Eli saako kissoille antaa sydäntä ja jos saa niin pitääkö keittää?Entä saako kissoille antaa raakaa järvikalaa?
saako kissalle antaa sydäntä?
6
3468
Vastaukset
- Tuuletar
Kissa saattaa saada matoja kalasta.
Se pitää keittää.
Sydäntä saa antaa keitettynä,
mielestäni myös raakana, samoin kuin maksaa
ja kieltä ja munuaisiakin. - Kissafani
Meidän kissat ainakin pitävät sydämestä. Mummoni antoi kissoilleni hirven sydäntä raakana ja se meni hetkessä. Samoin annan kissoilleni kalaa raakana, mutta niillä onkin se ero teidän kissaan, että meidän kissat ovat ulkokissoja, että sen mukaan pitää katsoa miten ruokkii, ettei niille tule ripulia, omilla kissoillani ei ole ollut ripulia raakan kalan jälkeen.
- kisu
Itselläni on ollut paljon kissoja ja kaikille on kyllä aina syötetty jonkin verran raakaa lihaa, sydäntä ynm. Tietääkseni se on ihan suositeltavaakin, koska kissa on petoeläin mutta määrä ratkaisee...varsinkin sydämessä, maksassa ym., koska se on "vahvaa" eli siinä on paljon kaikenlaisia ravintoaineita. Koirastakin sanotaan, että on hyvä antaa silloin tällöin raakaa maksaa, lihaa mutta ei liika usein! Raa`asta kalasta sanotaan monesti, ettei sitä saisi syöttää kissalle ja vedotaan siihen, että siitä tulee loisia. Käsittääkseni suurempi vaara liiassa raa´an kalan syöttämisessä on se, että kalassa oli jotain sellasta joka tuhoaa liiasti syötynä kissan B-vitamiinia (en muista mitä niistä). Mutta normaali ulkokissahan pitäisikin madottaa neljä kertaa vuodessa... Todennäköisemmin ulkokissa saa loiset esim. hiirestä. Itse syötän kissoilleni raakaa kalaa yms. silloin tällöin eikä ne kyllä mihinkään ole kuolleet, päinvastoin ne voivat erittäin hyvin! Tietenkin tuollaiset asiat on varmaan ihan tottumiskysymyksiäkin, että mihin sen kissansa totuttaa!
- Viiru & Pesonen
Kissoille saa antaa raakaa sydäntä, mutta vähän. Itse kun paloittelen sydämen annan kissoilleni vähän samalla sitä, lopusta teen valmiit annospussit ja pakastan, siis pakastan raakana. Pakkasessa kaikki mahd. bakt. yms. tuhoutuvat.
En keitä siis sydäntä missään vaiheessa.
Sieltä on sitten helppo sulattaa aina valmis annospussi.
Sisäkissoille voi antaa pieniä määriä esim. silakkaa raakana. Muita ns. järvikaloja ei tulisi antaa raakana, kannattaa keittää... - Sydän
Elikkä kiitos tiedoistanne..=)
- Sohvi
Moi! Anna ihmeessä kissalle raakaa sian sydäntä. Se on hyväksi kissan hampaille ja ikenille. Parempaa kuin raksut. Näin on oma eläinlääkäri neuvonut. Yleensä ostan aina kokonaisen sian( huom. sian!!) sydämen ja leikkelen sen sopivan kokoisiin kertasyömis osiin ja laitan loput osat pakkaseen yksittäin kelmutettuna. Näin on helpompaa sulattaa aina yksi kiva makupala kerralla. Minulla on kaksi kissaa ja molemmat syövät todella innokkaasti sydäntä. Järvikalaa en sen sijaan suosittele loismatojen takia raakana syötäväksi. Ne pitää aina keittää ja hyvin. Yksi mikä meillä menee todella hyvin kaupaksi on tavallinen pakastesei. Laitan kuppiin hieman, niin että palat peittyy, vettä ja kypsennän mikrossa kypsäksi. Sitten jäähdytys ja herkku on valmista!!! Meillä se on korvia huumaavan kehräämisen arvonen ruoka!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181