Kotona juon vain suodatinkahvia ja aina tummapaahtoista. Nyt on tullut litkittyä jo useamman vuoden ajan Pauligin Parisiennea ja kysyisinkin hyviä vaihtoehtoja.
tummapaahtoista suodatinkahvia
3
542
Vastaukset
- Pariisilainen
Toinen vaihtoehto on Tumma Presidentti, mutta se ei ole yhtä tummaa kuin Parisien, sillä "pariisilainen" on markkinoiden ylivoimaisesti tummin paahto.
- K-kaupasta
Minulla on työhuone kodin ulkopuolella. Yhteen aikaan minulla oli kotona yhdistelmäkeitin sekä työpaikalla erilliset keittimet (espresso tavallinen). Kun asuinkumppani ei niin hirveästi välittänyt espressosta, tuli kotona juotua melkein aina pelkkää suodatinkahvia. Työpaikalla puolestaan tavallinen suodatinkahvi väljähtyi käytön puuttessa.
Vanhat keittimet ovat joutuneet kierrätykseen kotoamuuttaneille. Nyt meillä on kotona pelkkä suodatinkeitin ja työpaikallani pelkkä 15 baarin espressokeitin.
Suodatinkahvimerkiksi on vakiintunut Pauligin tumma Presidentti.
Pressoni prässäsin pitkään Pauligin Espressosta, väliin satunnaisesti Lavazzaa ja Lidlin (Bellarom) Espressoa. Nyttemmin olen mielistynyt Hollannissa valmistettuun K-kaupan Pirkka-Espressoon. Se on sekä halvempaa että parempaa kuin Pauligin vastineensa! Muodostaa myös upean creman presson pinnalle.
Saattaisi hyvinkin toimia myös suodatinkeittimellä valmistettuna, ei vain ole tullut kokeiltua.
Jos haluaa hyvää ja helppotekoista kahvia, kannattaa tutustua Nestlén Nespresso-systeemiin. Sivu löytyy linkistä http://www.nespresso.com/precom/home_fi_en.html?&nedlogin=
Totta - vähän kallista ja koneita ei tahdo vielä löytyä montaakaan Suomesta, mutta jos panee maulle arvoa - ha helppoudelle - on tämä varteenotettava valinta.
Nespressoon verrattuna kaikki suodatinkahvit - pressopannu - mukaan lukien ovat litkua ja espressokoneeni olen jo kantanut vintille: liian vaivalloista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839