volvo 142 tai 144

tuleva volvokuski

eli tarkoitus olisi hommata kyseinen auto ensi talveksi kun saan kortin. kertokaa kokemuksia autosta, tyyppi vioista ja sen sellasista ja mitä kannattaa otta huomioon ostettaessa autoa.

14

3905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvomiesonkovamies

      Lahoaa tietenkin iän myötä, mutta muuten on laadukas auto ja luja, kestävä jne. Kannattaa hankkia tämä klassikko, jos vähääkin kiinnostaa! Ite ajelin 144 Volvolla viitisentoista vuotta ja oli luotettava. Mittaristo ei kuitenkaan toiminut ei bensa eikä nopeusmittari jne. mutta en tiedä oliko kyseessä tyyppivika...

      • toimi näin

        itselläni kun oli 142, se kulki niin kovaa että mittarin neula tuli tuhkakupista läpi, ja ajovalot kääntyivät auton alle kun neula oli apumiehen ovitolpassa....


      • huh huh
        toimi näin kirjoitti:

        itselläni kun oli 142, se kulki niin kovaa että mittarin neula tuli tuhkakupista läpi, ja ajovalot kääntyivät auton alle kun neula oli apumiehen ovitolpassa....

        melkoinen menijä kyseessä.


    • volvo_puranen

      Ostat sitten 2 tai 4 ovisen yksilön valmistettiin 1967-1974.Nuorimainen malli on jo 25 vuotta vanha ,täten ne tyyppiviat on korjattu asianmukaisesti.
      Kori,alusta ,perä (onko niitä öljyjä vaihdeltu)
      koneen kunto.Tämä malli loi sen että Volvo kestää.Juttelin ravimiehen kanssa oli tälläinen 145 farmari sanoi oli kelpo vetäjä,hevosta kuskattiin kovasti raveissa niin Volvolle vaan bensaa ja aina oltiin aina ajoissa paikalla.Kelpo autoja siihen aikaa tehtiin
      Perusteelinen sekkaus autoon ei kannata minkään kuvan perusteella ostaa.Jos löytyy helmi niin helppoa huoltaa kun ei ole näitä sähköisiä osia kovin paljon aiheuttamassa päävaivaa.
      Tässä vähän teknillistä tietoa.
      http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_144

      • tuleva volvomies

        joo mun sedällä oli 90-luvulla tuollainen 142. oon ollu kyseisen auton kyydisäkin monet kerrat. en kyllä muista tuosta autosta paljoakaan kun olin niin pieni sillon. Ja isällä on myös ollu volvoja amazoni,242,ja 145. niistä minulla ei ole muisti kuvia muuta kovasti on isä kehunu noita autoja, niin tekisi mieli ostaa 142 tai 144 ekaksi autoksi:


      • volvo_puranen
        tuleva volvomies kirjoitti:

        joo mun sedällä oli 90-luvulla tuollainen 142. oon ollu kyseisen auton kyydisäkin monet kerrat. en kyllä muista tuosta autosta paljoakaan kun olin niin pieni sillon. Ja isällä on myös ollu volvoja amazoni,242,ja 145. niistä minulla ei ole muisti kuvia muuta kovasti on isä kehunu noita autoja, niin tekisi mieli ostaa 142 tai 144 ekaksi autoksi:

        Toivottavasti löytyy sopiva kohtuu hinnalla ja jos ei miellytä niin näitä nuorempaa 242,244 löytyy kyllä viellä.Antoisia ostoshetkiä ja muista kun autojen kanssa rassailee tulee tekniikka tutuksi jolloin nämä ylläpitokustannut on kovin pienet.


      • Sarja
        tuleva volvomies kirjoitti:

        joo mun sedällä oli 90-luvulla tuollainen 142. oon ollu kyseisen auton kyydisäkin monet kerrat. en kyllä muista tuosta autosta paljoakaan kun olin niin pieni sillon. Ja isällä on myös ollu volvoja amazoni,242,ja 145. niistä minulla ei ole muisti kuvia muuta kovasti on isä kehunu noita autoja, niin tekisi mieli ostaa 142 tai 144 ekaksi autoksi:

        On siinä iässä (nuorimmat 35 vuotiaita), etten pidä sitä enään kovin viisaana käyttöautona. Joten etsi käyttikseksi 740 tai 940, on paljon parempi auto, sinkitty kori ja ennen kaikkea PALJON parempi ajaa. Hanki 140 harrasteautoksi, jos se tuntuu hyvältä idealta vielä sen jälkeen, kun tutustut Amazoniin.


      • Terve.

        "Tämä malli loi sen että Volvo kestää."
        Väärä vastaus!

        Siis Amazon ja PV/Duett loi Volvolle kestävän maineen, olemalla kestäviä autoja. 140-Sarja ei ainakaan parantanut sitä, kun olivat niin pirun kovia ruostumaan.

        PS. 2009-1974=35
        Niin ne vuodet vierii;)


      • tuleva volvo mies
        volvo_puranen kirjoitti:

        Toivottavasti löytyy sopiva kohtuu hinnalla ja jos ei miellytä niin näitä nuorempaa 242,244 löytyy kyllä viellä.Antoisia ostoshetkiä ja muista kun autojen kanssa rassailee tulee tekniikka tutuksi jolloin nämä ylläpitokustannut on kovin pienet.

        Niin jos ei hyvää 140 sarjalaista löydy niin oon aatellu laitta 240 tai 740 volvon.


      • volvolla eteenpäin
        Terve. kirjoitti:

        "Tämä malli loi sen että Volvo kestää."
        Väärä vastaus!

        Siis Amazon ja PV/Duett loi Volvolle kestävän maineen, olemalla kestäviä autoja. 140-Sarja ei ainakaan parantanut sitä, kun olivat niin pirun kovia ruostumaan.

        PS. 2009-1974=35
        Niin ne vuodet vierii;)

        Volvon 100-200 sarjan autot hyviä vempaimia aloittaa autoilun, ja jos kiinnostaa rakentelu virittely ym. ei ole kallista, ja saatavilla mukavasti osia.
        Tekniikka ei ole uusinta uutta mutta saahan sitä paranneltua, tai sitten katselet jo varustellun 240.sen
        Hyvää on.
        -hankinta hinta ei päätä huimaa
        -tekniikka helppo korjata todella vähän vikoja
        -varaosat edullisia
        -lämmin talvella (muuten kuinka moni näistä aikalaisista pärjäsi volvolle? ei monikaan)
        -koneeseen saa helposti voimaa
        -tasapainoinen auto menee talvella hyvin vaikka ei niin nuoltuja teitä olisi.

        Vanhemmat yksilöt kannattaa tsekata kunnolla
        apupalkki edestä, etupenkkien kohdalta sisäkynnykset, peräkontti, pyörän kotelot,mattoja sen verran pois että näkee jalkatilat joka paikka. tekniikassa harvoin vikaa niin.
        moottorissa kuin sähköissäkään.

        Ja jos tosiaan ruoste päässyt iskemään niin unohda vaikka kuinka polttelisi, jos taas asiallisesti korjattu ja hinta kohdallaan niin mikäs siinä.

        Kunnon 142 -69-71 ja S koneella klassikko olisi hulppea loikkarilaatikkolla ....


      • tulevaVolvomies
        volvolla eteenpäin kirjoitti:

        Volvon 100-200 sarjan autot hyviä vempaimia aloittaa autoilun, ja jos kiinnostaa rakentelu virittely ym. ei ole kallista, ja saatavilla mukavasti osia.
        Tekniikka ei ole uusinta uutta mutta saahan sitä paranneltua, tai sitten katselet jo varustellun 240.sen
        Hyvää on.
        -hankinta hinta ei päätä huimaa
        -tekniikka helppo korjata todella vähän vikoja
        -varaosat edullisia
        -lämmin talvella (muuten kuinka moni näistä aikalaisista pärjäsi volvolle? ei monikaan)
        -koneeseen saa helposti voimaa
        -tasapainoinen auto menee talvella hyvin vaikka ei niin nuoltuja teitä olisi.

        Vanhemmat yksilöt kannattaa tsekata kunnolla
        apupalkki edestä, etupenkkien kohdalta sisäkynnykset, peräkontti, pyörän kotelot,mattoja sen verran pois että näkee jalkatilat joka paikka. tekniikassa harvoin vikaa niin.
        moottorissa kuin sähköissäkään.

        Ja jos tosiaan ruoste päässyt iskemään niin unohda vaikka kuinka polttelisi, jos taas asiallisesti korjattu ja hinta kohdallaan niin mikäs siinä.

        Kunnon 142 -69-71 ja S koneella klassikko olisi hulppea loikkarilaatikkolla ....

        Joo kyllä mua rakentelu ja virittely kiinnostaa.Sen voin taata että kun auton ostan niin merkki on varmasti volvo


      • kalaukki
        tulevaVolvomies kirjoitti:

        Joo kyllä mua rakentelu ja virittely kiinnostaa.Sen voin taata että kun auton ostan niin merkki on varmasti volvo

        Noitahan näkyy olevan kaupan ihan valmiiks turbotettuina, semmonen se olisi villi sleepperi!


      • Anonyymi
        kalaukki kirjoitti:

        Noitahan näkyy olevan kaupan ihan valmiiks turbotettuina, semmonen se olisi villi sleepperi!

        142 on tyylikäs


    • Anonyymi

      MUN TOP5 VOLVOT
      1. 142 GT-69
      2, 142-70
      3. 142-71
      4. 144-71
      5. 142-72

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe