Ateistit

naisten oikeuksien sortajina

Yhteisvastuukeräystä ja kirkon toimintaa kaukomailla vastustetaan yleisesti juuri nimenomaan ateistien piirissä.

Olettehan nähneet yhteisvastuukeräyksen tuloksia TV:n tietoiskuissa. Kaukoidässä oli kylissä naiset kotona ja heitä oli opetettu, että on synti puhua miehille kodin ulkopuolella. No, yhteisvastuukeräys käytti osan keräyksen varoista mm kyläkuntien koulutukseen, johon osallistuivat sekä miehet että naiset. Kun koulutus oli ohi, tulokset ovat hämmästyttäviä. Niin miehet kuin naisetkin ovat olleet onnellisia, kun heille on selvinnyt, että ei olekaan väärin, että naiset saavat opetusta, voivat keskustella miesten kanssa ja voivat jopa saada lainoja omiin nimiinsä kyetäkseen perustamaan oman yrityksensä.

Kristinuskoiset on aina leimattu alkuperäisen kulttuurin tuhoajiksi, mutta onko tosiaan parempi, mikäli naiset suljettaisiin omiin koteihinsa sen sijaan, että heille opetettaisiin normaaleja ihmisoikeuksia? Jopa miehetkin ovat olleet tyytyväisiä, kun heitä on koulutettu ymmärtämään normaaleja ihmisoikeuksia ja uutta elämänasennetta.

Eikö naisia todellakaan saa opettaa ymmärtämään omia oikeuksiaan? Miten se tuhoaa alkuperäisen kulttuurin tai jos tuhoaa naisen alistamisen, kannattaako sellaisen kulttuurin tuhoa surrakaan?
Miksi ateistit niin jyrkästi vastustavat esimerkiksi juuri yhteisvastuukeräystä?

18

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhhahhei

että ulkomaanavulle on olemassa instansseja, joiden kautta huomattavasti suurempi osa lahoittamastani rahasta menee perille ilman, että yhtään siitä käytetään kivikautisen uskonnon levittämiseeen ja sen kotimaisiin hallintokuluihin.

• faktaa...

että yhteisvastuukeräyksen keräys- ja hallintokulut ovat moniin muihin keräyksiin verrattuina niitä kaikkein pienimpiä. Organisaatio kun on valmiina jo moneen muuhunkin tarkoitukseen, joten keräyshallintoa ei tarvita juurikaan.

• heille oli liikaa sen aihepiiri.

Itse ateistina en vastusta keräystä mutta minua haittaa hyvän asian pilaaminen kristinuskolla.

• nasse-täti?

tarkoittaako nasse-täti nyt sitä, että siirtolaisia ei saisi tulla Suomeen vai viittaako jotenkin siihen, että kirkko suojelee pakolaisia ja sitten uskikset vastustavat sitä suojelua, jota itse asiassa uskikset kannattavat ja ateistit vastustavat. Viittaan muutamien karkotettujen piilottamiseen kirkon tiloissa.

Vai mihin tutkimukseen nasse-täti nyt viittaa väitteellään, että uskikset vastustavat maahanmuuttajien työllistämistä. Missä tällaista on tutkittu tai esitetty?

Naisten oikeuksia ei siis saisi nasse-tädin mielestä kristityt ajaa edes siksi, kun heitä paikallisen kulttuurin varjolla pidetään hellan ja nyrkin välissä ilman ihmisoikeuksia.

Jo on perverssiä tuo ateismi!

• nasse-täti? kirjoitti:

tarkoittaako nasse-täti nyt sitä, että siirtolaisia ei saisi tulla Suomeen vai viittaako jotenkin siihen, että kirkko suojelee pakolaisia ja sitten uskikset vastustavat sitä suojelua, jota itse asiassa uskikset kannattavat ja ateistit vastustavat. Viittaan muutamien karkotettujen piilottamiseen kirkon tiloissa.

Vai mihin tutkimukseen nasse-täti nyt viittaa väitteellään, että uskikset vastustavat maahanmuuttajien työllistämistä. Missä tällaista on tutkittu tai esitetty?

Naisten oikeuksia ei siis saisi nasse-tädin mielestä kristityt ajaa edes siksi, kun heitä paikallisen kulttuurin varjolla pidetään hellan ja nyrkin välissä ilman ihmisoikeuksia.

vastustivat koko keräystä siksi kun siinä auvustetaan suomeen tulleita. Eli rahoitus oli poikkeukselisen vahvasti ateistivoittoista tällä kertaa.

Mitään tutkimuksia tästä ei ole esittää, vain Kotimaa lehdessä julkaistuja juttuja aiheesta.

• juttu...
        Nas.se kirjoitti:

vastustivat koko keräystä siksi kun siinä auvustetaan suomeen tulleita. Eli rahoitus oli poikkeukselisen vahvasti ateistivoittoista tällä kertaa.

Mitään tutkimuksia tästä ei ole esittää, vain Kotimaa lehdessä julkaistuja juttuja aiheesta.

Kun minulle tulee tuo mainitsemasi Kotimaa-lehti ja en sieltä ole tuollaista kuvaa etsimälläkään löytänyt. Ja miksi sitä olen etsinyt johtuu yksinomaan siitä, että palstoilla nimenomaan uskovaisten väitetään vastustavan keräystä.

Katsotaan sitten, kun keräyksen tuotto julkaistaan, miten "kovasti uskovaiset ovat vastustaneet". Ateistithan eivät tuollaiseen hömppäkeräykseen osallistukaan!

• juttu... kirjoitti:

Kun minulle tulee tuo mainitsemasi Kotimaa-lehti ja en sieltä ole tuollaista kuvaa etsimälläkään löytänyt. Ja miksi sitä olen etsinyt johtuu yksinomaan siitä, että palstoilla nimenomaan uskovaisten väitetään vastustavan keräystä.

Katsotaan sitten, kun keräyksen tuotto julkaistaan, miten "kovasti uskovaiset ovat vastustaneet". Ateistithan eivät tuollaiseen hömppäkeräykseen osallistukaan!

tuota Kotimaa-lehteä mutta toisinaan selaisen sen nettiversioita.

Jos uskismoraalisi estää sinua ottamasta asioista selvää, niin kaivanpa tähän aiheesta juttua, etpähän voi enää tuolla vernistellä:

http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=7674&Itemid=38

Tosiasiana kuitenkin pysyy että yli 90% keräyksen tuotiosta tulee taikauskottomilta ihmisiltä tai tapakrisseleiltä.

• nasse-täti?
        nasse-täti? kirjoitti:

Nimierkkini on

"nasse-täti? " Ja kysyn itseltäni

"rkoittaako nasse-täti nyt sitä, että siirtolaisia ei saisi tulla Suomeen "

• nasse-täti?
        Nas.se kirjoitti:

Esitin kysymyksen ITSELLENI, huomaa nimimerkkini, sinä menit lankaan BUH!

• Miten Ateistit vs kirkko liittyy naisten sortamiseen.

Kirkko itsessään kyllä liittyy ja on aina liittynyt.

• aloitus!!!

Jos sinulla on kykyä ymmärtää kirjoitettua tekstiä, niin kysymykseesi saat vastauksen ketjun ensimmäisestä viestistä.

• aloitus!!! kirjoitti:

Jos sinulla on kykyä ymmärtää kirjoitettua tekstiä, niin kysymykseesi saat vastauksen ketjun ensimmäisestä viestistä.

Oikein hyvin kirjoitettua tekstiä.

Tekstisi vaan on pelkkää arvotonta paskaa.

Tuo sinun helvetin yhteisvastuukeräyksen vastustaminen ei sitten mitenkään liity mihinkään naisten sortamiseen.

Naispappien vastustaminen ei varmaan sun kaltaisen paska aivon mielestä myöskään ole naisten sortamista.

Tajuatko sä vitun vajakki kun jätetään hienopuheisuus pois.
        Et kai.
        Mieti asiaa kun olet lopettanut jeesuksen panemisen.

• aloitus!!!
        aloitus!!! kirjoitti:

Kirjottaa 2-sanaista otsikkoa oikein!

Raamattu aiheuttaa Loboitoimiaaa!!"W

• aloitus!!!

Tarkemmin on 8-kirjaminen suomenkielen sana!

Sitäkö attepele ei tiedä ?!

• e.k.v

Ähäkutti...mun isin auto kulkee kovempaa kuin sun isin auto.
      Ja on se myäs vahvempi ko sun isi. Ja sit se viel hakkaa sun jumalaski...lälläslää.

• Henkilöstä kulut: 29% => 303 657,05€

Markkinointi kulut:30% => 318 565,92

Muut kulut seurakunnissa:18%=> 190 282,66€

Muut kulut: 15% => 160 010,61

Painatus ja markkinointi seurakunnissa:4%=> 43808,49

Koulutus ja diagoniakasvatus: 3%=> 34 070,03€

Keräysvälineet:1% => 10 480,50

Yhteensä: 1 060 875,26€ kuluja.

Joka on 23% koko summasta. 77% siis keräys summasta meni varsinaiseen toimintaan josta.

60% ulkomaan diakonia avustukseen.
      20% kotimaiseen erikois kohteeseen.
      10% hiippakuntien diakonia rahastoon.
      10% keränneen saurakunnan valitsemalle kohteelle.

70% varsinaisesta kerätystä rahasta meni siins kirkon oman toiminnan tukemiseksi joka välillisesti auttaa kyseisissä maissa toimimalla jonkin asian parantamisksi.
      Tästä kuitenkin otetaan pois 10% jotka menivät suoraan kirkon rahastoon. Tämä siis kokonai summasta ei tuosta 70% osuudesta.
      30% tästä koko rahasummasta joka menojen jälkeen siis jäi jäljelle menee suoraan jonkin uslkopuolisen toimijan käytettäväksi.

Lisäksi kirkko käytti saamistaan tuloista meno osuutena 30% markkinoimiseen kun puolestaan diakoniatyöhön 3%.
      10 kertaisesti siis.
      Jopa yksittäisten seurakuntien painatus ja mainostuskamppaniat nielivät enemmän rahaa kuin se mikä meni, ns; kirkon hyvän tarkoituksen edistämiseen.

Kysymys siis.

Minkä takia sinä katsot että kirkon tarjoama avustus olisi jollakin tavalla parempi kuin joku toinen taho?
      Sen takia että se on uskonto?

Kulut, tuotonjako ja keräys tilastot tältä sivulta: http://www.yhteisvastuu.fi/index.php?fid=57

• Kössönöm

Väitätkö, että Suomen luterilainen kirkko toimisi muka tasa-arvon puolesta?

Tuo sinun juttusi on silkkaa huttua.

• ilmaloinen

Vai naisten oikeuksien sortamista. Hmm... kuulostaa pahalta. Itse olen ateisti enkä hyväksy tuollaista touhua lainkaan. Kirkon ulkomaanapu on tosi hyvä juttu, auttavat vähäosaisia ja sorretujakin. Välitän hyväntekeväisyydestä todella paljon ja lahjoittaisin enemmänkin jos oli mahdollisuus. Myös kirkoille. Kristityt ovat minunkin ystäviäni.

Olen tämmöinen 18 v. nuori mies ja minulla on varsin feministinen aatemaailma ja hyvin kunnioittavat asenteet naissukupuolta kohtaan. Puolustan myöskin miesten oikeuksia ja miehisyyttä, tosin minulla on vähän omat käsitykset miehisyydestä mutta vähät siitä. Olen siis maskulisti ja feministi ihan tasaveroisesti. Ja tasa-arvon puolustaja, myös sukupuolten välisen sellaisen.

En itse vastusta yhteisvastuukeräystä missään nimessä. Päinvastoin, tosi hyvä juttu. Hävettää ihan semmoiset mahdolliset atet jotka eivät sitä hyväksy. Jos heitä on, jäävätköön omaan arvoonsa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      146
      6354
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      196
      4002
    3. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      485
      2807
    4. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2761
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2375
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2089
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      147
      1512
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1334
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1304
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1074
    Aihe