Lukekaa ja verratkaa Jeesuksen käytäntöä vl-hoitomiehen käytäntöön.
http://hakomaja.net/keskustelu?func=view&catid=27&id=4655
Sefu pliis, älä moppaa tätä asiallista aloitusta.
JEESUS hoitomiehenä
14
455
Vastaukset
- saa laittaa
mitään törkylinkkejä - pois siis tuo
ps. en avannut linkkiä**ps. en avannut linkkiä **
Jännää kun saa kohdata ihmisen, joka omaa tietäjähengen ja vieläpä vl:n?
- Delilah1
oli asialla, mutta olen aina ihmetellyt tuota Raamatun paikkaa, missä Jeesus kehotti henkiä menemään sikalaumaan, jotka syöksyivät alas jyrkänteeltä. Mikä siinä nyt sitten oli takana, siathan ovat viattomia luontokappaleita?
Eivätkö ne siat olleet samarialaisilla? Ainakin ei-juutalaisilla, koska juutalaisille sika oli saastainen eläin. Ajattelepa, jos tämä riivattu, olisi henkien vaikutuksesta juossut järveen?
Näiden possujen omistajat olivat muuten aika nyreissään Jesselle, tuosta teosta..- Delilah1
Devoit kirjoitti:
Eivätkö ne siat olleet samarialaisilla? Ainakin ei-juutalaisilla, koska juutalaisille sika oli saastainen eläin. Ajattelepa, jos tämä riivattu, olisi henkien vaikutuksesta juossut järveen?
Näiden possujen omistajat olivat muuten aika nyreissään Jesselle, tuosta teosta..en tullut ajatelleeksikaan.
Sitä paitsi tulikohan siinä aiheutetuksi minkä kokoluokan ympäristökatastrofi (?) Delilah1 kirjoitti:
en tullut ajatelleeksikaan.
Sitä paitsi tulikohan siinä aiheutetuksi minkä kokoluokan ympäristökatastrofi (?)**Sitä paitsi tulikohan siinä aiheutetuksi minkä kokoluokan ympäristökatastrofi (?)**
Ihme etteivät samarialaiset naulinneet tuosta Jeesusta ristille.
Ainakin löyhkäävät sianruumiit olivat hyvä muistutus riivaajista ja mitä siitä seuraa..
Luulen, että osa tarinoista on aivan fiktiivistä, niinkuin nyt haudasta nousseet riivaaja henget ja sikoihin menevät riivaajahenget jne.
Jeesusta ja vl-hoitomiehiä ei voi verrata keskenään. Vl-hoitomiehet olivat pelkkiä ihmismiehiä vaikka luulivat ja osa ehkä luulee vieläkin olevansa Jumalasta seuraavia, mutta Jeesus oli vain puoleksi ihminen, ainakin jos ajatellaan niinku geneettisesti. Ja hänessähän on kaikki hyvät puolet kun on ihmisestäkin vain se naisen osuus. :)
Vl-hoitomiehissä taas oli vain ihmistä ja tietysti pahuutta.
Onko ihminen paha jo syntyessään vai tuleeko paha ajan myötä? Voiko pahuudesta päästä irti? Eikö paha ihminen ole jo itsestään saatanan oma? Sen vuoksi hän hakee lisää uhreja isännälleen eli saatanalle. Elikkä lopputulos: vl-hoitomiehet olivat ja ovat saatananpalvojia. Varokaa heitä te uskovaiset ihmiset.- Delilah1
määrin joidenkin tarinoiden fiktiivisyyteen. Mutta että koko Raamattu oli pelkkää tarinaa, en usko. Muutenhan koko kristinuskolta menisi pohja pois.
Ylipäätään siihen aikaanhan ilmeisesti aika monet sairaudet koettiin pahojen henkien aiheuttamiksi. Kuinka viisaita itse asiassa olemme esim. psyyken sairauksien osalta edelleenkään?
Hmm. tuo Jeesuksen naiseus on mielenkiintoinen asia, koska häntä tituleerataan Jumalan POJAKSI..
Vl-hoitomiehet ovat samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, pohjimmaltaan, ihmisiä joissa on sekä hyviä että huonoja ominaisuuksia. Hoitomiehet tai -naiset:) voinevat tulla katumapäälle ja armo kuuluu kaikille. Näin tiedän käyneen monien kohdalla. ***Onko ihminen paha jo syntyessään vai tuleeko paha ajan myötä? Voiko pahuudesta päästä irti? Eikö paha ihminen ole jo itsestään saatanan oma?**
Uskon maraa, kun hän sanoi, että rauha/pahuus on tahdon asia.
Kuule sie Waris: Miks sie et tuu hakomajjaa?Delilah1 kirjoitti:
määrin joidenkin tarinoiden fiktiivisyyteen. Mutta että koko Raamattu oli pelkkää tarinaa, en usko. Muutenhan koko kristinuskolta menisi pohja pois.
Ylipäätään siihen aikaanhan ilmeisesti aika monet sairaudet koettiin pahojen henkien aiheuttamiksi. Kuinka viisaita itse asiassa olemme esim. psyyken sairauksien osalta edelleenkään?
Hmm. tuo Jeesuksen naiseus on mielenkiintoinen asia, koska häntä tituleerataan Jumalan POJAKSI..
Vl-hoitomiehet ovat samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, pohjimmaltaan, ihmisiä joissa on sekä hyviä että huonoja ominaisuuksia. Hoitomiehet tai -naiset:) voinevat tulla katumapäälle ja armo kuuluu kaikille. Näin tiedän käyneen monien kohdalla.Vanhatestamentti voi ollakin suurelta osin tarinaa, mutta minäkin uskon UT:n olevan täysin
tosipohjalla.- rimanalitus kutsua
Devoit kirjoitti:
***Onko ihminen paha jo syntyessään vai tuleeko paha ajan myötä? Voiko pahuudesta päästä irti? Eikö paha ihminen ole jo itsestään saatanan oma?**
Kuule sie Waris: Miks sie et tuu hakomajjaa?Jumalan Poikaa Jesseksi. Oletko ihan jees?
- acimlai nen
rimanalitus kutsua kirjoitti:
Jumalan Poikaa Jesseksi. Oletko ihan jees?
Jeesuksen koko olemus säteilee anteeksiantamusta, ei pikkumaisuutta eikä huumorintajuttomuutta. :)
- Alussa oli Sana
Devoit kirjoitti:
Vanhatestamentti voi ollakin suurelta osin tarinaa, mutta minäkin uskon UT:n olevan täysin
tosipohjalla.Tiesitkö, että ainoa Jeesuksen ja opestuslasten tuntema Raamattu oli Vanha Testamentti? He pitivät sitä Jumalan Sanana, samoin Paavali, Pietari ja muut UT:n kirjeiden kirjoittajat. Se, mitä Sinä pidät fiktiivisenä. Aika järkyttävää, jos kuvittelet tietäväsi paremmin kuin Jeesus & apostolit, mikä on totta ja mikä ei...
Jos Jeesus oli niin pahasti erehtynyt pitäessään Vanhaa Testamenttia (heprealaista Raamattua) totena, voiko Hänen sanoihinsa ylipäänsä luottaa. Hmm...
Se kirja, jota Sinä pidät epätotena, todistaa kokonaisuudessaan Kristuksesta, Hänen sovituskuolemastaan ja lunastustyöstään.
Jos se ei pitäisi paikkaansa, koko lunastusoppi olisi kiikkerällä pohjalla.
Jeesus sanoo fariseuksille: Te etsitte Kirjoituksia, ja juuri ne todistavat minusta.
”Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista. 1 Kor 15:3-4
Ilman Vanhan Testamentin antamaa pohjaa Uudeltakin putoaa pohja. Niitä ei mitenkään voi erottaa toisistaan, vaan ne todistavat yhdestä ja samasta Jumalasta ja Messiaasta. Devoit kirjoitti:
***Onko ihminen paha jo syntyessään vai tuleeko paha ajan myötä? Voiko pahuudesta päästä irti? Eikö paha ihminen ole jo itsestään saatanan oma?**
Kuule sie Waris: Miks sie et tuu hakomajjaa?mie niistä mithän ymmärrä.
Pitäis olla ATK-tukihenkilö niille sivuille.
En muuten usko, että pahuus on vain tahdon asia. Monesti tuntuu siltä, että joku ihminen on jo saatanan lapsi pienestä lähtien. Saastuuko kastevesi pahuuden kosketuksesta ja näin ollen saastuttaa myöskin viattoman lapsen?
Rauha kylläkin on tahdon asia. Jos tarkoitat esim. maiden ja ihmisten välistä rauhaa. Mutta ihmisen sisäinen rauha on tosi vaikeaa saavuttaa. Ja mikä onkaan kamalampaa kuin alkaa kekustelemaan itsensä kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36891Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673