Kimurantti kaipaus

Minanoita

minä tulin joesta
kasvoin kiinni virtaavan
veden vapauteen

sinä tulit metsästä
sydämesi juuttunut
tiheimpään korpeen

sattumalta

tapasimme

vesi hetkeksi nousi tulvaksi
peittäen kallisarvoiset
kuusesi

hitaasti pois
satuttavat neulaset
huuhtoutuivat

alaston rakkaus
kiipesi asumaan
tuulen huokailuun....

28

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei muuta lisäämistä, ei mitään pois ottamista.
      Se on siinä ,,,täydellinen runo,,,kiitos pidin kovasti

      • Minanoita

        Sinulle iloinen kiitokseni=))))


    • runo

      joka jää mieleen.
      Kiitos kirjoittajalle!

      • Minanoita

        Myös ilahtunut kiitos=)


    • vergeet-mij-niet

      ja eroja elämä täynnä, toiset vaikuttavat loppuelämän... ihmisten erilaisuus, luonteen hioutuminen.. Monta sait ajatusta nousemaan mieleeni runollasi. :)

      • Minanoita

        Yritin kirjoittaa tämän siten että
        lukijalla olisi useampi tulkinta
        mahdollisuus, sanojesi myötä
        koen onnistumisen iloa=)

        Sinulle kiitos =)))


    • Peijakas mikä otsikko ja Hyvä
      sellainen no hyvä on

      Napakymppi.
      Ei täällä Tabermannia
      kaivata,kun tälläisiä
      lukee - sytykkeitä
      päivään.

      Kimurantteja olemme
      kaikki tyynni omalla
      tavallamme-hyvällä.

      • Minanoita

        Peijakas mikä palaute!

        Otsikkoon olen itsekkin
        aika tyytyväinen!

        Mutta ettäkö tabermannin
        ohittaisin, ei nyt sentään!
        Vaikka myönnän, sanasi imartelevat=)))))

        Sinulle aamuinen kiitos hymyillen!


      • Minanoita kirjoitti:

        Peijakas mikä palaute!

        Otsikkoon olen itsekkin
        aika tyytyväinen!

        Mutta ettäkö tabermannin
        ohittaisin, ei nyt sentään!
        Vaikka myönnän, sanasi imartelevat=)))))

        Sinulle aamuinen kiitos hymyillen!

        Hieno sana ja vielä naiselta
        perskules minulta kun
        Sinulta tuo - peijakas.

        Eivät liene sen kummempia
        kun toisetkaan täällä...
        nuo julkut meinaa.

        Yöhösi unta humautan
        täältä,vaikka hikeä
        pukkaa päälle.


      • Minanoita
        dolan kirjoitti:

        Hieno sana ja vielä naiselta
        perskules minulta kun
        Sinulta tuo - peijakas.

        Eivät liene sen kummempia
        kun toisetkaan täällä...
        nuo julkut meinaa.

        Yöhösi unta humautan
        täältä,vaikka hikeä
        pukkaa päälle.

        on ollut taas työpäiväni
        tää

        uni silmiä siristää

        mutta en luovuta

        jatkan samalla puhurilla

        kotiaskareita=)))))


      • Minanoita kirjoitti:

        on ollut taas työpäiväni
        tää

        uni silmiä siristää

        mutta en luovuta

        jatkan samalla puhurilla

        kotiaskareita=)))))

        Jos vain jaksaisit työn että
        levon kuin palauttavan
        harrastuksenkin yhteensovittamisen
        mielekkyyden päiviisi virkistämään.

        Ehkä omaat pirteän kuin toimeliaan
        luonteesi vahvaksi voimavaraksi,
        näin minä toivon.

        Unta - yöhösi
        hellästi koskettamaan.


    • *MURUKULTA*

      Nyt piti oikein tulla ulos kellarista ja
      kiivetä kotikuusen latvaan lukeen ja huokaileen!

      Siisti tooodelllla. :)

      Murukulta lukee vielä...and..

      • Minanoita

        Täältä etelänkuusen latvasta
        mie sinulle kiitosta huutelen=))))

        Tuuhan koht ulos kellarista,
        kevättä on jo ilmassa!


    • Tanssi-tuulispää

      Aistivoimisen upeaa luettavaa -
      mieli laajenee ja sielu
      nousee kananalihalle ...

      rakkaus kävi kylässä
      kaipaus jäi asumaan

      Hieno :))

      t. Tuulis

      • Minanoita

        Löysit sen ydinajatuksen runostani=)))

        Sinulle kiitos hyvän huomenen toivotuksin=)))


    • Tuo vesi see niin lähelle tulee,
      hivelee sivelee pintaa
      eihän nyt ihme oo jos
      "Kimurantti kaipaus"

      Minänoita
      kuules nee kevät-tulvat
      kohta me ollaan niissä

      Nyt kiitän kimurantista kaipauksesta ja
      lähden baanalle puikkelehtimaan...Liisa

      • Minanoita

        Niin ne kevät-tulvat ovat kohta
        edessä, oma viehätyksensä niissäkin=)))

        Sinulle Liisa kiitokseni
        ja oikein mukavaa alkavaa
        päivää toivotan=))


    • Into.Lento

      joki ja metsä yhtyi
      elämän oksan haarassa
      siinä on omat vaaransa

      metsä tarvitsee vettä juurilleen
      joen reunat puunjuuria

      __
      (:=))

      näin vastasin
      kun en parempaa osaa
      --------

      • Minanoita

        Vastakohdat toisinaan toisiaan
        tarvitsevat=)Tässä tapauksessa
        rakkaus kävi pikaisesti kylässä,
        huuhtoi pois teräviä särmiä ja jätti
        jälkeensä ison ikävän=)))

        Mutta sinä lukijana taas löysit uuden
        näkökulman ja hyvä niin!

        Sinulle iso kiitos IntoTulvaLento=))))


    • kaaru

      ...mikä loppu:)

      "alaston rakkaus
      kiipesi asumaan
      tuulen huokailuun.... "

      ja koko runo, karu ja vahvaa tunnetta...

      • Minanoita

        Sinulle sanoo kiitosta
        kommenttisi ilahduttama
        nokinaama=)))


    • rokulimies

      Hyvin kirjoitettu, jälleen kerran!

      • Minanoita

        Sinulle kiitokseni, jälleen kerran=)))


    • kaalinpää

      Taitavaa tekstiä!

      • Minanoita

        Mielenkiintonen nimim sinulla
        hauskalla tavalla.Sinua kiitän
        minä iloisna=)))


    • ...Lisäämään kimuranttia on kaipaus...
      Upee oli runosi , et sinä kai huonoa
      osaa edes tehdä *hymy*

      • Minanoita

        Itseasiassa annoit minulle
        palautteessasi uuden otsikon seuraavalle
        runolleni:
        "Huono rakkausruno" siitä kirjoitan
        seuraavaksi.Sinulle kiitokseni kera
        hymyn=)))


    • scarabaeus

      ... piti nyt etsiä uudelleen täältä tämä runo, onneksi on tallella, kun jäi niin mieleeni lukiessani täältä aiemmin. Kirjoitat hienoja runoja, mutta jotenkin tämä ylittää universaalisuudellaan vai olisiko sittenkin suomalaisuudellaan. Syvältä syvältä on.

      Kiitos lukuelämyksestä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe