mistä pankista lainaa?

uusyrittäjä*

Rahahanat taitaa tänäpäivänä olla melko kiinni, mutta mistä pankista kannattaisi lähteä kyselemään lainaa yrityksen perustamista varten. Onko näissä pankeissa siis paljonkin eroja. Omaan pankkiin tietysti ensin, mutta minne sitten jos se sanookin EI.

10

2260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankkiin

sitten vaan! No, se puujalkavitseistä :)

Ota yhteyttä uusyrityskeskukseen tai te-keskukseen ja kysele rahoitusmahdollisuuksia. Niitä on useita, esim. Finnvera. Toimivalle liikeidealle löytyy kyllä jostain rahoitusta.

• Niin minä tein

Käy kaikki pankit läpi ja ota laina sieltä joka lupaa halviman lainan.

• Uusyrittäjä*
        Niin minä tein kirjoitti:

Käy kaikki pankit läpi ja ota laina sieltä joka lupaa halviman lainan.

Kiitos neuvoista. Kerrotko vielä mistä pankista sait halvimman lainan? Entä pitikö kaikki perheen raha-asiat siirtää sittten kylkiäisinä tähän yrityslainan antaneeseen pankkiin?

• ensin
        Uusyrittäjä* kirjoitti:

Kiitos neuvoista. Kerrotko vielä mistä pankista sait halvimman lainan? Entä pitikö kaikki perheen raha-asiat siirtää sittten kylkiäisinä tähän yrityslainan antaneeseen pankkiin?

liikeideasi uusyrityskeskuksessa ja tee liiketoimintasuunnitelma. Mitään rahoitusta et saa ilman sitä.

• Uusyrittäjä*
        ensin kirjoitti:

liikeideasi uusyrityskeskuksessa ja tee liiketoimintasuunnitelma. Mitään rahoitusta et saa ilman sitä.

Liikeidea on testattu uusyrityskeskuksessa, joka käynti oli todellista ajantuhlausta. En saanut sieltä mitään sellaista tietoa/apua mitä en olisi jo etukäteen tiennyt.

Myös kustannuslaskemia olen tehnyt useilla eri skenaarioilla sekä liiketoimintasuunnitelma myöskin - luonnollisesti. Eli perusasiat on tosiaankin kunnossa, mutta ajan säästämiseksi kyselen täältä että onko joku pankki jakanut lainarahaa helpommin kuin toinen??

• ihme...
        Uusyrittäjä* kirjoitti:

Liikeidea on testattu uusyrityskeskuksessa, joka käynti oli todellista ajantuhlausta. En saanut sieltä mitään sellaista tietoa/apua mitä en olisi jo etukäteen tiennyt.

Myös kustannuslaskemia olen tehnyt useilla eri skenaarioilla sekä liiketoimintasuunnitelma myöskin - luonnollisesti. Eli perusasiat on tosiaankin kunnossa, mutta ajan säästämiseksi kyselen täältä että onko joku pankki jakanut lainarahaa helpommin kuin toinen??

jos et sieltä edes rahoitusneuvontaa saanut vaikka rahoitusneuvonta on yhtenä rivinä heidän palveluluettelossaan. Valitettavasti en minäkään tuohon pankkiasiaan osaa valaistusta antaa, mutta ehkä täällä joku voi kertoa jotain. Tiedä häntä jos sitten te-keskus antaisi vähän parempaa neuvontaa?

• mulla kävi näin
        Uusyrittäjä* kirjoitti:

op ja säästöpankki ei luvannu lainaa vaikka takaukset kunnossa.Aika oli joulu-tammikuu.Eikä halunneet asiakkaaksi.Finnvera lainotti.

• Niin minä tein
        mulla kävi näin kirjoitti:

op ja säästöpankki ei luvannu lainaa vaikka takaukset kunnossa.Aika oli joulu-tammikuu.Eikä halunneet asiakkaaksi.Finnvera lainotti.

Valitsin Handelsbankenin koska se ei velo palvelumaksuja.

Ei tarvinnut siirtää muita tilejä sinne.

Sampo oli kallein, toiseksi kallein oli Osuuspankki.

• niistä kannattavuuslaskelmista

on se hyöty että ne on laskenut joku muu kuin asian osainen. Se painaa paljon enemmän kuin oma tekele vaikka samanlaiseen lopputulokseen on päästykkin.

Ite sain lainan aikanaan op:sta, Sampo ja nordea eivät antaneet. Arvaa vaan ketkä kosiskelee asiakkaaksi tällä hetkellä kun lainat yms on maksettu ja tulos näyttää todella hyvältä...

• vastaa kysymykseen

Minulla oli loppuvuonna isompi lainantarve joka kannatti kilpailutta useammassa paikassa. Ns liikepankit suhtautuivat nihkeästi. Oma pankki on ollut pitkään Nordea, mutta sanoivat suoraan että heillä on tosi tiukat ohjeet tällä hetkellä... Alle puolen omarahoitusosuudella ei lähde mitään liikkeelle.

Aktia, OP ja Ålandsbanken teki kaikki hyvän tarjouksen jossa pankkikin otti vähän riskiä. Eli ilmeisesti heidän taseessaan on vähemmän vanhoja riskilainoja joten riskinottovaraa vielä löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3190
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      30
      1752
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1310
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe