herkästi nouseva syke

sinustaky+lisärit

heippa hei, mistään voisi johtua hyvin herkästi nouseva syke? Mulla alkaa aina kävelyn yhteydessä (mäki,rappuset) ahdistamaan henkeä ja puristamaan rintaa. Sydän jyskyttää irvittävän nopeasti.

Joudun usein soittamaan ambulanssia, kun tykyttää nii kauheasti ja on huono olo. Ambulanssissa leposyke on 90-110 ja kun nousen istumaan se pomppaa sillä sekunnilla suoraan yli 150 ja viimekerralla alkoi tulemaan eteislisälyöntiä "yli sallitun rajan" (sanoi hoitaja). Joskus kun on pyydetty nousemaan seisomaan syke nousee ja vaihtelee hurjasti, ylimmillään on käynyt 204:ssä ja pompannut sieltä 140:een ja taas 180:neen ja alle sadan ja jatkanut suurta vaihtelua.

Lääkityksenä menee emconcor 5mg (12.5mg on kokeiltu myös) ja digoxin 0.25mg, eikä noista lääkkeistä ole mitään hyötyä, ei mitääbn! Oire alkoi lievempänä puolivuotta sitten, jolloin myös lääkitys auttoi, mutta nyt kaksi viikkoa ollut ihan kamalaa.

Ultra ääni on otettu, tulos normaali. Puolivuotta sitten myös holtter, jossa todettiin hurjaa sykkeen vaitelua muutamien sekunttejen ja minuuttien jaksoissa. Tuolloin korkein syke 192, jolloin nousin rappusia ylös.

Kerran ambulanssissa, hetken SVT, jota ei saatu kiinni, muulloin aina ollut sinusrytmi, mutta epäsäännöllinen ja korkea.

Sairaalassa vaan pyöritellään päätä ja ihmetellään, kontrollit ovat ohi, mutta oireet hankalia ja pahenevat. Menin siis yksityiselle, joka aloitti digoxiinin ja soittelee viikon päästä, jos ei auta, vaihdetaan lääkitystä ja jos ei vieläkään, tehdään joku operaatio (olisiko katetriablaatio?)

Onko kellään kokemusta samasta vaivasta? Osaako kukaan sanoa mistä voisi johtua?

Kävin tänään verikokeissa kun kuumeilua jatlkunut 3 viikkoa (37-38), kaikki normaalia, paitsi valkosolut olivat hieman koholla.

Sydänlihastulehduksesta ei ole kyse, eikä emboliasta, kokeet otettu ennen joulukuuta.

7

3161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja....

      eikö kukaan osaa vastata tähän aiheeseen? eikö kellään ole oma kohtaista kokemusta?

      kaipaisin vastauksia ja kokemuksia!

      • kohtalotoveri

        itsellä kanssa samantapaista vaivaa eikä tahdo tarkkaa syytä löytyä mitä nyt hurja määrä lisälyöntejä ja välillä svt tyyppisiä kohtauksia.Oletko tarkastanut kilpirauhas arvot?liikatoiminta voi tehdä kuvailemiasi oireita.


      • aloittaja....
        kohtalotoveri kirjoitti:

        itsellä kanssa samantapaista vaivaa eikä tahdo tarkkaa syytä löytyä mitä nyt hurja määrä lisälyöntejä ja välillä svt tyyppisiä kohtauksia.Oletko tarkastanut kilpirauhas arvot?liikatoiminta voi tehdä kuvailemiasi oireita.

        mutta ne ovat kunnossa..

        Mikä on korkein syke mikä sulla on mitattu tai oot itse mitannut? ja missä tilanteessa?


      • kohtalotoveri
        aloittaja.... kirjoitti:

        mutta ne ovat kunnossa..

        Mikä on korkein syke mikä sulla on mitattu tai oot itse mitannut? ja missä tilanteessa?

        Mulla on ollut syke päälle 200 pahimmillaan kohtauksen aikana.Oon ottanu propralia ja hetken päästä mennyt ohi.Jos en saa kunnolla nukuttua niin seuraavana päivänä pulssi nousee herkästi ja tulee paljon rytmihäiriöitä muutenkin.Stressi ja väsymys laukaisee mulla nämä oireet herkästi.


      • PekkaM
        kohtalotoveri kirjoitti:

        Mulla on ollut syke päälle 200 pahimmillaan kohtauksen aikana.Oon ottanu propralia ja hetken päästä mennyt ohi.Jos en saa kunnolla nukuttua niin seuraavana päivänä pulssi nousee herkästi ja tulee paljon rytmihäiriöitä muutenkin.Stressi ja väsymys laukaisee mulla nämä oireet herkästi.

        Samoja oireita on täälläkin ja kyllä pelottaa etenkin niitten 200:n kohtausten jälkeen että jää jotain pysyviä vaurioita pumppuun kun tuntee ettei se voi mitenkään kestää sellaista paukutusta vahingoittumatta jotenkin. Olo on niiden jälkeen tosi epätoivoinen ja kun mä en voi syödä mitään niitä niiden määräämiä lääkkeitäkään. Emconcoristakin, joka kyllä rauhoittaa pulssia, tulee sellainen olo että olisi ikäänkuin 2 pulssia,toinen ikäänkuin särähtelisi rinnan päällä ja toinen paukuttelee epäsäännöllisesti joskin hitaasti alla.
        Pekka


      • aloittaja....
        PekkaM kirjoitti:

        Samoja oireita on täälläkin ja kyllä pelottaa etenkin niitten 200:n kohtausten jälkeen että jää jotain pysyviä vaurioita pumppuun kun tuntee ettei se voi mitenkään kestää sellaista paukutusta vahingoittumatta jotenkin. Olo on niiden jälkeen tosi epätoivoinen ja kun mä en voi syödä mitään niitä niiden määräämiä lääkkeitäkään. Emconcoristakin, joka kyllä rauhoittaa pulssia, tulee sellainen olo että olisi ikäänkuin 2 pulssia,toinen ikäänkuin särähtelisi rinnan päällä ja toinen paukuttelee epäsäännöllisesti joskin hitaasti alla.
        Pekka

        ei taas lääkkeet enään tehoa. Juu, kun niin kovasti paukuttaa, niin tosiaan tulee semmonen pelottava olo, ettei sydän kestä tämmöistä. Ja mulla saattaa kovan sykkeen aikana tulla pitkiä lyöntitaukoja, jolloin ehtii jo miettimään että nytkö se sydän pysähtyi. :( Tosi epämieluisaa!!
        Ikävää ettei sullekkaan ole apua lääkkeistä.

        Luin ja vastasin sun viestiketjuun tuolla ylhäällä.


    • Anonyymi

      Sympatikotonia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe