volvo 142 tai 144

tuleva volvokuski

eli tarkoitus olisi hommata kyseinen auto ensi talveksi kun saan kortin. kertokaa kokemuksia autosta, tyyppi vioista ja sen sellasista ja mitä kannattaa otta huomioon ostettaessa autoa.

14

4590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvomiesonkovamies

      Lahoaa tietenkin iän myötä, mutta muuten on laadukas auto ja luja, kestävä jne. Kannattaa hankkia tämä klassikko, jos vähääkin kiinnostaa! Ite ajelin 144 Volvolla viitisentoista vuotta ja oli luotettava. Mittaristo ei kuitenkaan toiminut ei bensa eikä nopeusmittari jne. mutta en tiedä oliko kyseessä tyyppivika...

      • toimi näin

        itselläni kun oli 142, se kulki niin kovaa että mittarin neula tuli tuhkakupista läpi, ja ajovalot kääntyivät auton alle kun neula oli apumiehen ovitolpassa....


      • huh huh
        toimi näin kirjoitti:

        itselläni kun oli 142, se kulki niin kovaa että mittarin neula tuli tuhkakupista läpi, ja ajovalot kääntyivät auton alle kun neula oli apumiehen ovitolpassa....

        melkoinen menijä kyseessä.


    • volvo_puranen

      Ostat sitten 2 tai 4 ovisen yksilön valmistettiin 1967-1974.Nuorimainen malli on jo 25 vuotta vanha ,täten ne tyyppiviat on korjattu asianmukaisesti.
      Kori,alusta ,perä (onko niitä öljyjä vaihdeltu)
      koneen kunto.Tämä malli loi sen että Volvo kestää.Juttelin ravimiehen kanssa oli tälläinen 145 farmari sanoi oli kelpo vetäjä,hevosta kuskattiin kovasti raveissa niin Volvolle vaan bensaa ja aina oltiin aina ajoissa paikalla.Kelpo autoja siihen aikaa tehtiin
      Perusteelinen sekkaus autoon ei kannata minkään kuvan perusteella ostaa.Jos löytyy helmi niin helppoa huoltaa kun ei ole näitä sähköisiä osia kovin paljon aiheuttamassa päävaivaa.
      Tässä vähän teknillistä tietoa.
      http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_144

      • tuleva volvomies

        joo mun sedällä oli 90-luvulla tuollainen 142. oon ollu kyseisen auton kyydisäkin monet kerrat. en kyllä muista tuosta autosta paljoakaan kun olin niin pieni sillon. Ja isällä on myös ollu volvoja amazoni,242,ja 145. niistä minulla ei ole muisti kuvia muuta kovasti on isä kehunu noita autoja, niin tekisi mieli ostaa 142 tai 144 ekaksi autoksi:


      • volvo_puranen
        tuleva volvomies kirjoitti:

        joo mun sedällä oli 90-luvulla tuollainen 142. oon ollu kyseisen auton kyydisäkin monet kerrat. en kyllä muista tuosta autosta paljoakaan kun olin niin pieni sillon. Ja isällä on myös ollu volvoja amazoni,242,ja 145. niistä minulla ei ole muisti kuvia muuta kovasti on isä kehunu noita autoja, niin tekisi mieli ostaa 142 tai 144 ekaksi autoksi:

        Toivottavasti löytyy sopiva kohtuu hinnalla ja jos ei miellytä niin näitä nuorempaa 242,244 löytyy kyllä viellä.Antoisia ostoshetkiä ja muista kun autojen kanssa rassailee tulee tekniikka tutuksi jolloin nämä ylläpitokustannut on kovin pienet.


      • Sarja
        tuleva volvomies kirjoitti:

        joo mun sedällä oli 90-luvulla tuollainen 142. oon ollu kyseisen auton kyydisäkin monet kerrat. en kyllä muista tuosta autosta paljoakaan kun olin niin pieni sillon. Ja isällä on myös ollu volvoja amazoni,242,ja 145. niistä minulla ei ole muisti kuvia muuta kovasti on isä kehunu noita autoja, niin tekisi mieli ostaa 142 tai 144 ekaksi autoksi:

        On siinä iässä (nuorimmat 35 vuotiaita), etten pidä sitä enään kovin viisaana käyttöautona. Joten etsi käyttikseksi 740 tai 940, on paljon parempi auto, sinkitty kori ja ennen kaikkea PALJON parempi ajaa. Hanki 140 harrasteautoksi, jos se tuntuu hyvältä idealta vielä sen jälkeen, kun tutustut Amazoniin.


      • Terve.

        "Tämä malli loi sen että Volvo kestää."
        Väärä vastaus!

        Siis Amazon ja PV/Duett loi Volvolle kestävän maineen, olemalla kestäviä autoja. 140-Sarja ei ainakaan parantanut sitä, kun olivat niin pirun kovia ruostumaan.

