään sotaan kuolemaan, ties vaikka uusi syöpälääke olisi syntynyt. Ennen se ei ehkä ollut mahdollista, mutta väestön ja tietoisuuden lisääntyessä mielestäni nykyään kyllä.

        Tietyllä tavalla myös se ylimääräinen monetaarinen rako, joka luodaan tällaisen armeijan työssäkäymättömyydestä jää pyöreäksi nollaksi. Tämä siksi, että vapaaehtoisesti armeijassa käyvä voidaan ajatella jo työssäkäyväksi henkilöksi.

        Lopulta jos kuitenkin kaikesta valituksesta riippumatta joudunkin läpikäymään kyseisen laitoksen huvitukset, en tule muuttamaan mielipidettäni. Mitä siis kukaan voittaa, kuten sinäkin sanoit viimeisessä lauseessasi (joka mitä ilmeisimmin tukee myös palkka-armeijan aatetta)


      • Sellaista...
        Sellaista... kirjoitti:

        Tuoko on sinun näkemyksesi? Lusmuiluko on myös tätä: En juopottele tukiani, kuten niin monet muut opiskelijat. Haen joka kesäksi töitä, ja jos en niitä saa, teen hommia kesäyliopistossa. En ole ainoa, joka näitäkin asioita muiden ohessa tekee, mutta mielestäni elämäni on paremmalla alustalla, kuin niin monella muulla. Kaikki sen vuoksi, että olen tehnyt töitä. En ole pyhimys, mutta tätä kerjäsit.

        Armeijako on se kaikista ylin parantava voima tuohon "lusmuiluun". Kuten kasvatuksella ja kasvuympäristöllä ei olisi osaa tai arpaa. Kuinka monta myöhempää laiskuria, huijaria jne. onkaan
        käynyt armeijan?

        Ainoaksi velvollisuudekseni tunnen verojen maksun ja sen yhteiskunnallisen vaikuttamisen, joka minulle parhaiten sopii, eli äänestämisen. Tunnen myös lisäksi armeijan käymisen vain taakaksi yhteiskunnan voimavaroille.

        En kaipaa muuta, kuin parhaimmanlaista elämää itselleni (kuten muutkin, vai mitä?), mutta se ei todellakaan tarkoita, ettenkö olisi isänmaallinen. En myöskään luultavasti tule vähään aikaan tällaiseen "johtaja-asemaan" pääsemään, lääketieteen lisensiaatiksi kun valmistun.

        Kaiken lisäksi Suomen armeijalla ei mielestäni ole edes vastusta pahimmalle spekuloidulle uhallemme (Venäjä). Siksi olenkin palkka-armeijan puolella sen takia, että ne menevät sotaan tappamaan itsensä ja luomaan armeijan oikean funktion, eli pelotteen toiselle vallalle, jotka sitä vain haluavat. Toisaalta tällöin myös armeijan tehokkuus paranisi huomattavasti, kun armeijaan pääsisi vain pienempi motivoituneempi osa kansasta.

        Itse sanoisin, että mahd. sodan aikana kaikki tehkööt sitä työtä kansan eteen, jota parhaiten osaa. Oli se sitten lääkärin työ tai sitten vaikka itse sotiminen. Mielestäni on suorastaan harmi, että niin moni muutakin työtä, kuten tutkimusta tekevä lähetetään sotaan kuolemaan, ties vaikka uusi syöpälääke olisi syntynyt. Ennen se ei ehkä ollut mahdollista, mutta väestön ja tietoisuuden lisääntyessä mielestäni nykyään kyllä.

        Tietyllä tavalla myös se ylimääräinen monetaarinen rako, joka luodaan tällaisen armeijan työssäkäymättömyydestä jää pyöreäksi nollaksi. Tämä siksi, että vapaaehtoisesti armeijassa käyvä voidaan ajatella jo työssäkäyväksi henkilöksi.

        Lopulta jos kuitenkin kaikesta valituksesta riippumatta joudunkin läpikäymään kyseisen laitoksen huvitukset, en tule muuttamaan mielipidettäni. Mitä siis kukaan voittaa, kuten sinäkin sanoit viimeisessä lauseessasi (joka mitä ilmeisimmin tukee myös palkka-armeijan aatetta)

        Ainiin ja tietysti joku tarttuu siihen, kuinka lääketieteen opiskelija voi haluta diabeteksen välttääkseen armeijan. Sokeritautihan on kuitenkin jo melkoisen vakava sairaus.

        Kirjoitin moisen lausahduksen enimmäkseen kuvaillakseni asian vakavuuden henkilökohtaisella tasolla. Jos pitäisi todellakin jokin terveystila määritellä välttääkseen palveluksen, voisin murtuman puolelle vielä mennä.

        Tietysti jos sairaus puhkeaisi, sen ainoa hyvä puoli olisikin sitten armeijasta pääseminen.


