C-luokitus?

-..-

Eli kutsuntoihin meno olisi syksyllä, toinen kerta siis, 2007 syksyllä kävin edellisen kerran, antoivat E-luokituksen ylipainon takia ja 2 vuotta aikaa parantaa tilannetta. muutos ollut aika heikkoa, paino pudonnut vain pari kiloa, syynä polvivamma, joka estää kunnollisen liikkumisen sekä selkävamma ja motivaatio-ongelmat, viimeset puoltoista vuotta olleet henkisesti yhtä helvettiä välillä, siksi ei juuri innosta lenkkeillä, tosi joskus kuntosalilla käyn. Tarkotus olisi lähiaikoina varata aika lääkärille ja tutkituttaa tuo selkä ja polvi että onko kummempaa vikaa. Mutta miten tuo ylipaino ja motivaation puute ja henkiset ongelmat(pieni masennus), kirjottaako ukot papereihin C ensi syksynä tuon ylipainon ja noiden henkisten ongelmien takia?

15

3981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se aika

      lääkärille niin selviää. Veikaan, että aika todennäköisesti saat C:n paperit.

    • Keskitie

      Missä käyrässä se pituus ja paino sitten menee?

      • ketjun aloittaja

        painoindeksiä kyselet? pari vuotta sitten kutsuntojen aikaan oli hiukan yli 30 eli juuri ja juuri meni merkittävästi lihavan rajan yli, nyt katsoin painon, 96 ja pituus 180 niin indeksi 29,6. Vaikea kyllä uskoa kun ruumiinrakenteelta en ole lihava vaan melko hoikka, lääkärikin tuota ihmetteli että hoikan näköisellä miehellä korkea painoindeksi..


    • almasty

      On se että reserviä pienennetään koko ajan ja jo nuo fyysiset vammasi ovat sitä luokkaa ettei sinusta ainakaan sodassa ole kenttäpalvelukseen.Eikä kai sen enempää täysipainoisiin harjoituksiin rauhan aikanakaan.Kun vielä nippuun lisätään se ettet ole löytänyt motivaatiota laihduttaa intin takia niin se kertoo ettet taida olla kovin maanpuolustusintoinen kaveri.Jos itse olisin kutsuntalääkäri tai kapteeni niin C paperit minä sinulle antaisin.Varmaan huomaavat samat asiat noi sotilasläänin herratkin joten sinulla tuskin on mahdollisuutta intin suorittamiseen.BTW jos toi polvi vaivaa pahasti niin jo senkin takia kannattaisi laihduttaa paremmin se kestää kun on vähemmän kuormaa kannettavana.

    • -..-

      tästä vielä, riittääkö että kutsunnoissa/ennakkolääkärintarkastuksessa mainitsee tosta että on ollu paljon henkisiä ongelmia, joita mulla sit riittää vaikka muille jakaa, vai pitääkö olla siitäki jonkun kallonkutistajan paperit että on ollu jonkin sortin masennusta?

      • dghnjm,k.

        Kutsuntalappusissa terveysmonisteen takasivulla on lueteltu varmaan 50 eri vaivaa mitä voi oman mielen mukaan ympyröidä, sieltä löytyy kohdat myös henkisille ongelmille. Lääkääriin vaan lapun kanssa ja asiasta keskustelemaan.


    • kyllä se onnistuu

      Ikävää että joudut laittamaan elämäsi melkein odotustilaan pelkän armeijan takia.

      Vaikuttaa siltä, että nuo sinun luokituksesi on mennyt taulukon mukaan, että ekana annetaan E:tä ja lopulta annetaan C-luokitus.

      Annat ymmärtää, ettet palveluksesta suoriudu ja polvivamma on vaikea, rasituksessa koskee ja alat linkata jne. Lopulta tulet saamaan C-luokituksen, kun todella hommaat itsellesi lääkärinlausunnot noista.

      Masennus ja yleensä mielenterveysongelmat ovat yksi kasvavin syy, jonka vuoksi vapautetaan palveluksesta.

    • Semmosta45678

      Siis johtuiko tuo E-luokitus tosiaan ylipainosta, kerran on selkävammaa ja polvivammaa ja henkisiä ongelmia?

      • -..-

        paperissa luki E66, eli ylipaino oli syy, polven tai selän vammasta ei ole kerta minkäälaisia lääkärintodistuksia, mainitsin kyllä kutsunnoissa vielä lääkärille polvesta, epäili eturistisidevammaa, en tosi muista että suositteliko C-luokitusta jo silloin, selästä en maininnut mitään koska aika harvoin tuo enää nykyään vaivaa ja noita henkisiä ongelmia sit alkoi tulla kutsuntojen jälkeen.


      • Mielenkiintoista
        -..- kirjoitti:

        paperissa luki E66, eli ylipaino oli syy, polven tai selän vammasta ei ole kerta minkäälaisia lääkärintodistuksia, mainitsin kyllä kutsunnoissa vielä lääkärille polvesta, epäili eturistisidevammaa, en tosi muista että suositteliko C-luokitusta jo silloin, selästä en maininnut mitään koska aika harvoin tuo enää nykyään vaivaa ja noita henkisiä ongelmia sit alkoi tulla kutsuntojen jälkeen.

        Aika mielenkiintoista, Itse olen saman pituinen ja melkein 20 kg painavampi, mutta myös kevyemmän näköinen kuin kilot ja painoindeksi kertoo. En siltikään nää mitään selvää syytä miksi eivät päästäisi mua armeijaan.


    • se on fakta!

      Suomen armeijaan pääsevät kaikki. Kunhan vain istuu lääkärin vastaanotolla ja kutsuntalautakunnan edessä hiljaa paikallaan, niin tyyppi on OK, parasta A-luokkaa.

      Näin siis meillä.

      • gggggggggggggggggh

        mitäs jos vaikka lopettaisit....................... syömisen?

        Ruoka on kallista suomessa -> syö vähän, säästä loput. Itse jätän syömättä joskus koska ei jaksa syödä. Syöminen on myös fyysistä työtä.


      • sdfsdfgfgdfgfg
        gggggggggggggggggh kirjoitti:

        mitäs jos vaikka lopettaisit....................... syömisen?

        Ruoka on kallista suomessa -> syö vähän, säästä loput. Itse jätän syömättä joskus koska ei jaksa syödä. Syöminen on myös fyysistä työtä.

        Vitttuuko se niille kuulluu paljon sä painat ei ketään voi pakottaa liikkumaan..ite en ainakaa suostuis varsinkaan jonkun intin takii...


      • Kokonaiskuvaa mukaan
        sdfsdfgfgdfgfg kirjoitti:

        Vitttuuko se niille kuulluu paljon sä painat ei ketään voi pakottaa liikkumaan..ite en ainakaa suostuis varsinkaan jonkun intin takii...

        Ruokavaliolla on n. 70% merkitys terveyteen. Täytyy liikkua, että kuntoa voi ylläpitää ja parantaa. Jos kuitenkin syö kuin sika, niin juttu on 1-0.


    • inttiihme

      joutuuko hakemaan lääkärin todistuksen uudestaan koska olen käynyt hakemassa sen jo kerran ja samalla lykkäystä 2 vuotta ja nyt olisi uudestaan kutsunnat eli käynkö taas lääkärissä vaikka syytä ei ole ? ensiis sairaudentakia lykkäystä vaan ihan vain pyysin eikä viime terveys tarkastuksesa olut mitään vikkaa! eli joudunko varaamaan ajan vaikka olen sen jo 2 vuotta sitten käynyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe