Johannesburgiin

Jo'burg

Vinkkejä ja kommentteja Johannesburgista? Tekemistä muutamaksi päiväksi? Suositeltavia kohteita/päiväretkiä/aktiviteetteja..? Olen menossa toukokuussa, pari päivää ennen safaria ja safarin jälkeen pitäisi hengailla Jo'burgissa...

8

1446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissulyyti

      Johannesburg on turistille vaarallinen paikka eikä siellä ole mitään näkemistä. Toki voit osallistua Sowetoon tehtävälle retkelle. Yksin sinne ei kannata mennä kurkistelemaan. Johannesburgista kannattaa suunnata Pretoriaan, joka on kaunis kaupunki.Itse en kuluttaisi Jburgissa päivääkään.

      • siellä asunut

        Vähän riippuu, missä päin on majoituspaikka? ja autohan on Joburgissa ehdoton. Mäkin suosittelen Pretoriaan tutustumista, vaikka missä vaan voi tapahtua mitä vaan. ja jos kiinnostaa varakkaampien alueet niin esim. Sandton ja sen lähiseutu on todella varakasta. Shoppailu on Suomeen verrattuna todella edullista ja myös ravintolamaailmaan kannattaa tutustua. Mitä kiinnostaisi tehdä? Voin antaa vinkkejä jos tarvitset.


      • Jo'burg
        siellä asunut kirjoitti:

        Vähän riippuu, missä päin on majoituspaikka? ja autohan on Joburgissa ehdoton. Mäkin suosittelen Pretoriaan tutustumista, vaikka missä vaan voi tapahtua mitä vaan. ja jos kiinnostaa varakkaampien alueet niin esim. Sandton ja sen lähiseutu on todella varakasta. Shoppailu on Suomeen verrattuna todella edullista ja myös ravintolamaailmaan kannattaa tutustua. Mitä kiinnostaisi tehdä? Voin antaa vinkkejä jos tarvitset.

        ...hmm..
        No kannattaisiko sitten pyyhkäistä heti J-burgin lentokentältä Pretoriaan ja viettää mieluummin siellä ne 'ylimääräiset' pari-kolme päivää? Välimatka?

        Tai jos ei ole tuokaan oikein järkevää, niin sitten on kai vaan hengattava J:ssa...
        Vinkkejä ihan mistä vaan tekemisestä/näkemisestä/kokemisesta olis kiva saada (esim. museot, kauppakeskukset, torit, kaupunginosat...). :)


      • Juuppis
        Jo'burg kirjoitti:

        ...hmm..
        No kannattaisiko sitten pyyhkäistä heti J-burgin lentokentältä Pretoriaan ja viettää mieluummin siellä ne 'ylimääräiset' pari-kolme päivää? Välimatka?

        Tai jos ei ole tuokaan oikein järkevää, niin sitten on kai vaan hengattava J:ssa...
        Vinkkejä ihan mistä vaan tekemisestä/näkemisestä/kokemisesta olis kiva saada (esim. museot, kauppakeskukset, torit, kaupunginosat...). :)

        Vilasepa tuo, ehkä siitä olisi sinulle apua:
        http://www.mtv3.fi/matkailu/ulkomaat/matkakohteet.shtml/355259?Etela_Afrikka

        Itse olen vain kaverin kanssa autoillut vähän siellä sun täällä Joburgissa, mutta ei siellä ihan hirveästi ole tekemistä tai nähtävää. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti auton vuokraamista. Pretoriaankin ajaa Joburgista puolessatoista tunnissa. Muistaakseni sinne oli n. 70 km.

        Liikenteessä kannattaa olla varovainen, koska ruuhkat ovat ihan eri maata kuin Suomessa ja onnettomuuksia sattuu kohtuupaljon. Ovet kannattaa myös pitää aina lukittuina. Pimeällä etenkin kannattaa olla varovainen, eikä missään nimessä kannata pysähtyä jos joku tulee huitomaan mukamas apua (etenkään auto-ongelmiin).


