Ihmeenomaisista merkeistä.

Tärkeä aihe vanhurskauttamisesta, meni jo muihinkin aiheisiin ja sen alustuksessa pitäydyn yhä. Nyt haluan aloittaa ihmeistä, koska maame on myös täynnä hurmoksellisia ja sellaista huuhaa ja menestysteologiaa opetetaan asiasta...pienen aloituksen vain laitan alkuun...

Ihmeenomaiset lahjat

Lukiessani Raamattua, tuli mieleen seuraava kohta Raamatusta:
2.kor.2:12.” Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla”.

Samoja sanoja käytetään myös väärien profeettojen ihmeistä, mutta hedelmät on huonot:

Matt.24:24. ”Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”.

20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.


Olen vahvasti sillä kannalla, joka nousee myös Raamatusta kaikkialta, että ihmeenomaiset lahjat kuuluivat apostoliseen murrosaikaan, eikä niitä ole enään näyttänyt esiintyvän. Olen käynyt aikoinaan lähes sadoissa hurmoksellisissa kokouksissa, kaiken karvaisten ns. vapaiden suuntien yms. Myös tuttava ja ystäväpiirissä noita löytyy ja jopa omasta suvusta. Iljettäviä ja jännittäviä kertomuksia olen joidenkin lahkopuhujien kuullut kerskuvan ja niistä hyvin usein nuo hehkuttavat ja usein mitä jossain afrikassa on tapahtunut. Tulee mieleen heti eräs Raamatun kohta tähän:

2.Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".

Tähän alkuun sanon näin: "Näkisin mielelläni kaatamiskokouksille k-18-ikärajan" Tulisi myös mielestäni valvoa ns. puoskarien toimintaa lakiteitse ulotettaisiin myös kristillisiin henkiparantajiin .

Joka on "oikea kristitty", hänellä on Jumalan Henki ja hän EI kuuntele väärää paimenta. On sula mahdottomuus että väärän paimenen opetuslapsi voi olla Jumalan lapsi. Jumalan seurakunnan ulkopuolella ei ole yhtään autuutta eikä Kristusta.

Usein karismaattisissa piireissä vedotaan kohtaan jossa, sanotaan, että nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat (Mark.16). ja he ulottavat sen tähän meidän aikaamme. Jos he olisivat rehlisiä, niin he tekisivät niitä kerran merkit seuraavat heidän mukaansa tätäkin aikaa. Eli he nostelisivat käsin käärmeitä ja joisivat kuolettavaa myrkkyä, kuten teksti sanoo. Mutta ei, he ovat ymmärtäneet koko Raamatun perin väärin.


Raamatun mukaan lupaus apostolisen sanan vahvistavista merkeistä, jotka seurasivat niitä, jotka uskoivat apostolien julistaman sanan, on jo täyttynyt. Raamattu on loppuun kirjoitettu, apostoleita ei enään ole ja Raamatun sana on apostolisin ihmein vahvistettu, ovat murrosajan merkit yuossa merkityksessä lakanneet.

"Mutta he (apostolit) lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta." (Mark. 16:20).

"Kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?" (Hepr. 2:3-4)

Kun nuo hengellisyydet julistavat sanaa, ei se ole apostolisen opin mukaista, eivät myöskään ne ihmeet ja merkit, joita heidän tukena esitetään, voi olla niitä, joista Raamattu puhuu, vaan kysymys nimenomaan petollisista ihmeistä ja merkeistä.

32

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enää (huom! ei ännää)

      ole, mitä te sitten olette?

      Tuollako nostatte itsenne ainoaksi oikeaksi uskoksi ja Jumalan valtakunnaksi, jonka päämies/paavi on - niin kuka - Voittonen vai Hautamäki?

      Pietarin avaimet ovat kautta aikain kulkeutuneet SRK:hon. Missä niitä säilytetään?

      • ei ole enään apostolista virkaa, joka oli niillä, joka oli vain niillä, jotka olivat eläneet Jeesuksen kanssa ja Paavalilla, joka kohtasi myös Jeesuksen.

        apt.1:20. Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa.' 21. Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme, 22. Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme." 23. Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan. 24. Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut 25. ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa." 26. Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.

        Jokaisella Jumalan lapsella on Kristuksessa valta antaa syntejä anteeksi ja myös pidättää...


      • Vain Jumalalla on valta
        weha kirjoitti:

        ei ole enään apostolista virkaa, joka oli niillä, joka oli vain niillä, jotka olivat eläneet Jeesuksen kanssa ja Paavalilla, joka kohtasi myös Jeesuksen.

        apt.1:20. Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa.' 21. Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme, 22. Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme." 23. Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan. 24. Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut 25. ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa." 26. Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.

