heippa hei, mistään voisi johtua hyvin herkästi nouseva syke? Mulla alkaa aina kävelyn yhteydessä (mäki,rappuset) ahdistamaan henkeä ja puristamaan rintaa. Sydän jyskyttää irvittävän nopeasti.
Joudun usein soittamaan ambulanssia, kun tykyttää nii kauheasti ja on huono olo. Ambulanssissa leposyke on 90-110 ja kun nousen istumaan se pomppaa sillä sekunnilla suoraan yli 150 ja viimekerralla alkoi tulemaan eteislisälyöntiä "yli sallitun rajan" (sanoi hoitaja). Joskus kun on pyydetty nousemaan seisomaan syke nousee ja vaihtelee hurjasti, ylimmillään on käynyt 204:ssä ja pompannut sieltä 140:een ja taas 180:neen ja alle sadan ja jatkanut suurta vaihtelua.
Lääkityksenä menee emconcor 5mg (12.5mg on kokeiltu myös) ja digoxin 0.25mg, eikä noista lääkkeistä ole mitään hyötyä, ei mitääbn! Oire alkoi lievempänä puolivuotta sitten, jolloin myös lääkitys auttoi, mutta nyt kaksi viikkoa ollut ihan kamalaa.
Ultra ääni on otettu, tulos normaali. Puolivuotta sitten myös holtter, jossa todettiin hurjaa sykkeen vaitelua muutamien sekunttejen ja minuuttien jaksoissa. Tuolloin korkein syke 192, jolloin nousin rappusia ylös.
Kerran ambulanssissa, hetken SVT, jota ei saatu kiinni, muulloin aina ollut sinusrytmi, mutta epäsäännöllinen ja korkea.
Sairaalassa vaan pyöritellään päätä ja ihmetellään, kontrollit ovat ohi, mutta oireet hankalia ja pahenevat. Menin siis yksityiselle, joka aloitti digoxiinin ja soittelee viikon päästä, jos ei auta, vaihdetaan lääkitystä ja jos ei vieläkään, tehdään joku operaatio (olisiko katetriablaatio?)
Onko kellään kokemusta samasta vaivasta? Osaako kukaan sanoa mistä voisi johtua?
Kävin tänään verikokeissa kun kuumeilua jatlkunut 3 viikkoa (37-38), kaikki normaalia, paitsi valkosolut olivat hieman koholla.
Sydänlihastulehduksesta ei ole kyse, eikä emboliasta, kokeet otettu ennen joulukuuta.
herkästi nouseva syke
7
3298
Vastaukset
- aloittaja....
eikö kukaan osaa vastata tähän aiheeseen? eikö kellään ole oma kohtaista kokemusta?
kaipaisin vastauksia ja kokemuksia!- kohtalotoveri
itsellä kanssa samantapaista vaivaa eikä tahdo tarkkaa syytä löytyä mitä nyt hurja määrä lisälyöntejä ja välillä svt tyyppisiä kohtauksia.Oletko tarkastanut kilpirauhas arvot?liikatoiminta voi tehdä kuvailemiasi oireita.
- aloittaja....
kohtalotoveri kirjoitti:
itsellä kanssa samantapaista vaivaa eikä tahdo tarkkaa syytä löytyä mitä nyt hurja määrä lisälyöntejä ja välillä svt tyyppisiä kohtauksia.Oletko tarkastanut kilpirauhas arvot?liikatoiminta voi tehdä kuvailemiasi oireita.
mutta ne ovat kunnossa..
Mikä on korkein syke mikä sulla on mitattu tai oot itse mitannut? ja missä tilanteessa? - kohtalotoveri
aloittaja.... kirjoitti:
mutta ne ovat kunnossa..
Mikä on korkein syke mikä sulla on mitattu tai oot itse mitannut? ja missä tilanteessa?Mulla on ollut syke päälle 200 pahimmillaan kohtauksen aikana.Oon ottanu propralia ja hetken päästä mennyt ohi.Jos en saa kunnolla nukuttua niin seuraavana päivänä pulssi nousee herkästi ja tulee paljon rytmihäiriöitä muutenkin.Stressi ja väsymys laukaisee mulla nämä oireet herkästi.
- PekkaM
kohtalotoveri kirjoitti:
Mulla on ollut syke päälle 200 pahimmillaan kohtauksen aikana.Oon ottanu propralia ja hetken päästä mennyt ohi.Jos en saa kunnolla nukuttua niin seuraavana päivänä pulssi nousee herkästi ja tulee paljon rytmihäiriöitä muutenkin.Stressi ja väsymys laukaisee mulla nämä oireet herkästi.
Samoja oireita on täälläkin ja kyllä pelottaa etenkin niitten 200:n kohtausten jälkeen että jää jotain pysyviä vaurioita pumppuun kun tuntee ettei se voi mitenkään kestää sellaista paukutusta vahingoittumatta jotenkin. Olo on niiden jälkeen tosi epätoivoinen ja kun mä en voi syödä mitään niitä niiden määräämiä lääkkeitäkään. Emconcoristakin, joka kyllä rauhoittaa pulssia, tulee sellainen olo että olisi ikäänkuin 2 pulssia,toinen ikäänkuin särähtelisi rinnan päällä ja toinen paukuttelee epäsäännöllisesti joskin hitaasti alla.
Pekka - aloittaja....
PekkaM kirjoitti:
Samoja oireita on täälläkin ja kyllä pelottaa etenkin niitten 200:n kohtausten jälkeen että jää jotain pysyviä vaurioita pumppuun kun tuntee ettei se voi mitenkään kestää sellaista paukutusta vahingoittumatta jotenkin. Olo on niiden jälkeen tosi epätoivoinen ja kun mä en voi syödä mitään niitä niiden määräämiä lääkkeitäkään. Emconcoristakin, joka kyllä rauhoittaa pulssia, tulee sellainen olo että olisi ikäänkuin 2 pulssia,toinen ikäänkuin särähtelisi rinnan päällä ja toinen paukuttelee epäsäännöllisesti joskin hitaasti alla.
Pekkaei taas lääkkeet enään tehoa. Juu, kun niin kovasti paukuttaa, niin tosiaan tulee semmonen pelottava olo, ettei sydän kestä tämmöistä. Ja mulla saattaa kovan sykkeen aikana tulla pitkiä lyöntitaukoja, jolloin ehtii jo miettimään että nytkö se sydän pysähtyi. :( Tosi epämieluisaa!!
Ikävää ettei sullekkaan ole apua lääkkeistä.
Luin ja vastasin sun viestiketjuun tuolla ylhäällä.
- Anonyymi
Sympatikotonia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808