    • kyl se siitä

      Olen itsekin kokenut sukulaisten kysymystulvan ja se oli ärsyttävää, mutta siitä selviää. Pitää muistaa, että sun elämäsi ei heille kuulu pätkääkään. Jos heillä on niin pieni elämä, että pitää toisten asioihin ihan järjestelmällisesti sekaantua, niin ei voi mitään.

      Siinäkös sitten tuomitsevat! Aivan sama! Tuskin on maailmanloppu.

      Vaatii rohkeutta poiketa valtavirrasta ja kyseenalaistaa arvot, joita et omaksi koe.

    • musta lammas

      vai oletko sittenkin se lammas joka miettii mitä muut miettii? bäääääää

    • Armeija on vankila, jossa v...

      Jos joudut/menet sinne pakko-käskylaitokseen. Sanot niille ettei esim. pää kestä tätä paskaa toisen päivän iltana.
      Sanot että pää ei kestä ja haluat pois niin vajaa vuorokauden prosessi käynnistyy ja pääset pois "vankilasta". E-luokkaan lykkäystä 12-24 kuukautta ja sitten jälkitarkastus siellä sanot samat syyt ja kappas saat C:n jos haluat. Perusteena esim. lievä sopeutumattomuus. Tai ainahan voi keksiä vielä paremman vamman tai syyn/syitä.
      Tarpeeksi kun tulee keskeyttäjiä joka vuosi niin koko järjestelmä murenee ja tilalle tulee valikoiva armeija tai joku hiton Nato-ammattiarmeija hässäkkä johon hullut murhaajat voivat värväytyä kuollakseen Afganistanissa tai jossain muussa turhassa sodassa.

      • kers.

        luuletteko te oikeesti että koko suomen puolustusvoimien puolustus järjestelmä tulee kaatumaan sen takia, jos muutamat sankarit eivät halua suorittaa yleistä velvollisuuttaan! ja ensinnäkin mitä tulee sanaan nato, niin et varmaan edes tiedä mitä se sana pitää sisällään tai varsinkaan ammattiarmeija! Jos mies ei kestä puolta vuotta palveluksessa, niin se sanoo ihmisestä melko paljon...


    • miettimään

      että onko tämä suomi tosiaan niin huono paikka asua että sen takia ei kannata 6kk armeijassa käydä?itse olin 8kk eikä ollu mitään valittamista.

      muutaman hyvän kaverin sain lisää armeijassa.
      mutta asiaan kannattaako teidän tosiaankaan asua suomessa jos se teidän mielestänne on niin vaikeaa.muuttakaa vaikka venäjälle.

      • "että onko tämä suomi tosiaan niin huono paikka asua että sen takia ei kannata 6kk armeijassa käydä?itse olin 8kk eikä ollu mitään valittamista."

        Kyllähän tämä suomenmaa on tosiaan niin surkean huono valtio, että sen vuoksi on täysin turhaa mennä vähintään puoleksi vuodeksi tuonne armeijaan jos siihen ei ole mitään motivaatiota. Varsinkin suomen armeija kun onkin ollut aina just sellainen paikka, että siellä kaikki miehet opetetaan vihaamaan kaikkea erilaisuutta ja ihailemaan näitä armeijan väkivaltaisia, rasistisia ja kiihkoisänmaallisia elämänarvoja.

        Tosiasia kun on se, että missään muussa Euroopan maassa ei ole samanlaista militaristista armeijakulttuuria kun meillä suomessa. Tässä maassa kun meidän viattomien miesten elämä ja henkinen hyvinvointi halutaan aina tuhota tämän pakkoarmeijan avulla ihan vaikka pelkästään sen takia, että saadaan pidettyä sotaveteraanit ja muut sodan kokeneet vanhukset tyytyväisinä, kun pidetään kiinni tästä kaikkia miehiä koskevasta pakkoasevelvollisuudesta.


      • Sellaista...

        Ei täällä ole kamalaa, itse asiassa tämä on paratiisi tuota asiaa lukuunottamatta.

        Mutta miksi armeijan käyminen pitää olla se obligaatio, että saat asua täällä? Etenkin, kun muitakin vaihtoehtoja armeijasysteemille olisi!


      • ....
        Sellaista... kirjoitti:

        Ei täällä ole kamalaa, itse asiassa tämä on paratiisi tuota asiaa lukuunottamatta.

        Mutta miksi armeijan käyminen pitää olla se obligaatio, että saat asua täällä? Etenkin, kun muitakin vaihtoehtoja armeijasysteemille olisi!

        Mieluummin sivariin, siellä tutustut vähän paremmin ihmisiin, kuin mitä armeijassa. Intissä on sellasia perusjamppoja, joita kiinnostaa vaan autot sun muut. Sillä välin kun he siellä intissä tarpovat ja leikkivät, niin me pidetään hyvää huolta heidän tyttöystävistään ;>;>


    • Terveellisen seko

      Itse olen päättänyt hommata ns. hullun paperit. Parempi "hulluna" mukavassa ja onnistuneessa arjessa kuin "terveenä" jossain kasarmilla kuuntelemassa jonkun idiootin pätemistä. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe