Työvoimatoimistolla pyörii kurssibisnes, johon työttömiä elvytetään koulutukseen näitä työvalmentaja, työtäpäin vain kurssin järjestäjä saa isot rahat työttömälle jää vain 8 euroa.Työvoimakoulutus ei auta työllistymään avoimille työmarkkinoille, työttömälle ei ole oikeaaa koulutusta eikä työtä vain eläminen ja kyttääminen on työvoimaviranomaisten työtä.
Kurssibisnes
12
912
Vastaukset
- suattiinhan tuas....
....tietyöprojektin vetäjälle ja sihtteerile hyvät työpalakat yli vuuvven ajaksi. Niillähän loppu etellinen rojekti jo monta kuukaotta sitten. Eivätpähän oo syömässä meijjän muihen pitkäaekastyöttömmiin toemmeentulotukija.
Kouluttajahomma mäni vähä persseelleen, kun ovat ukukopaekkakuntalaessii. Vuan tehhään myö kurssilaeset niihren olo niin hankalaksi, jotteivät tunge toestek näelle markkinoelle. Suahhaan määk tiijjäk oman paekkakunnan neroja kouluuttajiksi, vaekka Peräoja. Oesi aenahhii huumorimiehhii eikä sotkeevvu sanossaan niinkun nämä jo alakupuhheessaan. Suatassiin nehhii sentit Lieksan tallouselämmee virkistämmään. - tämän asian
Valitettavasti vanhempiensa luona asuvan lapsen, joka ei ole sattunut pääsemään kouluun, vaikka on sinne pyrkinyt kannattaa ottaa ainakin kurssien muodossa täysi päiväraha, ja sen lisäksi sen 8€, koska hän saa vanhempiensa luona asuessaan puolet päivärahasta. Olisikko parempi mennä vuokralle, saada täysi päiväraha, ja sen lisäksi kaikki asumistuet yms.
Aikanaan taisi olla ihan poliisin ottama kuva asunnosta jossa oli patja ja tuhkakuppi ja siitä oli komisarion? lausunto miten eletään viikonlopulla.
Laskin silloin miten mäyräköiraan jää rahaa kun asuu patjan vieressä viikonlopulla,mutta muuten käy kotona pesettämässä pyykkinsä ja syömässä viikolla.
Juuri oikein sanoit noista tukiloista.
Katos jos kotona ei ole omaa rauhaa erillistä huonetta uloskäynteineen nuorelle niin hän voi mennä sosiaalitantan työ valittamaan vaikka hirveästä vanhemmasta joka vähän yrittää "liikaa ohjailla" ettei kauppaan tehdä velkaa perheen tilille sellaistakin tiedän tapahtuneen.Olen ollut joskus jopa ulkopuolisena paikalla,kun nuoren suusta on tullut sammakoita vanhemmille.
Olen sen sukupolven ihminen joka Teititteli vanhenpia ja ei rohjennut käyttää sellaista kieltä kun oli tullut käytyä pyhäkoulussa ja rippikoulu kolme kertaa.
Vaikka ajat ovat muuttuneet niin jotain vielä jäljellä,enää ei ole omia vanhempia äiti juuri kuoli viime viikolla mutta elämää hän näki Suomen itsenäisyyden ajan.Markku Korpinen- olen tuilla
Lieksassa saa asua yhteiskunnan tuella vaikka koko ikänsä täällä ei pelkoa työn saannista 8 euroa on tyhjää parempi saa siinä vaikka pierun haistattaa vähäksi aikaa. minäkin olen kaikki tuet saannut minä vaan makoilen vielä 0n 10 vuotta jäljellä työttömyyskortistossa oleilua sitten alkaa kansaneläke asumituki juosta jne.ei 50 vuotiaan kannata eläkekertymiä hankkia.
- Vanhempi^
markkukorpinen kirjoitti:
Aikanaan taisi olla ihan poliisin ottama kuva asunnosta jossa oli patja ja tuhkakuppi ja siitä oli komisarion? lausunto miten eletään viikonlopulla.
Laskin silloin miten mäyräköiraan jää rahaa kun asuu patjan vieressä viikonlopulla,mutta muuten käy kotona pesettämässä pyykkinsä ja syömässä viikolla.
Juuri oikein sanoit noista tukiloista.
Katos jos kotona ei ole omaa rauhaa erillistä huonetta uloskäynteineen nuorelle niin hän voi mennä sosiaalitantan työ valittamaan vaikka hirveästä vanhemmasta joka vähän yrittää "liikaa ohjailla" ettei kauppaan tehdä velkaa perheen tilille sellaistakin tiedän tapahtuneen.Olen ollut joskus jopa ulkopuolisena paikalla,kun nuoren suusta on tullut sammakoita vanhemmille.
Olen sen sukupolven ihminen joka Teititteli vanhenpia ja ei rohjennut käyttää sellaista kieltä kun oli tullut käytyä pyhäkoulussa ja rippikoulu kolme kertaa.
Vaikka ajat ovat muuttuneet niin jotain vielä jäljellä,enää ei ole omia vanhempia äiti juuri kuoli viime viikolla mutta elämää hän näki Suomen itsenäisyyden ajan.Markku KorpinenKaikki nuoret eivät tarvitse sitä mäyräkoiraa, on heitäkin, jotka eivät käytä alkoholia ollenkaan, tai käyttävät sitä kohtuulliseti, vaikka olisivat työttömiä.
Työttömänä saattaa olla myös perheen äiti, joka ei saa minkaanlaista korvausta, koska hänen miehensä tulot ylittävät korvaukseen oikeuttavan tulomäärän rimaa hipoen.
Ja jos perheessä on kouluikäisiä lapsia, ei äiti oikein voi lähteä toiselle paikkakunnalle töihin. - elämäsi manner
olen tuilla kirjoitti:
Lieksassa saa asua yhteiskunnan tuella vaikka koko ikänsä täällä ei pelkoa työn saannista 8 euroa on tyhjää parempi saa siinä vaikka pierun haistattaa vähäksi aikaa. minäkin olen kaikki tuet saannut minä vaan makoilen vielä 0n 10 vuotta jäljellä työttömyyskortistossa oleilua sitten alkaa kansaneläke asumituki juosta jne.ei 50 vuotiaan kannata eläkekertymiä hankkia.
Sääliksi käy, ei sinulta mitään puutu, koska ei sinulla mitään olekkaan.
- en sano nimeä
elämäsi manner kirjoitti:
Sääliksi käy, ei sinulta mitään puutu, koska ei sinulla mitään olekkaan.
Aika säällittävä ihminen hän on ei perhettä, melkein koko elämän on ollut työtön ja yhteiskunnan tuella Lieksassa.mikäli hän säällistä opettelee työntekoa työvoimaviranomaisen patistamana 8 eurolla silloin tällöin.hänelle ei ole kertynyt eläkettä ollenkaan kun ollut ilmainen piika yhteiskunnalle on 60 ikävuottaa lähestyvä työvuodet on vähissä eikä hän mistään saa kun ei ole nuorempanakaan työllistynyt, hänen elämänsä on todella surkea, patjankin hän on täyttänyt vaatejätteillä, ei ole huonekaluja paljon mitään joku jakkara siellä nurkassa on telkkari häneltä puuttuu ja pyykinpesukone sitä se tekee kun on koko elämänsä ollut työtön, ei sillä ole varaa ostaa mitään
- työttömistä
työvalmentajia?
- ...koulutetaan
Kuuden kuukauden kurssin jälkeen koulutetut työvalmentajat menevät töihin paikallisten työnantajien (yritysten ja kuntien) palkkalistoille ja valmentavat sitten firmoihin/kuntiin rekrytoidut uudet työntekijät (työvoimatoimiston työpaikkoihin osoittamat) tekemään firman töitä.
Kukaan ei vain tainnut projektisuunnitelmaa tehdessä ottaa huomioon sitä, mitä mieltä yrittäjät ja yritysjohto ovat tilanteesta. Tuleeko heille 6 kk:n kursiila ollut pitkäaikaistyötön takinliepeet liehuen kertomaan, kuinka uusi työntekijä otetaan vastaan ja opettamaan uuden tulijan talon tavoille....?
Kunnathan ovat tietysti tarpeen vaatiessa sitoutuneet työllistämään näistä "worktrainereista" oman kiintiönsä riippumatta koulutuksen tasosta tai tuloksista.
Projektien antaman koulutuksen tasoa ja tuloksia ei yleensä tarkkaile muut kuin projektin rahoittajien asettama ryhmä, joka on siten sidoksissa koko hommasta ulospäin annettavaan kuvaan...
Josta taas seuraa....
No joo, olkoon, selvä tapaushan tämä taas on:
Niin kauan kuin projektin rahoitusta ja jatkoprojekteja riittää, muutamilla on työtä, sivustaseuraajilla hauskaa, ja työttömillä muuta tekemistä kuin olla numeroita työkkärin tlastossa.
- Voe Voe
Työvoimapoliittisten koulutusten tarkoitus on itse koulutus, jolloin saadaan ESR-rahat syötettyä konsulttifirmoille ja samalla "koulutettavat" eivät rumenna työttömyystilastoja. Työttömille on kokeiltu kohta kaikki muut temput, paitsi ihmismäinen oikea työ oikealla palkalla.
On ollut jo kauan selvää, että työnantajat eivät ota palvelukseensa yli 45 vuotiaita, eivätkä pidä töissä yli 50 vuotiaita, joten koulutettavia riittää. Hallitus jatkaa työttömyysputkia (kurssitettavia) estämällä ansaitulle eläkkeelle siirtymisen.
On myös selvää, että työuria on jatkettava. Sen voisi tehdä esimerkiksi lyhentämällä työttömyysjaksoja antamalla oikeasti palkattua työtä. Työnantajille kelpasi auliisti verohelpotukset, sotu-maksujen alennukset ja kahdeksan euron työharjoittelijat kun ne oli vastikkeettomia (= ei työllistämisvelvoitetta). - Matikka&Siika
Kerran katseltuani netistä työkkärin koulutustarjotaa aloin ihmetellä sitä, että miksi ei tarjottaisi näiden höpöhöpökurssien lisäksi mahdollisuutta hankkia työttömänä ollessa jotain ihan oikeaa koulutusta työkkärin tuella. Jos ajatellaan vaikka tilanne, jossa perus merkonomin koulutuksen saaneelle työvoimatoimisto tarjoaisi opintosetelin muodossa mahdollisuuden hankkia esimerkiksi avoimesta korkeakoulusta etäopintoina esim. markkinoinnin ja matkailun opintokokonaisuuksia, niin siitä olisi tälle työttömälle työnhakutilanteessa huomattavasti enemmän hyötyä, kuin jostain "löydä voimavarasi"-kurssista. Puhumattakaan siitä hyödystä, jonka Lieksa saisi näistä hieman enemmän koulutusta hankkineille ihmisistä.
Joskus on näitä ihan oikeaan työpaikkaan valmistaviakin koulutuksia, mutta olenpa hieman kuullut juttua, että siellä täytetään ne paikat jo ennen hakuajan päättymistä... Kenelle ne koulutuspaikat annetaan, siitä ei ole tietoa.- työttömät eriarvoisia
Työttömällä ei ole muuta koulutusta kuin työvoimaviranomaisen tarjoama höpöhöpökoultus,palkansaaja saa työssään kehittää ammattitaitoa koulutuksella, että kateeksi käy.työttömän työt ovat hyvin ala-arvoista jotain piikatyötä 8 eurolla. minuakin kiinnostaisi opiskelu mutta millä rahalla saa opisella näivettyä ihan loputtomiin tässä Työvoimaviranomaisen armoilla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t5014137V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!1015214Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1804597- 713951
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳613585- 1203490
- 532482
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul512399Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul322195On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva201883