        Jokaisella Jumalan lapsella on Kristuksessa valta antaa syntejä anteeksi ja myös pidättää...

        antaa syntejä anteeksi ja hän on armollinen, niin että antaa synnit anteeksi jokaiselle, joka uskoo
        Jeesukseen:
        Ap 26:18
        "Ja he saisivat synnit anteeksi uskomalla minuun ja
        perintäosan pyhitettyjen joukossa."

        Ps 51:
        Jumalani, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden,
        pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden,
        Pese minut puhtaaksi rikoksistani,
        Puhdista minut synnistä."


        Oppisi on perkeleestä!!!!!


      • Vain Jumalalla on valta kirjoitti:

        antaa syntejä anteeksi ja hän on armollinen, niin että antaa synnit anteeksi jokaiselle, joka uskoo
        Jeesukseen:
        Ap 26:18
        "Ja he saisivat synnit anteeksi uskomalla minuun ja
        perintäosan pyhitettyjen joukossa."

        Ps 51:
        Jumalani, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden,
        pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden,
        Pese minut puhtaaksi rikoksistani,
        Puhdista minut synnistä."


        Oppisi on perkeleestä!!!!!

        Jokaisessa Jumalan lapsessa asuu Kristuksen Henki ja omilleen Jeesus antoi vallan antaa syntejä anteeksi. Tämä kerrotaan niin monessa kohdassa Raamattua, ettei pitäisi olla epäselvyyttä. Esim.

        2.kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
        20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
        21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.


      • Tuossahan EI SANOTA,
        weha kirjoitti:

        Jokaisessa Jumalan lapsessa asuu Kristuksen Henki ja omilleen Jeesus antoi vallan antaa syntejä anteeksi. Tämä kerrotaan niin monessa kohdassa Raamattua, ettei pitäisi olla epäselvyyttä. Esim.

        2.kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
        20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
        21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.

        että ihminen voi antaa syntejä anteeksi:::

        "20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte."

        Paavali neuvoo tuossa "antakaa sovittaa itsenne
        Jumalan kanssa."

        Ei Paavalikaan antanut kenekään syntejä anteeksi!!!!!
        Ihminen voi kehoittaa toista tai rukoilla toisen puolesta, mutta kenelläkään muulla, kuin Jumalalla
        ei ole valtaa antaa syntejä anteeksii.

        Oppisi on perkeleestä!


      • Tuossahan EI SANOTA, kirjoitti:

        että ihminen voi antaa syntejä anteeksi:::

        "20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte."

        Paavali neuvoo tuossa "antakaa sovittaa itsenne
        Jumalan kanssa."

        Ei Paavalikaan antanut kenekään syntejä anteeksi!!!!!
        Ihminen voi kehoittaa toista tai rukoilla toisen puolesta, mutta kenelläkään muulla, kuin Jumalalla
        ei ole valtaa antaa syntejä anteeksii.

        Oppisi on perkeleestä!

        Jeesus antaa syntejä anteeksi:

        Hän on meissä sovintosaarnan säätänyt:

        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
        20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
        21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.


        Edelleen:

        21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.


        Huom: 23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


    • myös te

      kaikkialla? Ette, älä siis leiki apostolia, ei sinusta siihen ole, vai mihin pyrit näillä omilla sepustuksillasi?
      Minä en ainakaan sinua seuraisi.

      • seuraat

        "Minä en ainakaan sinua seuraisi."

        niin saatanaa seuraat.


    • Saara
    • Wehan epätoivoisia

      selityksiä, ei tiedä aina pitäisikö itkeä va nauraa!

      "Usein karismaattisissa piireissä vedotaan kohtaan jossa, sanotaan, että nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat (Mark.16). ja he ulottavat sen tähän meidän aikaamme".

      Kumma kun Weha liittää tuon "sitomis- ja päästämis-opin" meidän aikaamme, mutta ei noita
      Jeesuksen lupauksia ihmeistä ja merkeistä!!!!!

      Heittääköhän Weha arpaa aina siitä, mikä sopii
      meidän aikaamme ja mikä ei?

      Missä kohtaa Raamatuusa on sanottu, että Pyhä-Henki ei enää toimi meidän aikanamme????

      Päinvastoin sanassa sanotaan, että: "Viimeisinä
      päivinä minä vuodatan henkeni kaiken lihan päälle.
      Teidän poikanneja tyttärenne ennustavat....."

      Mistähän se mahtaa johtua, että esim Helluntaseu-
      rakunnilla on n 400 lähetyssaarnaajaa eri puolilla
      maapalloa, mutta samankokoisella Vl-liikkeellä ei
      ainuttakaan?

