mitä haittaa taikauskottomuudesta on? Mitä aikuinen ihminen, jolla ei ole mielikuvituskavereita, menettää?
Patavajakkien ja aivopirujen ei tarvitse vastata.
mietitäänpä
8
285
Vastaukset
(miettii otsa rypyssä) Taikauskottomien ihmisten suhteellisuudentaju on kohdallaan. Unelmia saa ja pitää olla - myös epärealistisia - mutta todellisuus ja reaalimaailma pitää pitää erillään alitajunnasta.
- vetotaavi
Onko ateismi elintasosairaus?
- .-.-.
Taikauskossa ei ole mitään vikaa, siis jos se pidetään yksityisasiana.
Mikäli taikausko:
1. Yritetään pakkosyöttää minulle
2. Loukkaa minun vapauksiani/oikeuksiani
3. Esitetään tieteenä
4. Opetetaan lapsilleni / muuten tungetaan heille
5. Hidastaa tieteen/lääketieteen/tms. kehitystä
6. Puuttuu maani politiikkaan
7. Johtaa hulluun/fanaattiseen toimintaan
8. Aletaan tunnustaa totena
9. Edistää rasismia, syrjintää tai ihmisten luokittelua.
10. Julistaa jotain absoluuttiseksi
11. Käsittää olevansa kaiken arvostelun/kritiikin ulkopuolella
Taikausko on yksityisasiasi. Pidä se sellaisena. - Kössönöm
En minä mitään menetä sillä, että minulla ei ole mielikuvituskavereita. Kun ei niistä ole todisteita, siis jumalista, niin miksi vaivaisin päätäni moisella.
Uskonnoista taas on paljonkin puhuttavaa. Niiden poliittisesta luonteesta ja vaikutuksesta ihmiskuntaan, mutta se on toinen juttu.
Luulen että uskovaisten suurin syy olla uskovaisia pohjautuu siihen luuloon, että jos uskoo jumalaan, niin saa elää ikuisesti. He eivät yksinkertaisesti halua lakata olemasta.
Sitten on tietysti myös se pelotusvaikutus, eli helvetti. Ei uskalla olla uskomatta, mikä on aika kornia.
Kysyin kerran Uuden Suomen palstalla, kun Jari Tervolta sai kysellä parin tunnin ajan kysymyksiä, että uskooko hän jumalaan. Hän sanoi jokseenkin näin: Mitä vanhemmaksi tulen, sitä epätodennäköisempänä pidän jumalaa. Ja jos sellainen on olemassa, niin minä olen kusessa. - H.H.
Ei mitään. Ei mitään.
Haittansa.
1, Elämä on vaikeampaa.Joutuu vastaamaan itse tekemisistään.
2, Iltasin joutuu yksin katsomaan telkkaria ;)- Nasse.
"1, Elämä on vaikeampaa.Joutuu vastaamaan itse tekemisistään. "
tavallaan esim. krisuhihut vain ulkoistavat oman vastuunsa luomalleen jumalalle. Ymmärrettävästi jumala tottelee luojaansa, joten hihu voi sopivasti valita vaikka raamattua apuna käyttäen reilusta 160 käskystä ( hihun itse keksimistä/muualta plagioimista) mieleisensä.
Yleensä se tapahtuu siten että valitaan joku, vaikka homoseksuaalisuus ja pidetään sitä ehdottomana, muistavoidaan tarpeen mukaan joustaa (älä tapa, tai ns. kultainen sääntö) ja sitten ne joista ei tarvitse piitata.
- bubastis.tmi
ja vastaus on: ingenting särskilt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1526402Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2064055PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4852817- 312771
- 2012375
- 1862099
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1481517- 581344
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371314Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?891074