Kummit

kikakika_

Esikoisen ristiäiset lähestyy ja kummit pitäis lopullisesti päättää. Mulle nää kummijutut on ihan uusia ja kysyisinkin, että eikös se ole 2 kummia vähintään ja kummien pitää kuulua kirkkoon? Mitä eroa on sylikummilla ja tavallisella kummilla? Onko se ero vain siinä, että sylikummi pitää lasta kastetoimituksen ajan ja muuten kummit "samanarvoisia" keskenään?

Onko kummeilla jotain erityisiä lahjoja, joita juuri kummit tuovat ristiäisiin ja onko siinä eroa mitä sylikummi yleensä tuo? Siksi noita lahjoja kyselen, kun anoppi, omat vanhemmat ja ystävät ovat kovasti kyselleet mitä voisivat tuoda niin osaisi kertoa jotakin lahjoista. Kiitos!

2

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

juu 2 kummia täytyy vähintään olla ja kirkkoon täytyy kuulua. niin ja jos esim kuuluu ortodoksiseen kirkkoon,niin silloin ei voi ryhtyä kummiksi,täytyy kuulua evankelisluterilaiseen kirkkoon. minun tietääkseni sylikummi on ihan samanarvoinen muiden kummien kanssa. itselläni 2 lasta ja toisella lapsella 2 kummia ja toisella 3.yleensähän kummit tuovat lahjaksi esim.kummilusikan,valokuva-albumin tai kehyksen johon tulee sitten lapsen tiedot kaiverrettua. kultasepän liikkeistä löytyy paljon vaihtoehtoja jotka on kummilahjoja.

• lahjoista

Kummeja voi siis olla enemmän kuin kaksi, mutta kahden täytyy kuulua kirkkoon. Perinteisiä ovat juuri nuo mitä edellinenkin vastaaja kertoi. Mun tapauksessa, olin sylikummi, mutten kuulu kirkkoon ja lahjojen osalta lapsen vanhemmat sanoivat, että saan tuoda mitä itse sopivaksi näen (tiesivät juuri sillä hetkellä vallinneen tiukan rahatilanteeni), kun kaksi muuta (kirkkoon kuuluvaa) kummia toivat juuri sen valokuvakehyksen ja kummilusikan. Itse sitten (koska halusin kumminkin antaa hyvät lahjat) lainasin rahaa :) ja ostin lelun (jota tyttö voi käyttää aiemmin) ja kultariipuksen (jota tyttö voi käyttää myöhemmin). Ja vanhemmat pitivät (eivätkä ole ihmisiä jotka vaan kohteliaisuuttaan sanovat pitävänsä). Kyllä uskon että ihmiset osaavat aika hyviä lahjoja tuoda kun vaan antaa vapaat kädet. Asia on tietty eri jos oikeasti haluaa että joku tuo jotain. onnea teille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe