Olen aikeissa vaihtaa hyvin toimineen Hondan uuteen Suzukiin. Hieman vain arveluttaa että tuntuuko Strom liian pieneltä Varaderon jälkeen. Onko kenelläkään kokemuksia molemmista?
DL 650 V-Strom vs. 1000 Varadero
12
3048
Vastaukset
- ajanut
mulla ollu molemmat strommit joista toi isompi vastaa varadeeroo. nykyään toi pienempi ja isommasta kaipaa vaan tehoo 100 kmh nopeuksissa. Ajelen yksin
- V-Stromiin
Palataan keväällä asiaan miltä tuntuu.
- moottori.
Mitähän tarkoittanet "pienellä"?
DL 650 V-Strom on tehty tasan samalle rungolle kuin alunperin 1000-kuutioinen. Jotain jousituksen osia on halvennettu, mutta ison pyörän tuntu on kyllä tallella ja se näkyy mm. kunnollisessa kuormattavuudessakin.
En ole 1000-kuutioista V-Stromia koskaan ajanut, mutta 650-kuutioinen mulla on ja isompaa en ole osannut kaivatakaan. Kyseessä on sentään yksi parhaista käyttöpyöristä, jolla tällainen rauhallinen luonne kiertää Eurooppaa vaikka kaksi päällä mukavasti ilman ongelmia ja isojen laukkujen kanssa. Minun pyörä on nyt viisivuotias, ongelmia tai vikoja ollut tasan 0.- stromisti
hintaansa nähden kaikinpuolin aika hämmästyttävä kampe, positiivisessa mielessä tarkoitan.
- mutta on siinä se pieni
stromisti kirjoitti:
hintaansa nähden kaikinpuolin aika hämmästyttävä kampe, positiivisessa mielessä tarkoitan.
ero 650 ja 1000 välillä.
Nimittäin vääntö, ja se tuo sen pienen eron joka nautintolaitteessa on kuitenkin maksamisen arvoinen :) - ex-stromisti
mutta on siinä se pieni kirjoitti:
ero 650 ja 1000 välillä.
Nimittäin vääntö, ja se tuo sen pienen eron joka nautintolaitteessa on kuitenkin maksamisen arvoinen :)pienellä Dellulla pärjää hyvin,mutta mielestäni kaksi päällä tilanne muuttuu oleellisesti. Käy tonniseen verrattuna liian tukkoiseksi. Harmi,sillä runkonsa puolesta kestää kuormata vaikka kuinka paljon,mutta kusiaista ei kauaa katsele jos on tonnisen vääntöön tottunut ja ajelee KAKSIPÄÄLLÄ!
- M.R.
ex-stromisti kirjoitti:
pienellä Dellulla pärjää hyvin,mutta mielestäni kaksi päällä tilanne muuttuu oleellisesti. Käy tonniseen verrattuna liian tukkoiseksi. Harmi,sillä runkonsa puolesta kestää kuormata vaikka kuinka paljon,mutta kusiaista ei kauaa katsele jos on tonnisen vääntöön tottunut ja ajelee KAKSIPÄÄLLÄ!
Toi voi pitää paikkansa, JOS tosiaan on tottunut tonniseen.
Mutta, jos ei ole tottunut tonniseen, 650:sellä pärjää vallan mainiosti myös kaksi päällä. Ja se kun on 25 kg kevyempi, siihen voi pakata 25 kg enemmän kamaa kyytiin, jos tarvitsee!!!Minä ainakin tarvitsen, kun on mamman lisäksi kyydissä täydet leiriytymisvälineet ruokavehkeineen.
Pari pitkää reissua on tullut tehtyä "pikkustommilla", viimekesänä euroopan kautta Skotlantiin ja Norjan kautta takas esimerkiksi, ja oikein tyytyväisiä on oltu molemmat.En ole ainakaan toistaiseksi jäänyt lisää tehoa/vääntöä kaipaamaan.
Mitäs toi "kusiainen" oikein tarkoitti?
Luiskahtiko vahingossa lempinimesi mukaan keskellä juttua, vai? - viiikinki
ex-stromisti kirjoitti:
pienellä Dellulla pärjää hyvin,mutta mielestäni kaksi päällä tilanne muuttuu oleellisesti. Käy tonniseen verrattuna liian tukkoiseksi. Harmi,sillä runkonsa puolesta kestää kuormata vaikka kuinka paljon,mutta kusiaista ei kauaa katsele jos on tonnisen vääntöön tottunut ja ajelee KAKSIPÄÄLLÄ!
Ei kokemusta muista kuin tuosta ittellä pienemmästä, mutta motarilla tai kaupungissa ei oo ongelmia ollu väännön tai tehon suhteen. Eli en koe kakspäällä olleen mitään puutteita moottorin suhteen. Lähinnä puutteina ääni vastaa ruohonleikkuria.
- M.R.
viiikinki kirjoitti:
Ei kokemusta muista kuin tuosta ittellä pienemmästä, mutta motarilla tai kaupungissa ei oo ongelmia ollu väännön tai tehon suhteen. Eli en koe kakspäällä olleen mitään puutteita moottorin suhteen. Lähinnä puutteina ääni vastaa ruohonleikkuria.
Sulla on aika tiukat äänet sun ruohonleikkurissa!!!
Mut aika hiljaiset, pienillä kierroksilla!
Jos haluut pyörääs lisää mökää, vaihda slipari, esim. Akrapovic. Onnistuu sovittamalla!
Mä en lisää meteliä kaipaa!
Jälleen makuasia! - on ruutitynnyri
mutta on siinä se pieni kirjoitti:
ero 650 ja 1000 välillä.
Nimittäin vääntö, ja se tuo sen pienen eron joka nautintolaitteessa on kuitenkin maksamisen arvoinen :)En ylenkatso kyllä kuuspuolikastakaan, mutta tonninen on moottoriltaan ruutia!
Itsellä on tonninen ja sillä 20 000 km takana. Pyörässä ei ole ollut yhtään vikaa koko taipaleen aikana. Ja tämä lause kattaa aivan kaiken polttimoita myöten!
Tonninen myös juo litran enemmän satasella ja on hieman raskaampi käsitellä. Omalle koolleni ( 181/80 ) tonnisen suurempi polvikulma on tervetullutta.
Hienokseltaan kallistun tonnisen puolelle ostosuosituksessa.
-Reiman- - 650 V-Stromista
on ruutitynnyri kirjoitti:
En ylenkatso kyllä kuuspuolikastakaan, mutta tonninen on moottoriltaan ruutia!
Itsellä on tonninen ja sillä 20 000 km takana. Pyörässä ei ole ollut yhtään vikaa koko taipaleen aikana. Ja tämä lause kattaa aivan kaiken polttimoita myöten!
Tonninen myös juo litran enemmän satasella ja on hieman raskaampi käsitellä. Omalle koolleni ( 181/80 ) tonnisen suurempi polvikulma on tervetullutta.
Hienokseltaan kallistun tonnisen puolelle ostosuosituksessa.
-Reiman-Hyvältä tuntuu.Huomattavasti kevyempi ja helpompi käsitellä liittymissä ja pihoilla kuin Varadero. Maantiellä toki tehoeron huomaa mutta toistaiseksi Suzuki tuntuu kaikenkaikkiaan paremmalta.Jämäkämpi jousitus jossa paremmat säädöt verrattuna 10 vuotta vanhempaan Hondaan.Mutta todennäköisesti kuitenkin seuraavassa enemmän kuutioita?Palataan asiaan kun sisäänajo on tehty ja raaskii antaa kierroksia..
- kevät!
650 V-Stromista kirjoitti:
Hyvältä tuntuu.Huomattavasti kevyempi ja helpompi käsitellä liittymissä ja pihoilla kuin Varadero. Maantiellä toki tehoeron huomaa mutta toistaiseksi Suzuki tuntuu kaikenkaikkiaan paremmalta.Jämäkämpi jousitus jossa paremmat säädöt verrattuna 10 vuotta vanhempaan Hondaan.Mutta todennäköisesti kuitenkin seuraavassa enemmän kuutioita?Palataan asiaan kun sisäänajo on tehty ja raaskii antaa kierroksia..
Koeajoin tänään JOULUKUUSSA Varadero tonnisen. Nappulana ollut Jammun ja Kawan kevariendurot. 20 vuoteen en ole käytännössä ajanut eli kokemus nykyajan pyöristä nolla.
Hyppäsin siis jännittyneenä selkään ja matkaan. Pari heittoa edes takas ja testasin jarrujen
toiminnan. Sitten tien päälle ja olin kuin kotonani. Pyörä istui täydellisesti ja oli ennakkoepäilyjeni vastaisesti yllättävän kevyt käsitellä. Risteyksessä jyrkät käännökset olivat hieman haparoivia, ehkä kokemuksen puute ja korkea painopiste. Kakkosella etanavauhdissa sammui, eli kierroksia tulee käyttää.
Kaikenkaikkiaan veikkaisin pyörää todella hyväksi, koska näin pitkän tauon jälkeen sen ajaminen/hallitseminen oli todella helpoa. Kanttauksetkin meni tosi kevyenoloisesti.
Max vauhti oli 80 kmh, motarivauhdista ei kokemusta. Tehot tulevat meikäläiselle riittämään varmasti. Hyvin tuntui tuuli ohjautuvan, ajoin visiiri auki eikä tullut edes vedet silmiin muuten kuin itketti kun joutui lopettamaan ajon. Tein muuten kaupat suoralta kädeltä ja perskeles kun tuo kevät tulisi nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225111
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24563- 1021324
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17923viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61803- 37779