jelppikää vähän.
Mikä auttaa kun naama kutiaa ja hilseilee? Paljon käyttämäni Nivea ei enää auta. Tämä ilmiö johtuu nyt ehkä särkylääkkeistä, joita joudun syömään, jotta saan nukuttua. Mutta nyt tämä naaman kutiaminen ottaa hermoon.
Ja jos joku sanoo, että tälle on oma palstansa, niin sanon jo etukäteen, että pää kiinni!
Kaverit hei
44
1099
Vastaukset
- bubastis.tmi
ja huuhdo sitä myrkkyä pois kehostasi. Asiaan ei nyt auta voiteet, kun ongelma tulee sisältä päin.
Lääkkeillä on usein tällaisia harmillisia sivuvaikutuksia.
Aloevera-geeli voisi lieventää kärsimystäsi, sehän lievittää myös auringon kärtsäämää ihoa. Terveyskaupasta löytyy.- Kössönöm
Juon varmaan yli kaksi litraa päivässä vettä. Ellei enemmänkin.
Mutta haen kauppareissulla tuota aloeveraa, jospa se auttaisi. - Milian***
Kössönöm kirjoitti:
Juon varmaan yli kaksi litraa päivässä vettä. Ellei enemmänkin.
Mutta haen kauppareissulla tuota aloeveraa, jospa se auttaisi.Etsi käsiisi aloe veran jälleenmyyjä, jolla on valikoimissaan sisäisesti nautittavaa aloelitkua. On tehokas tulehduksien tasoittaja/poistaja ja ainoa laadussaan, mikä tuollaiseen lääkkeen aiheuttamaan iho-oireeseen voi oikein vaikuttaakaan. Onhan noita kotoisampiakin yrttejä, mutta eivät liene niin tehokkaita.
Muista kuites, että ulkoisesti tuhrattavilla mömmöillä se ihottuma ei parane, jos syy siihen lähtee sisälle pistettävästä myrkystä.
- vinkki.
Rapsuttele vaan sitä pläsiäsi, joudathan sinä.
- Kössönöm
Mutta sinulla hoohoo olikin tarkoitus vaan vittuilla.
- vinkki.
Kössönöm kirjoitti:
Olenhan uskovainen, nimerkiltäni : vinkki.
(ei hintti, kuten ... ) - vinkki.
Kössönöm kirjoitti:
Ei vittua naamalle!
- H.H.
Kössönöm kirjoitti:
Älä imartele. En minäkään joka paikkaan ehdi.
Nauti iso suklaalevy. Kerro miten kävi.
iho? Jotain apteekista saatavaa tanakampaa rasvaa voisit kokeilla.
- Kössönöm
Tämä alkoi näitten lääkkeitten syömisen jälkeen. Ne ovat niin tujua ainetta, että jätin ne välillä pois, mutta sitten valvoin kaiket yöt ja aloitin uudestaan lääkärin määräyksestä. Nyt on naama ihan kauheassa kunnossa.
En tiedä mistä muustakaan tämä voisi johtua. Ensi alkuun ei ollut muita sivuvaikutuksia, kuin lievää huimausta ja höperyyttä (tavallista vakavampaa) mutta nyt sitten tulee näköjään iho-oireita. - vinkki.
voisi rukoillakin, se auttaa ihottumaa.
(Jos ihottumakin on Jumalan luomus, ja on rukoillut ensin :Pelasta ,mut salvalta!) - vinkki.
vinkki. kirjoitti:
voisi rukoillakin, se auttaa ihottumaa.
(Jos ihottumakin on Jumalan luomus, ja on rukoillut ensin :Pelasta ,mut salvalta!)Opettele oikeinkirjoitus.
Tv Vinkki
- sinusta on
tulossa kävelevä esimerkki. Ehkä saarnaat liikaa jumalattomuuttasi.
"Joka hyvää tekee, hyvää saakoon. Joka pahaa tilaa, sitä hänelle annettakoon".
Mistäpä tuota koskaan tietää. - beenthere
Minä sinuna kokeilisin kortisonivoidetta. Sen pitäisi rauhoittaa. Pitkäänhän sellaista ei saa käyttää, mutta itsellä on auttanut jos on kovin kutiava ja hilseilevä iho ollut.
Suosittelevat sitä myös atooppiseen ihottumaan, joten voisi tepsiä tässäkin tapauksessa.- beenthere
Isko painovirhe paholainen. Korjaus Kössönöm.
- Kössönöm
Tämä lääke tähän jalkasärkyyn on Lyrica, ja siinä kyllä mainitaan sivuvaikutuksena iho-oireet.
Minulla on kortisonivoidetta kaapissa, jospa sitä yöksi kokeilisi, jos ei aloevera auta. - Milian***
Kössönöm kirjoitti:
Tämä lääke tähän jalkasärkyyn on Lyrica, ja siinä kyllä mainitaan sivuvaikutuksena iho-oireet.
Minulla on kortisonivoidetta kaapissa, jospa sitä yöksi kokeilisi, jos ei aloevera auta...ja sassiin. Kuten sanottua, ne ulkoisesti tuhrattavat myrkyt eivät vaikuta vaivaan, jonka aihettaja tulee sisältä päin.
Kokemusta on näistä jutuista jopa liikaakin minulla, usko pois. Jos jollakin haluat ongelmaihon loppuiäksesi, niin luota kortisoniin. Käytä sit muutama viikko putkeen, vietä kesä auringossa ja ihaile ensi vuonna "omituisen näköiseksi muuttunutta naamaa".
Oikeasti. Heivaa se kortisoni HetiMiten lääkekaapistasi välittömästi ja ikuisiksi ajoiksi pois. - V.R.
Milian*** kirjoitti:
..ja sassiin. Kuten sanottua, ne ulkoisesti tuhrattavat myrkyt eivät vaikuta vaivaan, jonka aihettaja tulee sisältä päin.
Kokemusta on näistä jutuista jopa liikaakin minulla, usko pois. Jos jollakin haluat ongelmaihon loppuiäksesi, niin luota kortisoniin. Käytä sit muutama viikko putkeen, vietä kesä auringossa ja ihaile ensi vuonna "omituisen näköiseksi muuttunutta naamaa".
Oikeasti. Heivaa se kortisoni HetiMiten lääkekaapistasi välittömästi ja ikuisiksi ajoiksi pois.Kerro meille muillekin.
- Milian***
V.R. kirjoitti:
Kerro meille muillekin.
Jos kutina johtuu kuivuudesta, on huolehdittava ihon kosteuttamisesta ihotyypin mukaisesti. Lähes kaikki sietävät joitakin öljyjä, joten vaikkapa oliiviöljy voi tehota hyvin. Käytännössä mikä tahansa luonnontuoteöljy käynee, kunhan käyytäjällä ei ole todettu allergioita valmisteen raakaaineita kohtaan. Apteekista saa myös öljyjä, tai vaikkapa Ceridal Lipogeliä, joka on miltei parafiinin omaista ja todella tehokasta rutikuivalle nahalle.
JOs kutina on nokkosihottumamaista, eli pahenee ja laajenee kun alkaa hinkuttamaan, niin avuksi voisi kokeilla antihistamiinia. Atarax, Zyrtec jne.
Kortisonille on tullut markkinoille vastineita, joista puuttuu käsittääkseni jotain myrkkyjä. En tunne alaa tarpeeksi, enkä muista nimistä muita kuin Apolar:in. Käyttökokemusta ei vielä ole, resepti vain varuilla laatikossa.
KOrtisonin käyttöä tulisi välttää viimeiseen asti ja pitää sitä vain viimeisenä keinona, jos mikään muu ei enää auta. Käsikaupasta saatava hydro-cortison, kuten reseptillä saatava Sibicortkin ovat kyllä helppo ja halpa keino saada iho "kuriin"..mutta.
Korostan nyt vielä lisää sitä, että jos kutinan ja ihottuman tekee aine, joka nautitaan sisäisesti, ei noihin oireisiin vaikuta silloin aineet, joita käytetään oireisiin Ulkoisesti.
- H.H.