      Se johtuu siitä, että Pyhä-Henki antaa helluntai-
      laisille voiman:
      Ap 1:8
      "Vaan kun Pyhä-henki tulee teihin, te saatte voi-
      man ja tulette olemaan minun todistajiani sekä
      Jerusalemissa että Juudeassa ja aina maan ääriin
      saakka."

      Lopeta jo Weha tuo rienaaminen ja jätä tuomiseminen Jumalalle, kuten Gamaliel neuvoo:

      Ap 5:39
      "Jos tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjiin rau-
      keaa, mutta jos se on Jumalasta, niin te ette
      voi heitä kukistaa.
      Varokaa, ettei teitä havaittaisi sotivan itse Jumalaa vastaan."

      • mitä olen kirjoittanut, siitä yhteydestä perusteluksi, miksi enään ei tarvita merkkejä?

        Syntien anteeksiantoa tarvitaan tämän armon ajan loppuun asti ja se on tärkeämpi asia kuin rihkama...

        weha: Niinpä irroitat yhteydestään myös seuraavan Raamatun paikan :

        apt.2:17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.

        weha: Kysymys on nimenomaan helluntain murrosajasta (TÄMÄ ON SE, joka on sanottu profeetta Joelin kautta):

        4. He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
        9. Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
        10. Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
        11. toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia - ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        12. He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
        14. Pietarin puhe
        Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä:
        "Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
        15. Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette - nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti*.
        16. Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:

        17. - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.
        18. Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.

        ----------------------------------

        Weha: En ole sanonut, etti Pyhä Henki toimi tänä aikana, olen vain sanonut, että helluntain murrosajan merkit ovat ovat täyttäneet tehtävänsä ja niitä ei siinä merkityksessä enään tarvita.

        Ne, jotka eivät kuule apostoleita, eivät kuule myöskään Raamatun Jeesusta, joka on heidät lähettänyt ja joka heidän kauttaan puhuu.

        "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus," (Ef. 2:19-20)

        "Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä." (Ilm. 21:14)

        Heillähän on virka sovinnosta saarnata parannusta ja syntein anteeksiantamista. Ei muuta. Siinä on ainoa pelastus ihmiselle.

        Puhuuko apostoli Raamatun lehdillä? Ei ei, virka sovinnosta saarnata on jokaisella Jumalan lapsella. Ei ole erityistä saarnavirkaa niillä 11 Paavalilla.

        2.Piet.2:9. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on"

        Ef.6:14. "Niin seisokaat vyötetyt kupeista totuudella, ja vanhurskauden rintaraudalla puetetut,
        15. Ja jalat valmiiksi kengitetyt, saarnaamaan rauhan evankeliumia".

        Yksi hyvin tärkeä ja ihan elintärkeä lahja on profeteeraamisen lahja, eli yksi sen muoto opettaminen.
        Saarnavirassa olevien profeettojen tehtävä oli ja on "puhua ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi" (1.kor.14:3), Myös että kaikki saisivat opetusta (1.kor.14:31).

        Sitten kaikista tärkein armolaja on se Pyhän Hengen lahja ja näin tietysti avainten valta. Väärillä ei ole avaimia, kun ne ei niitä edes tunnusta. Tämä on tärkeä pointi, ja tälle uskolle varma vahvistus ja asia.

        Ymmärrän siten kun oppi on väärä, on turha lähteä merkkeihin ja ilmiöihin: Ei tule mennä latvasta tyveen, vaan tyvestä latvaan. Ajattelen myös niin, että apostolisena aikana, merkkejä oli aina ja kaikkialla, nyt niitä ei ole esiintynyt missään keskuudessamme. Tässä on vissi ero apostoliseen aikaan nähden: Tätä tarkoitan. Kun Raamatun sana on vahvistettu ja vahva, ei niitä siinä merkityksessä tarvita.

        Lutheri sanoo kristinopissamme: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi sama, kuin sanottaisiin: Epäilen liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut, niin että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt.8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).


      • weha kirjoitti:

        mitä olen kirjoittanut, siitä yhteydestä perusteluksi, miksi enään ei tarvita merkkejä?

        Syntien anteeksiantoa tarvitaan tämän armon ajan loppuun asti ja se on tärkeämpi asia kuin rihkama...

        weha: Niinpä irroitat yhteydestään myös seuraavan Raamatun paikan :

        apt.2:17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.

        weha: Kysymys on nimenomaan helluntain murrosajasta (TÄMÄ ON SE, joka on sanottu profeetta Joelin kautta):

        4. He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
        9. Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
        10. Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
        11. toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia - ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        12. He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
        14. Pietarin puhe
        Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä:
        "Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
        15. Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette - nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti*.
        16. Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:

        17. - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.
        18. Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.

        ----------------------------------

        Weha: En ole sanonut, etti Pyhä Henki toimi tänä aikana, olen vain sanonut, että helluntain murrosajan merkit ovat ovat täyttäneet tehtävänsä ja niitä ei siinä merkityksessä enään tarvita.

        Ne, jotka eivät kuule apostoleita, eivät kuule myöskään Raamatun Jeesusta, joka on heidät lähettänyt ja joka heidän kauttaan puhuu.

        "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus," (Ef. 2:19-20)

        "Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä." (Ilm. 21:14)

        Heillähän on virka sovinnosta saarnata parannusta ja syntein anteeksiantamista. Ei muuta. Siinä on ainoa pelastus ihmiselle.

        Puhuuko apostoli Raamatun lehdillä? Ei ei, virka sovinnosta saarnata on jokaisella Jumalan lapsella. Ei ole erityistä saarnavirkaa niillä 11 Paavalilla.

        2.Piet.2:9. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on"

        Ef.6:14. "Niin seisokaat vyötetyt kupeista totuudella, ja vanhurskauden rintaraudalla puetetut,
        15. Ja jalat valmiiksi kengitetyt, saarnaamaan rauhan evankeliumia".

        Yksi hyvin tärkeä ja ihan elintärkeä lahja on profeteeraamisen lahja, eli yksi sen muoto opettaminen.
        Saarnavirassa olevien profeettojen tehtävä oli ja on "puhua ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi" (1.kor.14:3), Myös että kaikki saisivat opetusta (1.kor.14:31).

        Sitten kaikista tärkein armolaja on se Pyhän Hengen lahja ja näin tietysti avainten valta. Väärillä ei ole avaimia, kun ne ei niitä edes tunnusta. Tämä on tärkeä pointi, ja tälle uskolle varma vahvistus ja asia.

        Ymmärrän siten kun oppi on väärä, on turha lähteä merkkeihin ja ilmiöihin: Ei tule mennä latvasta tyveen, vaan tyvestä latvaan. Ajattelen myös niin, että apostolisena aikana, merkkejä oli aina ja kaikkialla, nyt niitä ei ole esiintynyt missään keskuudessamme. Tässä on vissi ero apostoliseen aikaan nähden: Tätä tarkoitan. Kun Raamatun sana on vahvistettu ja vahva, ei niitä siinä merkityksessä tarvita.

        Lutheri sanoo kristinopissamme: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi sama, kuin sanottaisiin: Epäilen liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut, niin että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt.8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).

        Hyvät hedelmät!!!

        20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Monien Raamattunäkemys on ajassamme hyvin karismaattinen ja siten väärä. Väitetään yhä, että jollakulla olisi muka parantamisen lahja, niinkuin 1.kor.12-luvun mukaan?

        Parantamisen lahja tarkoittaa apostoleilla ja miksei apostolisena aikanakin olevaa lahjaa, että aina parani kun apostolit rukoilivat. He eivät turhaan rukoilleet- Sellaista lahjaa ei enään esiinny ja osoitus siitä, että karismaatikkojen oppi on väärä.

        kielilläpuhumisesta

        Esim. juuri helluntailaisuudessa on opetusta, että jollei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta ts. täyttynyt hengellä. Helluntailaiset siis ovat tehneet kielilläpuhumisesta sakramentin. Tästä taas seuraa, että heillä on kahdenluokan kristittyjä, pidemmälle päässeet ovat täyttyneet hengellä ja sen merkkinä ”kielet”, sekä alemmanluokan kristittyjä jotka hakevat ”kielilläpuhumista” ja henkikastetta, keinolla millä hyvänsä. Koskaan tästä ei tule loppua, sillä antautua ja antautua pitäisi. Tästä ovat monet "helluntailaiset" todistuksensa antaneet kun ovat oppineet riemuitsemaan autuudestaan: ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Siinäpä autuutta kerrakseen!

        Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse valheen isästä ja mestarista. Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu useammalla kielellä kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”.

        Raamatullisluterilaisuudessa emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi. Jumalan sana ja sakramentit synnyttävät uskon ja pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta. Luther sanoo: ”(Apt.8:17 ym.) tosin kerrotaan apostolien panneen kätensä kastettujen päälle, että nämä saisivat Pyhän Hengen. Tämän Paavilaiset soveltavat konfirmaatioon. Kätten päällepaneminen tapahtui sen vuoksi, että kastetut julkisesti havaittavin merkein saisivat Pyhän Hengen ja kykenisivät puhumaan, saarnaamaan evankeliumia, monilla kielillä. Tämä on kuitenkin jo aikaisin hävinnyt, ja jäljelle on jäänyt sitä muistuttava toimitus pappis- eli saarnaajan virkaan asettaminen eli vihkimisen yhteyteen” (Kirkkopostilla 1, uudenvuodenpäivä epistola saarna). Pyhä Raamattu on kirjoitettu loppuun, apostoleita ei enää ole ja sana merkein vahvistettu (Mark.16:20; Hebr.2:3). Murrosajan merkit siis, joita oli "AINA JA KAIKKIALLA", ”osoittautuvat” ja ovat myös täysin lakanneita.


      • epäuskon kylväminen,
        weha kirjoitti:

        mitä olen kirjoittanut, siitä yhteydestä perusteluksi, miksi enään ei tarvita merkkejä?

        Syntien anteeksiantoa tarvitaan tämän armon ajan loppuun asti ja se on tärkeämpi asia kuin rihkama...

        weha: Niinpä irroitat yhteydestään myös seuraavan Raamatun paikan :

        apt.2:17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.

        weha: Kysymys on nimenomaan helluntain murrosajasta (TÄMÄ ON SE, joka on sanottu profeetta Joelin kautta):

        4. He tulivat täyteen Pyhää Henkeä ja alkoivat puhua eri kielillä sitä mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui hurskaita juutalaisia, joita oli tullut sinne kaikkien kansojen keskuudesta, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, paikalle kerääntyi paljon väkeä, ja hämmästys valtasi kaikki, sillä jokainen kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        7. He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
        9. Meitä on täällä partilaisia, meedialaisia ja elamilaisia, meitä on Mesopotamiasta, Juudeasta ja Kappadokiasta, Pontoksesta ja Aasian maakunnasta,
        10. Frygiasta, Pamfyliasta, Egyptistä ja Libyasta Kyrenen seudulta, meitä on tullut Roomasta,
        11. toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia - ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        12. He eivät tienneet, mitä ajatella. Ihmeissään he kyselivät toinen toiseltaan: "Mitä tämä oikein on?"
        13. Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."
        14. Pietarin puhe
        Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä:
        "Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
        15. Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette - nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti*.
        16. Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:

        17. - Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.
        18. Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini minä vuodatan Henkeni niinä päivinä, ja he profetoivat.

        ----------------------------------

        Weha: En ole sanonut, etti Pyhä Henki toimi tänä aikana, olen vain sanonut, että helluntain murrosajan merkit ovat ovat täyttäneet tehtävänsä ja niitä ei siinä merkityksessä enään tarvita.

        Ne, jotka eivät kuule apostoleita, eivät kuule myöskään Raamatun Jeesusta, joka on heidät lähettänyt ja joka heidän kauttaan puhuu.

        "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus," (Ef. 2:19-20)

        "Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä." (Ilm. 21:14)

        Heillähän on virka sovinnosta saarnata parannusta ja syntein anteeksiantamista. Ei muuta. Siinä on ainoa pelastus ihmiselle.

        Puhuuko apostoli Raamatun lehdillä? Ei ei, virka sovinnosta saarnata on jokaisella Jumalan lapsella. Ei ole erityistä saarnavirkaa niillä 11 Paavalilla.

        2.Piet.2:9. "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on"

        Ef.6:14. "Niin seisokaat vyötetyt kupeista totuudella, ja vanhurskauden rintaraudalla puetetut,
        15. Ja jalat valmiiksi kengitetyt, saarnaamaan rauhan evankeliumia".

        Yksi hyvin tärkeä ja ihan elintärkeä lahja on profeteeraamisen lahja, eli yksi sen muoto opettaminen.
        Saarnavirassa olevien profeettojen tehtävä oli ja on "puhua ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi" (1.kor.14:3), Myös että kaikki saisivat opetusta (1.kor.14:31).

        Sitten kaikista tärkein armolaja on se Pyhän Hengen lahja ja näin tietysti avainten valta. Väärillä ei ole avaimia, kun ne ei niitä edes tunnusta. Tämä on tärkeä pointi, ja tälle uskolle varma vahvistus ja asia.

        Ymmärrän siten kun oppi on väärä, on turha lähteä merkkeihin ja ilmiöihin: Ei tule mennä latvasta tyveen, vaan tyvestä latvaan. Ajattelen myös niin, että apostolisena aikana, merkkejä oli aina ja kaikkialla, nyt niitä ei ole esiintynyt missään keskuudessamme. Tässä on vissi ero apostoliseen aikaan nähden: Tätä tarkoitan. Kun Raamatun sana on vahvistettu ja vahva, ei niitä siinä merkityksessä tarvita.

        Lutheri sanoo kristinopissamme: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi sama, kuin sanottaisiin: Epäilen liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut, niin että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt.8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).

        ennenkuin Jumala itse tekee lopun sinun rienaami-
        sestasi. Pilkkaat ja mitätöit Pyhän-Hengen työtä.
        Kun teidän piirissänne ei näy minkäänlaista Pyhän-
        Hengen toimintaa, niin ei se sitä tarkoita, etteikö
        Hän toimisi muualla.

        Jumalan lupaukset ovat AINA VOIMASSA!

        Raamattu ei puhu mistään murrosajasta, vaan EVANKELIUMIA ON KÄSKETTY SAARNATA LOPPUN ASTI ja Jeesus
        lupaa, että:
        "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat."!!!!!

        Missä kohtaa Jeesus sanoi, että murrosajan jälkeen
        ihmeet lakkaavat?????

        Nyt jos koskaan tarvitaan erityistä Pyhän-Hengen
        ilmenemistä, sillä aika on paha.

        Sotket perusteellisesti Jumalan Sanaa, kun väität,
        että "avainten valta on" tärkein armolahja!!!!!

        SE EI OLE ENSINKÄÄN ARMOLAHJA, vaan sielunhoidol-
        linen toimenpide!!!!!!!
        Minkälainen Raamattu sinulla on?

        On se onni, että Jumala ei ole avannut teille
        ovia lähetystyöhön, sillä noin epäuskoista sa-
        naa ei kannata lähteä levittämään maailman ääriin
        saakka.
        Kessutelkaa vain kaikessa rauhassa oman sakkanne päällä. Kyllä se totuus teillekin kerran paljastuu!


      • jotain oppinut!
        weha kirjoitti:

        Hyvät hedelmät!!!

        20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Monien Raamattunäkemys on ajassamme hyvin karismaattinen ja siten väärä. Väitetään yhä, että jollakulla olisi muka parantamisen lahja, niinkuin 1.kor.12-luvun mukaan?

        Parantamisen lahja tarkoittaa apostoleilla ja miksei apostolisena aikanakin olevaa lahjaa, että aina parani kun apostolit rukoilivat. He eivät turhaan rukoilleet- Sellaista lahjaa ei enään esiinny ja osoitus siitä, että karismaatikkojen oppi on väärä.

        kielilläpuhumisesta

        Esim. juuri helluntailaisuudessa on opetusta, että jollei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta ts. täyttynyt hengellä. Helluntailaiset siis ovat tehneet kielilläpuhumisesta sakramentin. Tästä taas seuraa, että heillä on kahdenluokan kristittyjä, pidemmälle päässeet ovat täyttyneet hengellä ja sen merkkinä ”kielet”, sekä alemmanluokan kristittyjä jotka hakevat ”kielilläpuhumista” ja henkikastetta, keinolla millä hyvänsä. Koskaan tästä ei tule loppua, sillä antautua ja antautua pitäisi. Tästä ovat monet "helluntailaiset" todistuksensa antaneet kun ovat oppineet riemuitsemaan autuudestaan: ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Siinäpä autuutta kerrakseen!

        Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse valheen isästä ja mestarista. Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu useammalla kielellä kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”.

        Raamatullisluterilaisuudessa emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi. Jumalan sana ja sakramentit synnyttävät uskon ja pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta. Luther sanoo: ”(Apt.8:17 ym.) tosin kerrotaan apostolien panneen kätensä kastettujen päälle, että nämä saisivat Pyhän Hengen. Tämän Paavilaiset soveltavat konfirmaatioon. Kätten päällepaneminen tapahtui sen vuoksi, että kastetut julkisesti havaittavin merkein saisivat Pyhän Hengen ja kykenisivät puhumaan, saarnaamaan evankeliumia, monilla kielillä. Tämä on kuitenkin jo aikaisin hävinnyt, ja jäljelle on jäänyt sitä muistuttava toimitus pappis- eli saarnaajan virkaan asettaminen eli vihkimisen yhteyteen” (Kirkkopostilla 1, uudenvuodenpäivä epistola saarna). Pyhä Raamattu on kirjoitettu loppuun, apostoleita ei enää ole ja sana merkein vahvistettu (Mark.16:20; Hebr.2:3). Murrosajan merkit siis, joita oli "AINA JA KAIKKIALLA", ”osoittautuvat” ja ovat myös täysin lakanneita.

        " Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”,

        Tuohon ei voi sanoa muuta kuin AAMEN!

        Mutta koska aiot lopettaa tuon sekoilun?


      • jotain oppinut! kirjoitti:

        " Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”,

        Tuohon ei voi sanoa muuta kuin AAMEN!

        Mutta koska aiot lopettaa tuon sekoilun?

        Siksi juuri rukoilemme, että Jumala puhuisi meille selkeästi, laulujen ja todistusten kautta eikä Jumala puhu kieltä, jota ei kukaan ymmärrä= "siansaksaa".


      • epäuskon kylväminen, kirjoitti:

        ennenkuin Jumala itse tekee lopun sinun rienaami-
        sestasi. Pilkkaat ja mitätöit Pyhän-Hengen työtä.
        Kun teidän piirissänne ei näy minkäänlaista Pyhän-
        Hengen toimintaa, niin ei se sitä tarkoita, etteikö
        Hän toimisi muualla.

