Käännätkö kieliopillisesti oikein lauseet englanniksi:
Maanantai aamuna minä nukun monta tuntia.
Tiistaina minä menen juoksemaan.
Perjantaina minä menen mökilleni.
Oi kaunis kiitos, jos käännät. Suukkoja jo etukäteen.
Tyttö ja
14
1123
Vastaukset
- Hatchh
Maanantai aamuna minä nukun monta tuntia.
On Monday morning I don't wake up early
(Maanantai aamuna en herää aikaisin)
Tiistaina minä menen juoksemaan.
On Tuesday I am going to run.
Perjantaina minä menen mökilleni.
On Friday I go to my summer cottage.- huom.
SPOTPA eli subjekti, verbi, objekti, tapa, paikka, aika. Tämä on englannin lausejärjestys, eikä siitä sovi poiketa (toisin kuin suomessa voimme miksailla halumme mukaan)
ELI on monday,tuesday, friday tulevat lauseen LOPPUUN!
- Teacher123
Tavallinen ihminen oppii ihan hyvin vieraan kielen alkeet ja ainakin turistitason englannin tai vähän siitä vielä enemmän. Toisilla vain menee enemmän aikaa oppimiseen.
Kielen oppii helpommin, jos suhtautuu asiaan positiivisesti ja haluaa oppia. Ajattele miten paljon esim. englannin kielestä on hyötyä ulkomailla. - futuurum
Koska kysymyksessä on joku yksittäinen maanantai eikä kaikki maanantait
1. On Monday morning I will/am going to/ sleep many hours.
On Monday I won´t get up early. Tosin epäselväksi jää, tuleeko nukuttua monta tuntia, koska onhan subjekti voinut mennä nukkumaan aamuyöstä.
3. On Friday I will/shall/ am going to/ go to my summer cottage. - toistuvasta tekemsiestä ole...
Koska kysymyksessä on joku yksittäinen maanantai eikä kaikki maanantait
1. On Monday morning I will/am going to/ sleep many hours.
On Monday morning I won´t get up early. Tosin epäselväksi jää, tuleeko nukuttua monta tuntia, koska onhan subjekti voinut mennä nukkumaan aamuyöstä.
3. On Friday I will/shall/ am going to/ go to my summer cottage. - alan mies
Monday morning I sleep for hours.
On tuesday I go running.
On friday I go to my cabin.
Ole hyvä, mitäpä en ilmaisesta lentopususta tekisi.- in English
are written with capital letters.
- Ex-opiskelija
Kielitaitoini rajoittuu lähinnä lukion englantiin, mutta eikös tuohon tule pilkut ja will:
On Tuesday, I will go running.
On Friday, I will go to my cabin. - ilman pilkkua
Ex-opiskelija kirjoitti:
Kielitaitoini rajoittuu lähinnä lukion englantiin, mutta eikös tuohon tule pilkut ja will:
On Tuesday, I will go running.
On Friday, I will go to my cabin.On Monday ja On Tuesday - ei eroteta pilkulla.
- Ming Yue
In Monday morning i sleep many hours.
Tuesday i go run
Friday i go my camp- very wrong
On Monday
camp=leiri
I, not i
I'm, not Im
shouldnt should be shouldn't - ei...
Ei ole juuri englantia nähnytkään...
- ehdotus.
Monday morning I sleep plenty hours.
Tuusday I go run.
Frajday I go my summer haus.
Oh beautiful thank you, if translate. Kisses in advance. - next week:
I'll sleep late on Monday.
I'll go for a jog on Tuesday.
On Friday I'll go to my summer cottage.
If these happen every week:
I sleep late on Mondays.
I go for a run on Tuesdays.
On Friday I go to my summer cottage.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797