Tietääkö joku täällä meneekö firmalta aina jokin vuosimaksu, jos haluaa laittaa vaikkapa vain yhden laskun perintätoimiston kautta perintään?
Olen kuullut sellaistakin, että maksamaan joutuisi ainoastaan se taho, joka on velkaa.
Nyt kuitenkin perintätoimistosta tarjottiin vaan maksullisia vuosipaketteja.
Onko olemassa sellaista toimistoa, jonka kautta saisi perittyä vain yhden laskun, satunnaisesti, joutumatta itse maksamaan mitään?
Jos ei vaikkapa ole tarvetta enää jatkossa käyttää näitä palveluja.
Joku 100 euroakin yhden laskun perinnästä tuntuu aika kurjalta, kun itse ei ole mitenkään syypää koko sotkuun. Sais se vastapuoli kyllä totta tosiaan pulittaa jokaisen ylimääräisen pennin, kun hänen takiaan tähän on jouduttukin!!!
Perintätoimistot
27
2983
Vastaukset
- ilmainen perintä
niin kyllä löytyy firmoja useampikin, ilman kiinteitä maksuja ja ilman ennakoita. Tietysti ilmaisuuden kääntöpuoli on ettei toivottomia tapauksia lähdetä prosessoimaan oikeuteen kun tiedetään ettei mitään saada.
Homma kun perustuu siihen että osa saatavista kotiutuu ja asiakas maksaa perintäkulut, miksi hoitaa selvästi tuottamatonta tapausta?
Kyllä sen vuosimaksun vastineeksi saa yleensä sellaisen nimen joka pistää velallisen miettimään, itse kulut maksaa aina velallinen jos sieltä jotain saadaan. Muussa tapauksessa kulut maksat sinä.
Tökeröllä perinnällä menee sinulta maine koska sinä et voi kirjoitella asiasta mutta asiakas taas voi kuvailla kuinka huonosti sinä asian hoidit. Mitä maksaa yksi negatiivinen juttu suositulla foorumilla?- hessu431
Yleensä menee niin, että mitä isompi perintätoimisto, niin sitä varmemmin ottaa kuukausihintaa.
Itse etsiskelin täältä http://www.perintätoimistot.fi/
- .............................
trustperinta.fi
Pikaperintään voi jättää laskun ilman vuosisopimuksia.
http://www.lindorff.fi/- ap.
Tuossakin näkyy vaan olevan maksu. No, tosin se yritetään kuulemma periä velalliselta. Nousee näköjään aika suureksi, jos velkakin on tarpeeksi suuri.
Entä jos velallinen ei maksakaan sitä?
- trattalista seurannassa
- Perintätoimisto
Tutkaile pienempiä toimistoja.
-Antti - Satunnainen perijä
Olen huomannut että jos perittävää on vähän, niin on tehokkainta hoitaa asia itse puhelimella. Varsinkin jos summat on pieniä.
Asiakkaat yleensä maksavat heti jos niille soittaa ja pyytää rahoja. Turhaa kiusata asiakkaita perintätoimiston kohtuuttomilla veloituksilla - jos siis arvostaa asiakkaitaan (=haluaa myydä nille lisää) satunnaisista maksuongelmista huolimatta.
Jos eivät maksa, niin eivät ne maksa sille perintätoimistollekaan ja saat itse maksaa kulut. - myrittäjä
Trust perintä..Perintä maksuton ja käyttöön saa trustpoint palvelun johon voi syöttää perintätehtävät.
- Soita itse
On helppoa kertoa, että maksan jos saat rahat perittyä.
- kllököll
Itse lähetän maksukehoitukset Helposti lasku ohjelman kautta suoraan Lindorffille ja jos asiakas ei maksa, siirtyy lasku suoraan perintään. Asiakas maksaa kulut.
- jee1233
Trust Perintä on ehdottomasti halvin ja järkevin!
Ainakin itse olen todella tyytyväinen kun soittivat ja tarjosivat palvelua. tutustukaa ihmeessä. itse säästin satoja euroja kun vaihdoin. :)- Kotisiivous
Hoitivat homman nopeasti ja sain rahat tilille parissa viikossa. Ja ilman mitään kuluja minulle.
Suosittelen lämpimästi! - uhjlkhbjb
Kotisiivous kirjoitti:
Hoitivat homman nopeasti ja sain rahat tilille parissa viikossa. Ja ilman mitään kuluja minulle.
Suosittelen lämpimästi!lopeta mainostaminen prkl
- Just joo
Selvää mainostamista! Nyt tiedän ainakin mitä toimistoa en käytä!
- OnetOY
Itselläni kahden PK- yhtiön hallituksen puheenjohtajana kokemusta seuraavista laskutusohjelmistoista ja niiden mukana tulleista perintäpalveluista:
- Netvisor, monipuolinen (ja monimutkainen) laskutusohjelmisto. Siirtää saatavat Eräpäivä Oyn perittäväksi ilman erillistä veloitusta. (Duetto Group): Perusmaksuton, toimiva perintätsto.