Googlasin puolestasi:
http://www.psorinhoito.info/(S(m3j4rmyuzp1ksz45em2fnum1))/Default.aspx?PagId=13
http://www.hydrocortison.fi/aikuisen_iho.html
http://www.psori.fi/fin/laakaripalsta/?gid=33
Jos näistä ei ole apua, määrään sinut lääkäriin. Siunausta.- Nimenomaan
Jokos olet leikkinyt marttyyriä tänään?
- H.H.
Nimenomaan kirjoitti:
Jokos olet leikkinyt marttyyriä tänään?
lh-ystävällämmekin näyttää olevan joitakin hiertymiä.
- Ristinkaataja
Seitsemän tuntia polvillaan rukoilua ja Mekkaanpäin kumartelua päivässä. Kutiamisen ja hilseilyn pitäisi hellittää viikossa.
- pauhata ja pilkata
lisää. Raportoi jos olo paranee.
Itämaillahan uskotaan sisäisen voinnin heijastuvan myös fysiikkaan.
Länsimainen tiede tutkii samaa asiaa.
Tuloksia odotellessa, pyri hyvään. - ette Lyrica
pauhata ja pilkata kirjoitti:
lisää. Raportoi jos olo paranee.
Itämaillahan uskotaan sisäisen voinnin heijastuvan myös fysiikkaan.
Länsimainen tiede tutkii samaa asiaa.
Tuloksia odotellessa, pyri hyvään.sovi sinulle. Pitää löytää parempi kipulääke, Ketorin 75 mg? Panacod? Kokeile muita.
- Kössönöm
ette Lyrica kirjoitti:
sovi sinulle. Pitää löytää parempi kipulääke, Ketorin 75 mg? Panacod? Kokeile muita.
hermovaivaan, joka minulla jaloissa on. Joku hermosäiejuttu, joka ei minulle selvinnyt, vaikka lääkäri sitä selittikin. Mutta tutkimukset jatkuvat. Sanoi, että ei ole tuollaisia jalkoja ennen nähnyt ja kai minä nyt olen joku projekti hänelle:) Ties vaikka saisin nimeni hänen tohtorinväitöskirjaansa!
- diagnoosi
Kössönöm kirjoitti:
hermovaivaan, joka minulla jaloissa on. Joku hermosäiejuttu, joka ei minulle selvinnyt, vaikka lääkäri sitä selittikin. Mutta tutkimukset jatkuvat. Sanoi, että ei ole tuollaisia jalkoja ennen nähnyt ja kai minä nyt olen joku projekti hänelle:) Ties vaikka saisin nimeni hänen tohtorinväitöskirjaansa!
mikä sun koivissa on vikana. Autetaan jos vaan voidaan.
Siis mikä hermovika? Eikö venyttely auta? Tms.? - Kössönöm
diagnoosi kirjoitti:
mikä sun koivissa on vikana. Autetaan jos vaan voidaan.
Siis mikä hermovika? Eikö venyttely auta? Tms.?Olen jo kuukausia käynyt erikoislääkärillä ja kaikkia kummallisia kokeita on tehty, mutta nyt on sitten vielä vuorossa neurologian laitos Tyksissä, koska siellä on paremmat laitteet kuin kaupunginsairaalassa.
Onhan se kummallista, että fysiatrian erikoislääkäri sanoo, ettei ole ennen tuollaisia jalkoja nähnyt ja kaikki tähänastiset kokeet näyttävät sitä, että selkärangasta se ei johdu, mutta viittaavat siihen, että jossain hermosäikeissä on vikaa, koska kuuman ja kylmän tunteminen on mennyt ikään kuin vinksin vonksin. En osaa selittää sen tarkemmin.
Jalkaterät ovat paksut ja punaiset ja särkevät koko ajan ja siksi syön noita lääkkeitä, joiden pitäisi auttaa särkyyn, mutta ne ovat minulle (lääkkeisiin tottumattomalle) vain unilääkettä ja aamulla herätessä jalat ovat ihan yhtä kipeät.
