Amurissa lapsena asuneet,

muistatteko sen

kemikälioliikkeen, Kalliokadun viereisen kadun kulmassa. Tuliko käytyä? Entas Kalliokadun ruokakauppa kivijalassa. Onko muistoja?

12

1226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mansen blikka

      Kalliokatu ei sano yhtään mitään...

    • juubeli

      -70-luvulla Amurissa asuneena muistan, että Sotkankadulla oli Osuuskauppa Tuotanto. Nyt sen paikalla on kirpputori. Samalla kadulla oli myös kirjakauppa Kirjasotka. Niemikadulla oli mm. verhoomo.

      Kalliokatu kuulostaa aivan vieraalta kadunnimeltä. Koko Tampereella ei taida olla sen nimistä katua.

      • siellä,

        nyt puretulla alueella oli Kalliokatu.


    • rampekkk

      Kalliokatu oli näsijärvenkadun suuntainen katu, yksi kortteli satakunnankadulle päin. Nykyään se on muutettu puistokujaksi, ilmeisesti kadunnimi on poistettu.

    • Rautatiellä

      Kyllä siinä kulmauksessa käytiin ostamassa maidot ja rievät ja vähän särvintä 1950-luvulla-

      • Suokatu

        Oliko se joku Achxen tai Axen?


    • oli.kai

      Ainaski lihakauppa oli jossakin Sotkankadulla

    • vieläkinkiinnostaa

      Kalliokadun saunassa käytiin yhteen aikaan 70-luvulla. Kovat löylyt ja yhdellä naisista pelottavan isot rinnat.

      • Smo

        Kalliokatu 7, oli Kyllikki Holmin kauppa. Asuin sen yläkerrassa 1960-69


      • Anonyymi
        Smo kirjoitti:

        Kalliokatu 7, oli Kyllikki Holmin kauppa. Asuin sen yläkerrassa 1960-69

        Meidän mummu ja vaari asuivat naapurissa samoihin aikoihin, osoite oli Kalliokatu 3.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän mummu ja vaari asuivat naapurissa samoihin aikoihin, osoite oli Kalliokatu 3.

        Olen monelta kysellyt tuota, että muistaako kukaan sitä Kalliokadun kauppaa, johon mentiin katutasosta alaspäin, mutta en ole törmännyt sellaisiin, jotka muistavat. Nyt löytyi siis yksi! Oli tosi monipuolinen ja hyvä kauppa. Olen yrittänyt Amurin kuvista etsiä myös siitä valokuvaa, mutta ei ole missään osunut sellaista silmiini. Kalliokadun saunasta (Matalamäkien sauna) ja Mariankadun lihakaupasta (Lehtimäkien kauppa) on muutama kuva sentään löytynyt. Olis kiva kun tosta kaupan kohdaltakin kadusta löytyis kuva, tai peräti itse kaupasta, vakka hyvin muistan kyllä miltä se sisältä näytti.


    • Anonyymi

      Minä asuin Kalliokadun yläpäässä olevassa kaksikerroksisessa kivitalossa. Meidän talon vieressä oli puutalon kivijalassa Valion myymälä. Siellä myytiin maitoa omiin maitohinkoihin ja voita paloina. Juutoakin leikattiin senkokoinen pala kun ostaja tahtoi. Asuin siellä syntymästäni, vuoteen 1959 asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe