Outoa C -kieltä ?

C_Opiskelija

Outoa C -kieltä:

---------------------------------------
main()
{
int yyparse();

return(yyparse());
}
---------------------------------------

Kutsutaanko tuossa funktiota yyparse() kerran vai 2 kertaa ?

Jos syntaksi on laillinen, miksi?

Ja jos syntaksi on laillinen, tekeekö saman kuin allaoleva, siivottu versio:

int main(void)
{
int tulos;

tulos = yyparse();

return(tulos);
}

10

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se vaan on

      Ei kutsu, vaan se on funktion esittely. Tarkoittaa että yyparse() on jossain toisessa tiedostossa. Hyvä tapa olisi kirjoittaa:
      extern int yyparse();

      Mutta koska extern on oletus niin ei ole pakko. Mutta tässä on pakko:

      main()
      {
      int yyparse();
      extern int foo;

      return(yyparse());
      }

      Siis foo on jossain toisessa tiedostossa globaalina. Linkkeri kasaa homman .o-tiedostoista. Ilman externiä foo olisi tietysti mainin lokaali muuttuja.

      • ....

        Miksi laitat funktion prototyypin ja intin funktion sisälle? Epäselvää.
        Ja miksi laitat paluuarvon sulkuihin? Ei return ole funktio! Ei ne sulut haittaa, mutta ovat turhia.

        Näin:

        int yyparse(void);
        extern int foo;

        main()
        {
        return yyparse();
        }


      • .....
        .... kirjoitti:

        Miksi laitat funktion prototyypin ja intin funktion sisälle? Epäselvää.
        Ja miksi laitat paluuarvon sulkuihin? Ei return ole funktio! Ei ne sulut haittaa, mutta ovat turhia.

        Näin:

        int yyparse(void);
        extern int foo;

        main()
        {
        return yyparse();
        }

        siis tietenkin myös mainissa pitää olla tyyppi:

        int yyparse(void);
        extern int foo;

        int main(void)
        {
        return yyparse();
        }


      • vaiko selvää?
        .... kirjoitti:

        Miksi laitat funktion prototyypin ja intin funktion sisälle? Epäselvää.
        Ja miksi laitat paluuarvon sulkuihin? Ei return ole funktio! Ei ne sulut haittaa, mutta ovat turhia.

        Näin:

        int yyparse(void);
        extern int foo;

        main()
        {
        return yyparse();
        }

        "Miksi laitat funktion prototyypin ja intin funktion sisälle? Epäselvää."

        Ei se ole (mielestäni) epäselvää, jos sitä muuttujaa tai funktiota käytetään *vain yhdessä* funktiossa. Jos useassa, niin sitten blokkien ulkopuolella. Toinen tapahan tehdä homma on tietysti .h-tiedoston avulla.

        "Ja miksi laitat paluuarvon sulkuihin? Ei return ole funktio! Ei ne sulut haittaa, mutta ovat turhia."

        Totta, mutta ne oli tuossa alkuperäisessä. Itse tekisin näin:

        int somefunc()
        {
           extern int yyparse();
           extern int foo;

           return foo yyparse();
        }

        Siis extern aina mukaan selvyyden vuoksi.


      • ....
        vaiko selvää? kirjoitti:

        "Miksi laitat funktion prototyypin ja intin funktion sisälle? Epäselvää."

        Ei se ole (mielestäni) epäselvää, jos sitä muuttujaa tai funktiota käytetään *vain yhdessä* funktiossa. Jos useassa, niin sitten blokkien ulkopuolella. Toinen tapahan tehdä homma on tietysti .h-tiedoston avulla.

        "Ja miksi laitat paluuarvon sulkuihin? Ei return ole funktio! Ei ne sulut haittaa, mutta ovat turhia."

        Totta, mutta ne oli tuossa alkuperäisessä. Itse tekisin näin:

        int somefunc()
        {
           extern int yyparse();
           extern int foo;

           return foo yyparse();
        }

        Siis extern aina mukaan selvyyden vuoksi.

        Olen edelleen sitä mieltä, että on erittäin hämäävää jos ei-lokaaleita funktioita tai muuttujia laitetaan funktiomäärittelyn sisään. Funktiomäärittelyn sisään laitetaan vain ja ainoastaan funktion itsensä käyttämät muuttujat. Tarkemmin sanottuna ei funktion sisään, vaan lohkon sisään. (Funktiokin on lohko.)

        Esimerkki:

        extern int x, y;

        void func1(void) {

        int z = lakse(x,y);

        while(ehto()) {
            int i;
            for(i=0; i


      • on tää...
        .... kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä, että on erittäin hämäävää jos ei-lokaaleita funktioita tai muuttujia laitetaan funktiomäärittelyn sisään. Funktiomäärittelyn sisään laitetaan vain ja ainoastaan funktion itsensä käyttämät muuttujat. Tarkemmin sanottuna ei funktion sisään, vaan lohkon sisään. (Funktiokin on lohko.)

        Esimerkki:

        extern int x, y;

        void func1(void) {

        int z = lakse(x,y);

        while(ehto()) {
            int i;
            for(i=0; i

        En minäkään normaalisti esittele funktiota/muuttujia blokin sisällä, mutta ketjun ajoittaja ihmetteli mikä kumma on 'int yyparse();' funktion sisällä. Mutta JOS siten niitä esittelee niin pistää sitten sen 'extern'-määreen mukaan, joka (ehkä) vihjaa koodaria että mistä on kyse.

        Tietääkseni ei ole mitään syytä 'hakea' esittelyllä globaalia .c-tiedostossa externillä, vaan aina voidaan käyttää header-tiedostoja. Mutta koska tällaista koodia näkee, niin pitää tietää että se on mahdollista ja 'laillista', mutta huonoa tyyliä.

        Siis vielä kerran: EN SUOSITTELE globaalien esittelyä .c-tiedostoissa en lohkon sisällä enkä ulkona, vaan .h-filuissa kuten sinäkin kirjoitit.

        (Ja tietysti 'static'-määrettä tulee käyttää c-tiedostossa funktioille/muuttujille/vakiolle, jotka halutaan pitää privaattina.)


      • achat cialis
        .... kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä, että on erittäin hämäävää jos ei-lokaaleita funktioita tai muuttujia laitetaan funktiomäärittelyn sisään. Funktiomäärittelyn sisään laitetaan vain ja ainoastaan funktion itsensä käyttämät muuttujat. Tarkemmin sanottuna ei funktion sisään, vaan lohkon sisään. (Funktiokin on lohko.)

        Esimerkki:

        extern int x, y;

        void func1(void) {

        int z = lakse(x,y);

        while(ehto()) {
            int i;
            for(i=0; i

        bbsvmlli, kamagra, uxenvvdy, Levitra, metbyciw, compra levitra, svadmitw, levitra, nfmiotir,


      • viagra costo
        .... kirjoitti:

        Olen edelleen sitä mieltä, että on erittäin hämäävää jos ei-lokaaleita funktioita tai muuttujia laitetaan funktiomäärittelyn sisään. Funktiomäärittelyn sisään laitetaan vain ja ainoastaan funktion itsensä käyttämät muuttujat. Tarkemmin sanottuna ei funktion sisään, vaan lohkon sisään. (Funktiokin on lohko.)

        Esimerkki:

        extern int x, y;

        void func1(void) {

        int z = lakse(x,y);

        while(ehto()) {
            int i;
            for(i=0; i

        mswselbp, kamagra costo, pfyfxbto, kamagra, obqjgrjs, acquisto levitra, dasdidau, kamagra, nuddxhdu,


    • ...

      "Ja jos syntaksi on laillinen, tekeekö saman kuin allaoleva, siivottu versio:

      int main(void)
      {
      int tulos;

      tulos = yyparse();

      return(tulos);
      }

      "

      -------------

      Ei tuo ole siivottu. Siinä on ihan turha välimuuttuja "tulos". Näin:


      int main(void)
      {
      return yyparse();
      }


      -----

      Jos välimuuttajaa tarvitaan jostain syystä, niin näinkin voi tehdä:

      int main(void)
      {
      int tulos = yyparse();
      return tulos;
      }

    • Ogma

      vastaan viestiin vaikka se onkin vähän vanha. Uusien listassa se oli kuitenkin merkattu pari päivää vanhaksi. Noh, ilmeisesti palvelupäivitys toi mukanaan uusia ominaisuuksia.
      ----------------------------------------------------------------------------------------
      Oheinen koodin muoto on varmaankin vuodelta sarvi-ja-kypärä. Sen on tuottanut jäsentäjägeneraattori yacc, joka syntyi AT&T:llä joskus 70-luvun lopulla. Sen tuoreempi inkarnaatio bison on varmaan tuottanut ko. koodin.

      Koodin muoto on K&R eli C:n luojien Kerningham ja Ritchie:n aikoinaan käyttämään muotoon. Jos main-funktio esitellääm ilman paluuarvoa, niin kääntäjä olettaa paluuarvon olevan int. Parametrinä annettu sulutus nykyisten käytäntöjen mukaan vaatii void:in antamisen.

      Yllä olevat koodit eivät ole sama asia. Yllä olevassa koodissa on kyse skooppien käytöstä. Alkuperäisessä on haluttu, että vain main-funktion sisällä tunnetaan yyparse-funktio eikä muualla main-funktion sisältävässä tiedostossa sitä tunneta.
      Näin muistaisin skooppien menevän. Alempi funktio aiheuttaa todennäköisesti käännösvirheen.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1251
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      242
      470
    Aihe