        Jumalan lupaukset ovat AINA VOIMASSA!

        Raamattu ei puhu mistään murrosajasta, vaan EVANKELIUMIA ON KÄSKETTY SAARNATA LOPPUN ASTI ja Jeesus
        lupaa, että:
        "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat."!!!!!

        Missä kohtaa Jeesus sanoi, että murrosajan jälkeen
        ihmeet lakkaavat?????

        Nyt jos koskaan tarvitaan erityistä Pyhän-Hengen
        ilmenemistä, sillä aika on paha.

        Sotket perusteellisesti Jumalan Sanaa, kun väität,
        että "avainten valta on" tärkein armolahja!!!!!

        SE EI OLE ENSINKÄÄN ARMOLAHJA, vaan sielunhoidol-
        linen toimenpide!!!!!!!
        Minkälainen Raamattu sinulla on?

        On se onni, että Jumala ei ole avannut teille
        ovia lähetystyöhön, sillä noin epäuskoista sa-
        naa ei kannata lähteä levittämään maailman ääriin
        saakka.
        Kessutelkaa vain kaikessa rauhassa oman sakkanne päällä. Kyllä se totuus teillekin kerran paljastuu!

        ja avaimia toki tarvitaan, sillä Jumalan valtakunnan ovessa ei ole ulkopuolella kahvaa, vaan se avataan sisältäpäin...


      • Jeesus on jättänyt
        weha kirjoitti:

        ja avaimia toki tarvitaan, sillä Jumalan valtakunnan ovessa ei ole ulkopuolella kahvaa, vaan se avataan sisältäpäin...

        oven auki:
        "Tulkaa kaikki janovaiset. Tulkaa ja juokaa elävää
        vettä". Joh 7:37

        Joh 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi
        ainosyntyisen poikansa, ettei YKSIKÄÄN, joka Häneen
        uskoo, hukkuisi, van saisi iankaikkisen elämän."

        Ei sanaakaan sitomisesta!!!!!!


      • Sanotaanko Raamatussa,
        weha kirjoitti:

        Siksi juuri rukoilemme, että Jumala puhuisi meille selkeästi, laulujen ja todistusten kautta eikä Jumala puhu kieltä, jota ei kukaan ymmärrä= "siansaksaa".

        että armolahjat on tarkoitettu Jumalalle!!!!!!!

        Sinä et näköjään ymmärrä, vaikka sanottaisiin suomeksi.


      • Jeesus on jättänyt kirjoitti:

        oven auki:
        "Tulkaa kaikki janovaiset. Tulkaa ja juokaa elävää
        vettä". Joh 7:37

        Joh 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi
        ainosyntyisen poikansa, ettei YKSIKÄÄN, joka Häneen
        uskoo, hukkuisi, van saisi iankaikkisen elämän."

        Ei sanaakaan sitomisesta!!!!!!

        evankeliumia, mutta sitomisesta myös puhutaan toisaalla.

        Matt.18:18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.


      • Sanotaanko Raamatussa, kirjoitti:

        että armolahjat on tarkoitettu Jumalalle!!!!!!!

        Sinä et näköjään ymmärrä, vaikka sanottaisiin suomeksi.

        olen joskus ollut tilaisuudessa, jossa ihmiset ovat puhuneet suureen ääneen "kielillä" ja kukaan ei ymmärrä mitään...


      • huulesi yhteen,
        weha kirjoitti:

        evankeliumia, mutta sitomisesta myös puhutaan toisaalla.

        Matt.18:18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.

        etkä laukoisi noita harhaoppejasi yleisellä palstal-
        la!

        Kun Jeesus puhuu ovesta, Hän tarkoittaa yksilöihmisen sydäntä, jonka takana Jeesus kolkut-
        taa, EIKÄ SEURAKUNTAA!!
        Ilm 3:20
        "Minä seison ovella ja kolkutan.Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan."

        Ihmisen ON ITSE TEHTÄVÄ RATKAISU JA AVATTAVA sy-
        dämensä ovi Jeesukselle.
        Sitä ei voi tehdä vl-saarnaaja!!!!!

        Niin, mutta sinun oppisi mukaanhan ratkaisunteko
        on perkeleestä!


      • sen, että et ymmärrä
        weha kirjoitti:

        olen joskus ollut tilaisuudessa, jossa ihmiset ovat puhuneet suureen ääneen "kielillä" ja kukaan ei ymmärrä mitään...

        mitään.

        1. Kor 14:2
        "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille vaan Juma-
        lalle,
        ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu
        salaisuuksia hengessä."


      • sen, että et ymmärrä kirjoitti:

        mitään.

        1. Kor 14:2
        "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille vaan Juma-
        lalle,
        ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu
        salaisuuksia hengessä."

        1.kor.14:8. "Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?"


        9. Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. 10. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

        Huom: 20. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.


      • huulesi yhteen, kirjoitti:

        etkä laukoisi noita harhaoppejasi yleisellä palstal-
        la!

        Kun Jeesus puhuu ovesta, Hän tarkoittaa yksilöihmisen sydäntä, jonka takana Jeesus kolkut-
        taa, EIKÄ SEURAKUNTAA!!
        Ilm 3:20
        "Minä seison ovella ja kolkutan.Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan."

        Ihmisen ON ITSE TEHTÄVÄ RATKAISU JA AVATTAVA sy-
        dämensä ovi Jeesukselle.
        Sitä ei voi tehdä vl-saarnaaja!!!!!

        Niin, mutta sinun oppisi mukaanhan ratkaisunteko
        on perkeleestä!

        Joh.6:29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

        Kyllä ensin pitää kuulla Jeesuksen ääni, ei sitä tahdota kuulla, että siis siitä se avaaminen lähtee...Nyt puhutaan hengellisiä asioita ja sinä maallistat ihmisen puolelta, eli opetat täyttä synergismiä ja luulet löytäväsi kohtia, sekoittaen lain ja evankeliumin. Sellaisten kanssa kielletään uskonasioita veljeilemästä...


      • weha kirjoitti:

        Joh.6:29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

        Kyllä ensin pitää kuulla Jeesuksen ääni, ei sitä tahdota kuulla, että siis siitä se avaaminen lähtee...Nyt puhutaan hengellisiä asioita ja sinä maallistat ihmisen puolelta, eli opetat täyttä synergismiä ja luulet löytäväsi kohtia, sekoittaen lain ja evankeliumin. Sellaisten kanssa kielletään uskonasioita veljeilemästä...

        hengenheimolaisesi selitätte ristiin Raamattua, ihan oman järkeisoppinne mukaan, antamatta Raamatun puhua vapaasti. Yritätte saada lookisen opin järjellenne, mutta selitätte Raamattua ristiin. Se ei mene uskovaisille läpi ja niin myös yksin armosta opin hylkäät.

        Fil2:13. "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi".


    • Dementiako iski

      Vakiotermeistäsi opettaminen on hyvin esillä, mutta uudelleenkastaminen puuttuu tyystin. Miksi?

      • aihe ei ole se...


      • ole myöskään
        weha kirjoitti:

        aihe ei ole se...

        avainten valta!!!!!!!!!
        Miksi kirjoitat siitä jatkuvasti?


      • ole myöskään kirjoitti:

        avainten valta!!!!!!!!!
        Miksi kirjoitat siitä jatkuvasti?

        sitä jatkuvasti, kun väittäjät puhuvat "rihkamasta".


      • Kävikö. näin?
        weha kirjoitti:

        sitä jatkuvasti, kun väittäjät puhuvat "rihkamasta".

        sen thaikun hevon kuuseen?


    • :..

      Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua.
      Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen.
      Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
      Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.

    • ole mihinkään

      loppumeet. "Kaatumiset" eivät ole raamatun mukaan mitään ihmeitä, vain lähinnä epäuskoiset kaatuivat apostolien aikaankin (mutta myös mm. Johannes saadessan ilmestyksen, silloinkaan paikalla ei ollut "kaatajapastoria"). Mutta huomaahan sen, että noissa "kaatumiskokouksissa" on outo henki.

      Outo henki on myös vl:ien seuroissa. Siellä on epäjumalan palvontaa: ihmisten ja "seurakuntaäidin" palvontaa. Omahyväisyyttä ja tuomiota. Jeesus on aivan sivuroolissa. Tunnen hyvin vl:ien opetusta ja henkeä.

      Oikeaa henkeä on sellainen, jossa ei ole itsensä ylentäjiä ja tuomareita, vaan rakkaus Jeesusta, lähimmäistä, kärsivää ja syntistä kohtaan. Oikeaa henkeä on siellä, missä Jeesus ruokitaan, otetaan vastaan, vaatetaan jonkun pienen ja/tai kärsivät ihmisen olemuksessa. Oikeaa henkeä on, mutta sitä on vähän.

      Uskovainenkin NIIN helposti lähtee opettajan paikalle, kertomaan yläpuolelta, mitä pitää tehdä, että Taivaaseen pääsee. Hyvin taitamatonta opetusta.

      Mene Suomen rajalle somali-musliminaista vastaan ja toivota hänet tervetulleeksi maahasi, rukoile salaa hänen puolestaan. Tuo muukalainenkin on Jeesuksen veren hinta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe