Ovatko kotisi ja vapautesi niin tärkeitä, että niiden takia kannattaa teurastaa sataatuhatta vieraan valtion edustajaa ja tapattaa rintamalla vielä kymmeniätuhansia omia?
En voi ymmärtää, miksi kukaan menee sellaisen organisaation kuin "Puolustus"voimien (piti jatkosodassa natsityyppisiä keskitysleirejä vieraan vallan alueella) palvelukseen. Ovatko jotkut vain niin itsekkäitä vai yksinkertaisesti pahoja vai eivätkö vain ajattele koko asiaa?
Jos useimmat suomalaiset eivät jo nuorina joisi aivojaan paskaksi, mitään kutsuntoja ei koko maassa enää olisi.
Puolustusvoimista ja keskitysleireistä
3
597
Vastaukset
- NEUKUTNEUKUT
Ois se joo ollu mukavaa elellä neuvostoliitossa. Sielhä olis saanu oman ladanki 10v odottelun jälkeen. Ainii mut eihä siellä mitään voinu omistaa=/ paska homma...
- .--.-.--
Neuvostokansalaisilla oli yksityistä omaisuutta, mutta tuotantovälineet ym. oli otettu työväenluokan hallintaan eli yhteisomistukseen (käytännössä kuitenkin valtion haltuun).
- K09-II
Puolustusvoimat ei aktiivisesti hyökkää vieraan maan ja sen armeijan kimppuun, siitähän se nimikin tulee. Itse asiassa puolustusvoimat juuri varmistaa, että Suomi ei joudu sotimaan. Mitenkö? Kun reservissä on 350 000 miehen joukko, joka hallitsee sissisodankäynnin kaluston käytöstä puhumattakaan. Kun tähän vielä lisätään PV:n taistelukaluston ja EU:n nopean toiminnan joukot, alkaa mahd. hyökkäävän maan hallitus pohtimaan, onko hyökkäyksessä mitään järkeä, päätyen tulokseen, ettei hyökkäys ole vaivan arvoista.
Tiivistettynä: edistä rauhaa ja mene armeijaan.
Btw talvi- ja jatkosodat käytiin siksi, koska Stalinia ei paljoa kiinnostanut omat miestappiot, eikä hän muutenkaan ajatellut järkevästi. Vai millaisen vaikutelman antaa sotaherra, joka tapattaa maansa upseerit, lääkärit ja porvarit ENNEN hyökkäystä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968549
- 454210
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371478- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341189Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121160Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29827