      • Afrikaner
        Juuppis kirjoitti:

        Vilasepa tuo, ehkä siitä olisi sinulle apua:
        http://www.mtv3.fi/matkailu/ulkomaat/matkakohteet.shtml/355259?Etela_Afrikka

        Itse olen vain kaverin kanssa autoillut vähän siellä sun täällä Joburgissa, mutta ei siellä ihan hirveästi ole tekemistä tai nähtävää. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti auton vuokraamista. Pretoriaankin ajaa Joburgista puolessatoista tunnissa. Muistaakseni sinne oli n. 70 km.

        Liikenteessä kannattaa olla varovainen, koska ruuhkat ovat ihan eri maata kuin Suomessa ja onnettomuuksia sattuu kohtuupaljon. Ovet kannattaa myös pitää aina lukittuina. Pimeällä etenkin kannattaa olla varovainen, eikä missään nimessä kannata pysähtyä jos joku tulee huitomaan mukamas apua (etenkään auto-ongelmiin).

        Itse menossa myös Johannesburgiin huhti-toukokuussa ja aikomuksena vuokrata auto. Olisin kiinnostunut kokemuksistanne vasemmanpuoleisessa liikenteessä. Oliko vaikeaa? Onko liikennettä paljon Jan Smutsin kentän ja Sandtonin välillä?


      • siellä asunut
        Afrikaner kirjoitti:

        Itse menossa myös Johannesburgiin huhti-toukokuussa ja aikomuksena vuokrata auto. Olisin kiinnostunut kokemuksistanne vasemmanpuoleisessa liikenteessä. Oliko vaikeaa? Onko liikennettä paljon Jan Smutsin kentän ja Sandtonin välillä?

        elikkäs... kyllä varmaan kannattaa pretorian suuntaan matkata jos aikoo seudulla viettää joitakin päiviä. Esim Menlyn mall on tosi iso ja suht edullinen ja turvallinen ostari pretoriassa. Ja melko helppo myös löytää.Myös bruma lakeen kannattaa tutustua jos johannesburgin lähettyville suuntaa. Sieltä löytää kaikenlaista myös paikallista tavaraa mutta made in china- tavaraa myös.

        Liikenteestä sen verran... vasemman puoleinen liikenne on suht helppo, mutta ongelma on ku kaikki ei tiedä mitä tehdään punaisilla valoilla, kääntyvien kaistoilla jne jne... Eli siellä täytyy osata ajaa myös muiden puolesta. Liikennettä ei mitenkään voi verrata suomen liikennekulttuuriin. Mutta jos rohkeutta ja hermoja riittää niin on aikamoinen kokemus.

        Vastaan siis mielelläni jos kysymyksiä on!


      • siellä asunut
        Jo'burg kirjoitti:

        ...hmm..
        No kannattaisiko sitten pyyhkäistä heti J-burgin lentokentältä Pretoriaan ja viettää mieluummin siellä ne 'ylimääräiset' pari-kolme päivää? Välimatka?

        Tai jos ei ole tuokaan oikein järkevää, niin sitten on kai vaan hengattava J:ssa...
        Vinkkejä ihan mistä vaan tekemisestä/näkemisestä/kokemisesta olis kiva saada (esim. museot, kauppakeskukset, torit, kaupunginosat...). :)

        Kannattaa muuten tutustua pretoriassa oleviin parlamenttirakennuksiin, ovat korkealla kukkulalla ja sieltä näkee koko kaupungin melkein... matkaa o r tambo kentältä pretoriaan on noin 45 km ja on helppo ajaa sinne.


    • afrikkalaisten vieraana

      Olen toki tietoinen, jotta Johannesburgia sanotaan vaaralliseksi. En vähättele tuota. Liekö sitten vain ollut minulle niin hyvin järjestetty palvelu muualta etelä-Afrikasta, ei siis Johannesburgista kotoisin olleiden "isäntieni" taholta, että mitään pelättävää en tavannut. Randburgissa asuttiin. Ostareilla käytiin, mustienkin ostarilla Sowetossa ja eräässä paikallisessa kuppilassa syömässä. Basaarissakin kuljimme vain kaksistaan valkoisena pariskuntana. MusiikkiDVD:tä mä sieltä ostin. A. Bozellia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2032
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1755
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1567
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    10. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      71
      1173
    Aihe