- Helpostilasku.fi - laskutusohjelma, helppokäyttöinen, lähettää perinnät Lindorffille. Manuaalireskontra.
- Trust perintätoimisto, toistaiseksi siirryimme heidän laskutusohjelmistokäyttäjiksi koska arvostan automaattireskontraa - muikkarit ja karhukirjeet lähtevät automaattisesti, vaikka nukun palmun alla. He ovat perintätoimissa terhakoita. Miinuksena se, että lähettävät asiakkaille joskus 1€ - 10€ olevia, siis melko pieniä korkolaskuja erillisinä postituksina.
Kaikissa näissä on siis yhteistä: Perintä on toimeksiantajalle maksutonta. Kulut peritään asiakkaalta, ja jos rahoja ei saada, ei kuluja tule. Oikeudellinen perintä sitten tietenkin maksaa, mutta osaavat aika hyvin neuvoa, tuleeko rahoja sitä kautta saamaan. Jos asiakkaalla on luottotiedot ihan kuralla, eivät lähde hakemaan maksullisia oikeudenpäätöksiä = turhia kuluja.- Onvelko
mievaan123 kirjoitti:
Maksuton perintätoimisto:
http://www.suomenpt.fi
Toimii, ja asioiminen on tosi helppoa.www.drakma.fi
täysin maksuton perintä. Meillä meni oikeudelliseen perintään saakka ja drakma maksoi kaikki kulut- påeri sitten asiakkaalta. Ei maksettu siis penniäkään. nopeaa ja loistavaa toimintaa. eikä heillä ole ns. alarajaa perittävän suhteen!
Suosittelen!!!
- ...muuten...
...aika jänmnä juttu, että paljon mainostetaan "ilmaista perintää" ja siltikin joutuu vertailemaan lähes aina, mikä näistä "ilmaisista" perintätaloista on halvin?
- happyfeet83
Enpä ole itse joutunut vertailemaan näitä ilmaisia palveluja. Pitkän aikaa pohdimme sopimusta intrum justitian kanssa kunnes saimme mainos sähköpostin Suomen Perintätoimistolta. Siihen jäi mietinnät eikä enää tarvitse pelätä joutuvansa maksamaan muistutus/perintäkuluista jotain kun erillistä sopimusta ei ole kuten noissa isoissa firmoissa 'vuosimaksut' yms.
- Ps
Tuli ongelmia Trust perinän kanssa, vaikka emme tilanneet firmalle palveluja heiltä, niin alkoi saapua laskuja, soitettiin puhelimella laskunmaksamisen perään ja nyt saapui jo uhkauslasku. Emme ole maksaneet näitä valelaskuja, joten varsinaista rikosta ei ole päässyt tapahtumaan. Jos olisi, täyttäisimme rikosilmoituksen. http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/suomi/rikosilmlomake
Nyt kuitenkin täytimme vain Kuluttajaviraston valaleskuilmoituksen. Jospa siitä olisi apua, jos mahdollisimman moni täyttäisi samantyyppisestä huijauksesta sinne: https://www.webropolsurveys.com/Answer/SurveyParticipation.aspx?SDID=Fin213642&SID=adf3c9cc-a0f0-4be2-bff6-733be68e1c8b
Lisää tietoa huijauksista ja ennaltaehkäisystä: www.kuluttajavirasto.fi/Page/927847bd-77fd-4d78-908a-5746df4115bd.aspx- penahanseeee
Siis tuliko teille lasku juuri Trust perinnän palveluista, vai jonkin heidän (siis samojen omistajien) nettihakemistojen "palveluista", joita Trust nyt luonnollisesti karhuaa? Törkeää.
- Ota selkoa
suomen yrittäjien sivuilla olen törmännyt sellaisiin joissa lasku lisätään velalliselle. Oliko se Svea- perintä tms... Ota selvää mitkä toimistot on suomen yrittäjien kanssa yhteistyössä. Varmaan löytyy yrittäjien sivuilta tms.. On hullua joutua maksumieheksi jos tulee huijatuksi...
- Pienyritys täälläkin
Onko tietoa Tehoperinnästä? Tiedot netissä vaikuttavat lupaavilta....
Suomen Perintätoimiston ehdot luettuani en halua käyttää ko. toimistoa. Heillä näkyy olevan kaikki oikeudet ja toimeksiantajalla ei mitään.
Perittäviä laskuja meillä on ehkä 1 - 2 kuukausittain (siis niitä, jotka eivät oman huomautuksen jälkeen maksa). Pienellä yrityksellä ei ole varaa olla isompien yritysten rahoittaja, joten pienetkin, muutaman satasen laskut pitäisi saada kotiutettua nopeasti. - Anonyymi
Mikä on aiheeton perintä?
- Anonyymi
Kilautan kaverille ja kysäsen asiaa
- Anonyymi
Eih
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854788- 1643572
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2002014- 351851
- 461803
- 271792
- 571704
- 181621
- 191617