eli tarkoitus olisi hommata kyseinen auto ensi talveksi kun saan kortin. kertokaa kokemuksia autosta, tyyppi vioista ja sen sellasista ja mitä kannattaa otta huomioon ostettaessa autoa.
volvo 142 tai 144
14
4279
Vastaukset
- volvomiesonkovamies
Lahoaa tietenkin iän myötä, mutta muuten on laadukas auto ja luja, kestävä jne. Kannattaa hankkia tämä klassikko, jos vähääkin kiinnostaa! Ite ajelin 144 Volvolla viitisentoista vuotta ja oli luotettava. Mittaristo ei kuitenkaan toiminut ei bensa eikä nopeusmittari jne. mutta en tiedä oliko kyseessä tyyppivika...
- toimi näin
itselläni kun oli 142, se kulki niin kovaa että mittarin neula tuli tuhkakupista läpi, ja ajovalot kääntyivät auton alle kun neula oli apumiehen ovitolpassa....
- huh huh
toimi näin kirjoitti:
itselläni kun oli 142, se kulki niin kovaa että mittarin neula tuli tuhkakupista läpi, ja ajovalot kääntyivät auton alle kun neula oli apumiehen ovitolpassa....
melkoinen menijä kyseessä.
- volvo_puranen
Ostat sitten 2 tai 4 ovisen yksilön valmistettiin 1967-1974.Nuorimainen malli on jo 25 vuotta vanha ,täten ne tyyppiviat on korjattu asianmukaisesti.
Kori,alusta ,perä (onko niitä öljyjä vaihdeltu)
koneen kunto.Tämä malli loi sen että Volvo kestää.Juttelin ravimiehen kanssa oli tälläinen 145 farmari sanoi oli kelpo vetäjä,hevosta kuskattiin kovasti raveissa niin Volvolle vaan bensaa ja aina oltiin aina ajoissa paikalla.Kelpo autoja siihen aikaa tehtiin
Perusteelinen sekkaus autoon ei kannata minkään kuvan perusteella ostaa.Jos löytyy helmi niin helppoa huoltaa kun ei ole näitä sähköisiä osia kovin paljon aiheuttamassa päävaivaa.
Tässä vähän teknillistä tietoa.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_144- tuleva volvomies
joo mun sedällä oli 90-luvulla tuollainen 142. oon ollu kyseisen auton kyydisäkin monet kerrat. en kyllä muista tuosta autosta paljoakaan kun olin niin pieni sillon. Ja isällä on myös ollu volvoja amazoni,242,ja 145. niistä minulla ei ole muisti kuvia muuta kovasti on isä kehunu noita autoja, niin tekisi mieli ostaa 142 tai 144 ekaksi autoksi:
- volvo_puranen
tuleva volvomies kirjoitti:
joo mun sedällä oli 90-luvulla tuollainen 142. oon ollu kyseisen auton kyydisäkin monet kerrat. en kyllä muista tuosta autosta paljoakaan kun olin niin pieni sillon. Ja isällä on myös ollu volvoja amazoni,242,ja 145. niistä minulla ei ole muisti kuvia muuta kovasti on isä kehunu noita autoja, niin tekisi mieli ostaa 142 tai 144 ekaksi autoksi:
Toivottavasti löytyy sopiva kohtuu hinnalla ja jos ei miellytä niin näitä nuorempaa 242,244 löytyy kyllä viellä.Antoisia ostoshetkiä ja muista kun autojen kanssa rassailee tulee tekniikka tutuksi jolloin nämä ylläpitokustannut on kovin pienet.
- Sarja
tuleva volvomies kirjoitti:
joo mun sedällä oli 90-luvulla tuollainen 142. oon ollu kyseisen auton kyydisäkin monet kerrat. en kyllä muista tuosta autosta paljoakaan kun olin niin pieni sillon. Ja isällä on myös ollu volvoja amazoni,242,ja 145. niistä minulla ei ole muisti kuvia muuta kovasti on isä kehunu noita autoja, niin tekisi mieli ostaa 142 tai 144 ekaksi autoksi:
On siinä iässä (nuorimmat 35 vuotiaita), etten pidä sitä enään kovin viisaana käyttöautona. Joten etsi käyttikseksi 740 tai 940, on paljon parempi auto, sinkitty kori ja ennen kaikkea PALJON parempi ajaa. Hanki 140 harrasteautoksi, jos se tuntuu hyvältä idealta vielä sen jälkeen, kun tutustut Amazoniin.
- Terve.
"Tämä malli loi sen että Volvo kestää."
Väärä vastaus!
Siis Amazon ja PV/Duett loi Volvolle kestävän maineen, olemalla kestäviä autoja. 140-Sarja ei ainakaan parantanut sitä, kun olivat niin pirun kovia ruostumaan.
PS. 2009-1974=35
Niin ne vuodet vierii;) - tuleva volvo mies
volvo_puranen kirjoitti:
Toivottavasti löytyy sopiva kohtuu hinnalla ja jos ei miellytä niin näitä nuorempaa 242,244 löytyy kyllä viellä.Antoisia ostoshetkiä ja muista kun autojen kanssa rassailee tulee tekniikka tutuksi jolloin nämä ylläpitokustannut on kovin pienet.
Niin jos ei hyvää 140 sarjalaista löydy niin oon aatellu laitta 240 tai 740 volvon.
- volvolla eteenpäin
Terve. kirjoitti:
"Tämä malli loi sen että Volvo kestää."
Väärä vastaus!
Siis Amazon ja PV/Duett loi Volvolle kestävän maineen, olemalla kestäviä autoja. 140-Sarja ei ainakaan parantanut sitä, kun olivat niin pirun kovia ruostumaan.
PS. 2009-1974=35
Niin ne vuodet vierii;)Volvon 100-200 sarjan autot hyviä vempaimia aloittaa autoilun, ja jos kiinnostaa rakentelu virittely ym. ei ole kallista, ja saatavilla mukavasti osia.
Tekniikka ei ole uusinta uutta mutta saahan sitä paranneltua, tai sitten katselet jo varustellun 240.sen
Hyvää on.
-hankinta hinta ei päätä huimaa
-tekniikka helppo korjata todella vähän vikoja
-varaosat edullisia
-lämmin talvella (muuten kuinka moni näistä aikalaisista pärjäsi volvolle? ei monikaan)
-koneeseen saa helposti voimaa
-tasapainoinen auto menee talvella hyvin vaikka ei niin nuoltuja teitä olisi.
Vanhemmat yksilöt kannattaa tsekata kunnolla
apupalkki edestä, etupenkkien kohdalta sisäkynnykset, peräkontti, pyörän kotelot,mattoja sen verran pois että näkee jalkatilat joka paikka. tekniikassa harvoin vikaa niin.
moottorissa kuin sähköissäkään.
Ja jos tosiaan ruoste päässyt iskemään niin unohda vaikka kuinka polttelisi, jos taas asiallisesti korjattu ja hinta kohdallaan niin mikäs siinä.
Kunnon 142 -69-71 ja S koneella klassikko olisi hulppea loikkarilaatikkolla .... - tulevaVolvomies
volvolla eteenpäin kirjoitti:
Volvon 100-200 sarjan autot hyviä vempaimia aloittaa autoilun, ja jos kiinnostaa rakentelu virittely ym. ei ole kallista, ja saatavilla mukavasti osia.
Tekniikka ei ole uusinta uutta mutta saahan sitä paranneltua, tai sitten katselet jo varustellun 240.sen
Hyvää on.
-hankinta hinta ei päätä huimaa
-tekniikka helppo korjata todella vähän vikoja
-varaosat edullisia
-lämmin talvella (muuten kuinka moni näistä aikalaisista pärjäsi volvolle? ei monikaan)
-koneeseen saa helposti voimaa
-tasapainoinen auto menee talvella hyvin vaikka ei niin nuoltuja teitä olisi.
Vanhemmat yksilöt kannattaa tsekata kunnolla
apupalkki edestä, etupenkkien kohdalta sisäkynnykset, peräkontti, pyörän kotelot,mattoja sen verran pois että näkee jalkatilat joka paikka. tekniikassa harvoin vikaa niin.
moottorissa kuin sähköissäkään.
Ja jos tosiaan ruoste päässyt iskemään niin unohda vaikka kuinka polttelisi, jos taas asiallisesti korjattu ja hinta kohdallaan niin mikäs siinä.
Kunnon 142 -69-71 ja S koneella klassikko olisi hulppea loikkarilaatikkolla ....Joo kyllä mua rakentelu ja virittely kiinnostaa.Sen voin taata että kun auton ostan niin merkki on varmasti volvo
- kalaukki
tulevaVolvomies kirjoitti:
Joo kyllä mua rakentelu ja virittely kiinnostaa.Sen voin taata että kun auton ostan niin merkki on varmasti volvo
Noitahan näkyy olevan kaupan ihan valmiiks turbotettuina, semmonen se olisi villi sleepperi!
- Anonyymi
kalaukki kirjoitti:
Noitahan näkyy olevan kaupan ihan valmiiks turbotettuina, semmonen se olisi villi sleepperi!
142 on tyylikäs
- Anonyymi
MUN TOP5 VOLVOT
1. 142 GT-69
2, 142-70
3. 142-71
4. 144-71
5. 142-72
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1101016
- 491005
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57947KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856