        PS. 2009-1974=35
        Niin ne vuodet vierii;)


      • tuleva volvo mies
        volvo_puranen kirjoitti:

        Toivottavasti löytyy sopiva kohtuu hinnalla ja jos ei miellytä niin näitä nuorempaa 242,244 löytyy kyllä viellä.Antoisia ostoshetkiä ja muista kun autojen kanssa rassailee tulee tekniikka tutuksi jolloin nämä ylläpitokustannut on kovin pienet.

        Niin jos ei hyvää 140 sarjalaista löydy niin oon aatellu laitta 240 tai 740 volvon.


      • volvolla eteenpäin
        Terve. kirjoitti:

        "Tämä malli loi sen että Volvo kestää."
        Väärä vastaus!

        Siis Amazon ja PV/Duett loi Volvolle kestävän maineen, olemalla kestäviä autoja. 140-Sarja ei ainakaan parantanut sitä, kun olivat niin pirun kovia ruostumaan.

        PS. 2009-1974=35
        Niin ne vuodet vierii;)

        Volvon 100-200 sarjan autot hyviä vempaimia aloittaa autoilun, ja jos kiinnostaa rakentelu virittely ym. ei ole kallista, ja saatavilla mukavasti osia.
        Tekniikka ei ole uusinta uutta mutta saahan sitä paranneltua, tai sitten katselet jo varustellun 240.sen
        Hyvää on.
        -hankinta hinta ei päätä huimaa
        -tekniikka helppo korjata todella vähän vikoja
        -varaosat edullisia
        -lämmin talvella (muuten kuinka moni näistä aikalaisista pärjäsi volvolle? ei monikaan)
        -koneeseen saa helposti voimaa
        -tasapainoinen auto menee talvella hyvin vaikka ei niin nuoltuja teitä olisi.

        Vanhemmat yksilöt kannattaa tsekata kunnolla
        apupalkki edestä, etupenkkien kohdalta sisäkynnykset, peräkontti, pyörän kotelot,mattoja sen verran pois että näkee jalkatilat joka paikka. tekniikassa harvoin vikaa niin.
        moottorissa kuin sähköissäkään.

        Ja jos tosiaan ruoste päässyt iskemään niin unohda vaikka kuinka polttelisi, jos taas asiallisesti korjattu ja hinta kohdallaan niin mikäs siinä.

        Kunnon 142 -69-71 ja S koneella klassikko olisi hulppea loikkarilaatikkolla ....


      • tulevaVolvomies
        volvolla eteenpäin kirjoitti:

        Volvon 100-200 sarjan autot hyviä vempaimia aloittaa autoilun, ja jos kiinnostaa rakentelu virittely ym. ei ole kallista, ja saatavilla mukavasti osia.
        Tekniikka ei ole uusinta uutta mutta saahan sitä paranneltua, tai sitten katselet jo varustellun 240.sen
        Hyvää on.
        -hankinta hinta ei päätä huimaa
        -tekniikka helppo korjata todella vähän vikoja
        -varaosat edullisia
        -lämmin talvella (muuten kuinka moni näistä aikalaisista pärjäsi volvolle? ei monikaan)
        -koneeseen saa helposti voimaa
        -tasapainoinen auto menee talvella hyvin vaikka ei niin nuoltuja teitä olisi.

        Vanhemmat yksilöt kannattaa tsekata kunnolla
        apupalkki edestä, etupenkkien kohdalta sisäkynnykset, peräkontti, pyörän kotelot,mattoja sen verran pois että näkee jalkatilat joka paikka. tekniikassa harvoin vikaa niin.
        moottorissa kuin sähköissäkään.

        Ja jos tosiaan ruoste päässyt iskemään niin unohda vaikka kuinka polttelisi, jos taas asiallisesti korjattu ja hinta kohdallaan niin mikäs siinä.

        Kunnon 142 -69-71 ja S koneella klassikko olisi hulppea loikkarilaatikkolla ....

        Joo kyllä mua rakentelu ja virittely kiinnostaa.Sen voin taata että kun auton ostan niin merkki on varmasti volvo


      • kalaukki
        tulevaVolvomies kirjoitti:

        Joo kyllä mua rakentelu ja virittely kiinnostaa.Sen voin taata että kun auton ostan niin merkki on varmasti volvo

        Noitahan näkyy olevan kaupan ihan valmiiks turbotettuina, semmonen se olisi villi sleepperi!


      • Anonyymi
        kalaukki kirjoitti:

        Noitahan näkyy olevan kaupan ihan valmiiks turbotettuina, semmonen se olisi villi sleepperi!

        142 on tyylikäs


    • Anonyymi

      MUN TOP5 VOLVOT
      1. 142 GT-69
      2, 142-70
      3. 142-71
      4. 144-71
      5. 142-72

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      191
      6752
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      38
      2451
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2149
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1443
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      121
      1420
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1107
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1067
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      31
      1048
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      971
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      13
      956
    Aihe