Olen ihan hyvissä käsissä. Luotan kyllä tuohon lääkäriin. Olisi vaan kiva saada tietää mikä kumma näissä jaloissa on, ennen kuin kuolo minut korjaa:)
Alan jo tottua tuohon jalkasärkyyn ja turvotukseen, mutta naama onkin kenkumpi juttu, se kun näkyy, enkä haluaisi lapsia säikytellä. Kössönöm kirjoitti:
Olen jo kuukausia käynyt erikoislääkärillä ja kaikkia kummallisia kokeita on tehty, mutta nyt on sitten vielä vuorossa neurologian laitos Tyksissä, koska siellä on paremmat laitteet kuin kaupunginsairaalassa.
Onhan se kummallista, että fysiatrian erikoislääkäri sanoo, ettei ole ennen tuollaisia jalkoja nähnyt ja kaikki tähänastiset kokeet näyttävät sitä, että selkärangasta se ei johdu, mutta viittaavat siihen, että jossain hermosäikeissä on vikaa, koska kuuman ja kylmän tunteminen on mennyt ikään kuin vinksin vonksin. En osaa selittää sen tarkemmin.
Jalkaterät ovat paksut ja punaiset ja särkevät koko ajan ja siksi syön noita lääkkeitä, joiden pitäisi auttaa särkyyn, mutta ne ovat minulle (lääkkeisiin tottumattomalle) vain unilääkettä ja aamulla herätessä jalat ovat ihan yhtä kipeät.
Olen ihan hyvissä käsissä. Luotan kyllä tuohon lääkäriin. Olisi vaan kiva saada tietää mikä kumma näissä jaloissa on, ennen kuin kuolo minut korjaa:)
Alan jo tottua tuohon jalkasärkyyn ja turvotukseen, mutta naama onkin kenkumpi juttu, se kun näkyy, enkä haluaisi lapsia säikytellä.Saitko siihen hoitoa? Tukisukkia, Comprilan-sidoksia?
- Kössönöm
Tarkastaja.X kirjoitti:
Saitko siihen hoitoa? Tukisukkia, Comprilan-sidoksia?
se lääkäri yrittää löytää syyn, miksi jalat ovat tämmöiset, ei vain helpottaa oireita.
Saa nähdä, mitä löytyy. Kössönöm kirjoitti:
se lääkäri yrittää löytää syyn, miksi jalat ovat tämmöiset, ei vain helpottaa oireita.
Saa nähdä, mitä löytyy.Siksi kysyin, että olosi helpottuisi.
Hae apteekista Bepanthenvoidetta, sitä jytkympää.
Jos on iho jo rikkoutunut, älä laita kortisoni voidetta, kasvoihin ei muutenkaan suositella kortisonivoiteen käyttöä. Jos iholla tulehdusta, vahvaa punoitusta, voit myös kokeilla Bacibact-voidetta. Molempia voiteita saat ilman reseptiä. Jos ihottumasi pahenee, mainitse lääkärille kun käyt seuraavan kerran.
Pikaista paranemista. :-D- Kössönöm
Mutta voiko sitä käyttää, kun siinä lukee käytettävä ennen 03 2005. Onkohan se härskiintynyttä tai jotain. Terveyskauppa oli jo kiinni, enkä saanut sitä aloeverakaan ostettua.
Tämä ei ole ihottumaa, vaan melko varmasti syömäni lääkkeen sivuvaikutusta. Naama vaan punottaa, kutiaa ja hilseilee. Rasvaa olen tänäänkin läiskinyt oikein kunnolla. Kössönöm kirjoitti:
Mutta voiko sitä käyttää, kun siinä lukee käytettävä ennen 03 2005. Onkohan se härskiintynyttä tai jotain. Terveyskauppa oli jo kiinni, enkä saanut sitä aloeverakaan ostettua.
Tämä ei ole ihottumaa, vaan melko varmasti syömäni lääkkeen sivuvaikutusta. Naama vaan punottaa, kutiaa ja hilseilee. Rasvaa olen tänäänkin läiskinyt oikein kunnolla...kyllä se härskiksi on jo mennyt. Jos kutina on aivan kauheaa, laita kylmiä lappuja kasvoille. Rauhoittaa vähän ja sen jälkeen taas rasvaa.
Kuumottaako iho? Missä kohtaa on pahin paikka? Onko vain kasvojen alueella?- V.R.
Sibicort-emulsiovoiteen vaikuttavat aineet ovat hydrokortisoni ja klooriheksidiinidiglukonaatti, joita kumpaakin on 10 mg grammassa voidetta. Valmisteen apuaineet ovat makrogolisetostearyylieetteri, emulgoituva setostearyylialkoholi (tyyppi A), valkovaseliini, makrogoli 400 ja puhdistettu vesi.
Valmistaja muuten suomalainen Orion.
- laset lapset
lääkäripalstalta.
Mene lääkäriin tai vaihda särkylääke.
Apteekista saa erilaisia nestemäisiä liuoksia ilman reseptiä päänahankutinaan. Muistaakseni Betnovate oli sellainen joskus.Ne on vähän kortisoonia sisältäviä kai niitä voi naamaankin laittaa.
Mutta selvitä nyt hyvä lapsi se syy siihen. kutinaan mielummin kun lääkitset oiretta.
Kyllä uni tulee kun ulkoilee tapeeksi.
Stressikin aiheuttaa tollasta tai liian kuiva iho.
Mutta noi päänahkaan tarkoitetut linjamentit tehoaa heti ja katkaisee kutinakierteen!!!
Raapia ei saa muuten on helvetti irti ja naama tulehtuu.
Ja pärstään jotain rauhoittavaa voidetta ei saa pestä saippualla, sekin pahentaa. Tuli sama ohje mieleen ko bubastilla, eli kokeile juoda vettä. Oon tuon ohjeen aikonani lukenu jostaki terveys-lehestä.
Ja kirjottele vaan kössis arkielämän asioistaki, sitähä se meijä ,vakamuukseen katsomatta, ihmisten elämä suurimmaksi osaksi on.- Ylermi.Nakki
jos et saanut apua rasvoista tai muulla itsehoidolla. HPLC:llä (eräs nestekromatografiamenetelmä) voidaan tutkia verestä myös vitamiinipitoisuuksia. Antaa luotettavaa infoa mm. D-vitamiinitasoista. Nehän suomalaisella tuppaavat laskea turhan alas pitkän talven takia, jos vielä tuppaa syömään rasvaista kalaa harvakseltaan.
Toinen on hormonitasojen selvittäminen, myös verikokeella, jossa mm. tyroksiinin ja sen tuottoa stimuloivan hormonin (TSH) tasot katsastetaan. Kummatkin näistä em. asioista vaikuttavat ihoonkin, onhan se suurin elin kehossamme. - Kössönöm
Kerron sitten joskus, jos se syy löytyy. Sitten en kerro, jos kuolen vitutukseen, mutta mitä sen sitten on enää väliä.
Hydrokortisoni salvaa.
Mutta vain tosi ohkasesti.- V.R.
pikkasen kortisonia ja sitten Locobase Repairia.
Ei se mikään ihmekikka ole, koska kerran epäilet särkylääkettä.
Itse ainakin olen allerginen asetyylisalisyylille (aspiriini), joka aiheuttaa aivan karmeita oireita. Olen siis luopunut sellaisista.
Jospa sinulla on vastaava reaktio. Lääkärille täytyy mennä valittamaan ja pyytämään eri töhnää särkyongelmaan. - big_banggggg
on oma palstansa. :P
Et ole ainoa, joka painii iho-ongelmien kanssa. Toivottavasti pääset eroon vaivastasi!- Kössönöm
tämä ketju on vielä täällä;)
Ehkä joskus, kun saadaan selville tämän jalkavaivan perimmäinen syy, niin pääsen eroon noista lääkkeistä.
- .........
Et kai polta tupakkia ja juo viinaa??
Et saa päästää jalkoja tulehtumaan, se voi johtua huonosta ääreisverenkierrosta.
Käy osteopaatilla ja akupunktiossa ja liiku paljon.
Kysy myös neuvoa luontaistuotteiden kaupasta.
Ei kannata leikkiä terveydellä,ok!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1466354Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1964002PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4852807- 312761
- 2012375
- 1862089
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1471512- 581334
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371304Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?891074