"olen köyhän miehen...."

Jorma Uotinen.......

..jos sinulle sopii. Juicella oli tapana silloin tällöin käyttää julkkisnimiä biiseissään. Outo on tää Jorma Uotinen. Millainen on köyhän miehen Jorma Uotinen? Tyyppi joka yrittää tanssia balettia, muttei oikein ruleta...?

8

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oliskohan

      bi-seksuaali?;''D

    • silmälasit..

      joutuu Jorma Uotiselle...ja mitä kautta?

      • pokapuoti

        Helsingin Makkaratalossa, tarkemmin sanottuna Marmorikujalla, oli joskus kauan sitten yhden julkkisoptikon pokapuoti. Sieltä taisi Jorma ostaa kakkulansa, kuten myös Esa Saarinen ja monet muut tuon ajan snobit. Optikon etunimi taisi olla Pekka, sukunimeä en enää muista.

        Ehkä tää optikko myy kehyksiä vieläkin jossain. Ja Jorma ostaa.


    • Juicen viisaus

      Biisin Jorma Uotinen on maailmankaikkeus. Se mitä et pääse mihinkään karkuun. Avaat suusi ja suusi on täynnä sitä. Katsot yhteen suuntaan ja näet sen, käännät katseesi ja näet sen taas. "Sua askel askeleelta, mä seuraan yli veen, ja hyppään parvekkeelta vaikka makuuhuoneeseen."

      Se on hienointa mitä on - maailma joka päässäsi aukeaa. Jokainen asia jonka näet näkyy silmissäsi ja tietoisuudessasi. Jokainen ääni jonka kuulet kuuluu vain päässäsi. Vieressä istuva voi kuvitella kuulevansa saman äänen, kun voitte puhua siitä, mutta se ei ole sama ääni. Kumpikaan teistä ei tiedä miltä ääni kuulostaa toisen päässä, vaikka niin kuvittelettekin.

      Köyhän miehen Jorma Uotinen on maailmankaikkeus joka sinussa aukeaa, ymmärsit sen tai et. Ne jotka menevät kovalla rahalla katsomaan Jorma Uotista oopperaan, teattereihin ja näytöksiin, täyttämään tietoisuutensa asioilla joita luulee hienoiksi, eivät todennäköisesti tule koskaan näkemään sitä mitä voi nähdä se köyhä, joka vain avaa silmänsä ja antaa maailman aueta. Sitä hienompaa ei voi olla, jokainen hetki ja paikka on hienointa mitä voit kuvitella, ja vielä hienompaa. Sade katollasi, tuuli tukassasi, pilke silmäkulmassasi, lottovoitto arvokas.

      Miksi se maailma ei aukea kaikille? Juice muistaa toistaa sen jokaisen kertosäkeen lopussa, "Jos sinulle sopii." Niin kauan kuin uskot että olet mielesi, joka ehkä torppaa tämänkin viestin, niin kauan et voi päästä askeltakaan lähemmäs totuutta, sitä miten kaikki asiat ovat. Olet ihan jotain muuta kuin ajatteleva mielesi, mutta harva huomaa sen ja vielä harvempi keksii keinon jolla päästä mielen kurimuksesta eroon. Mieli sanoo, minulle ei sovi, ja se on siinä sinun osaltasi.

      Juice on helppo aliarvioida, koska niin viisaita on harvassa. Ja meitä ymmärtämättömiä kuulijoita on kolmetoista tusinassa.

      Hyvää päivänjatkoa sullekin, jos sinulle sopii!

      :)

      • ted

        Hieno tulkinta! Nostaisin hattua, jos minulla olisi sellainen - tai edes pää moisen telineeksi. Minä olen tulkinnut niin, että köyhän miehen Jorma Uotinen on jokin hiukan ilkeä tyyppi, joka muistuttaa elämän varjopuolista. Köyhän Uotisesta ei pääse edes veden yli kävelemällä ja jos se perhana hyppää parvekkeelta, takaisin makuuhuoneeseen. Jos sinulle sopii -säe jää minun tulkinnassani hiukan pienemmälle painoarvolle, mutta omassa näkemyksessäni se kuitenkin vihjaa oman elämän varjopuolien kohtaamisen vapaaehtoisuuteen - siinä määrin kuin se on muka mahdollista.

        Kappale on hieno: teksti on monitulkintainen ja puhutteleva ja seesteinen sävellys jotenkin alleviivaa tekstiä. Soittelen sitä aika ajoin. Tapaan laulaa viimeiseen kertosäkeeseen olevani köyhän miehen Juice Leskinen. Kappalehan on Juice Minä-albumilta ja kyllähän Juice tapasi nostaa esiin myös elämän kurjuutta.


    • Fakta Faarao

      Juice vihjaa tässä vaan reilusti sen, että oli bi. Eli piti myös miehistä. Joskus jopa enempi, kuin naisista.
      Mikko Alatalokin se paljasti muutama vuosi sitten ,että monesti keikoilla hän hoiti naiset ja Juice miehet

      • Kaker

        Juicen itsensä mukaan hän otti suihin Matti Pellonpäältä 1980-luvulla


      • MrJuha82totuus
        Kaker kirjoitti:

        Juicen itsensä mukaan hän otti suihin Matti Pellonpäältä 1980-luvulla

        Juice tarkoitti sen vertauskuvana, jos on noin sanonut!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe